Şimdi Ara

Çin uyarıyor: Ek gümrük vergisi Almanya’ya zarar verecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çin uyarıyor: Ek gümrük vergisi Almanya’ya zarar verecek
    Avrupa Birliği’nin Çinli elektrikli otomobil üreticilerine getirdiği ek gümrük vergileri her iki taraftan da tepkiler almaya devam ediyor. Çin Ticaret Bakanı, Avrupa Birliği'nin elektrikli araçlara gümrük vergisi uygulamasının ticaret ve yatırım işbirliğini “ciddi şekilde engelleyeceğini” ve hem Çin'e hem de Almanya'ya zarar vereceğini söyledi.



    Çin, ek gümrük vergilerinden kurtulmak istiyor



    Çin Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre Wang Wentao, Almanya Şansölye Yardımcısı ve Ekonomi Bakanı Robert Habeck ile yaptığı görüşmede, Dünya Ticaret Örgütü kurallarına uygun bir çözüme bir an önce ulaşmayı ve Çin-AB ekonomik ve ticari sürtüşmelerinin tırmanmasını önlemeyi umduğunu söyledi.



    AB Komisyonu, Çin'de üretilen elektrikli araçlara halihazırda uygulanan yüzde 10'luk ithalat vergisine ek olarak yüzde 35,3'e kadar çıkabilecek nihai ek gümrük vergilerini yürürlüğe koymayı planlıyor. Bu gelişme, AB'nin Çin yapımı elektrikli araçlara karşı açtığı sübvansiyon karşıtı dava kapsamında atılacak adımların bir parçası olarak görülüyor. Wang Wentao, Almanya'nın kendi çıkarlarını gözeterek AB Komisyonu ile Çin'in aynı yönde ilerlemesi için çaba göstermesini talep etti.



    Almanya'nın serbest ticareti desteklediğini belirten Habeck ise, Çinli otomobil ve yedek parça üreticilerinin Avrupa'da yatırım yapmalarını memnuniyetle karşıladıklarını ve ticaret çatışmalarından kaçınmak adına AB Komisyonu'nun Çin ile uygun bir çözüm bulması için çaba göstereceklerini belirtti.



    Ayrıca Bkz.Mercedes, Denza markasındaki son payını da satarak ortaklıktan çekildi



    Çin'in, Almanya'daki temasları bununla sınırlı kalmadı. Wang Wentao, Berlin'de Almanya Başbakanlığı'ndan Wolfgang Schmidt ile de bir araya geldi. Çin Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, Wang görüşmede, Çin'in sübvansiyon karşıtı davanın diyalog ve müzakere yoluyla çözülmesi konusunda ısrarcı olduğunu vurguladı. Wang, Çin'in bu konuda son ana kadar müzakerelerden vazgeçmeyeceğini ifade etti.



    Bu süreçte Almanya'nın, AB'nin kilit bir üyesi olarak aktif bir rol üstlenmesini umduğunu belirten Wang, AB Komisyonu'nun Çin ile işbirliği yaparak bu davayı çözmesi için siyasi irade göstermesi gerektiğini vurguladı. Çin, bir çözüm için uğraşıyor olsa da AB de Çinli firmaların haksız sübvansiyonlar alarak rekabeti kırdığını öner sürüyor. İlerleyen dönemlerde önemli gelişmelerin yaşanması bekleniyor.




    Kaynak:https://uk.finance.yahoo.com/news/ev-tariffs-cause-damage-germany-235433877.html







  • Adamlar bunu haklı olarak yapıyor, Avrupalı firmalar kendi sermayesiyle yürümeye çalışırken Çin tüm firmalara deli miktarda sübvasiyon uyguluyor, haliyle Çinli firmalar başa çıkılmaz hale geliyor, bu da rekabet e ket vuran bir durum. Avrupa aslında kötü tarafmış gibi gösterilmiş olsa da bu noktada haklı adamlar. Çin teknolojik olarak çok iyi noktalarda evet, güzel ürünler de yapıyor ama devletin aşırı desteği ticari açıdan rekabet ruhuna aykırı.
    Tarih tekerrürden ibaret Avrupa'nın eskiden yaptığını şimdilerde Çin yapıyor. Emin olun Avrupalılar da Çin'in bu sektörü ele geçireceğinin çoktan farkında sadece kaçınılmaz sonu ertelemeye çalışıyorlar.

    Hiç istila vs gibi romantikleşmeye gerek yok, akıntıya karşı yüzülmez. Keşke sübvansiyon ile o kadar teknolojiyi geliştirecek ekonomimiz olaydı da ek vergi konuşulan markalar bizim memleketin çıksaydı.

