|
Çin uyarıyor: Ek gümrük vergisi Almanya’ya zarar verecek
-
-
Bu durum Çinli otomotiv firmalarını Türkiye üzerinden Avrupa'ya açılmaya itiyor, dolayısıyla bize yarayan bir durum.
-
Ne olursa olsun bize yaramaz. İnsanların değişmesi lazım. Çalmayan çırpmayan milletin faydasına iş yapacak insanlar lazım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ve bugüne kadar yüksek vergilerimiz aslında dünyayı manipüle etmek içindi. Bizim model çalışınca Avrupa da zokayı yuttu. Şimdi büyük planın 2. aşaması başlıyor. (Büyük resim kursu notlarımdan)
-
Çinin sınırsız sübvansiyon imkanı var gibi, EU eninde sonunda pes edecek. Ne kadar erken pes ederlerse zararları o kadar az olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dor Niro -- 19 Eylül 2024; 16:47:19 > -
Aslında AB ülkeleri yeni düzenlemeyle firmalara farklı vergi oranları uyguluyor. Eğer firmalar aldıkları devlet desteğini şeffaf bir şekilde fatura ederse ve bu fatura aleyhlerine değilse vergi oranı düşürülüyor. Daha yeni bundan faydalanan şirketler oldu.
-
Adamlar bunu haklı olarak yapıyor, Avrupalı firmalar kendi sermayesiyle yürümeye çalışırken Çin tüm firmalara deli miktarda sübvasiyon uyguluyor, haliyle Çinli firmalar başa çıkılmaz hale geliyor, bu da rekabet e ket vuran bir durum. Avrupa aslında kötü tarafmış gibi gösterilmiş olsa da bu noktada haklı adamlar. Çin teknolojik olarak çok iyi noktalarda evet, güzel ürünler de yapıyor ama devletin aşırı desteği ticari açıdan rekabet ruhuna aykırı.
-
Bunu ne yazık ki normal müşteriye anlatabilmek çok zor. sen ne karışıyorsun, niye devletin vergi koymasını savunuyorsun, ben ucuza iyi arabaya binmek istiyorum diyor.
Avrupa'nın da Türkiye'nin de koyduğu vergiler mecburi ve son derece haklı. hatta yıllardır haksız alınan vergilerin yanında Türkiye'nin koyduğu en doğru -belki de tek doğru- ek vergilerden biri oldu nasıl sübvanse edildiği belli olmayan Çin'li otomobillere uygulanan. ama dediğim gibi halk ana resme bakmak zorunda olmadığı için anlamaz, bireysel anlamda düşününce haksızlar diyemiyorum tabi.
Bir de Çinliler fahiş fiyatla araba satan Avrupalıların hakkından geliyorlar, ucuza araba satmayı Avrupa da öğrenecek diyen sevimli aktivist bir güruh da var. Avrupa da otomobiller pandemi öncesine ve elektrikli dönüşümüne kadar son derece ucuzdu zaten. sadece senin ülkende pahalıydı uçuk vergiler yüzünden. Avrupalılar şöyle açgöz böyle cingöz burnu sürtsün temennileri falan biraz anlamsız kaçıyor bu yüzden. her zaman inanılmaz bir fiyat rekabeti vardır Batı avrupada, sen bir doz fiyatı arttır, çöküverir başka bir marka gelip senin pazarına.
-
Bunu bu forumda anlatamazsın ,ucuza arabaya binelim diye çin mandasına mi girelim diye anket açsan en az %30 evet çıkar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkes Çin sübvansiyon veriyorlar diye yasaklansın diyor. Avrupalı üreticiler yıllardır ürettikleri otomobilleri başka ülkelere satarken sanki hiç devlet yardımı almadılar.
Bizim ülkemiz zaten külli hasar yıllarca devlet desteği aldılar, gümrük duvarları arkasına kıstırdıkları kendi insanlarını kalitesiz otomobilleri fahiş fiyatlara satarak sistemli olarak kazıkladılar. 50 yılda bir tek küresel marka oluşturup ihracat yapamadılar. Şimdi yine yerli üreticiyi koruyun diye bağırıyorlar.
Avrupalı firmalar devlet desteği ile kendi insanına ucuz ve kaliteli otomobiller yaptılar. Mercedes, VW. BMW, Fiat, Renault gibi büyük markalar yaratıp deli gibi ihracat yaptılar. O zamanlar Avrupalının yaptığı şimdi Çin yapıyor bunda garip durum yok.
Ama Çinli firmalara desteğin hakkını veriyor, günümüzde otomotiv sektörünün merkezi Çin'e kaydı hem yeni markalar çıkarıp ihracat yapıyor, hem de kendi insanına uygun fiyata süper otomobiller sunuyor.
