|
Çinli araştırmacılar, Mach 16 hıza ulaşabilen dünyanın ilk jet yakıtlı motorunu üretti



-
-
16 mach hızında bir hava taşıtının içinde insan yolculuk yapabilir mi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aslında önemli olan sadece hız değil, nasıl hızlandığın. Bir insanı 16 Mach ve üzeri hızlara çıkarmak mümkün ama bunu bir anda yapılırsa vücud bu G kuvvetine dayanamaz. Ancak, hızlanma süresi uzun tutulursa, yani kademeli olarak hızlandırılırsa, vücut buna adapte olabilir. Tabi yolculuk sırasında ani manevralar yapılmadığı, yolcu kabininin iç basıncının iyi korunması da gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .V. -- 27 Şubat 2025; 13:7:41 > -
Bir insan, uygun koşullar sağlanırsa 16 Mach hızında (yaklaşık 19,600 km/saat) bir hava taşıtında zarar görmeden yolculuk yapabilir.
Astronotlar fırlatma sırasında 3-4 G kuvvetine dayanabilir, ancak bu daha yüksek olursa bilinç kaybı veya ölüm meydana gelebilir.
Eğer hızlanma süreci yavaş ve kademeli olursa, insan vücudu bu hıza ulaşmadan önce zarar görmez.
-
G kuvvetinden dolayı diyorsanız haklısınız, g kuvvetini belirleyen şey ivmelenme. Yani mach 16 da olsa, eğer sabit bir hızda gidiyor ise ekstra g kuvveti yaşanmaz. Ama tabi ki o hıza çıkarken ve o hızdan yavaşlarken ki oranları önemli. Bunu da insanların kaldırabileceği ivmede yapmaları gerekir ki bu da maksimum hıza ulaşmak için de tekrar yavaşlamak için de epey bir süreye ihtiyaç anlamına gelir, o açıdan haklısınız.
Mesela yolcuları maksimum 3G kuvvetine maruz bırakarak 0 dan mach 16 ya ulaştırmak istenir ise v=u+a⋅t formülünden yaklaşık 3 dk 6 saniye süre gerekir. Tabi yine bunun bir de yavaşlama süreci olacak bu da aynı şekilde. Yani 6 dk hızlanma ve yavaşlamaya harcanız. Ama özel G giysileri giyinmeden normal insanların 3dk gibi süre boyunca 3G ye maruz kalmaları çok sıkıntı yaratabilir.
En fazla normal insanların 2G kuvvetine giysisiz bir süre dayanabileceğini düşünür isek, bu sefer 4dk 40 saniye gerekir maks hız için. Bu sürenin tamamında da 2G kuvvetine maruz kalırlar. Giysisiz bir şekilde bunda dahi insanların bir kısmı fazla rahatsızlık hissedebilir. Zira vücut ağırlıkları 2 katına çıkmış olacak.
Ancak antremanlı savaş pilotları, sürekli yüksek ivmelenmeye maruz kalan formula pilotları yüksek G kuvvetlerini belli süre yaşamaya alışkınlar. Ki burada aslında önemli olan o G'de geçirilen süre. Yoksa formula pilotları da pistten piste değişmek ile beraber frenlemelerde 5-6G kuvvetlerine kısa süreli ama tekrarlayan bir şekilde maruz kalıyorlar. O yüzden aslında formula pilotluğunu da en zorlu yapan şeylerden biri bu. Bilgisayar oyununda oynamaktan en farklı kısmı bu. Çok iyi şöför olabilirsiniz, çizgileri, nerede frenleyeceğinizi nerede gazlayacağınızı çok iyi bilebilirsiniz. Ama normal araçtaki gibi gaz pedal ile uğraşma dışında çok büyük bir fiziksel efor da işin içine giriyor pistte iken. Özellikle boyun kaslarına çok büyük yükler biniyor, bu sebeple de boksörler gibi boyun kaslarını geliştirecek antremanlar da bol bol yapıyorlar.
