İkisini de kullanmış biri olarak Egea her yönden çok daha iyi bir otomobil. 1.4 fire alacağıma 2-3 yaş daha yaşlı 1.3mj alırdım. |
Citroën Elysée mı Fiat Egea mi? (2. sayfa)
-
-
Egea, Corolladan daha iyiymiş.
Diyorum, fazlasına gerek yok.
-
6 yıldır bitmek bilmeyen soru.
-
geçen yıl bir yakın dostum egea boş 1.4 aldı. şirket sıfır 301 üst paket aldı dizel. c elyse ile dış kasa haric aynı. 1 hafta önce engelli avantajı ile diger dostum corolla en boş paketini aldı. aralarında iyiden kötüye doğrucorolla egea 301 sıralaması yaparım. egea dizel binmedim cok istiyorum ama 120 lik hemen hemen aynı motora sahip bravo mjet sport style paket sahibiyim. performans böyle ise hepsinin içinden geçer. (1.6 için konuşuyorum. 1.3 binmedim bilmiyorum)
egea benzinli 1.4 ün yakıt tüketimi arkadaş ankarada şehrin çıkışında oturuyor 5.9 idi. corolla 200 km kadardı aynı düzeylerdeydi. 301 için yakıt bas bas bas 6 lt olmuyor 5.5 -6 arası geziniyor.
corolla otomatik digerleri manual vites. corolla en boş pakette bile el freni elektronik galiba. süper bir olay. hic dokunmuyorsunuz. yalıtımı iyi iç malzemeler hepsinden iyiydi.
egeada ise beni cezbeden 1.4 olsa bile çekiş problemi olacak düşüncesiydi ama yeni motor arkadaşlar üzmez. eger iyi bir motordan gectiyseniz hissedersiniz ama onun dışında ben kötü bir performans görmedim. kendi arabam dizel yarı otomatik. hepsinden daha performanslı ve hepsinden bana göre konforlu ve dolu bir araç. 2011 model olmasına ragmen bu saydıklarımdan daha iyi.
-
Mesajda o kadar yanlış var ki düzeltmeye üşendiğim için ve de meşrulaştırmamak için cevap vermeme kararı aldım.
Ha ama araştırma bedava, ben bir corolla kullanıcısıyım corolla Egea’dan üst bir araç değil nokta.
Neyse,
İyi forumlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dünyada çok satmış olması tototayı kaliteli yapmaz.Sorunsuzluk kısmını anlarım da malzeme kalitesi donanım ve teknoloji olarak corolla avrupalı rakiplerine göre hiç de iyi değil kusura bakmayın.Yıllarca son model araçlarında turbosuz atmosferik 90 yılların motorlarını kullandılar.Corolla asya ülkelerinin ithalat politikalarından dolayı dünyada çok satıyor Yoksa genel kalitesi ve teknolojisi ile avrupalı rakiplerinin hemen hemen hepsi corolladan iyi.Corolla bence fiyat skalasından da anlaşılacağı gibi en fazla egea kalitesinde bir araç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
"Dünyada çok satmış olması toyotayı kaliteli yapmaz." --- Japon markaları kaliteyi sorunsuzluk ve sağlamlıkla ölçer. Yumuş yumuş malzeme kalitesi ile kalite ortaya konulsaydı vw skandallarıyla değil kalitesiyle anılırdı. Bizim ülkenin bakış açısına değil, dünyada kabul görmüş gerçeklere bakmak gerekir.
"Sorunsuzluk kısmını anlarım da malzeme kalitesi donanım ve teknoloji olarak corolla avrupalı rakiplerine göre hiç de iyi değil kusura bakmayın." --- 2018 corolla touch mds aracım var. Ön konsol, altındaki alan, ön kapı üstleri yumuşak plastik. Vw'nin c segment sedan olan jetta aracı ile kıyaslarsak en boşun bi üstü donanımdaki aracımda çift bölgeli dijital klima ve katlanır yan ayna var. Jetta comfortline araçta katlanır yan ayna yok. Highline de var mı bilmiyorum. Teknoloji kime göre neye göre orasını anlamadım, hybrid teknolojisini geliştiren Toyota.