TOGG örneğinde görüleceği gibi ülkemizde zihniyet hiç değişmedi, değişeceğini de hiç düşünmüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Avrupalınin yaptığını çin falan yapmıyor
Çin 20 bin dolar maliyeti olan arabayı 10 bin dolara sübvanse edip hedef pazarın içinden geçmeye kalkıyor
Kendi ülkesinde başkasına bisiklet bile sattirmiyor,zaten herşey bende var senden niye alayım diyor
Kalkıp sonra da bana vergi koymayın diyor
Bize bile yatırım sözü verip 2 yıl oyaladilar,sonra kaçıp Macaristana İspanya'ya yatırım planladıkları ortaya çıkınca vergiyi yediler
2 senedir al gülüm ver gülüm piyasanın içinden geçiyorlar
Kusura bakma kimse enayi değil,ne ab nede bir başka devlet
Ucuza arabaya binmek istemek, fahiş vergi oranlarından şikayet etmek ayrı şey
Çin'in istila siyasetini yoldaşlık ayakları ile aklamaya çalışmak ayrı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
:)) Harika o zaman
-
Tarih tekerrürden ibaret Avrupa'nın eskiden yaptığını şimdilerde Çin yapıyor. Emin olun Avrupalılar da Çin'in bu sektörü ele geçireceğinin çoktan farkında sadece kaçınılmaz sonu ertelemeye çalışıyorlar.
Hiç istila vs gibi romantikleşmeye gerek yok, akıntıya karşı yüzülmez. Keşke sübvansiyon ile o kadar teknolojiyi geliştirecek ekonomimiz olaydı da ek vergi konuşulan markalar bizim memleketin çıksaydı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ticarette mal almak ve mal satmak vardır
Akıntı yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mal almak ve satmak ticaretin en basit tanımı olabilir, ancak işin derinliği bu kadar yüzeysel değil. Yukarıda bahsetmeye çalıştığım gibi ekonomik krizde olan ülkeler ne teknoloji geliştirecek yatırımı yapabilir ne de küresel ticarette söz sahibi olabilir. Sübvansiyonlardan ve stratejik yatırımlardan bahsetmek şu an bizim için sadece hayal etmesi güzel lüksler. Gerçek ise başkalarının ürettiklerine bu sektörde bağımlı olmamız ama yazdıkların durumu anlamadığın izlenimi veriyor. Eğer akıntı yokmuş gibi davranırsan, o akıntıda boğulursun.
-
avrupalının kendi sektörünü korumaya çalışması beyhude olsa da anlamlı,
bizim avrupalının sektörünü korumaya çalışmamız ise gerzeklikten başka bir şey değil.
-
Çin'in otomotiv konusunda geliştirdiği teknolojiyi zaman içerisinde Avrupa da geliştirecek, Türkiye de geliştirecek
Şuan toggun menzili 520km,ileride 1000km olmaması için bir neden yok
İnsanlar yengeç dansı yapan arabadan çok menzil istiyor
Ve evet ticaret basittir,mal almam ama satarım dersen o yaratmaya çalıştığın akıntıda kendin boğulursun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gümrük birliği üyesisin,
çıkarım lo çin amcam bana bakar diyemezsin.
Bakmayacagi son 2 senedir otomotiv piyasamizda çevirdiği dolaplardan belli zaten.
Avrupalıya mal sattığın,ve çok sevimli Çin'in senden mal almadığı sürece bu durum böyle
Mal al,mal sat
Mal alma,mal satma
Bu denklemi anlamak için hiperzeka olmak gerekmiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Empati kurarak düşünmek lazım, hiçbir aklı başında ülke kendi üreticisi batsın istemez. Batı nefreti yüzünden Çin'i çok sevenler olabilir,
ancak empati kurunca Avrupalı da göz göre göre kendi markalarının bitişini oturup izlemek istemez. Sen de onun yerinde olsan sen de istemezsin.
Çin'in üretim gücü bizim TOGG markamız için de büyük problem, Türkiyede yerli otomobilden ucuza Çinli elektrikli SUV'ler satılınca TOGG'un da satışları düşecek,
senin sanayin daha gelişemeden pert olacaktır. Evet, ben de ucuza araç sahibi olmak istiyorum ama bunu yerli markayı batırmadan yapmalıyız, onun yerine ÖTV kalkmalı.
Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir uygulama ve ülkemizdeki pahalılığın, alım gücü düşüklüğünün ana sebeplerinden biri.
-
herşeyi geçtim senede 600-700 bin araç ithal ediyoruz, hepsi çinden gelse tanesinden 5 bin dolar tasarruf etsek 10 yılda 30-35 milyar dolar para avrupalının cebine gideceğine kendi cebinde kalır.
o parayla kendine gerçekten katma değer üretecek 3-4 sektör seçsen ülke ayağa kalkar.
avrupalı semirecek de dometesini satın alacak diye çektirdikleri çileye bak vatandaşa.
bu arada önceki mesajım kime battı da silindi acaba?
