Chiptuningli aracınız varsa bugüne kadar hiç sorunla karşılaştınız mı ?
Kaç senedir Chipli kullanıyorsunuz. , Chipden memnunmusunuz.
Kaç kmdir kullandiklarini ve chipden dolayı bir sorunla karsilasdiklarini ben de merak ediyorum.
2006-2008 yillarindaki ozamanin teknolojisi tabi eski vw caddy ve kia sportage a yaptirmisti babam hatirladgm kadari ile 50bin km sonra bazi sorunlar cikmisti kia kara duman atiyordu caddy nin motorundan garip sesler geliyordu... o gunlerde yasadiklarimizdan sonra hala isinamadim chip tuninge.
Arkadaşımda chipli focus var 2007 model. 3 aydır kullanıyor ortalama her gün 100 km yapıyor ve şimdilik hiç bir sorun yok.
Fabrika çıkış değerleri değiştirilen araçlarda sorun olması kaçınılmazdır.
quote:
Orijinalden alıntı: Imisoglu
Fabrika çıkış değerleri değiştirilen araçlarda sorun olması kaçınılmazdır.
şöyle bi durum var l200 alma arifesindeyim
4x2 leri 130 küsür 4x4 leri 170 küsür beygir.
4x2 ye 4x4 motoru aynı olduğuna göre bu durumu yazılımlamı çözmüşler.
aynı yazılımı bende yaptırabiliyormuyum.
yakıt düşermi
legend1982
kullanıcısına yanıt
Motor aynı olabilir fakat turbo büyüklüğü vs gibi değişiklikler olabilir
17bindeyken yaptirdim; su an 60bine yaklasti.. belli araliklarla yazilimi sertlestirdim, simdi kistirdim yakit fiyatlarından dolayi.. herhangi bir sorun yasamadim; uzun yolda genelde 130 belli araliklarla 160da seyrettim, 5kisi+bagajla, uzunda daha bir guzel oluyor Kendim egr iptali yaptim, carbonclean sonrasi, intake hattinda kurum sorunum da kalmadi.. 1 takim lastik ve arka plaka kararmasi harici extrasi yok bana.. baski balata umdugumdan saglam cikti Yagina suyuna haftada birkac kez bakarim, eksiltme yapmaz hic, masallah
legend1982
kullanıcısına yanıt
o kadar basit değildir. bunun sırrı turboda; değişken geometrili turbo bu farkı yaratan çok büyük ihtimalle turbonun farklılığı... mjet motor 70-90 hp aynı blok dci 65-105 hp aynı bloktur. turbo dizaynlaı farklıdır. sizin chiplemeniz turbonun aşırı çalışması ile güç sömürüsüdür. turbo er veya geç elinizde patlar.
Scirocco ve mini açısından söyliyeyim . Bir arkadaşım sciroccosunda yazılım sonrası katalitik sensörünü iptal etmedikleri için kat doldu . Mini kullanan başka bir arkadaşım yağ eksilttiğini söylüyor . Benim kullandığım mini ve scircco standarttı hiçbir sıkıntı yaşamadım. Yaptırıcak olanlara önermiyorum .
quote:
Orijinalden alıntı: samsun__
Scirocco ve mini açısından söyliyeyim . Bir arkadaşım sciroccosunda yazılım sonrası katalitik sensörünü iptal etmedikleri için kat doldu . Mini kullanan başka bir arkadaşım yağ eksilttiğini söylüyor . Benim kullandığım mini ve scircco standarttı hiçbir sıkıntı yaşamadım. Yaptırıcak olanlara önermiyorum .
gereksiz bir şey
quote:
Orijinalden alıntı: sahinbas1903
Fabrika çıkış değerleri değiştirilen araçlarda sorun olması kaçınılmazdır.
Bende öyle düşünüyorum. Er yada geç sorun çıkarır
quote:
Orijinalden alıntı: 75hp
o kadar basit değildir. bunun sırrı turboda; değişken geometrili turbo bu farkı yaratan çok büyük ihtimalle turbonun farklılığı... mjet motor 70-90 hp aynı blok dci 65-105 hp aynı bloktur. turbo dizaynlaı farklıdır. sizin chiplemeniz turbonun aşırı çalışması ile güç sömürüsüdür. turbo er veya geç elinizde patlar.
Ayrıca bir de bildiğim kadarıyla kullanılan motor içi malzemeler (Yataklar v.b) daha sağlam oluyor yüksek güç motorlarında.
Ben de hep merak ederim hep bu chip tuning olayını. Chip tuning uzmanı değilde , bu uygulamayı yaptırıp 50 100 km yapan arkadaşlar tecrübelerini anlatırlar sa daha faydalı olur.
Not: mobile yazdığım için imla hatası oluştu. Kusura bakmayin
Yakit dusununu bizzat kuzenimin 1,4hdi 206 feline inde gordum. Tork artisi ciddi manada vardi. Ne kadar yukseltilmisti bilmiyordum ama hizlanma asamasinda gaza biraz sert basildiginda kavramanin gucu yetmiyor,biraz kacirarak tutuyordu.kavramanin motora yetisemedigini bariz hissettigimde sasirmistim. Hic oyle giden dizel 206 da gormemistim.. ayrica yanlis olmasin, celik debriyaj balatasi gibi bir tabir kullanmislardi,siyirmamasi icin. Onun bir sikinti yasadigini gormedim ama cikabilir diye tahmin ediyorum.
1 senedir chipli kullanıyorum mehmet gazihana yaptırdım en ufak bir sorunla karşılaşmadım aracım fluence
Yazılım zararlı mıdır ?
legend1982
kullanıcısına yanıt
Motorun verdiği güçte aktarma organları da önemli unutmayın
4*4'de daha gelişmiş bir aktarma parçaları ve daha büyük bir turbo kullanmış olabilirler.
Zararlıdır bence,turbonun belirli çalışma aralıkları ve çalışma kapasitesi vardır,bunlar değiştirilirse turbo zorlanır,daha çok ısınır ve daha iyi yağlanması gerekir,zaten turboşarjlı araçların kullanımına pek özen gösterilmediği gibi bir de bu şekilde kullanılırsa uzun vadede motor kıçını başını dağıtır,şimdi gelip bir kaç kişi emisyon zırvalaması yapar ama işin aslı öyle değil.