"Yıllarca son model araçlarında turbosuz atmosferik 90 yılların motorlarını kullandılar." --- Yukarıda da belirttim japon markaları sorunsuzluğu önceliyorlar. Toyota turbo motora hep mesafeliydi. Emisyon konusu için hybrid motorlar geliştirildi. Sıkıştırılmış hava ile çalışan motorların sıkıştırılmamış hava ile çalışan motorlardan daha kısa ömürlü olacağını savundu. Ülkemizin gerçeği LPG olayında atmosferik motorların neden turbo beslemeli motorlara göre LPG'de daha sorunsuz olduğunu bi araştırın. Vw tsi motorlarının geçmişini burada anlatıp okuyan insanları yormak istemem. Aynı şekilde dsg şanzımanların da safahati belli. Toyota 90'lı yılların motorlarını kullanmıyor. Bu teknolojiyi sürekli geliştiriyor. 132hp valvematic motorlu bi corolla kullanın. Her atmosferik motor performansı zayıf motor demek değildir. Toyota çift kavramalı şanzımana da mesafeli yıllardır. CVT şanzımanı sürekli geliştiriyor.
"Corolla asya ülkelerinin ithalat politikalarından dolayı dünyada çok satıyor Yoksa genel kalitesi ve teknolojisi ile avrupalı rakiplerinin hemen hemen hepsi corolladan iyi" --- İthalat politikası mevzusunu biraz açabilirseniz biz de aydınlanırız. Kalite konusunda dediğim gibi kalite neye göre kime göre? Dünyanın en büyük otomobil pazarı ABD'de en çok satılan araçlar içinde Toyota ve Honda var. Vw'ye bakın bakalım sıralamada nerelerde.
"Corolla bence fiyat skalasından da anlaşılacağı gibi en fazla egea kalitesinde bir araç." --- Corolla egea ile aynı fiyat değil, arada baya fark var. Benzinli araçların liste fiyatlarına bir bakınız. İthal japon araçlar ile egea arasında çok daha fazla fiyat farkı var.
Sonuç olarak, kalite kimine göre sorun yaşamadan, baş ağrımadan otomobil kullanmak, kimine göre performans, sürüş keyfi, kimine göre iç mekan kalitesi, kimine göre dış görünüm. Egea gibi araçlar (aynı mantıkla üretilen bir önceki kasasının adı : Linea) üretim kalitesi, hedeflediği kitle vs. belli olan araçlar. Toyota fiyatlarını yurtdışında araştırıp bakın. Veya uzağa gitmeye gerek yok corolla hb ithal geliyor ülkemize, sedan versiyonu ile arasındaki fiyat farkına bakın, aslında kalitesiz ve dolayısıyla ucuz bi araç olmadığını anlayacaksınız.
Yine çok uzun oldu okuyanlar kusura bakmasınlar...
-
Okumadım.Gerek de yok bence Corollanın tarihini anlatmışsındır şimdi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çekiş konusundaki yorumları ciddiye almayın. 1.4 atmosferik araçtan 1.4 atmosferik performansı bekliyorsanız çekişi normal. Ben dik rampada 1.6 180 beygir turbo araç gibi çıkacağım diyen bir tayfa var, bu araç 1.4 95 beygir.
Çok yüksek hacimli olmayan atmosferik motorlu araç kullanıyorsanız rampada vakitli gaz vereceksiniz, gerekiyorsa 1 yerine 2 vites düşüreceksiniz.
Yakıtta haklılar, arkadaşım aldı bu araçtan, memlekete daha nadir gitmeye başladı.
-
Güncel C-Elysee sadece en üst paket ve 1.5 BlueHDi motorla geliyor. Motoru için alınır.
Kusura bakmayın dostlar ama günümüz şartlarında o motor on numara. Corolla'daki 1.5 hantal atmosferik veya eski kasadaki D4D motor Corolla'lara da C-Elysee o motorla on basar. Hatta 130 beygir 1.6 dizel Egea'dan bile daha iyi 0-100 verisi mevcut.
