Şimdi Ara

Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çinli otomobillerin adını global pazarda daha çok duymaya başladık. Birçok Çinli üretici özellikle Avrupa pazarını gözüne kestirmiş durumda. Ancak satışa sunulan modellerin ne derece güvenli olduğu merak ediliyor. Bu noktada tüketiciye fikir vermesi açısından Euro NCAP devreye giriyor.



    Çinli akınını Euro NCAP'in testlerinden dahi anlayabiliyoruz. Bu yıl çarpışma testine tabi tutulan toplam 17 otomobilden 9'u Çin'de üretilmiş. Söz konusu markalar, Avrupalı tüketiciye ürettikleri arabaların güvenilir olduğunu kanıtlama derdinde. Test edilen her otomobilin 5 yıldız aldığını düşünürsek bunu da başarıyor gibi görünüyorlar.



    2023 yılında Euro NCAP'in çarpışma testlerine konuk olan Çinli otomobiller dört marka altında toplanıyor: BYD Dolphin, BYD Seal, BYD Seal-U, BYD Tang, Xpeng G9, Xpeng P7, Nio EL7, Nio ET5 ve Smart #3. Bunlar arasında Nio ET5, bu yıl test edilen en güvenli otomobil olmayı başarmış. Hemen arkasından, Passat'ın elektrikli araç dünyasındaki halefi Volkswagen ID.7 geliyor.



    Xpeng G9 (%85, %85, %78, %78) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Eylül ayından itibaren seçilmiş Avrupa ülkelerinde satışa sunulan elektrikli SUV Xpeng G9, güvenlik testlerinden 5 yıldızla ayrılmayı başardı. Söz konusu model, yaşam alanı içerisindeki yetişkin ve çocuk yolcuların korunması kategorilerinde yüzde 85 başarı elde etti. Diğer yol kullanıcıları (yaya, bisikletli vb.) ve güvenlik asistanları kategorilerindeki skoru ise yüzde 78 oldu.



    Paylaşılan raporda, önden çarpışma testinde G9'un yaşam alanının sağlamlığını koruduğunu, hem sürücünün hem de yolcunun dizlerinin ve uyluk gemiğinin iyi korunduğunu gösteriyor. Tam genişlikteki sert bariyer testinde ise sürücünün göğüs bölgesini koruma derecesi ortalama olarak derecelendirildi. Daha şiddetli olan yan direk çarpışmasında ise vücudun tüm kritik kısımlarını koruma konusunda iyi veya yeterli olduğu kayıtlara geçti.



    BYD Tang (%87, %87, %80, %73) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Kısa süre önce Türkiye'deki marka lansmanında yakından inceleme şansı bulduğumuz BYD Tang, yetişkin ve çocuk yolcu kategorilerinde yüzde 87 başarı elde etti. Diğer yol kullanıcıları kategorisinde de yüzde 80'lik skoruyla bu üç kategoride G9'u geride bırakan büyük SUV, güvenlik asistanlarında ise yüzde 73 ile biraz geride kaldı.



    BYD Tang, önden çarpma, tam genişlikte sert bariyet ve yan bariyer testlerinde vücudun kritik kısımlarını korumada iyi veya yeterli sonuçlar gösterdi. Ancak, BYD'nin içerideki yolcuların birbirine temas ederek yaralanmalarına karşı hafifletici önlemleri olmasına rağmen, Euro NCAP testindeki yan direk çarpışmasında sürücü ve yolcuların kafalarının birbirine çarptığı ve korumanın zayıf olduğu dile getirildi.



    Xpeng P7 (%87, %81, %81, %78) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Xpeng'in tasarımıyla dikkat çeken elektrikli sedan modeli P7, yetişkin yolcu korumasında yüzde 87 ile kendi içerisinde en yüksek skoru elde etti. Çocuk yolcu ve diğer yol kullanıcılarını koruma konusundaki derecesi ise yüzde 81 olarak kayıtlara geçti. Yapılan çarpışma testlerinde genel olarak iyi sonuçlar veren modelde sürücünün göğüs bölgesini koruma başarısı ortalama düzeyde kaldı.