    Avrupalınin yaptığını çin falan yapmıyor

    Çin 20 bin dolar maliyeti olan arabayı 10 bin dolara sübvanse edip hedef pazarın içinden geçmeye kalkıyor

    Kendi ülkesinde başkasına bisiklet bile sattirmiyor,zaten herşey bende var senden niye alayım diyor

    Kalkıp sonra da bana vergi koymayın diyor

    Bize bile yatırım sözü verip 2 yıl oyaladilar,sonra kaçıp Macaristana İspanya'ya yatırım planladıkları ortaya çıkınca vergiyi yediler

    2 senedir al gülüm ver gülüm piyasanın içinden geçiyorlar

    Kusura bakma kimse enayi değil,ne ab nede bir başka devlet

    Ucuza arabaya binmek istemek, fahiş vergi oranlarından şikayet etmek ayrı şey

    Çin'in istila siyasetini yoldaşlık ayakları ile aklamaya çalışmak ayrı

    Herkes Çin sübvansiyon veriyorlar diye yasaklansın diyor. Avrupalı üreticiler yıllardır ürettikleri otomobilleri başka ülkelere satarken sanki hiç devlet yardımı almadılar.

    Bizim ülkemiz zaten külli hasar yıllarca devlet desteği aldılar, gümrük duvarları arkasına kıstırdıkları kendi insanlarını kalitesiz otomobilleri fahiş fiyatlara satarak sistemli olarak kazıkladılar. 50 yılda bir tek küresel marka oluşturup ihracat yapamadılar. Şimdi yine yerli üreticiyi koruyun diye bağırıyorlar.

    Avrupalı firmalar devlet desteği ile kendi insanına ucuz ve kaliteli otomobiller yaptılar. Mercedes, VW. BMW, Fiat, Renault gibi büyük markalar yaratıp deli gibi ihracat yaptılar. O zamanlar Avrupalının yaptığı şimdi Çin yapıyor bunda garip durum yok.

    Ama Çinli firmalara desteğin hakkını veriyor, günümüzde otomotiv sektörünün merkezi Çin'e kaydı hem yeni markalar çıkarıp ihracat yapıyor, hem de kendi insanına uygun fiyata süper otomobiller sunuyor.

    TOGG örneğinde görüleceği gibi ülkemizde zihniyet hiç değişmedi, değişeceğini de hiç düşünmüyorum.

    Empati kurarak düşünmek lazım, hiçbir aklı başında ülke kendi üreticisi batsın istemez. Batı nefreti yüzünden Çin'i çok sevenler olabilir,

    ancak empati kurunca Avrupalı da göz göre göre kendi markalarının bitişini oturup izlemek istemez. Sen de onun yerinde olsan sen de istemezsin.

    Çin'in üretim gücü bizim TOGG markamız için de büyük problem, Türkiyede yerli otomobilden ucuza Çinli elektrikli SUV'ler satılınca TOGG'un da satışları düşecek,

    senin sanayin daha gelişemeden pert olacaktır. Evet, ben de ucuza araç sahibi olmak istiyorum ama bunu yerli markayı batırmadan yapmalıyız, onun yerine ÖTV kalkmalı.

    Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir uygulama ve ülkemizdeki pahalılığın, alım gücü düşüklüğünün ana sebeplerinden biri.

  • Bu durum Çinli otomotiv firmalarını Türkiye üzerinden Avrupa'ya açılmaya itiyor, dolayısıyla bize yarayan bir durum.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Ne olursa olsun bize yaramaz. İnsanların değişmesi lazım. Çalmayan çırpmayan milletin faydasına iş yapacak insanlar lazım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Ve bugüne kadar yüksek vergilerimiz aslında dünyayı manipüle etmek içindi. Bizim model çalışınca Avrupa da zokayı yuttu. Şimdi büyük planın 2. aşaması başlıyor. (Büyük resim kursu notlarımdan)

  • Çinin sınırsız sübvansiyon imkanı var gibi, EU eninde sonunda pes edecek. Ne kadar erken pes ederlerse zararları o kadar az olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dor Niro -- 19 Eylül 2024; 16:47:19 >
  • Aslında AB ülkeleri yeni düzenlemeyle firmalara farklı vergi oranları uyguluyor. Eğer firmalar aldıkları devlet desteğini şeffaf bir şekilde fatura ederse ve bu fatura aleyhlerine değilse vergi oranı düşürülüyor. Daha yeni bundan faydalanan şirketler oldu.

