Şimdi Ara

Çin DTÖ'ye başvurdu: 'Türkiye ek vergiyi derhal kaldırmalı'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
1
Favori
4.019
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Devlet sübvansiyonlarını arkasına alan Çinli otomotiv üreticilerinin yükselişi devam ederken, Türkiye, getirdiği ek vergi uygulaması ile önlem alan ilk ülkelerden bir tanesi olmuştu. Buna karşı süredir sessizliğini koruyan Çin tarafından ilk karşı ilk adım atıldı.



    Konuyu Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTÖ) taşıyan Çin, ayrımcı önlem olarak nitelendirdiği ek vergilerin kaldırılmasını şu sözlerle talep etti: "Türkiye'nin aldığı ayrımcı önlem, DTO kurallarına aykırıdır ve korumacı niteliktedir. Türkiye'yi DTÖ kurallarına uymaya ve önlemlerini derhal düzeltmeye çağırıyoruz."



    Neler yaşanmıştı❓



    Çin DTÖ'ye başvurdu: 'Türkiye ek vergiyi derhal kaldırmalı'
    Çinli markaların birbiri ardına gelmesi üzerine Türkiye ilk olarak Mart 2023'te Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara ilave gümrük vergisi getirmişti. Bu yılın Temmuz ayından itibaren de bu ek vergi Çin'den gelen tüm araçlar (benzin, hibrit vs.) için geçerli hale getirildi.



    Çinli üreticilerin elini kolunu bağlayan tek uygulama ek vergi değil. Çin'den elektrikli araç ithal eden şirketlerin satış yapabilmek için kendi yatırımıyla (bayilere ait değil) en az 20 adet servis açma zorunluluğu bulunuyor. Hatırlanacak olursa bu kısıtlama kısa süre önce PHEV yani şarj edilebilir hibrit araçlar için de geçerli hale getirildi.



    Ayrıca Bkz.Foxconn'un yeni elektrikli aracında entegre iPad ve iPhone'lar var



    Elbette Çin'e karşı ek vergi uygulayan tek pazar Türkiye değil. Kuzey Amerika ve Avrupa'da da Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara ek gümrük vergisi uygulanması söz konusu. Bu durum, kendi ülkesinden çıkıp denizaşırı pazarlara açılarak başarılı olmak isteyen Çinli üreticileri köşeye sıkıştırmış durumda.



    Öte yandan, ek vergi gibi çeşitli kısıtlamalar devreye alınmasına karşın BYD, Türkiye'de üretim için kolları sıvadı ve fabrika yapımına başlandı. Fabrikanın 2026 yılında üretime başlaması planlanıyor. Chery için de görüşmelerde son aşamaya gelindiği belirtilirken MG de Türkiye'de üretim yapmak istediklerini açıkladı.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-files-complaint-against-turkey-wto-over-electric-vehicle-tariffs-2024-10-08/







  • Nasıl işkembeden sallıyorunuz bi de 13 kişi daha beğenmiş inanılmaz.. bir kişi de çıkıp bakmamış ne kadar yapılıyor diye..

    ürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye'nin Çin'e ihracatı, Temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 artarak 312,9 milyon dolara çıktı.

    Çin böylece geçen ay Türkiye'nin en fazla ihracat yaptığı 16. ülke oldu. Ülkeye dış satım, haziran ayına göre yüzde 37,5 artış kaydetti. Çin'e dış satım, ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,6 artarak 1,8 milyar dolara yükseldi.

    https://www.bloomberght.com/turkiye-nin-cin-e-ihracati-yuzde-51-artti-2358382?page=2
    Bence devlet doğru olanı yapıyor. Belki ek vergi kalksa bir süre ucuz Çin arabalarını daha kolay satın alabileceğiz ancak yıllar içinde dış ticaret açığı Çine bir şey satamadığımız için artacak ve bu külfet dönüp dolaşıp halkın omuzlarına binecek. Bu nedenle benim ülkeme yatırım yapmayıp pazar olarak kullanan kim olursa olsun yatırım yapmaya mecbur bırakılmalı. Doğrusu budur.

    ÖTVden gelen gelir yerine başka bir kaynak gelmeden pat diye kalkması imkansız ama mutlaka da kalkmalı. Ötv her yıl %2-3 aşağıya çekilse öyle yeryerinden de oynamaz. Ama özellikle pandemide gördükki araba yatırım aracı olmuş. Zamlandıkça millet almak için kuyruğa girdi. Oysa millet ihtiyaç harici yeni araç alımı yapmayıp tepki koysa ne ötv kalır nede bişi.