    BYD Seal-U (%90, %86, %83, %77) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Bu yıl Almanya'daki IAA Mobilite Fuarı'nda Avrupalı tüketicinin beğenisine sunulan Seal-U, 2024 yılında satışa çıkacak. Çin'de Song Plus ismiyle satılan modelin yüzde 90 skor ile yetişkin yolcu koruma kategorisinde rakiplerini geride bıraktığını görmekteyiz. Çocuk yolcu kategorisinde yüzde 86 başarı elde eden SUV modelin diğer yol kullanıcılarına yönelik koruma skoru yüzde 83. Güvenlik asistanları tarafında ise yüzde 77 başarı gösterdiği görülüyor.



    Çarpışma testlerinde genel olarak başarılı bir performans sergileyen Seal-U'nun güvenlik asistanları tarafında özellikle motosikletlilere yönelik otomatik acil durum freni testlerinde tam puan elde etmiş olması da Euro NCAP tarafından altı çizilen detaylardan.



    BYD Seal (%89, %87, %82, %76) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    2024'ün ilk çeyreğinden itibaren Türkiye'de de satışa sunulacak olan BYD Seal'ın ne kadar güvenli olduğu merak ediliyor. Seal, yetişkin yolcu kategorisinden yüzde 89, çocuk yolcu kategorisinden yüzde 87, diğer yol kullanıcıları kategorisinden yüzde 82 ve güvenlik asistanları kategorisinden yüzde 76 başarıyla ayrılmış durumda.



    Çarpışma testlerinde başarılı sonuçlar elde eden elektrikli sedanın otomatik acil durum freni de yayalara karşı gündüz son derece iyi çalışırken gece özellikle park halindeki araçların arasından çıkabilecek çocuklara karşı biraz zayıf kaldığı görülüyor. Bunun dışında sistemin bisikletli, motosikletli ve diğer araçlara karşı son derece başarılı çalıştığı kayıtlara geçmiş.



    BYD Dolphin (%89, %87, %85, %79) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    2023 yılında Avrupa'da satışa sunulan BYD Dolphin'in bu versiyonu Çin'dekine göre biraz daha büyük olmasının yanı sıra daha güçlü motor ve daha büyük batarya ile donatılmış durumda. Otomobilin Euro NCAP sonucu da son derece başarılı. Yetişkin yolcu, çocuk yolcu ve diğer yol kullanıcıları kategorilerinde yüzde 80'in üzerinde skor elde eden modelin güvenlik asistanları tarafında yüzde 79'luk başarısı da dikkat çekici.



    BYD Dolphin, çarpışma testlerinde genel olarak yeterli ve iyi başarı gösterirken mobil, deforme olabilen bariyer testinde sürücünün göğüs kısmını korumadaki ortalama derecesi yumuşak karnı gibi görünüyor. Modelin arkadaki çocuk yolcuları önden ve yandan gelebilecek çarpmalara karşı korumada tam puan aldığını görüyoruz. Şerit desteği ve otomatik acil durum freni gibi sistemler de gayet iyi çalışıyor.



    Nio EL7 (%93, %85, %80, %79) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Çin'deki asıl ismi ES7 olan fakat Avrupa'daki isim davaları nedeniyle EL7 olarak adlandırılan SUV model, yüzde 93 ile yetişkin yolcu kategorisindeki en yüksek skorlardan birini elde etmiş durumda. Çocuk yolcu kategorisinde de yüzde 85 ile iyi bir performans sergileyen modelin diğer iki kategoride de yüzde 80 ve yüzde 79 başarı elde ettiği görülüyor.



    Ayrıca Bkz.BYD'nin zıplayabilen süper otomobili YangWang U9, 1287 beygir güce sahip olacak!



