Şimdi Ara

Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
2
Favori
12.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sadiksoylu S kullanıcısına yanıt
    3. Dünya ülkesiyiz zaten. Gözünde çok büyütme Türkiye’yi. Ülkemi severim ama gözüm de kör değil. Zaten gözü körler yüzünden ilerleyemiyoruz. Fabrikamız yok, markalara vergi kitliyoruz ki fabrika açsınlar. Vergi de bizim cebimizden çıkıyor ama kendimizi kandırıyoruz. Ülkemiz için bu gerekli diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Millet ve ülke olarak Çini ve Çinlileri takdir etmek mümkün değil. Demokrasi, insan hakları, fikir hürriyeti YOK, dog yiyorlar, baskı ve zulüm var.

    Uygur Türklerini toplama kamplarında soykırım yapıyor.


    Sattıkları malın arkasında durmuyorlar.

    Yedek parça YOK, servis KÖTÜ, kalite KÖTÜ, yalıtım KÖTÜ, malzeme ömrü KISA vs.


    Şehir içi yakıt tüketimi ÇOK - 15 Litre


    "Ucuz" olması dışında ne özelliği var ?


    Bursalı kardeşlerimin çalıştığı fabrikada üretilen Clio Alpine varken, dog yiyenlerin demode eski teknoloji kaliteli olmayan arabasının NEYİNİ SEVEYİM ?

  • Roy CharLes kullanıcısına yanıt
    Son dönemde bir tane oldu, o da Avrupa Birliği sayesinde, yeni güvenlik standartları kabul edildi, 7 Temmuz'dan sonra şerit takip, otomatik fren gibi güvenlik özelliklerine sahip olmayan araçlar satılamayacak.

    Ve hayır, bu araçlara zam olarak yansımaz, Avrupalılar uyanıklık yapıyor, Avrupa'da bu standartlara sahip araçlarını Türkiye'de bunları çıkarıp vergi hariç aynı fiyata satarak çok yüksek kâr elde ediyordu. Japonlar ise uzun süredir bu özellikleri en bomboş paket hariç standart olarak sunuyordu. Toyota'nın Vision Plus'ında bile bu özellikler standart. Avrupalılar bu yüzden rekabet edebilmek adına zam yapmadan bu özellikleri sunmak zorunda kalacaklar.

  • Bütün israflarını vatandaşın cebinden çıkarmaya çalışıyorlar. Siz uyumaya devam edin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • swat882 kullanıcısına yanıt

    Hocam dalga mı geçiyorsun, vatandaş metro, tramvay, otobüs istemiyor, herkes halinden memnun.


    Kentsel dönüşüm ve imar da istenmiyor, insalar 50 senelik evlerde ölmek istiyor.


    Yerel seçimlerde herkes balık istifi gitmeye oy verdi, hükumete de burada laf atmışsın 55 tane kişi beğenmiş. Abartılı yani.


    Fıkra gibi forum sitesi.Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esxici E kullanıcısına yanıt

    1 milyon ekstra verip bomboş vw almıştır .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önce de yazdım .
    Olan vatandaşa olacak. Çinlilere zam geldi diye fiyatlarını baskılayan Avrupalılar ciddi zam yapacaklar .
    Baz donanım 1,2 milyona kadar olan modellere GSR den dolayı 200 bin civarı zam yapmak zorunda kalacaklar . Bu sefer üst donanım paketlerine de mecburen zam yapacaklar . Eee noldu Çinliler 500 bin yerine 300 bin daha ucuz kalacak . Satışlar tüm markalarda düşecek , talep azlığı cari açığı azaltacak . Ama Vergi gelirleri artacak . Devlet kazanacak ama vatandaş kaybedecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ek vergi Ay sonu yürürlüğe giriyor geçmiş olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Chery, MG, BYD gibi markalar Türkiye'de fabrika kurarlarsa çok yerinde olur

  • doruhüso D kullanıcısına yanıt

    Üretim yapan ülkeler, vergi bakımından nereyi seçer ?

    Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması


    Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklamasıtr.wikipedia.org
    Kurumlar vergisi - Vikipedi
    https://tr.wikipedia.org/wiki/Kurumlar_vergisi


    Üretime hiç katkınız olmadığı çok belli.


    iyi günler . . .

  • Bu açıklamalarla boşuna gaza gelmeyin, satış düşmesin diye bunlar, aynı açıklamaları Avrupa için de yapıyorlar.