Değişken geometrili turbo var, 3500 devirde 100 PS ve 1750'de 250 N/m torku verebiliyor ama aktarması ve motor esnekliği çok başarılı.
Egea'nın LPG'de tat vermeyen 1.4 atmosferik motoruyla karşılaştırılamaz. Şarıl şarıl karbüratörlü Şahin gibi benzini içeçekse Egea'yı niye alayım?
Şu an C-Elysee 1.5 BlueHDi motor ve 6 ileri manuel şanzımanla 9.0 saniye 0-100'e sahip. Şehir dışı fabrika verisi 3.3 litre
Egea Lounge 1.3 Multijet, 20 bin TL daha pahalı ve 0-100 hızlanması 11.7 saniye. Şehir dışı verisi de 3.5 litre.
C-Elysee hem daha hafif, hem daha güçlü hem de daha az yakıyor.
Makyajlı kasa C-Elysee de Egea'dan iç mekanda pek aşağı kalacak bir araç değil, aradaki fiyat farkı da ortada. Egea'nın 1.6 130 PS dizel ünitesinden daha iyi performans sunuyor, 130 beygirlik Egea'nın verisi 9.6 saniye.
Yani 540 binlik Egea'dan daha iyi gidiyor 460 binlik C-Elysee Shine.
Taliant da 1.5 BlueDCi ve otomtik EDC şanzımana ek olarak kör nokta+ön koltuk ısıtma standart olmuş Touch paket olarak gelse, fiyatı 500 bin olsa iyi satar ama saçmaladılar maalesef.
Avrupa'da işleri iyi tabii. Geçen sene Taliant+Sandero 210 bin adedin üstünde sattı. Bize ihtiyaçları yok her gün ortalama 575 adet Logan ve Sandero satmış herifler.
-
Elysee dediğimiz araç alt segment ve alt kalite olmasının verdiği etki ile çok hafif, a segment ayarında. Citroenin bunu nasıl başardığını arabayı inceleyince anlıyorsun. Kaput ve bagaj içi bomboş, taban halısı yarım cm kalınlığında, sıfır yalıtım malzemesi, ince camlar, bomboş kapı içleri, direksiyonda tuş yok vs vs egea 210 kg daha ağır.
Adamlar tesisat kablosundan tasarruf etmek için cam tuşlarını konsola toplamış, hoparlörleri konsola koymuşlar, direksiyona tuş koymamışlar akıl alır gibi değil
Bu sebeple 100 beygir motora göre atik bir araç, maksimum hızı egea 212 km iken elysee 191 km. 6 salise farkı hissetmezsin ama bu hissedilir bir fark.
Lounge egea ile shine elysee arasında da dağlar var iç mekanda, hem tasarım hem donanım hem kalite olarak. Elysee shine güya full paket ama eganın orta paketi daha dolu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
"Dünyada çok satmış olması toyotayı kaliteli yapmaz." --- Japon markaları kaliteyi sorunsuzluk ve sağlamlıkla ölçer. Yumuş yumuş malzeme kalitesi ile kalite ortaya konulsaydı vw skandallarıyla değil kalitesiyle anılırdı. Bizim ülkenin bakış açısına değil, dünyada kabul görmüş gerçeklere bakmak gerekir.
Geçen senelerde Civic'ler yağ-yakıt karıştırıp conta yakmasın veya DPF patlatmasın diye millet arabalara binmiyordu. Avrupa'da da iki fabrika kapattılar kazanan VW oldu. VW ABD'de veya Asya'da fabrika kapatmadı.
"Sorunsuzluk kısmını anlarım da malzeme kalitesi donanım ve teknoloji olarak corolla avrupalı rakiplerine göre hiç de iyi değil kusura bakmayın." --- 2018 corolla touch mds aracım var. Ön konsol, altındaki alan, ön kapı üstleri yumuşak plastik. Vw'nin c segment sedan olan jetta aracı ile kıyaslarsak en boşun bi üstü donanımdaki aracımda çift bölgeli dijital klima ve katlanır yan ayna var. Jetta comfortline araçta katlanır yan ayna yok. Highline de var mı bilmiyorum. Teknoloji kime göre neye göre orasını anlamadım, hybrid teknolojisini geliştiren Toyota.
