Şimdi Ara

Çin uyarıyor: Ek gümrük vergisi Almanya’ya zarar verecek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Kesinlikle öyle, biz kendi ülkemizin çıkarına bakalım. Bu açıdan bakınca Çin'in teknolojik gelişmesi bize yarıyor. Avrupa'dan araba almayıp Çin'den alsak ölmeyiz ama onlar bizden tarım ürünleri almak ZORUNDA.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dor Niro -- 19 Eylül 2024; 16:50:22 >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Büyü resmi görmeye çalışmaktan, önünüzü bile göremez olmuşsunuz. İnşallah ağzınızın üstüne duşmezsiniz.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Mesajını kim sildi bilmiyorum da,


    sizdeki bu Perinçekvari çin aşkı beni çok güldürüyor yahu

    Avrupalı ülkende fabrika açıyor, çin açmıyor

    Açacağız dedi 2 senedir oyalayip oyalayip piyasanın içinden geçmeye kalkıyorlar

    Hepsi Çin'den gelirse Avrupalı çeker gider

    On binlerce işçiye domatesle maaş ödersin.

    Bizim vatandaşımız çarpık vergi sisteminden ötürü çile çekiyor, çünkü bizim vatandaşımız gelişmiş ülke vatandaşı değil

    Kendine aydın diyen adamların yüzde 48 oy verdiği şahsı dün izledim tv100de,ayak üstü önce protokol imzalamadim deyip gazeteciye yalancı diyor

    Sonra imzaladım ama 6li masanın onayı yok diyor

    çıkmış bu solcu tayfanın hepsi kandırdın bizi sattın falan yazıyor

    Ya arkadaş akplisi kandırılıyor chplisi kandırılıyor sağcısı düdükleniyor solcusu gazozlanıyor nasıl bir nesilsiniz de kalkmış kaliteli hayat,ucuz otomobil istiyorsunuz?

    Herşey bir kenara,ticari ahlaksızlık, dolandırıcılık yaparken zerre çekinmeyen bir ülkeden nasıl yarar bekliyor, gümrük birliğinden çıkalım Çin'e tabi olalım diyebiliyorsunuz ?

    Kanı donuyor insanın resmen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 19 Eylül 2024; 17:44:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz öyle bir topluluksunuz ki


    https://tr.euronews.com/my-europe/2024/07/04/ab-cinin-elektrikli-araclari-icin-ekstra-gumruk-vergisini-yururluge-koydu


    Avrupalının kabak gibi tespit ettiği, Çin'in de inkar etmediği şeye ;

    -ki bu ticari ahlaksızlık ,resmen dolandırıcılık oluyor -


    Ne var yani bırakalım adamları diyebiliyorsunuz.:)


    Ben bunu nereden tanıyorum biliyor musun?

    Sağ belediye çalarken hırsız vaaaaaar diye bağıran

    Sol belediye çalınca da yukarı bakıp ıslık çalarak az çalmış sen ötekine bak o daha çok çalıyor diyen bir kitlenin

    haliyle kendi hırsız,dolandırıcı ülkesi olur.

    Hiç şaşırmamak lazım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dor Niro kullanıcısına yanıt

    Çin senden niye tarım ürünü alsın, herhangi bir ürünü niye alsın?

    Dünyanın en büyük tarım ekonomisi adamlar.

    Almaz.

    Çin'in perspektifi para içeride kalsındır.

    Bak hepi topu bir fabrika açacak ülkende, kıvranıyor açmamak için.

    Niye?

    Neden diyor gemiye doldurup satmak varken masraf edeyim?

    Yahu zamanında bize füze sistemi satacakti bunlar, teknoloji paylaşacağız diye vaat edip 2 sene oyaladilar,sonra da paylaşmadilar:))

    İşte bu kafanın tabi olmaktan bahsettiği, uğruna gümrük birliğini terkedelim,ab ye rest çekelim ucuza araba alırız dediği çin budur.