Sonuç olarak dediğiniz gibi, mesele yolcu taşınacak ise mach16 da giden uçak yapabilmek değil, o hıza insanları bayıltmadan çıkartabilmek. Bunun için de çok süre harcandığında yine iki mesafe arası ister istemez uzun süre almak zorunda kalır.
-
Hala insan deniyor ne insanı insanın devri bitti . Yarın öbür gün büyük bir dünya savaşı olsa siz sahada insan mı görüceğinizi sanıyorsunuz .. bu kadar sibernetik insanımsı robotlar on yıllardır boşuna geliştirilmiyor..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çinde çogu sey yalandır dogru ise artık burdan cinli diktatörlere laf ettigimizde nokta atışi bizi yok edebilirler bizimkiler iyiydi deriz
-
@.V. @faniseyler bilgilendirme için sağolun arkadaşlar.
-
6. neslin zaten şartlarından bili atmosferde çok yukarılara uçabilmesi. bu sayede çok yüksek hızlara çıkabilmek.
ruslar bunu 80 de başardılar mig31 ile. çin muhtemelen bu rus motorlarını satın alıp üstüne teknoloji inşaa etti. adamlarda kabiliyet var.
sen amerikan malını alıp yerli milli yapıyorsun. üstüne bir vida bile çakamıyorsun. tek yapabildiğin GE standlarında vidalamak!
-
Bu hızda giderken cam kırılsa etin kemiğinden sıyrılır :)
-
Bizim mantar kafalı torba sakallı bilim adamları da laboratuvarlarda harıl harıl sakızın orucu bozup bozmadığını araştırıyor
-
Aynen onlar sakızı çalışırken sen de namus bacak arasında değildir hipotezine çalış haldır haldır,
Sanki kendilerinden bi cacık oluyor da milletin sakalına laf atmış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ne diyon la sen düz zebra!!!
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2DE0543D9 -- 28 Şubat 2025; 19:2:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Asil olay ya bilerek ya da bilmeyerek gözdan kaciriliyor.
Projenin özelliklerine bakilirsa asil hedef hiz degil irtifa..
Füzeler gibi dis atmesfere cikip akabinde tekrar girip kamikaze dalis veya fuze firlatip tekrar dis atmesfere donuş..
Uretilmiş radarlarin buyuk kismindan kacis demek bu .radar ucagi tespit edemeden fuzeyi yiyecek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
uluslararasi uzay istasyonu iss de astronotlar mach 23 ile yorungede donuyorlar. dunyadan firlatilan uzay araclari astronotlari tasirken bu hizlara ulasmadan iss e yanasamaz. insani etkileyen hiz degil ivme, g gucu. savas pilotlari maksimum 10g ye dayanacak sekilde egitilirler, kisa sureler icin 25g yaralanmaya neden olabilir, 50g agir yaralanma demektir, 100g mutlak olum, kisa sure olsa bile. hiz olarak bakarsak su an bile gunes cevresinde mach 87 ile hareket ediyoruz, sabit degiliz tum gezegenle beraber hareket halindeyiz ama ivme olmadigi icin hissetmiyoruz, bir etkisi olmuyor.
-
vücuda etki eden g gücü kaldırılabilir mi, mesela daha da hızlanabilen uzay araçlarının yapılması yönünde bir engel mi g gücü acaba hocam, mesela 100 mach hızında uzay aracı olsa g kuvvetini naparız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlbatrosD.IIIFazılBey -- 4 Mart 2025; 13:28:1 > -
Çin'in Hipersonik Motor Devrimi işte Detayları Mustafa Arasyoutube
Çin'in Hipersonik Motor Devrimi: Eğik Patlamalı Motorları...https://www.youtube.com/watch?si=GzSr_qrls-rYNPhe&v=pQ03tsJZb2g&feature=youtu.be
G kuvvetinden dolayı diyorsanız haklısınız, g kuvvetini belirleyen şey ivmelenme. Yani mach 16 da olsa, eğer sabit bir hızda gidiyor ise ekstra g kuvveti yaşanmaz. Ama tabi ki o hıza çıkarken ve o hızdan yavaşlarken ki oranları önemli. Bunu da insanların kaldırabileceği ivmede yapmaları gerekir ki bu da maksimum hıza ulaşmak için de tekrar yavaşlamak için de epey bir süreye ihtiyaç anlamına gelir, o açıdan haklısınız.
