Şimdi Ara

chrysler 300 m hakkında görüşleriniz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
4
Favori
55.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Doğru , Amerika'da Villa olayı süper. Şimdi biz sahip olmak için uğraşıyoruz ama fiyatlar almış başını gitmiş. Adam akıllı, gerçekten villa diyebileceğin bir ev 1 milyon doların üstünde fiyata sahip. Dahası aylık 1000 ytl sırf aidatı, her 2 ayda bir bahçivan parası ( Nerden baksan en aşağı 500 kağıt ), havuz bakımı, zart bakımı zurt bakımı derken aylık rahat 4000-5000 ytl gider böyle bir yer için ( Kışın ısınma / yazın soğuma dahil ) .

    Benim almak istediğim haftasonu arabası Lincoln Continental Mark V, haftaiçi arabası ise Cadillac CTS veya 2.el 2000 model Buick Riviera. Ama CTS daha makul olur hem az yakıyor hem az yer kaplıyor...



    Amerika'da eyaletlere göre değişmekle birlikte 300-400 m2 evler 160.000-300.000 $ arasında ama buradaki villalar ile kıyaslama yaparsan eğer burakilerin benzeri villalar 50.000 $ civarında... Aidat falan konusu Amerika'da çok inanılmaz bir konu yani bir Amerikalıya bunu söylersen hele Teksas'ta muhtemel olarak kurşunu yersin.

    Park sorunu kesinlikle yok zaten bir evde en az 1 olmak üzere 3 araçlık kapalı garaj var. Yaşam tarzı ile alakalı araçlar yani.... Diğer ülke araçlarını diğer insanlar kullanır ama Amerikan araçlarını sadece yaşam tarzı belli birşeylere ve yerlere hitap eden insanlar kullanır. Zaten Türkiye'de bunu görüyoruz Avrupa'da farklı değil.

    Fakat diğer dünya şirketleri global piyasa için araç üretiyor. Bu sepepten aynı kasa araçlarda 1.6 motordan 2.5 motora kadar seçenek sunuyor. Ama Birleşik Devletler kendisi için araç üretiyor.

    Mesele Chevrolet markası Türkiye'de Chevrolet adı ile Captiva satıyor ama Amerika'da aynı marka ile Tahoe satıyor.

    Amerikan araçlarının en önemli özellikleri sağlamlıkları ve güçleri olarak ortaya çıkıyor. Youtube girebilirsen eğer "Ford Explorer Ford Focus Crash Test" diye yazarsan aynı piyasa içinde üretilmiş olan 2 aracın bir çarpışma sonucunda nasıl akibetleri olduğunu gözlemlersin...

    Volvo inanılmaz sağlam bir araç diye biliniyor bende severim Volvo ama Ankara'da Volvo S40 bir araca bir Grand Cheroke vurmuş resme yarmış öteki taraftan çıkmış Grand Cheroke'de ne mi var. Sol çamurluk, Far seti, tampon kabutta hiçbirşey yok S40'ın abartısız arka kabutu ön çamurluk ile 10 cm mesafede....

    Düz şasenın gücü buna bağlı ağırlık onun ile orantılı motor.. Aşağısına da istisna olmak kaydıyla bir Amerikalı binmez.




  • Grand Cherokee kaç modeldi? Birde benim asıl merak ettiğim, şu aracın ne kadar sağlam olduğu...

     chrysler 300 m hakkında görüşleriniz


    Yani günümüzde 5 yıldız alan bir arabayı ( Mesela D sınıfı ) 2'ye böleceğini düşünüyorum zira Hummer H1, Audi A8'i 2'Ye bölebilmişti.

    Bu arada sana bir pm attım okumamışsın hala?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 1 Haziran 2008; 23:33:30 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Grand Cherokee kaç modeldi? Birde benim asıl merak ettiğim, şu aracın ne kadar sağlam olduğu...

    [simage][/simage]

    Yani günümüzde 5 yıldız alan bir arabayı ( Mesela D sınıfı ) 2'ye böleceğini düşünüyorum zira Hummer H1, Audi A8'i 2'Ye bölebilmişti.