    Nio EL7'nin önden ve yandan çarpışma testlerinde sergilediği koruma performansı son derece iyi. Güvenlik asistanlarında ise yayalara karşı otomatik acil durum freninin park halindeki araçlar arasından çıkan çocuklara karşı hem gündüz hem de gece koşullarında ortalama değerde çalıştığı belirtilmiş. Motosikletlere yönelik frenleme de manevra esnasında karşıdan gelen motosikletlileri görme konusunda ortalama puan almış.



    Smart #3 (%90, %86, %84, %85) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Çinli Geely'nin platformunu kullanan ve yine aynı üreticinin hatlarından çıkan Smart #3, yetişkin yolcu kategorisinde yüzde 90 başarı elde etmiş durumda. Genel olarak iyi bir performans sergileyen modelin öndeki yolcuların kafa çarpışması ile yaralanma senaryosunda zayıf bir tutum sergilemesi asıl puanını kıran durum olmuş. Çocuk yolcu ve diğer yol kullanıcıları tarafında da yüzde 86 ve yüzde 84 başarı elde eden model, güvenlik asistanlarında yüzde 85 ile şimdiye dek saydığımız diğer modellerden daha başarılı.



    Nio ET5 (%96, %85, %83, %81) ⭐⭐⭐⭐⭐



    Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları
    Nio ET5, yetişkin yolcu korumasında yüzde 96'lık başarısıyla bu yıl test edilen araçlar arasındaki en yüksek skora sahip. Çocuk yolcu koruması da yüzde 85 ile ortalama içerisinde olan modelin diğer yol kullanıcılarını koruma ve güvenlik asistanları kategorilerindeki başarısı da yüzde 80'in üzerinde.




    Kaynak:https://www.euroncap.com/en







  • Bu batı kindarlığı yapıp çin hayranlığı yapanlara gercekten şaşırıyorum.Bunların yaptıkları denize düşüp yılana sarılmaktan başka birsey değil.O hayran olduğunuz Çin'e hangi akla hizmet bel bağlıyorsunuz acaba?Eğer dünya hakimiyeti Batı'dan Çin'in eline geçerse bir tarafınızdan kan alırlar bilesiniz.Dünyada Çin devleti kadar katı,maddeci,maneviyatsız bir toplum yok.Bu devlet icin sizin canınızın pul kadar değeri yoktur.Geçmiste zulmettikleri ayaklanan insan topluluklarına çin işkencesi adı altında yaptıklarını mideniz kaldırmaz.Halen Dogu Türkistan'da uygur türklerine zulmediyorlar.Bu devlette insanın değeri yoktur.İnsan üretmek için programlanmış,itiraz etmeye hakkı olmayan,robot gibi kurallar icinde yaşamakla zorunlu tutulmuş kölelerden ibarettir.Eğer ellerinde olsa robot kültürleriyle biz dahil bütün dünyayı aç bırakırlar.Korona denen pislik bu ülkede değil de eğer başka bir ülkede çıksaydı insanlık zorla ilaç aşı ve ev hapisleriyle haşat edilmezdi.Virüs çıktığında o kadar abartılı insanlığa sığmaz reaksiyon gösterdiler ki dünyanın geri kalanı bunlara bakarak yogun bakımda ilaçlarla insanları öldürdü.Kalp krizi yapan aşıları millete zorla zerk ettiler.

