|
Çin, otomobil üreticilerine AB’ye yatırım yapmamalarını söyledi: Türkiye etkilenir mi?
-
-
ABD ve Avrupa her alanda liderliklerini kaybetmeye başladıkça çirkefleşmeye başladılar. İpler hep onların elindeyken her şey çok iyiydi halbuki
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
BYD'nin özel teşebbüs olarak tek tabanca kalacağını sanmam burada. özellikle Tr'den Avrupaya ihracat için mutlaka yanına devlet kontrolünde bir marka gelecektir yanına -kısa vadede olmasa da- ya MG ya da Chery motor. ama devamı gelmez.
-
Almanya bitti bitiyor :) 2 sene arda arda resosyon verdiler. 2025 beklentisi de resesyon :) nüfus deli gibi artıyor ama ekonomi borçla bile büyüyemiyor :))))
-
AB üyesi olmamanın ilk meyvesini aldık.
-
bu sorunun sebebi ab değil.
https://forum.donanimhaber.com/amerika-boyle-tokatliyor-vw-almanya-da-3-fabrika-kapatiyor-amerika-da-dev-fabrika-insaa-ediyor--159878562
-
abd ve avrupa gücünü kaybediyor da bizim pazr da hep avrupa. asyadan bir kaç dost edinmemiz lazım.
-
Öyle ama Çin ve Rusya için de iyi bir şey değil ki? Eski kafa ağzı ile konuş isek iki blok da birbirine muhtaç aslında. Amerika, üretimi Çin'den Hististan'a kaydırınca ne geçecek eline ki mesela, hala Çin'e iPhone satmak için sürekli bir ayağı Çin'de, Tim Cook'un. Tam tersi de geçerli; e, Çinliler AB'ye yatırım yapmayacak da nereye yapacak? Afrika'ya mı? Hadi yaptı, yine kime satacak; Afrika'ya mı, Avrupa'ya mı yoksa Amerika'ya mı?
-
AB içten yanmalı motorla devam etmek zorunda. Aksi halde fabrikalar bir bir kapanacak, devamında da satılacak.
Pil pazarında hiçbir hükmü olmayan türkiyenin otomotiv sektörü için durum en az AB şirketleri kadar riziko.
Dahası, tarım makineleri ve ticari çekicilerde bu durumdan oldukça müzdarip olabilir. Pilli/elektrikliye dönüşülen her sektörde bu risk katlanarak devam ediyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Türkiye lehine olduğu konularda AB'ye mensup değil fakat aleyhine olduğu konularda AB'ye mensup olarak sayıldığı için, büyük ihtimalle bu konuda menfi etkilenir diye düşünüyorum.
Yani Türkiye için bu AB konusu yanarlı dönerli.
-
Şöyle geçmişi hatırlıyorum da, Çin; olabildiğinde ucuz iş gücü sunmuştu Batı'lı şirketlere. Kendini o kadar ucuza pazarlamıştı ki. Neden diyorduk. Adamların uzun yıllarca bir planı varmış. Know-How alabilmenin en ucuz ve en kârlı yöntemini uygulamışlar. Sonra bu şirketlerden edindiği bilgileri ucuz ve çakma olarak uygulamaya geçtiler. Çin malı kötülemesi de tam bu ürünler içindi. Daha sonrasında kaliteyi de tamamen artırdılar ve artık Batı'nın tüm teknolojini en iyi şekilde kullanıp bir de üstüne kendileri ar-ge yapınca ortaya bu durum çıktı. Çin, kendi mallarını önce kendi ülkesine sonra da dünyada pazarlamaya başladı. Batı, artık Çin'in teknolojisine ve ucuz iş gücüne yetişemiyor. VW'nin fabrika kapatmasının en büyük nedeni bu.
-
chery çinin devlet malzeme ofisi gibi firması hepsi kadrolu 657 mühendiz
-
Bu başlangıç için yapılması gereken. Bizim devletin teknoloji şirketlerine ön ayak olması doğru bir hamle. Zamanında, Fiat, Reanult ve VW kendi ülkesindeki hükümetler tarafından desteklendi. Hatta Fiat, diktatör zamanında kuruldu. VW, Siemens Hitler tarafından bizzat desteklendi bu firmalar da Hitler'i destekledi. Şimdi böyle olduklarına bakmayın.