    Son kasadan bir önceki modelini bilmiyorum ama 2000 veya üstü modeldeki Grandlardan.

    Bu aracın şasesini görmedim ama bunun benzerlerini çok inceledim sadece şunu söyleyim. Bu tip bir aracın sanayide şasesini aracı toplarken 8-9 kişi kaldırıyor.

    Euro ncap dedikleri testler ufak şeylerden not kırıyor not veriyor. Ama geçen gün bir arkadaşın yazdığı gibi bir hava yastığının açılması durumunda sonuç kötü olur.

    Araba kemikli olur yani arabada sac kalınlığı veya hava yastıkları olacak ama asıl önemli özellik şasesi...

    Bu videoyu bir izlersen

    http://www.metacafe.com/watch/1134976/crash_test_ford_explorer_vs_ford_focus/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 1 Haziran 2008; 23:36:54 >




  • Hocam , "Otomobilim" kısmında, "Bizim araçlarımız" bölümünde benim açtığım bir konu var. "Buda bizim külüstür" diye. Oraya gir, ordaki arabadanmı bahsediyoruz? Bu arada pm attım o dediğim yeri incelersen sevinirim 4'ten 14'e kadar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Hocam , "Otomobilim" kısmında, "Bizim araçlarımız" bölümünde benim açtığım bir konu var. "Buda bizim külüstür" diye. Oraya gir, ordaki arabadanmı bahsediyoruz? Bu arada pm attım o dediğim yeri incelersen sevinirim 4'ten 14'e kadar..


    Ok bakıyorum
  • çarpışmalarda ağırlık hız v.s. çok önemli...

    mercedes s serisiyle bir 5 yıldız almış modusu kafa kafaya vurursanız tahmin edersinizki içinden geçer s serisi....
  • Evet baktım (http://forum.donanimhaber.com/m_22359834/tm.htm ) sanırım bu linki dedin...

    Evet Grand'ın bu kasası işte sadece sol çamurluk far seti tampon başka hiçbir masraf çıkartmamış ama ne yazıkki S40 pert olmuştu hatta aklımda kalsın bir daha sanayi gittiğimde volvonun resimlerini çekeyim eklerim buraya volvoyu sıkıştırmış öndeki araba ile resmen ezmiş arada Allah'tan volvoda sadece sürücü koltuğu doluymuş. Grandta birşey daha dikkatimi çekti hava yastıklarını açmamış. Usta ile konuştuk abi dedi sürtme gibi gelmiş kabuta değmemiş hava yastığına lüzüm görmemiş dedi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Şimdi şöyle bir durum var. Amerikan otomobil sektörü 70'lerin sonunda zarar gördü. ( Bir takım sebepler, petrol sıkıntısı çok sert emisyon kuralları vs. ) o tarihe kadarda Abd, dış dünyaya pek açılmadı. Bunun başlıca sebebi dünyada otomotiv sektörünün çok gelişmemiş olmasıydı.

    Gelelim Chrysler'in hikayesine. Chyrsler'in 300M'i, 90'larda ortaya çıkmış , Avrupa tarzında bir otomobil. Atası gene Chrysler 300'dür ve 70'lerin sonunda efsanevi 450 Hp Hurst modeli bulunur. Bu araç 2.3 ton ağırlığında, 5 metrenin üstünde ve 2 metre ene sahiptir. 0-100'ü 6.8 saniye, 0-400'ü 15 saniye civarlarındadır. Chrysler İmperial ise döneminde yüksek teknolojiye sahip olan bir otomobildir. Havayastıkları, anti blokaj fren sistemi gibi özelliklere sahiptir.

    Gelelim 300M'e. 300M önden çekişli bir araba, zaten şeklindende belli bu, Mercedes'in 5 ileri tiptronik şanzımanına sahiptir. Esp varmı yokmu bilmiyorum ama çekiş kontrol sistemine sahip. Isıtmalı koltukları, vs. vs. pek çok özelliğide var. 2004'ten sonra üretimi durduruldu ve 300C'ye devretti.