    Bu yazıma kuduran çin bağımlılarına şunu diyecegim Otomobil anlamında ve diğer teknolojik cihazlar anlamında dünyaya,insanlığa sundukları olanakları inkar etmek mümkün değil.Onlar olmasa avrupalı ve diğer üreticiler tarafından sömürülürdük bu kesin.Benim itirazım yıllarca teknolojisinden doyasıya yararlandığınız avrupaya beddualar dizip esas şeytana,esas korkulması gereken canavara dualar,şükürler etmenize.Bu milletin hiç feraseti yok.Tamamen fanatiklik ve duygularıyla düşündüğü icin iflah olmaz.Bugün ne çin tamamen dünya ekonomisini ele alsın ne de batı.Siz sağlıklı düşünseydiniz ikisi de olsun ki arada denge olsun derdiniz
    Hayranlıktan vs ziyade Avrupa seni bir Türk olan insan sıfatına koyuyor mu? Onlar için cidden ne kadar değerliyiz ? Sırf orada çalışıp para kazananların aldıkları ürünleri anlatmak ya da öteden bakmak ile geçti hayatımız. Mevzu Çin üretiminden vs ziyade tekelin el değiştirmesi. Al birini vur ötekine. Avrupa'yı da çok nezih insan dostu vs diye düşünüp yan cebe koymakta iyi değil. Görüyoruz yedikleri haltları. Sömürgecilik ile geçti tarihleri. Bu mühendisliğe vs yaptıkları yatırımların kaynaklarını da iyi bilmek lazım. Dediğim gibi hiç birisi masum değil. Gerçek kolelik yeni geliyor tüm dünyaya. İster Avrupa olsun ister Çin ister Rusya. Zevk almaya bakın derim.
  • Hepsi 5 yıldız almış maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stellantis'in son modellerinden daha yüksek puanlar elde etmişler. Avrupalı üreticiler yusuflamakta haklı. Çekik gözlüler gümbür gümbür geliyor.

  • NCAP için özel üretilmiş değillerdir umarım.

  • myhotyro M kullanıcısına yanıt
    NCAP bildiğim kadarıyla ürünü kendi alıyor piyasadan öyle test yapıyor. Yani üreticiden istemiyor.

  • Avrupalı üreticilerin kapitalist ama son derece acımasız sözüm ona ticaret kurallarını yeniden yazması gerekiyor, elleri mahkum. Çinli tipsiz-çürük deyip küçümsedikleri adamlardan birçok alanda destek alamazsalar işleri her anlamda zorlaşacak, teknik olarak aslında savaşı kaybettiler ama pes etmeyecekleri için yine kazananı belli olan bir mücadele olacağını sonucun değişmeyeceğini şimdiden söyleyebiliriz.

  • AB ve batının beslediği canavar artık kapısına dayandı. Tüm kirli üretimlerini çinde yaptırıp kendileri çevre dostu edasıyla yaşıyorlardı. Şimdi çinle rekabet edebilmek için o çok değer verdikleri emisyon kurallarından feragat etmek zorunda kalacaklar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yc#1 kullanıcısına yanıt
    👍

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • oray kullanıcısına yanıt
    Ya piyasadan satın alıyor ya da fabrikaya gidip üretim bandından inenlerden kendisi seçiyor rastgele. Kesinlikle üretici NCAP'e araç göndermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 12 Aralık 2023; 17:17:10 >
  • Ne yalan söyleyeyim konu Çinli araçlar olunca 3-4 yıldız bekliyordum ancak hepsi 5 yıldız almış tebrik ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu batı kindarlığı yapıp çin hayranlığı yapanlara gercekten şaşırıyorum.Bunların yaptıkları denize düşüp yılana sarılmaktan başka birsey değil.O hayran olduğunuz Çin'e hangi akla hizmet bel bağlıyorsunuz acaba?Eğer dünya hakimiyeti Batı'dan Çin'in eline geçerse bir tarafınızdan kan alırlar bilesiniz.Dünyada Çin devleti kadar katı,maddeci,maneviyatsız bir toplum yok.Bu devlet icin sizin canınızın pul kadar değeri yoktur.Geçmiste zulmettikleri ayaklanan insan topluluklarına çin işkencesi adı altında yaptıklarını mideniz kaldırmaz.Halen Dogu Türkistan'da uygur türklerine zulmediyorlar.Bu devlette insanın değeri yoktur.İnsan üretmek için programlanmış,itiraz etmeye hakkı olmayan,robot gibi kurallar icinde yaşamakla zorunlu tutulmuş kölelerden ibarettir.Eğer ellerinde olsa robot kültürleriyle biz dahil bütün dünyayı aç bırakırlar.Korona denen pislik bu ülkede değil de eğer başka bir ülkede çıksaydı insanlık zorla ilaç aşı ve ev hapisleriyle haşat edilmezdi.Virüs çıktığında o kadar abartılı insanlığa sığmaz reaksiyon gösterdiler ki dünyanın geri kalanı bunlara bakarak yogun bakımda ilaçlarla insanları öldürdü.Kalp krizi yapan aşıları millete zorla zerk ettiler.

