Şimdi Ara

Cine (t) ve foto (f) lenslerin farkını açıklıyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Fuji x-t20 makinem var. Gece fotoğrafçılığı ve yıldız fotoğrafçılığı yapıyorum hobi olarak.
    Fujinon 18-55 f2.8 xf lensim vardı. Dedim ki birde superfast düşük f'li bir lens alayım.
    Karşıma
    Samyamg 35mm f1.2 ve Samyamg 35mm t1.3 lensler çıktı.
    35mm apsc sensörde yaklaşık 50mm civarına denk geliyor, benim için 50mm'den fazlası uygun değildi. Bu yüzden 35mm'lere baktım ama 50mm versiyonları da var bu lenslerin.

    Buradan sonra sorunum başladı, abi bu 2 lensin farkı ne?

    Ön bilgi: iki lensin de bütün teknik verileri ışık kırılmasından kaplamasına içindeki lens sayısından yerleşime herşeyi aynı. Bu konu da bu şekilde herşeyi aynı olup cine ve foto versiyonu olan lensler için yazılmıştır. Fiyatları da yakındır. Biri 3000 biri 6000 değil.

    Bu noktadan sonra hızlı çözüm yolu olarak satan kişileri arayıp farkını sormaya başladım. Hiçbiri bir sebep söylemeden abi bu böyle olduğu için böyle demeden fotoğraf çekeceksen foto (f) olanını almalısın dedi. Foto lensler daha keskin olur dedi. Abi ışık kırılmasından kaplamasına kadar aynı diyorum yok aynı değildir diyor. Tatmin olmadım araştırmaya başladım.

    İlk olarak, t ve f nedir?
    Çok aşina olduğumuz f değeri teorik bir hesaplamadır.
    Cine lenslerde kullanılan t değeri ise gerçek ışığı uygun testler yapıldıktan sonra ölçen bir hesaplamadır.

    Yani iki farklı markanın f1.2 lenslerini karşılaştırdığımızda iki lensin arkaya aktardığı gerçek ışık değeri farklı olabilmekte. Çünkü hesaplama testten ziyade teorik.
    Ancak 2 farklı markanın t1.2 lensini karşılaştırdığımızda iki lens de arkaya aynı ışığı vermekte. Çünkü t değeri gerçek bir teste ve hesaplamaya dayanıyor.
    T değeri genelde f'den birazcık farklı çıkıyor, Samyang örneğinde t1.3=f1.2

    Bu ana farktan sonra karşımıza kullanım açısından farklar çıkıyor.

    1. Cine lenslerin diyafram ve odak yüzükleri tırtıklıdır.
    Sinemacılar bu dişli gibi yüzüklere motor bağlayıp kullanabiliyorlar. Ayrıca dişli olduğu gibi pozisyonları da aynıdır. Yani a markasının 50mm cine lensi ile b markasının 200mm cine lensinin yüzükleri makineye göre aynı pozisyondadır. Hem motorlu kullanımda lens değiştirirken yeniden pozisyonlamamak için, hemde cine lensler genellikle manuel olduğu için kullanıcının el alışkanlığı açısından.

    2. Cine lenslerin odak yüzüğünün turu genellikle daha fazladır.
    Foto lensin odak yüzüğü 100 derece dönüyorsa cine lensinki 150 derece döner. Daha hassas ve ani olmayan odak geçişleri sağlar.

    3. Cine lenslerin diyafram yüzükleri clicksizdir, sonsuz aralıklıdır.
    Foto lenslerde diyaframlar sabittir. Yani hep stoplar arası gezmek zorundasınız. F2.8'den f3.2'ye direkt olarak atlarsınız. Ama cine lenslerde t2.8'den t2.81'e atlayabilirsiniz. Ordan t2.82'ye. Yani sonsuz diyafram ara değeri vardır. Aynı odak yüzüğü gibi kesintisizdir. Bu yine video çekerken ani geçişleri önlemektedir ayrıca inanılmaz geniş bir değer aralığı sunmaktadır.

    4. Cine lenslerin odak değerleri genellikle tam karşılık gelmektedir.
    Foto lenste sonsuza odaklamak için yüzüğü tam çevirdiğinizde yüksek ihtimalle orası sonsuz olmayacaktır. Biraz geri çekmeniz gerekecektir. 50cm'e yüzüğü çevirdiğinizde tam 50cm'e odaklamayacaktır biraz sapma olacaktır. Çünkü bu hesaplar da teoriktir. Ama cine lenste yüzük neredeyse gerçek değer odur.

    Herşeyi aynı olup cine ve foto ayrılan lenslerin tek farkı bunlardır.
    HİÇBİR ARAŞTIRMA YAPMADAN BİLİP BİLMEDEN BU CİNE ABİĞ FOTOĞRAF ÇEKİLMEZ BUNUNLA DİYENLERE İNANMAYIN. Bana da inanmayın. Oturun kendi araştırmanızı yapın içinize sinsin lens. Makineler değişir lensler kalır. Lensi satan adamın bulacağı bilgiyi ben araştırıp buldum, hiçbir yerde toplu olmadığı için de buraya yazayım dedim.

    Ayrıca 50 yıllık fotoğrafçıyım diye gezenlerin takıldığı bir nokta daha, crop factor piksel başına düşen ışığa etki etmez. Yani bu demek oluyor ki f1.2'de full frame bir makinede aynı değerlerde çektiğiniz bir fotoğrafla croplu bir makinede çektiğiniz bir fotoğraf aynı parlaklıkta ve ışıkta çıkacaktır.
    Crop factor 35mm lensi 50mm yapabilir, f1.2'nin alan derinliğini f1.6 yapabilir, ancak f1.2'nin ışığını f1.6'ya indiremez.
    Matematik fizik bilmeden kafalarına göre yorum yapıyorlar.

    Benim işime daha hassas odaklama, sonsuz odak aralığı ve tırtıklı olduğu için kaymayacak yüzükler geldi. Sizin işinize gelir mi bilmem ama iki lens arasında kalırsanız farklar böyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Teşekkürler bilgiler için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AKINLASINN

    Teşekkürler bilgiler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.