    Bir otomobilin iç mekan kalitesi, model arttıkça düşebilir, örnek vermek gerekirse 1971 Model Buick Riviera, 1978 Model Lincoln Continental Mark V gibi arabaların iç mekan kalitesi bir sonraki kuşakta bulunmaz. ( Yani bu arabaların 82-85 modelleri ). Bunun başlıca sebebi maliyet kaygısıdır. 300C'dede böyle bir durum olmuş olabilir, yani 300M daha kaliteli malzemelere sahip olabilir. Zira gene 2004'e kadar üretilen Grand Cherokee'nin malzeme kalitesi, 2005'ten günümüze kadar üretilen Grand Cherokee'den çok daha iyidir. ( Kapı içleri deridir, plastik kalitesi sağlamdır, ön konsol komple deridir ve bu deri yumuşatır, gene orta kol dayama tamamen deri ile kaplanmıştır ve ahşap kaplamalar bulunur ) yeni kasasında ise hepsi komple plastiktir, uyduruk plastik. İnceledim oradan biliyorum, bunun sebebi tamamen ticari kaygılardır. Zaten çoğu araba bunu yaşamıştır örnek vermek gerekirsek, Megane 1, Megane 2'den daha kaliteli malzemelere sahiptir.

    Chrysler'in o dönem araçlarının sorunlu olduğunu duymuştum, ama onlar genelde D segment araçlardı, bu araba E segment , Sebring ise gene D segment bir arabadır ve bu arabayla İLGİSİ yoktur. Yani 300M'in üstü açığı asla olmamıştır.

    Eğer Amerikan arabalarında kaliteli bir iç mekan bekleniyorsa, Amerikan halk arabaları değilde ( Renault, Peugeot, Toyota vs. gibi arabalara rakip olan Dodge'un alt sınıfı, Chrysler'in alt sınıfı ) Cadillac, Buick, Lincoln, Mercury gibi markalar tercih EDİLMELİDİR. Nedicede bir Dodge Nitro'nun içi, Kia Sorento'dan çok farklı değildir nedicede üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlara satılan ve orta kesime hitap eden araçlardır bunlar.

    0-100'ü 7 saniyenin altındadır, son hızıda 240 km/s. Bu arabada 3.5 LT H0 motor bulunurki bu motor 258 hp üretmektedir. 3.5 LT olan ancak H0 ekine sahip olmayan araç ise 230 hp dolaylarındadır. Yani buna dikkat etmeniz iyi olur. Kaputu açın ve H0 kısatlması olup olmadığına bakın. ( High output ) Motor Avrupa'ya göre ayarlandığından Doch'tur ve Amerikan sürüş karakterini tam olarak yansıtmaz. Yani alt devirlerde parçalanacakmışcasına bir tork ve ses beklemeyin. Zaten V6 motordur, 24 sübaba sahiptir. Yan sanayi parçalarıyla kullanırsanız ve lpg taktırırsanız ucuza eşşek kadar ve konforlu, donanımıda yerinde bir aracınız olur. Şeklide ilgi çekici, Mercedes ve Bmw o dönemde daha iyi olabilirler ama aradaki fark ahım şahım değildir, bu arabanında çeşitli avantajları bulunmaktadır. Bakımlarını adam gibi ustaya yaptırırsanız çok tutmaz.

    vermiş oldugunuz bilgiler için tesekkür ederim benim aklıma ho takıldı türkiyeye gelen 300m lerde her iki hp gücüde varmıdır yoksa sadece 258 hp gücümü gelmistir bu resimdeki 3.5 altında yazıyı okuyamadım bahsettiginiz bu mudur lpd takmayıda asla düsünmüyorum tekrar tesekkürler

     chrysler 300 m hakkında görüşleriniz


     chrysler 300 m hakkında görüşleriniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lombargatto -- 2 Haziran 2008; 0:51:17 >