    Bu yazıma kuduran çin bağımlılarına şunu diyecegim Otomobil anlamında ve diğer teknolojik cihazlar anlamında dünyaya,insanlığa sundukları olanakları inkar etmek mümkün değil.Onlar olmasa avrupalı ve diğer üreticiler tarafından sömürülürdük bu kesin.Benim itirazım yıllarca teknolojisinden doyasıya yararlandığınız avrupaya beddualar dizip esas şeytana,esas korkulması gereken canavara dualar,şükürler etmenize.Bu milletin hiç feraseti yok.Tamamen fanatiklik ve duygularıyla düşündüğü icin iflah olmaz.Bugün ne çin tamamen dünya ekonomisini ele alsın ne de batı.Siz sağlıklı düşünseydiniz ikisi de olsun ki arada denge olsun derdiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 12 Aralık 2023; 18:7:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Batılıların kendileri küresel ekonomi istedi ve şimdi kendi getirdikleri sistem kendilerine karşı oldu olacakta ellerinden gelse AB şuan yaşasın komünizm der o derece tırsıyor Çinli otomobillerin Euro NCAP'teki 2023 performansları Kalite standartlarını da yakaladılar artık bir kaç marka hariç Avrupalı üreticilere geçmiş olsun

  • TOGG alacak olanlar TOGGun güvenlik testinin sonuçlarını beklesin.
    çoluk çocuk ailece binilecek sonuçta.
    riske girmeye gerek yok

  • Çinliler gümbür gümbür geliyor kim ne derse desin

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bu modellerin batı düşmanlığı da şekilcilik, doğu sevdası da. Her şey olduk da bir biz olamadık bu ülkede.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çinliler ülkemizi ve Avrupa ülkelerini istila etmeye başladı otomobilleriyle.


    Avrupa Topluluğu ise Rekabet kurallarına uymuyorlar diye Çinli markalara dava açacakmış ...

  • Yaşlanan Ve dolayısı ile hırsını kaybetmiş, üstüne göç nedeni ile çorba olmuş Avrupanın, sınırsız insan kaynağına sahip Çin karşısında şansı yok.
    Bu hayatın doğal bir süreci.
    Sonra sıra siyahilere gelecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Hayranlıktan vs ziyade Avrupa seni bir Türk olan insan sıfatına koyuyor mu? Onlar için cidden ne kadar değerliyiz ? Sırf orada çalışıp para kazananların aldıkları ürünleri anlatmak ya da öteden bakmak ile geçti hayatımız. Mevzu Çin üretiminden vs ziyade tekelin el değiştirmesi. Al birini vur ötekine. Avrupa'yı da çok nezih insan dostu vs diye düşünüp yan cebe koymakta iyi değil. Görüyoruz yedikleri haltları. Sömürgecilik ile geçti tarihleri. Bu mühendisliğe vs yaptıkları yatırımların kaynaklarını da iyi bilmek lazım. Dediğim gibi hiç birisi masum değil. Gerçek kolelik yeni geliyor tüm dünyaya. İster Avrupa olsun ister Çin ister Rusya. Zevk almaya bakın derim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Euro NCAP neden Togg'u teste almıyor bizim Ülkemizi önemsemiyorlar sanırım bu bana tuhaf geliyor,olumsuz sonuç çıkma ihtimali olabilir 15 bin adetin üzerinde insanın kullandıgı aracın çoktan bu testlerden geçmesi gerekiyordu.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.