  • Darklord Sauron kullanıcısına yanıt
    Adamlar bunu haklı olarak yapıyor, Avrupalı firmalar kendi sermayesiyle yürümeye çalışırken Çin tüm firmalara deli miktarda sübvasiyon uyguluyor, haliyle Çinli firmalar başa çıkılmaz hale geliyor, bu da rekabet e ket vuran bir durum. Avrupa aslında kötü tarafmış gibi gösterilmiş olsa da bu noktada haklı adamlar. Çin teknolojik olarak çok iyi noktalarda evet, güzel ürünler de yapıyor ama devletin aşırı desteği ticari açıdan rekabet ruhuna aykırı.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • camelon kullanıcısına yanıt

    Bunu ne yazık ki normal müşteriye anlatabilmek çok zor. sen ne karışıyorsun, niye devletin vergi koymasını savunuyorsun, ben ucuza iyi arabaya binmek istiyorum diyor.


    Avrupa'nın da Türkiye'nin de koyduğu vergiler mecburi ve son derece haklı. hatta yıllardır haksız alınan vergilerin yanında Türkiye'nin koyduğu en doğru -belki de tek doğru- ek vergilerden biri oldu nasıl sübvanse edildiği belli olmayan Çin'li otomobillere uygulanan. ama dediğim gibi halk ana resme bakmak zorunda olmadığı için anlamaz, bireysel anlamda düşününce haksızlar diyemiyorum tabi.


    Bir de Çinliler fahiş fiyatla araba satan Avrupalıların hakkından geliyorlar, ucuza araba satmayı Avrupa da öğrenecek diyen sevimli aktivist bir güruh da var. Avrupa da otomobiller pandemi öncesine ve elektrikli dönüşümüne kadar son derece ucuzdu zaten. sadece senin ülkende pahalıydı uçuk vergiler yüzünden. Avrupalılar şöyle açgöz böyle cingöz burnu sürtsün temennileri falan biraz anlamsız kaçıyor bu yüzden. her zaman inanılmaz bir fiyat rekabeti vardır Batı avrupada, sen bir doz fiyatı arttır, çöküverir başka bir marka gelip senin pazarına.





  • camelon kullanıcısına yanıt

    Bunu bu forumda anlatamazsın ,ucuza arabaya binelim diye çin mandasına mi girelim diye anket açsan en az %30 evet çıkar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • camelon kullanıcısına yanıt

    Herkes Çin sübvansiyon veriyorlar diye yasaklansın diyor. Avrupalı üreticiler yıllardır ürettikleri otomobilleri başka ülkelere satarken sanki hiç devlet yardımı almadılar.

    Bizim ülkemiz zaten külli hasar yıllarca devlet desteği aldılar, gümrük duvarları arkasına kıstırdıkları kendi insanlarını kalitesiz otomobilleri fahiş fiyatlara satarak sistemli olarak kazıkladılar. 50 yılda bir tek küresel marka oluşturup ihracat yapamadılar. Şimdi yine yerli üreticiyi koruyun diye bağırıyorlar.

    Avrupalı firmalar devlet desteği ile kendi insanına ucuz ve kaliteli otomobiller yaptılar. Mercedes, VW. BMW, Fiat, Renault gibi büyük markalar yaratıp deli gibi ihracat yaptılar. O zamanlar Avrupalının yaptığı şimdi Çin yapıyor bunda garip durum yok.

    Ama Çinli firmalara desteğin hakkını veriyor, günümüzde otomotiv sektörünün merkezi Çin'e kaydı hem yeni markalar çıkarıp ihracat yapıyor, hem de kendi insanına uygun fiyata süper otomobiller sunuyor.

    TOGG örneğinde görüleceği gibi ülkemizde zihniyet hiç değişmedi, değişeceğini de hiç düşünmüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nebulabado N kullanıcısına yanıt

    Avrupalınin yaptığını çin falan yapmıyor

    Çin 20 bin dolar maliyeti olan arabayı 10 bin dolara sübvanse edip hedef pazarın içinden geçmeye kalkıyor

    Kendi ülkesinde başkasına bisiklet bile sattirmiyor,zaten herşey bende var senden niye alayım diyor

    Kalkıp sonra da bana vergi koymayın diyor

    Bize bile yatırım sözü verip 2 yıl oyaladilar,sonra kaçıp Macaristana İspanya'ya yatırım planladıkları ortaya çıkınca vergiyi yediler