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/european-nations-compete-chinese-ev-factories-jobs-even-eu-weighs-tariffs-2024-06-10/

    En kuvvetli aday Türkiye iken genel seçim sonrası karar değiştirip Macaristan'a giden BYD gibi bunlar da Polonya ya da Macaristan'a kurarlar muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ek vergi doğru karar oldu ama gecikmeli karar alındı.

  • kkvan kullanıcısına yanıt

    Tane tane yaz madde madde yaz Bilale anlatır gibi yaz gözünü seveyim anlamazlar ...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa'nın Otomotiv'de yıkılışını seyrediyoruz. Bu yılları da yaşadık diye anlatırız.

  • Harbiden de fıkra gibi Çinli Chery ve MG'den 'ek vergi' açıklaması 


    Direkt kendi ağızlarıyla biz İstanbul'a ihanet ettik diyenlere oy vermek varken, İstanbul yeterince kalabalık değilmiş gibi milyonlarca suriyeli afgan ve ne idüğü belirsizi ülkeye de İstanbul'a da denetimsiz kamyon kamyon getirip bırakanlara oy vermek varken. Çevreyolunun araç kapasitesi belli iken kentsel dönüşüm adı altında fikirtepedeki 3-4 katlı evleri yıkıp yerine 40-50 katlı binaları dikenler varken kalkıp başkasına oy veriyorlar.


    Denetimsiz depreme dayanıklı adı altında milyonlarca liraya satılan binalar ya da imar affı ile kaçak kuçuk yapılmış binalar altında ölmek varken 50 senelik evlerinde ölmek istiyorlar. Neydi o daha 2-3 senelik en zenginlere cennet plaza diye satılan tüm futbolcuların da satın aldığı gibi en başta çöken binaları millete gagalamak varken 50 senelik evlerinde millet oturursa kim nasıl rant kazanacak değil mi. Yandaş nasıl tuğla çimento kullanmadan yaptığı evi depreme dayanıklı adı altında 30 katına satabilecek. Çoğu 50 senelik binanın duvarına hilti ile bile delik açılamazken yeni 0 bina yapacaksın ki hapşırdığında bile o incecik duvarlardan 5 kat aşağıya kadar bile hapşırığın gidecek.


    Şehir ve planlamacılık örneğini Hadımköy gibi İstanbul'un daha son 10 senede gelişen yerinde de görüyoruz. O kadar vizyon var ki. Ana cadde gidiş 2 şerit geliş 2 şerit. 4 gidiş 4 geliş olsa. Yer mi yetmez. E artık yetmez tabi. Rant lazım ev lazım önce. Önce o koca bomboş araziler iyice sıkışsın.


    Göçen madende imzası olan adayı seçmek varken. Çürük binalara oy için imar affı veren başkan varken gidip kimi seçtiler.





  • Korumacı tedbirler bir yere kadar. 2026-27'de Macaristan'dan BYD'ler, İspanya'dan Chery'ler, İtalya'dan Leapmotor'lar, muhtemelen başka bir Avrupa ülkesinden MG'ler ilave vergisiz cayır cayır gelecek. Sadece tam elektrikli değil mild hybridler, plug-in hybridler de gelecek. Japonlar rekabet etme ihtimalleri olmayan tam elektrikli işine hiç girmeden diğer formatlarda yarışıyor, biz ise devşirme Türk tam elektrikli togg hülyasindayız.

  • Togg dışında araç satmak yasaklanmalı ya da vergisi %1000 arttırılmalı. özellikle golf herkeste var. dış ticaret açığı yaratıyor. piyasaya sürülmemeli. Fabrikaları da yok ama bence fabrika acmalari da yasaklansın. Yine rakip olacak.



    A7, A8, BMW 5 ve üzerini ile Mercedes'in ilgili serilerini de sadece devlet büyükleri ve belediye başkanları alabilmeli. Ülkeye hizmetin karşılığı.



    Chery de çok dandikmiş. Çin malı. Komşumda var 22 litre yakıyormuş. Gitmiyor rampada tıkanıp kalıyormuş. silecek için 8 yıl sıraya giriyorlarmış. Onun yerine klimali 4 cam otomatik tiago alsak daha iyi. Elektrikli falan filan. Avrupa malı güvenlidir.

  • mhk_mhk kullanıcısına yanıt
    Acilen karbonhidrat almayı bırakmalısın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.