    Ama dedim ya normal, Muharrem incenin saraydan 10 milyon dolar alıp pornosunun olduğuna inanan, Kılıçdaroğlunun yüzde 60la kazanıp ülkeye bahar getireceğini zanneden bir kitle için şaşırmamak lazım :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Avrupa teknoloji geliştirirken Çinliler avans verip kenarda iki el tavla atacaklar galiba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • jazzIII kullanıcısına yanıt

    Hayır,oku öğren

    Çin, teknolojinin içeride tutulması yönünde firmalara talimat verdi

    Dış piyasalarda ambargo yedikçe paşa paşa oyunu kuralına göre oynamak durumunda kalacak

    Çin'in elindeki en büyük güç batarya teknolojisi,o da başka ülkeler tarafından geliştirilecek,rekabet eşitlenecek.

    Otonom sürüş radar vs birçok firmada var zaten


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    ben halkın çıkarı ne ise onu savunuyorum. yarın afrikalı ucuza satarsa onu da savunurum.


    avrupalı üretici karını maximize edecek, avrupalı vatandaş refehını muhafaza edecek diye çinliye ilave vergi koymak bizim halkın çıkarına değil. Eş ürün arasında %5-10 fark olur da ticaret partnerini korursun, burada arada %50-60'dan fazla fark var ve senede belki 5-6 milyar dolara tekabül ediyor.


    doğalgazı da azerbaycandan irandan değil hollandadan 2 katına alalım ne de olsa Türkiye'ye en çok Hollanda'lı şirketler yatırım yapıyor demek kadar saçma bu söylediğin.


    Ayrıca konu ticari ahlak yoksunluğu ise vw'nin dizelgate skandalı, volvo harici hepsinin small overlap faciası, yangın riskini parasal ölçümleyip müşterilerini diri diri yakan ford vakası vs say say bitmez batılıların bu sektördeki ahlaksızlıkları.

  • Çin'den ucuz araba getirip piyasayı istila ettirmek halkın çıkarına değil.

    Afrikalı da getirsen çıkarına değil

    Doğalgaz örneği ile kendini çürütmüşsün

    Doğalgaz üreten ülke, örneğin Rusya, Azerbaycan sana gaz satıyor

    Sen de onlara mal satıyorsun, turist alıyorsun,Rusya gelip senin ülkende sana nükleer santral kuruyor, Batı'nın satmadigi uzun menzilli hss veriyor sana.

    Çin'e hiçbir şey satamazsin. Çin de gördüğün üzere sana stratejik hiçbir şey satmaz.gelip ülkene yatırım yapmaz,para bende kalsın der.

    Ticari ahlaksızlık yapar piyasanın içinden geçer,yerel firmaları iflas ettirir, çekirge sürüsü gibi istilaya ugrarsin.

    ÖTV KDV gibi kazıklardan şikayet etmek ayrı şey,çin gelsin bizi istila etsini manda ve himaye gibi savunmak ayrı kusura bakma.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Eğer Toyota, Hyundai, Ford-otosan, Fiat, Renault, yerli teşebbüs Togg, belki yüzlerce Oem üretici ve bunların tedarikçileri ve yarı-mamul üreticileri bu ülkede olmasaydı kısmen haklıydın. yani bir nevi Rusya gibi olsak, konulan vergi keyfi bir uygulama olurdu. bir de tabi gümrük birliğinde olmasaydık.


    Ancak sen bu ek vergiyi koymazsan, yani titanic ölçekte bir üretim yapan ve girişimleri açıktan veya gizliden devlet tarafından sübvanse edildiği bilinen bir deve kapıyı açıp kontrolsüz içeri alırsan, er ya da geç arkasında böyle bir güç olmayan, kendi yağında kavrulan kendi endüstrini bitirirsin. sadece Avrupa'ya ihracat yapan Portekiz gibi Slovenya gibi yancı üretim yapan bir ülke olur çıkarsın.