    Çin'den almayıp başka ülkeden alınca para yurt dışına gitmiyor mu? Bizim için ne farkı var?


    Çin'e ek vergi koymak ve bunu desteklemek Türkiye'nin AB ve ABD mandası olduğunun kanıtı. Halkta bunu inanılmaz bir biçimde içselleştirmiş resmen. Kendinden önce efendilerinin markalarını düşünüyorlar. Güzel donanımlı arabaya binmemeyi kabul ediyorlar. Yeterki efendileri zarar görmesin.


    Çin'li firmalar ile rekabet edemeyip VW batarsa batsın bize ne? Hem liberalizm serbest piyasa filan vardı onlara ne oldu? Efendinize dokunana kadarmı geçerli bunlar?



    Ayrıca devlet sübvansiyonundan bahsediceksek, onu vermeyen ülke yok sadece Çin yapmıyor. 2008 krizinden sonra FED bastı parayı batan ABD'li otomobil firmalarını kurtardı. Tesla hayvan gibi teşvik aldı ve almaya devam ediyor. Geçiniz.



    Biz kendimizi düşünelim, yerli üretim araçlara teşvik verelim. Ekstra vergi ile vatandaşın alım gücünü düşürmeyelim. Ayrıca ekstra vergi olan hiçbir ürün daha pahalı oldu diye ülkemizde imalatı yapılmaya başlanmadı. Ne cep telefonu ne fotoğraf makinası nede araba. Olan bizim alım gücümüze oldu.


    Birde gelir ve kazanç vergisi almak yerine dolaylı vergi almanın fakire daha çok koyduğunu artık öğrenelim...


    ama umudum yok. hele zombi z kuşağından hiç yok.

  • Vay şerefsizler. Amerikayi şikayet etsinler önce dandik apple satabilmek için onlarca Çinli markayı banladı adamlar. Ede ede bizi şikayet etmişler. Küfür tek millet harbiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Linux Super User -- 9 Ekim 2024; 9:34:47 >
  • Ek vergi çokda mantıksız değil ama yerli hacimli rakip varsa yoksa saçma. Ek vergi bizim ticari kamyon otobüste olması daha mantıklı değil midir?

    Bence burda ÖTV gibi saçma ve aşırı olan bir vergi kalkmalı ki yerli üretimi koruma adı altında önlem alınması mantıklı gelsin millete.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    ÖTV'yi kaldırırlarsa yer yerinden oynar. Düşünsenize dün ÖTV'yle araç almışsınız bugün o vergi yok. Aracının değeri 3'te birine indi, yılların birikimi buhar oldu. Bunun çözümü nedir bilmiyorum doğrusu. Hoş, ÖTV geri gelmemek üzere gidecekse bu zararı üstlenmeye de razıyım.

    Dğer taraftan Çin'e uygulanan ekstra verginin neye hizmet ettiğini de çözemedim. Araç alacağım diyelim. Çinli üreticinin araçları pahalıysa bu sefer Avrupa ve uzak doğu araçlarına yöneleceğim. Yani para yine içeride kalmamış olacak. Amaç Togg'u korumaksa, orada ötv'yi düşürüp teşvik verilmesi gerekir. Kredi kampanyasıyla kısmen teşvik de verildi ama kimsenin hayal ettiği o düşük fiyatlar yok maalesef. Yani araç alacaksınız ama Togg'un çok yeni bir marka olarak kalitesi ve satış sonrası destek süreçleri konusunda herkeste şüphe uyandırmasına rağmen fiyatından da taviz verilmiyor. O yüzden günün sonunda para Çin'e akmasın, Avrupa'ya aksın gibi bir tablo çıkıyor ortaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 9 Ekim 2024; 09:58:49 >




  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Cine özellikle vergi koymamizin nedeni cin bize ithalat yapıyor ama ihracat 0 Amerika da buna yakın Avrupa ve Rusya ise turkiyeye turizm ve ihracat ile para akıtıyor. Yani biz avrupadan rusyadan alıp cine amerikaya para saciyoruz..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linux Super User kullanıcısına yanıt
    Bu ek vergi otomotive özel bir durum değil yani...

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    ÖTVden gelen gelir yerine başka bir kaynak gelmeden pat diye kalkması imkansız ama mutlaka da kalkmalı. Ötv her yıl %2-3 aşağıya çekilse öyle yeryerinden de oynamaz. Ama özellikle pandemide gördükki araba yatırım aracı olmuş. Zamlandıkça millet almak için kuyruğa girdi. Oysa millet ihtiyaç harici yeni araç alımı yapmayıp tepki koysa ne ötv kalır nede bişi.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çinin asıl korkusu başka, Çini korkutan şey Türkiye'nin Avrupa için yeni bir Çin olma yolunda ilerlemesi.