Adamlar bunu haklı olarak yapıyor, Avrupalı firmalar kendi sermayesiyle yürümeye çalışırken Çin tüm firmalara deli miktarda sübvasiyon uyguluyor, haliyle Çinli firmalar başa çıkılmaz hale geliyor, bu da rekabet e ket vuran bir durum. Avrupa aslında kötü tarafmış gibi gösterilmiş olsa da bu noktada haklı adamlar. Çin teknolojik olarak çok iyi noktalarda evet, güzel ürünler de yapıyor ama devletin aşırı desteği ticari açıdan rekabet ruhuna aykırı.
|
Tarih tekerrürden ibaret Avrupa'nın eskiden yaptığını şimdilerde Çin yapıyor. Emin olun Avrupalılar da Çin'in bu sektörü ele geçireceğinin çoktan farkında sadece kaçınılmaz sonu ertelemeye çalışıyorlar.
Hiç istila vs gibi romantikleşmeye gerek yok, akıntıya karşı yüzülmez. Keşke sübvansiyon ile o kadar teknolojiyi geliştirecek ekonomimiz olaydı da ek vergi konuşulan markalar bizim memleketin çıksaydı. |
Ve bugüne kadar yüksek vergilerimiz aslında dünyayı manipüle etmek içindi. Bizim model çalışınca Avrupa da zokayı yuttu. Şimdi büyük planın 2. aşaması başlıyor. (Büyük resim kursu notlarımdan)
|
Avrupalınin yaptığını çin falan yapmıyor Çin 20 bin dolar maliyeti olan arabayı 10 bin dolara sübvanse edip hedef pazarın içinden geçmeye kalkıyor Kendi ülkesinde başkasına bisiklet bile sattirmiyor,zaten herşey bende var senden niye alayım diyor Kalkıp sonra da bana vergi koymayın diyor Bize bile yatırım sözü verip 2 yıl oyaladilar,sonra kaçıp Macaristana İspanya'ya yatırım planladıkları ortaya çıkınca vergiyi yediler 2 senedir al gülüm ver gülüm piyasanın içinden geçiyorlar Kusura bakma kimse enayi değil,ne ab nede bir başka devlet Ucuza arabaya binmek istemek, fahiş vergi oranlarından şikayet etmek ayrı şey Çin'in istila siyasetini yoldaşlık ayakları ile aklamaya çalışmak ayrı |
avrupalının kendi sektörünü korumaya çalışması beyhude olsa da anlamlı, bizim avrupalının sektörünü korumaya çalışmamız ise gerzeklikten başka bir şey değil. |
Bu durum Çinli otomotiv firmalarını Türkiye üzerinden Avrupa'ya açılmaya itiyor, dolayısıyla bize yarayan bir durum.
|
Herkes Çin sübvansiyon veriyorlar diye yasaklansın diyor. Avrupalı üreticiler yıllardır ürettikleri otomobilleri başka ülkelere satarken sanki hiç devlet yardımı almadılar. Bizim ülkemiz zaten külli hasar yıllarca devlet desteği aldılar, gümrük duvarları arkasına kıstırdıkları kendi insanlarını kalitesiz otomobilleri fahiş fiyatlara satarak sistemli olarak kazıkladılar. 50 yılda bir tek küresel marka oluşturup ihracat yapamadılar. Şimdi yine yerli üreticiyi koruyun diye bağırıyorlar. Avrupalı firmalar devlet desteği ile kendi insanına ucuz ve kaliteli otomobiller yaptılar. Mercedes, VW. BMW, Fiat, Renault gibi büyük markalar yaratıp deli gibi ihracat yaptılar. O zamanlar Avrupalının yaptığı şimdi Çin yapıyor bunda garip durum yok. Ama Çinli firmalara desteğin hakkını veriyor, günümüzde otomotiv sektörünün merkezi Çin'e kaydı hem yeni markalar çıkarıp ihracat yapıyor, hem de kendi insanına uygun fiyata süper otomobiller sunuyor. TOGG örneğinde görüleceği gibi ülkemizde zihniyet hiç değişmedi, değişeceğini de hiç düşünmüyorum. |
Empati kurarak düşünmek lazım, hiçbir aklı başında ülke kendi üreticisi batsın istemez. Batı nefreti yüzünden Çin'i çok sevenler olabilir, ancak empati kurunca Avrupalı da göz göre göre kendi markalarının bitişini oturup izlemek istemez. Sen de onun yerinde olsan sen de istemezsin. Çin'in üretim gücü bizim TOGG markamız için de büyük problem, Türkiyede yerli otomobilden ucuza Çinli elektrikli SUV'ler satılınca TOGG'un da satışları düşecek, senin sanayin daha gelişemeden pert olacaktır. Evet, ben de ucuza araç sahibi olmak istiyorum ama bunu yerli markayı batırmadan yapmalıyız, onun yerine ÖTV kalkmalı. Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir uygulama ve ülkemizdeki pahalılığın, alım gücü düşüklüğünün ana sebeplerinden biri. |
Benzer içerikler
- whatsapp tek seferlik fotoğraf atma
- tiktok hesap silme
- whatsapp kendine mesaj atma
- spotify jam nasıl
- gizli story izleme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X