-
Kurmasın zaten ve Avrupa da çinlilerin hakimiyetine izin verilmesin. Çinlilerin ucuz iş gücünden faydalanalım yeter. Abuk subuk markalarına kimsenin ihtiyacı yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çin neden Türkiye'ye teknoloji transferi etmekten kaçınıyor?
Elektrikli araçlar çok karmaşık sistemler değil ki, aksine içten yanmalıların yanında çok basitler, ortada kaçınacak bir durum yok.
Sanırsın devlet sırrı. Ülkede bu sistemlerin üstesinden gelebilecek tonla gencimiz var.
Ha otonom sürüş gibi teknolojiler evet zor(ki teslanın metotlarını ben eski buluyorum, günümüz ai modelleme teknolojisi ile çok daha kolay ve stabil metotlar geliştirilebilir, teslalar 30 tane sensör kamerayla bile hatalar yapabiliyor.) ancak bu konuda yani otonom sürüş konusunda çinde en iyisine sahip değil.
Olay pil teknolojisi ise lifepo4 veya diğer alternatifler er yada geç tüm dünyaya yaygınlaşacak.(Şuanda çin tekelinde) Çin bunu engelleyemez. Motorların bir olayı yok zaten. Chipset konusunda üretecek bilgi yok evet fakat zaten ülkede bu konuda kimsenin niyetide yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seto-Kaiba -- 4 Kasım 2024; 11:18:50 >
-
Çin demek para ve teknoloji bende kalsın , arabayı gemiye yükleyeyim fahiş sübvanselerle çekirge gibi hedef pazarı istila edeyim demektir
Bunu aylarca forumdakilere anlatamadık
Ne güzel ucuz ucuz biniyoruz diye zirim zirim zirladi hepsi
Bak bir fabrika açacaklar 474747474 takla atıyorlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dünyanın kutbu değişiyor sorunun temeli bu..Belki biz görmeyiz ama Avrupa'nın ve ABDnin prime dönemi bitiyor ve olabildiğince hırçınlasacaklar.. Güç el değiştirirken büyük kanlar akar ve o sürece girmiş bulunuyoruz.. Umarım Çin daha hızlı şekilde Avrupa'nın yıllarca sömürge ile üzerine inşa ettiği kazanımlarini bir bir yıkar... Türkiye tam ortada bulunan bir ülke olarak akıllı hamleler yaparsa bu yangından karlı çıkar..Emin olun Avrupa Birliğine Türkiyeyi almak için kapımıza gelirlerse şaşırmam.. Türkiye bu coğrafyanin önemli bir aktörü..AB'ye almamaları bizim için daha hayırlı olacak..
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
ABD ve Avrupa her alanda liderliklerini kaybetmeye başladıkça çirkefleşmeye başladılar. İpler hep onların elindeyken her şey çok iyiydi halbuki
|
Şöyle geçmişi hatırlıyorum da, Çin; olabildiğinde ucuz iş gücü sunmuştu Batı'lı şirketlere. Kendini o kadar ucuza pazarlamıştı ki. Neden diyorduk. Adamların uzun yıllarca bir planı varmış. Know-How alabilmenin en ucuz ve en kârlı yöntemini uygulamışlar. Sonra bu şirketlerden edindiği bilgileri ucuz ve çakma olarak uygulamaya geçtiler. Çin malı kötülemesi de tam bu ürünler içindi. Daha sonrasında kaliteyi de tamamen artırdılar ve artık Batı'nın tüm teknolojini en iyi şekilde kullanıp bir de üstüne kendileri ar-ge yapınca ortaya bu durum çıktı. Çin, kendi mallarını önce kendi ülkesine sonra da dünyada pazarlamaya başladı. Batı, artık Çin'in teknolojisine ve ucuz iş gücüne yetişemiyor. VW'nin fabrika kapatmasının en büyük nedeni bu.
|
Öyle ama Çin ve Rusya için de iyi bir şey değil ki? Eski kafa ağzı ile konuş isek iki blok da birbirine muhtaç aslında. Amerika, üretimi Çin'den Hististan'a kaydırınca ne geçecek eline ki mesela, hala Çin'e iPhone satmak için sürekli bir ayağı Çin'de, Tim Cook'un. Tam tersi de geçerli; e, Çinliler AB'ye yatırım yapmayacak da nereye yapacak? Afrika'ya mı? Hadi yaptı, yine kime satacak; Afrika'ya mı, Avrupa'ya mı yoksa Amerika'ya mı?
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X