    Türkiye'nin yaptığı en azından teoride sonuna kadar doğru. vergi düzeyinin uygulanması veya azlığı çokluğu konusunda fikrim yok ama vergi olmalı. bu sayede bu adamları bu ülkeye yatırıma zorlarsın. bu şekilde pazarının 2 senede istila edilmesini önlersin. kendi yatırımcını, üreticini, iş gücünü, yetişen insanını ve marka çeşitliliğini bu şekilde korur ve Çin'liyi ancak böyle yatırıma zorlarsın. Çine sırayla gelen bu yaptırımlar olmasa idi BYD buraya anca bizden kazandığı trilyonları sahillerde ezmeye gelirdi, Manisa'ya yatırım yapmaya değil. aynısı burada yatırıma hazırlanan MG için de geçerli, yedek parça üretimine hazırlanan Skywell için de, Chery için de.


    Kısmen haklıydın diyorum çünkü ülkeden çıkan döviz hesabın olası bir sonuç değil.. zira araba sahibi olmayı veya aracını değiştirmeyi düşünmeyen yüzbinler, uygun fiyatlı araçların yayılması ile araçlarını değiştirecek (+ döviz çıkışı), halihazırda değiştirmeyi düşünenlerin bir kısmı da Avrupalı araçla aynı rakama düşündüklerinden çok daha üst düzey Çin'li araçlara geçecek (+döviz çıkışı). araç başına ödenecek rakamlar daha uygun olsa da, toplam satış adedi artacağı için muhtemelen önemsiz bir dış ticaret denge değişikliği olacaktı.


    haklı olduğun kısım ise halkın uzunca bir süre daha iyi otomobillere binecek olması. özellikle de çok eski ve güvenliksiz araçlara binmek zorunda kalan kesim nefes alacaktı. epey değişecekti ülkenin otomobil parkı ve modernleşecekti. al satçısı, yoktan para kazanan galericisi, yıkık pert arabalardan milyon isteyen tipler patlayacaktı. bu bakımdan evet, üzücü.


    İngilizcede buna oturan bir tanım vardır "necessary evil" diye. tam çeviremiyorum, her şerde bir hayır mı var denir nedir artık. bu vergi de maalesef öyle.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    1-o endüstri'nin ne kadarı iç pazar için çalışıyor? İç pazarı kaybetse endüstri ne kadar daralacak? Senelerce toyota hb'ini burada üretti, sedanını ithal etti mesela...


    2-o endüstri'nin ürettiği katma değer ne kadar ve bunun ne kadarı ülkede kalıyor, ne kadarı dışarı transfer ediliyor, kar payı dağıtımı-lisans ücreti olarak? Kaldı ki yedek parça-sarf malzeme üreticisinin çinliye uyan parça üretmesinin önünde bir engel de yok.


    bu ikisini bir kefeye, diğer taraftan çinliye ek vergi koymak yoluyla avrupa'lıya ödediğin mark up'ı bir kefeye koyup ona göre karşılaştırma yapmalı.


    vergiler azaldıkça insanlar daha pahalı arabalara binmiyorlar, geçmişteki ötv indirimleri dönemlerinde gördük bunu. 2018'de %27 ötv + hurda indirimi ile insanlar ne alıyorsa şimdi de benzer klasmanda birşey alıyor, satış adetleri de pek değişmiyor. varsayımsal cari açık projeksiyonuna gireceksek bursalı oem üretici gidip o işten kazandığı parayla panamera alıyor, para dışarı çıkıyora kadar zorlamak mümkün... ama kesin olan şu ki bir avrupalı yerine çinli araç tercih edildiğinde minimum %40 ülkede kalıyor.


    bizim ekonomik gücümüzdeki ülkelere yatırım yapan üretici ya gümrük birliğinden faydalanıp avrupaya satarım diye yapıyor (ki ona da fazla rastlayamıyoruz artık) ya da teşvik alır beleşe arazi kaparım, hse ile sendikayla uğraşmam, 1/4 işçilik öder, sübvanse edilmiş elektrikten faydalanır, kimsenin istemediği tapon malı iç pazara çakarım diye yatırım yapıyor. Yoksa 1 milyon maksimum kapasitenin en az 20 tane major oyuncu tarafından paylaştığı pazara 21-22-23. oyuncu olmak için ne kadar vergi koysan da kimse girmeye tenezzül etmez. Bakınız honda örneği ...