Mesela yolcuları maksimum 3G kuvvetine maruz bırakarak 0 dan mach 16 ya ulaştırmak istenir ise v=u+a⋅t formülünden yaklaşık 3 dk 6 saniye süre gerekir. Tabi yine bunun bir de yavaşlama süreci olacak bu da aynı şekilde. Yani 6 dk hızlanma ve yavaşlamaya harcanız. Ama özel G giysileri giyinmeden normal insanların 3dk gibi süre boyunca 3G ye maruz kalmaları çok sıkıntı yaratabilir. En fazla normal insanların 2G kuvvetine giysisiz bir süre dayanabileceğini düşünür isek, bu sefer 4dk 40 saniye gerekir maks hız için. Bu sürenin tamamında da 2G kuvvetine maruz kalırlar. Giysisiz bir şekilde bunda dahi insanların bir kısmı fazla rahatsızlık hissedebilir. Zira vücut ağırlıkları 2 katına çıkmış olacak. Ancak antremanlı savaş pilotları, sürekli yüksek ivmelenmeye maruz kalan formula pilotları yüksek G kuvvetlerini belli süre yaşamaya alışkınlar. Ki burada aslında önemli olan o G'de geçirilen süre. Yoksa formula pilotları da pistten piste değişmek ile beraber frenlemelerde 5-6G kuvvetlerine kısa süreli ama tekrarlayan bir şekilde maruz kalıyorlar. O yüzden aslında formula pilotluğunu da en zorlu yapan şeylerden biri bu. Bilgisayar oyununda oynamaktan en farklı kısmı bu. Çok iyi şöför olabilirsiniz, çizgileri, nerede frenleyeceğinizi nerede gazlayacağınızı çok iyi bilebilirsiniz. Ama normal araçtaki gibi gaz pedal ile uğraşma dışında çok büyük bir fiziksel efor da işin içine giriyor pistte iken. Özellikle boyun kaslarına çok büyük yükler biniyor, bu sebeple de boksörler gibi boyun kaslarını geliştirecek antremanlar da bol bol yapıyorlar. Sonuç olarak dediğiniz gibi, mesele yolcu taşınacak ise mach16 da giden uçak yapabilmek değil, o hıza insanları bayıltmadan çıkartabilmek. Bunun için de çok süre harcandığında yine iki mesafe arası ister istemez uzun süre almak zorunda kalır. |
Bir insan, uygun koşullar sağlanırsa 16 Mach hızında (yaklaşık 19,600 km/saat) bir hava taşıtında zarar görmeden yolculuk yapabilir.
Astronotlar fırlatma sırasında 3-4 G kuvvetine dayanabilir, ancak bu daha yüksek olursa bilinç kaybı veya ölüm meydana gelebilir. Eğer hızlanma süreci yavaş ve kademeli olursa, insan vücudu bu hıza ulaşmadan önce zarar görmez. |
Hala insan deniyor ne insanı insanın devri bitti . Yarın öbür gün büyük bir dünya savaşı olsa siz sahada insan mı görüceğinizi sanıyorsunuz .. bu kadar sibernetik insanımsı robotlar on yıllardır boşuna geliştirilmiyor..
|
Aslında önemli olan sadece hız değil, nasıl hızlandığın. Bir insanı 16 Mach ve üzeri hızlara çıkarmak mümkün ama bunu bir anda yapılırsa vücud bu G kuvvetine dayanamaz. Ancak, hızlanma süresi uzun tutulursa, yani kademeli olarak hızlandırılırsa, vücut buna adapte olabilir. Tabi yolculuk sırasında ani manevralar yapılmadığı, yolcu kabininin iç basıncının iyi korunması da gerekiyor. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X