Bahsettiğiniz Corolla da ve E210 kasa kodlu Corolla'da göğüs plastiği yumuşak değildir, sert plastik üstüne deri giydirme mevcuttur. Bizim ailemizde bulunan 2006 model Midline donanım Golf Plus'ımız da göğüs ve önm-arka kapı üstlerinde altı buna kauçuğu dolgulu yumuşak plastik göğüs mevcuttur. Aracımızd ışıklı-kilitli-kadife kaplı-soğutmalı kalem vs. tutacak yerleri olan torpido gözü, çift bölgeli tam otomatik klima ve arka yolcular için çift çıkışlı havalandırma ızgarası var.
Günümüzde orta paket Polo'larda katlanır ayna standart.
"Yıllarca son model araçlarında turbosuz atmosferik 90 yılların motorlarını kullandılar." --- Yukarıda da belirttim japon markaları sorunsuzluğu önceliyorlar. Toyota turbo motora hep mesafeliydi. Emisyon konusu için hybrid motorlar geliştirildi. Sıkıştırılmış hava ile çalışan motorların sıkıştırılmamış hava ile çalışan motorlardan daha kısa ömürlü olacağını savundu. Ülkemizin gerçeği LPG olayında atmosferik motorların neden turbo beslemeli motorlara göre LPG'de daha sorunsuz olduğunu bi araştırın. Vw tsi motorlarının geçmişini burada anlatıp okuyan insanları yormak istemem. Aynı şekilde dsg şanzımanların da safahati belli. Toyota 90'lı yılların motorlarını kullanmıyor. Bu teknolojiyi sürekli geliştiriyor. 132hp valvematic motorlu bi corolla kullanın. Her atmosferik motor performansı zayıf motor demek değildir. Toyota çift kavramalı şanzımana da mesafeli yıllardır. CVT şanzımanı sürekli geliştiriyor.
Son 5 yıl yani 2017 sonrası 1.0 TSi'ler taş gibi, 250 bin km tık demeden gidiyorlar DSG şanzımanlarda aynı şekilde. Yani 95 PS Polo DSG alırsanız 250-300 bin km tık demeden gidiyor. Daha ağır ve daha güçlü bir araç alırsanız arıza yaşama ihtimaliniz bence daha yüksek ama 1.0 TSi Polo-Golf ikilisi canavar gibi.
Burada en önemli etken düşük devirlerde elektrikli devirdaimin turboyu beslemesi, elektrikli devirdaimin iklimlere adaptasyonunun muhteşem olması, motorların düşük devir çalışması olarak özetleyebiliriz.
Atmosferik motorda 5-6 bin devir çevirdikten sonra atmosferik olmasının anlamı yok. İlandaki araçtan başka 255 binde olan 1.0 TSi DSG Golf 7 vardı onu aradım sordum galerici şanzıman yağı, yakıt pompası ve selenoid valfi değişmiş motor şanzıman 250 bin km gitmiş.
"Corolla bence fiyat skalasından da anlaşılacağı gibi en fazla egea kalitesinde bir araç." --- Corolla egea ile aynı fiyat değil, arada baya fark var. Benzinli araçların liste fiyatlarına bir bakınız. İthal japon araçlar ile egea arasında çok daha fazla fiyat farkı var.
Sonuç olarak, kalite kimine göre sorun yaşamadan, baş ağrımadan otomobil kullanmak, kimine göre performans, sürüş keyfi, kimine göre iç mekan kalitesi, kimine göre dış görünüm. Egea gibi araçlar (aynı mantıkla üretilen bir önceki kasasının adı : Linea) üretim kalitesi, hedeflediği kitle vs. belli olan araçlar. Toyota fiyatlarını yurtdışında araştırıp bakın. Veya uzağa gitmeye gerek yok corolla hb ithal geliyor ülkemize, sedan versiyonu ile arasındaki fiyat farkına bakın, aslında kalitesiz ve dolayısıyla ucuz bi araç olmadığını anlayacaksınız.
Yine çok uzun oldu okuyanlar kusura bakmasınlar...