  • Gözüm görmüyorki...
  • Araç kaliteli ve konforlu ancak performans olarak kasanın ağır kalması nedeniyle beklentileri karşılamaktan uzak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under
    Araç kaliteli ve konforlu ancak performans olarak kasanın ağır kalması nedeniyle beklentileri karşılamaktan uzak


    Bence bu tip bir araçta 1,6 ton bir kasaya 258 hp 346 tork çok iyi mükemmel performans sağlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 2 Haziran 2008; 11:57:45 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mississippi

    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under
    Araç kaliteli ve konforlu ancak performans olarak kasanın ağır kalması nedeniyle beklentileri karşılamaktan uzak


    Bence bu tip bir araçta 1,6 ton bir kasaya 258 hp 346 tork çok iyi mükemmel performans sağlar.


    Arkadaşımda vardı sattı 300C aldı o daha kötü

    Bu araçlara 5 litre ve üzeri lazım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under


    quote:

    Orjinalden alıntı: mississippi

    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under
    Araç kaliteli ve konforlu ancak performans olarak kasanın ağır kalması nedeniyle beklentileri karşılamaktan uzak


    Bence bu tip bir araçta 1,6 ton bir kasaya 258 hp 346 tork çok iyi mükemmel performans sağlar.


    Arkadaşımda vardı sattı 300C aldı o daha kötü

    Bu araçlara 5 litre ve üzeri lazım





    Bu 300C ile aynı kasaya sahip değil...

    İmzadaki araç kaç hp ve kaç ton ?




  • 300 M
    Motor Hacmi (cc) 3518
    Silindir Sayısı V6
    Beygir Gücü (BG)/(d/d) 253/6400

    En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) 346/3950
    Son Hız (km/s) 230
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 8.8
    Yakıt tüketimi (100 km'de) 90 km/s hızda (litre) -
    120 km/s hızda (litre) -
    Ortalama (litre) 10.7
    Ağırlık (kg) 1660
    Dingil mesafesi (mm) 2870
    Uzunluk (mm) 5000
    Genişlik (mm) 1920
    Yükseklik (mm) 1416
    Bagaj Hacmi (litre) 530
    teknik verileri bunlar.
  • Son Hız (km/s) 230
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 8.8

    0-100 ve ara hızlanmaları bu güce yakışır tarzda değil

    diğer yandan imzamdaki araç 0-100 7.3sn son hız 240 1460 kg
  • 99 model ve de şehir otomobili olmayan bir aracın 70 bin km olması hiç inandırıcı değil.


    benzer fiyatlara 2.8 quatro a6 alınabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    Son Hız (km/s) 230
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 8.8

    0-100 ve ara hızlanmaları bu güce yakışır tarzda değil

    diğer yandan imzamdaki araç 0-100 7.3sn son hız 240 1460 kg


    O zaman 1660 kg göre çokta performanssız değil.




  • Araçlar bence internet fiyatı olduğu için biraz uçmuş
    19.000 ytl ye Dragosta 3 ay önce aynı araçtan satıldı.
    Ama km si nedir kazası varmıdır bilmem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mississippi


    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under

    Son Hız (km/s) 230
    0-100 km/s Hızlanma (sn) 8.8

    0-100 ve ara hızlanmaları bu güce yakışır tarzda değil

    diğer yandan imzamdaki araç 0-100 7.3sn son hız 240 1460 kg


    O zaman 1660 kg göre çokta performanssız değil.



    Ama 250 küsur beygir ve de 3518cc

    Yani kurtarmaz beni




  • aracın 0-100 7.8 arkadaşlar bugün master servise gittim 2001 modeli vardı ona baktım yıllık vergisi 2600 ytl imiş araca bindim kullanma fırsatım olmadı ama araçı çok begendim ho yazısı vardı 99 modellerde cd calar ve sunroof yokmuş geri kalan hersey aynıymış bir kaç tamirciye sordum aracın bir problemi olmadıgını söylediler bu gidişle alıcam herhalde tesekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lombargatto -- 2 Haziran 2008; 16:57:54 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.