    Demem o ki. Avrupa Çine karşı önlem almıyor olsa, Türkiye Çinin umurunda bile olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 9 Ekim 2024; 10:52:05 >
  • Acaba ülke olarak yapılan zamları bizde şikayet edebilir miyiz? Ülke olarak en az kazanıp her şeyi en pahalıya alan vatandaşlar şikayet edebilir mi

  • Linux Super User kullanıcısına yanıt
    Apple ile yarışabilecek çinli bir marka zaten yok, Apple zaten her türlü satar. Çin’de bile aşırı derecede satıp ilk sıralara oynuyor o kadar markaya rağmen. İstedikleri Çin çip teknolojisinde ileri gidip tehdit oluşturmasın. Ayrıca iç üreticiyi de korumanın yollarını arıyor her ülke. Yoksa para sürekli dışarı akar ve dış ticaret açığı oluşur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Murat.Ak M kullanıcısına yanıt
    zayıflık gösterenler şikayet eder. babalar gibi gidersin sandığa, verirsin oyunu. şikayete gerek yok. Kendi ülkeni elin ecnebisine mi şikayet edeceksin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 9 Ekim 2024; 10:57:02 >
  • Linux Super User kullanıcısına yanıt
    Bizim ülke bunu fazlasıyla hakediyor kendi vatandaşına ucuz arabada aldırtmıyor daha da bişey sahibi olamaması için köleleştirmeye devam ediyor bravo Çin tebrik ediyorum seni

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Avrupa'ya diş geçiremeyip Türkiye'ye geri adım attıracaklar gümrük birliğiyle hoop avrupa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Türkata kullanıcısına yanıt
    araba almak seni zengin gösterebilir ve zengin hissettirebilir ama seni daha fakir yapar. Bu tüm dünyada geçerlidir.

    Eğer aldığın şey sen uyurken bile sana para kazandırıyor ise varlıktır, eğer cebinden para çıkarıyorsa yükümlülüktür.

    Ülkemiz filan deme tüm dünyada kural budur. bu kuralın farkında olmayanlar köledir.

    Zenginler çalışarak araba almazlar, varlıklarından gelen para ile araba alırlar. çalışarak kazandıkları ile sadece varlık satın alırlar.

    Matrix...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 9 Ekim 2024; 11:21:39 >
  • Çin kılıfına uydurmuş haksız rekabeti, gerekirse senelerce zararına satış yap - rakipleri piyasadan sil, rakipler gidince kazığın kalın kısmına geç...

    Bunu hiç bir ülke kabul etmez, bir akıllı kendileri sanki.
    Bu ve buna benzer ticari atılımları çok gördük, özellikle tekel davalarında tanık olduk ama devlet destek ve teşvikli dünya otomotiv sektörünü uzun vadede zarara uğratacak, rekabetin sadece çinli markalar arasında kalacağı bir pazar oluşmasına ne Avrupa ne ABD izin vermez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fx_57,5 -- 9 Ekim 2024; 11:16:53 >
  • Çin hep başvuruyor bu ek vergiler için, hemen her ülkede uygulamaya devam ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Dostum söylediklerinde haklısın fakat ben zenginlikle alakalı bişey söylediğimi hatırlamıyorum ve her ülkeyi bilmem ama bizim ülkemizde hareket özgürlüğü diye bişey yok bunu bilirim..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Türkata kullanıcısına yanıt

    Yorumunda köle ifadesi geçtiği için bu yorumu yaptım. Matrix den çıkmak isteyipte çıkamadığını düşünmüştüm.

  • Sürdürülebilir bir ihracat/ithalat ilişkisi yok Çinle devlet fazla vergi koyarak doğru yapıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    Hayır hayır zenginliğe ihtiyacım yok sadece her türkün temelde hakettiklerini standart olarak bize versinler yeterli.örneğin zengini daha çok zengin fakiri daha çok fakirleştirmek yerine zenginden alıp fakire versin yada aradaki dengeyi devlet olarak sağlayabilsin. Adaletli olsun istiyoruz..yediğin içtiğin gıda ya vergi ödemek nedir. Yada asgari ücretin bir tık üzerinde kazananların maaşlarından vergi kesmek nedir.evet bi ülke vergisiz ayakta kalamaz kabul ediyorum. Fakat bu vergi almak değil yasal gösterilmiş hırsızlıktır.. benim tepkilerim bu yönde.. bu da haliyle hareket özgürsüzlüğü demek..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.