    2 senedir al gülüm ver gülüm piyasanın içinden geçiyorlar

    Kusura bakma kimse enayi değil,ne ab nede bir başka devlet

    Ucuza arabaya binmek istemek, fahiş vergi oranlarından şikayet etmek ayrı şey

    Çin'in istila siyasetini yoldaşlık ayakları ile aklamaya çalışmak ayrı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt

    :)) Harika o zaman

  • Tarih tekerrürden ibaret Avrupa'nın eskiden yaptığını şimdilerde Çin yapıyor. Emin olun Avrupalılar da Çin'in bu sektörü ele geçireceğinin çoktan farkında sadece kaçınılmaz sonu ertelemeye çalışıyorlar.

    Hiç istila vs gibi romantikleşmeye gerek yok, akıntıya karşı yüzülmez. Keşke sübvansiyon ile o kadar teknolojiyi geliştirecek ekonomimiz olaydı da ek vergi konuşulan markalar bizim memleketin çıksaydı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ticarette mal almak ve mal satmak vardır

    Akıntı yoktur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Mal almak ve satmak ticaretin en basit tanımı olabilir, ancak işin derinliği bu kadar yüzeysel değil. Yukarıda bahsetmeye çalıştığım gibi ekonomik krizde olan ülkeler ne teknoloji geliştirecek yatırımı yapabilir ne de küresel ticarette söz sahibi olabilir. Sübvansiyonlardan ve stratejik yatırımlardan bahsetmek şu an bizim için sadece hayal etmesi güzel lüksler. Gerçek ise başkalarının ürettiklerine bu sektörde bağımlı olmamız ama yazdıkların durumu anlamadığın izlenimi veriyor. Eğer akıntı yokmuş gibi davranırsan, o akıntıda boğulursun.

  • avrupalının kendi sektörünü korumaya çalışması beyhude olsa da anlamlı,


    bizim avrupalının sektörünü korumaya çalışmamız ise gerzeklikten başka bir şey değil.

  • jazzIII kullanıcısına yanıt

    Çin'in otomotiv konusunda geliştirdiği teknolojiyi zaman içerisinde Avrupa da geliştirecek, Türkiye de geliştirecek

    Şuan toggun menzili 520km,ileride 1000km olmaması için bir neden yok

    İnsanlar yengeç dansı yapan arabadan çok menzil istiyor

    Ve evet ticaret basittir,mal almam ama satarım dersen o yaratmaya çalıştığın akıntıda kendin boğulursun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Gümrük birliği üyesisin,

    çıkarım lo çin amcam bana bakar diyemezsin.

    Bakmayacagi son 2 senedir otomotiv piyasamizda çevirdiği dolaplardan belli zaten.

    Avrupalıya mal sattığın,ve çok sevimli Çin'in senden mal almadığı sürece bu durum böyle

    Mal al,mal sat

    Mal alma,mal satma

    Bu denklemi anlamak için hiperzeka olmak gerekmiyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • camelon kullanıcısına yanıt

    Empati kurarak düşünmek lazım, hiçbir aklı başında ülke kendi üreticisi batsın istemez. Batı nefreti yüzünden Çin'i çok sevenler olabilir,

    ancak empati kurunca Avrupalı da göz göre göre kendi markalarının bitişini oturup izlemek istemez. Sen de onun yerinde olsan sen de istemezsin.

    Çin'in üretim gücü bizim TOGG markamız için de büyük problem, Türkiyede yerli otomobilden ucuza Çinli elektrikli SUV'ler satılınca TOGG'un da satışları düşecek,

    senin sanayin daha gelişemeden pert olacaktır. Evet, ben de ucuza araç sahibi olmak istiyorum ama bunu yerli markayı batırmadan yapmalıyız, onun yerine ÖTV kalkmalı.

    Dünyanın hiçbir yerinde olmayan bir uygulama ve ülkemizdeki pahalılığın, alım gücü düşüklüğünün ana sebeplerinden biri.

  • herşeyi geçtim senede 600-700 bin araç ithal ediyoruz, hepsi çinden gelse tanesinden 5 bin dolar tasarruf etsek 10 yılda 30-35 milyar dolar para avrupalının cebine gideceğine kendi cebinde kalır.


    o parayla kendine gerçekten katma değer üretecek 3-4 sektör seçsen ülke ayağa kalkar.


    avrupalı semirecek de dometesini satın alacak diye çektirdikleri çileye bak vatandaşa.


    bu arada önceki mesajım kime battı da silindi acaba?

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.