|
Bildirim
|
Arkadaşlar bu konuya hiç kimse cevap yazmamış.
Ben yazayım. Aliexpress'te 11.11 yoğunluğu, Türk kargo uçağının düşmesi ve 10 gün kadar yılbaşı tatili yaptıklarından çok aksama oldu. Benim 10-11. aylarda aldığım ürünler gelmedi. Burada daha 1 ay olmadan kargom gelmedi diye ortalığı ayağa kaldıranlları görünce bana çok garip geliyor. PTT'yi veya satıcıyı suçlayanlar da var. Arkadaşlar yurt dışından aldığınız ürünlerin, şu kadar günde gelir diye bir garantisi yok. Türkiye'den almıyorsunuz ki. Şimdi size çözümü anlatayım. Önce siparişinizin belli bir teslimat süresi yazar. O süre dolmak üzereyse "Dispute" açabilirsiniz. 30 $'ım gitti gibi mesajlar yazmışsınız. Sizin paranız nasıl gidiyor? Siteden takip etmediniz mi? Gelmediyse "Dispute" açacağınızı bilmiyor musunuz? Kızdığımı sanmayın. Sadece bu kadar tecrübesizseniz, önce yurt dışından alışverişi öğrenip, sonra alışveriş yapın. Zaten onay süresi de var. Onay süresi geçince siteden otomatik onay verilir. Otomatik onay verilse veya siz bilerek onay verseniz bile üründe problem çıkarsa, 15 gün içinde "Dispute" açma süresi var. 15 gün içinde "Dispute aç" kısmına tıklayıp, ürün gelmedi veya problemli deyip "Full Refund" açarsınız. Sakın diğerini seçmeyin. Yoksa "Ürünü geri göndereceğinizi" belirtmiş olursunuz. Siz ürünüm gelmedi deyip veya problemliyse, kargo vs dahil, ne kadar ödedinizse isteyin. Ürün kargoya verilmediyse sizden kanıt istemezler. Ürün geldiyse ve problem varsa sizden resim, video, belge isterler. Resim değil de videoyu daha çabuk kabul ediyorlar. Satıcıdan kanıt isterler. Tabii gönderemeyeceği için paranızın tamamını 7 gün sonra geri alırsınız.Satıcı kargo ücretini ödemem derse de aldırmayın. Aliexpress paranızın tamamını geri öder. Satıcı size "Biraz daha bekleyin. Dispute kapatın. Mağazamız için çok kötü, Ben bir aileye bakıyorum, çoluk çocuğum var" deyip, yalvarır yakarır. Çünkü bu onlar için gerçekten kötü bir durum. Ben özellikle daha önce satışı az olanların, bazılarının mağazasının kapandığını gördüm. İsterseniz "Dispute" yi geri alıp, satıcının süreyi uzatmasını kabul edersiniz. Yalnız "Satıcı önerisini kabul et" e sakın tıklamayın. Tıklarsanız "Sıfır TL" iadeyi kabul etmiş olursunuz. Ben bile geçen ay aceleden "Dispute iptal"e basacakken yanlışlıkla "Satıcının önerisini kabul et" e bastım ve satıcı paramı siteden aldı. Ne kadar mesaj yazdıysam cevap vermedi. Site bile birşey yapamadı. Yoksa site çok güvenilir ve şimdiye kadar 5 kuruş kaptırmadım. Bana zarar verenlerden nasıl paramı çıkarttığımı yazmayacağım. Çünkü suistimale açık. Onu çoğunluk yaparsa da Türkiye'ye ürün göndermezler. Burada anlattıklarım için cevap yazmayacağım. Çünkü işlerim var. Misafirim de geldi. Bu konuyu görünce mesajlarda çok yakınan, dertlerini yazanları görünce misafirimi salonda bırakıp, geldim. Bu arada "Ben 30 $ kaptırdım. Satıcı parasını aldı. Şu kadar parayı kaptırdım" diyenler vs problemlerini PM'den yazsınlar. Fırsatım olduğunda ilgileneceğim. Bu arada takipli veya takipsiz bütün kargoları aşağıdaki siteden takip edebiliyorsunuz. Yalnız takipsiz olanları Türkiye'ye girdikten sonra hiç bir site göstermez. İyi alışverişler. Kargo takip sitesi :http://global.cainiao.com/ |
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SelimErkan -- 23 Ocak 2017; 14:38:22 > |
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi möhendist -- 1 Şubat 2017; 22:40:50 > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guven35 -- 3 Şubat 2017; 21:46:34 > |
|
|