  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Honda sadece Türkiye'den değil Avrupa'dan da çekildi,size kim verdiyse o ezberi artık ciklet gibi bütün forum çiğniyorsunuz.

    Çinliye uygun yedek parça üretsen ne olur?

    Adam gemiye doldurduğu arabanın yedek parçasını da aynı fahiş sübvanse ile servisine indiriyor,ne %40i? %4 bile bırakmaz sana

    Nereden uyduruyorsunuz azizim bu rakamları ya?

    Ülkene gelip fabrika kurmuş insanlara `cinli de gelip çivi cakmadan sizin gibi teşvikten yararlanarak araba satacak` DİYEMEZSİN.

    Çadır devletlerinde bile olmaz bu.

    Avrupa'ya sadece araba satmıyorsun,gümrük birliği kurallarını ihlal edersen ve adamın üreticisi buradan çeker giderse-ki gider,

    Yiyeceğin ambargoların, işsiz kalacak 10 binlerce kişinin telafisini senin ülkene daha fabrika kurmamak icin 85 takla atan Çinli yoldaşların YAPMAZ

    Önce bize yaşanacak onca zararı telafi edecek ülke bul,ondan sonra Çinliye vergileri kaldırırız.

    ÖTV MTV vergi konusuna da yıllardır bu forumda aynı şeyi söylerim

    Şuan vergileri kaldırsan bile gelecek araç yükünü şehirler kaldıramaz,zaten depremle adam olabilen bir toplumuz biz, çürük binada oturup Allah korur diyebilen bir kafa bu

    Anadolu'ya ,kırsala yerleşene ucuz araba verirsen bu iş çözülür. Sadece bu değil, onlarca şey çözülür.

    Nüfusu İzmir Adana istanbul gibi yerlerden dağıtmak zorundayız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Hocam sakin ol biraz fazla agresif yazıyorsun. Onlar dediğim Avrupalılar, Çinliler değil. Yani Biz Avrupa'dan araba almasak da Avrupalılar bizden tarım ürünü almak zorunda. Ayrıca Gümrük birliğini şimdilik terk etmeye gerek yok ama bize zarar vermeye başladığında elbette terk etmeliyiz. Tıpkı Kapitülasyonlar gibi. İlk başta Osmanlıya büyük fayda sağlayan kapitülasyonlar zamanla ekonomiyi mahvetmiştir.

  • Dor Niro kullanıcısına yanıt

    Değil işte azizim değil.

    Kimse kimseden birşey almak zorunda değil.

    İstedikten sonra Avrupa sana ambargo koyup başka yerden alır ürünü

    O zaman da siz gümrük birliğinden çıkarsınız mesela.

    Aslında sizinle aynı şeyi söylüyoruz

    Çin de olsa ABD de veya bir başkası, ticaret dengesi denen bir şey var

    Benden al ama ben senden almam geçmez ticarette

    Sözlerimin hedefi siz değilsiniz, forumda sabah akşam Honda kaçtı togg battı çin bizi bitirir bırakın ucuz ucuz binelim geyiği yapan bir kitle var,ve adamları her konuda yerin dibine gömüyoruz,ayrık otu gibi yeşerip aynı saçmalıkları tekrar tekrar yazıyorlar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 20 Eylül 2024; 10:20:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Bu mesajın anafikrini tam anlayamadım ama genel olarak bu mesajda benimle çelişen bir şey göremedim, varsayım ile endüstri dinamiklerini sorgulamışsınız sadece..


    %27 Ötv 2018de ne ara vardı onu hatırlayamadım ama 2009'da Ötv %18'e çekilince bütçesi olup da Mercedes C180k almayan kalmamıştı diye hatırlıyorum. devamındaki 1.6 lüks otomobil furyasını da biliyoruz, üst düzey Çinli otomobiller gelince durum neden daha farklı olsun ki? kaldı ki asıl açılım alt gelir grubunda olacaktı.


    Honda'nın durumu Türkiye özelinde değil, genel bir Avrupa bölgesi kararı neticesinde şekerpınarda montaj sonlandı.


    Öneriniz nedir, Çin'e ek vergi uygulanmayıp ne yapılabilirdi? veya ek vergi uygulanmasa nasıl bir uzun vade projeksiyonu ön görüyorsunuz. öğrenmek için soruyorum.

  • Avrupa nasıl ki Airbus üretirken ortaklık yapıyor, Fransa ve Almanya Leopard tankını ortak üretmek için anlaştıysa o şekilde otomotivde birleşip bazı markaları feda ederek kendi ayakta kalmaya çalışacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Sorun da o ya zaten

    Önerileri yok

    Zamanında Almanya Manisa'ya yatırımı iptal etti,ve dedi ki pkky operasyon yapmayın Suriye'den çekilin yoksa vw gelmez

    Ne dedi bu arkadaşlar?

    Demokrasi yok bizde ondan gelmiyorlar kim yatırım yapar ki bu ülkeye?

     


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Onlar forumlarda öyle söylerler, sonra gidip cin arabasına para mı verilir yeuvvvv derler ve FIAT alırlar..

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    2023'de 1.47 milyon otomobil üretmişiz, iç pazarda satılan yerli üretim 433 bin. Yani otomotiv sektörünün %70 ağırlığı ihracatta. İç pazarda 1.2 milyon araç satılmış yani iç pazarın %60'ı ithal.


    Demek ki buraya gelen yatırım iç pazar için gelmiyor, gümrük birliğinden faydalanıp avrupa'ya satmak için geliyor (honda-nissan örneği - EU Japonya'ya gümrükleri kaldırınca adamlar 2 yılda dükkanı kapattılar- veya Toyota'nın Auris'i burada üretip -corolla'yı ithal etmesi örneklerini bunun için verdim. Ford'un iç pazar umrunda olmaması da başka bir örnek). Çünkü iç pazar yatırımcıyı cezbetmek için uygun zaten değil, vergi yüksek-kar marjı- satış hacmi düşük.


    Sözün özü yurtiçi piyasayı çinlilere kapatalım, sektörü koruyalım argümanı, Türkiye'de üretim yapanların değil, Türkiye'ye ithalat yapanların propagandası.


    Ucuza çin malı araç alıp cari açığı azaltmak, vatandaşı bir nebze daha iyi araca bindirmek yerine, ağırlıklı olarak burada yatırımı olmayan, olsa bile ağırlıklı olarak iç pazarla ilgilenmeyen yabancının ve yerli ortaklarının karını korumak için vergi düzenlemesi yapmak rasyonel değil.


    Olması gereken burada satan yerli üretime rakip olacak modelleri ayrıştırma yoluna gitmek, kalan tarafa dokunmamak. En basitinden sedan-suv arasında bir vergi ayrışması yapmak bile talep kayması haricinde bunu büyük oranda sağlar. Zaten iç pazarda satılan model corolla-megane-egea ve bunların corolla haricinde kendi iç ekosistemlerinde sabit talepleri, sadık müşteri kitleleri de var...


    Burda stelantis-vag suvlerini yüksek karla satamazsa domatesimizi Avrupalı'ya satamayız, turizmci aç kalır demek akla uygun değil, ülke çıkarına hiç değil.





  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Burda stelantis-vag suvlerini yüksek karla satamazsa domatesimizi Avrupalı'ya satamayız, turizmci aç kalır demek akla uygun değil, ülke çıkarına hiç değil.


    Eskidendi o yüksek kâr marjları.

    Şuanda piyasadaki fiyatlar gayet makul Euro kuru ve üstüne eklenen ÖTV MTV gibi kalemleri düşününce

    Türkiye'nin piyasasını Çinlilere istila ettirmeyi teklif etmek hiçbir makul gerekçe ile açıklanamaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.