Corolla kalitesiz bir araç, şu plastiklerin ucuzluğuna ve basitliğine bakın, sanki orjinal bir şeyin 90'larda üretilmiş, Çin malı, ucuz ve zehirli plastik kokusu üzerinde olan yan sanayi versiyonu gibi. Arkadaşın övdüğü araba bu işte. Eski kasa Corolla, bir de utanmadan C segment arabada sadece sürücü tarafını otomatik yapmışlar onun üstüne de AUTO yazmışlar. Şu resme bakınca burnuma o pis çürümüş plastik kokusu da geliyor.
Japonya'nın köyünde balıkçı olan biriysen sana iyi gelebilir, ama Avrupa arabaların yanında çöp beyler.
VW'in 15 sene önce koyduğu cam açma tuşları.
-
Heh andre sen de geldin tam oldu, senin gibi, daswagen gibi bir de neydi captain sky mıydı sizler gibiler yüzünden bu forumun çok bilgili kıymetli üyeleri bıraktı forumu.
Bak senin yazdıklarının hepsine de cevabım var ama kendimi yormayacağım. Tek birşey söyleyeyim işine gelince vw nin yenilerinden bahsedip işine gelince toyotanın eskilerinden bahsetmişsin. 4 cam tek tuş otomatik olayı 2016 makyajlı kasa corollalardan itibaren var.
Ben iyiye iyi kötüye kötü derim, ama sizin gibi fanatikler uğruna nerdeyse can verecek kadar savunma içindesiniz.
İlan sahibi galeriye sormuş da arabanın başından geçenleri öğrenmiş falan filan. O da ilk sahibidir kesin aracın safahatine hakimdir, sana da bilgi vermiştir.
Adam troc alıyor daha eve giderken dsg arıza yapıyor, hala diyorsun ki yeniler şöyle böyle. Toyota'da eskisinde de yenisinde de kronik sorun yok gibi birşey. Motorlarında da şanzımanlarında da ok ?
Sert plastiğe deri giydirilmiş de falan filan.
-
Sorunun cevabı çok ama çok basit. Egea Tipo ismiyle Avrupa'da satıyor, satabiliyor.
Ama 301 ve kardeşine ds markasını basıp ds1 desen bile satamaz.
Neden? Avrupa'da kafana göre araba satamazsın. Bu arabaların burada satabilmesi bizim için bir utanç bana göre. Mesela 301 modelinde amortisör kırılması kronik. Bisiklet maşası gibi amortisör var arabada.
Birde şunu anlayın artık. Toyota Corolla mesela daha heterojen bir araba. Yani motor, mekanik ve benzeri servis görmesi zor parçalara daha fazla özeniyorlar. Bunun sonucunda da arabada yalıtım, hissiyat veya kullanıcı deneyimi gibi şeyler zayıflıyor. Bütçe ve rakiplerin fiyatı belli neticede. Hepsine özense Lexus oluyor zaten.
Ama Volkswagen de araba daha homojen bunun sonucunda servis görmesi zor olan yerlerde de mesela motor gibi parçalarda problemler oluyor. Karşılığında da daha iyi kabin kalitesi daha iyi yalıtım ve kullanıcı deneyimi gibi şeyler alıyorsunuz. Bütçe daha homojen kullanılmış yani.
Konu bu kadar basit. Bir defa araba alabilecek adam bence Corolla alsın. (Yani sıfır km alıp 10 yıl kullanacak insanlar.)
Ama daha iyi hissetmek isteyip sık aralıklarla araba değiştirebilenler Volkswagen alabilir.
Para sorunu yoksa da Premium takılırsın, 2 yılda bir sıfırlar işine bakarsın sorun arıza umurunda olmaz. Matematik bu kadar basit.
En iyi araba diye bir şey olsa tek marka tek model ayakta kalırdı, serbest piyasada diğerleri baş edemez eninde sonunda tüm oklar o mükemmel arabayı gösterirdi.
Düzenleme sebebi: İmla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi think of idea -- 16 Mayıs 2022; 23:38:34 >
-
C-Elysee 1165 kg, Egea 1.3 Multijet 1205 kg yazıyor ama sanırım sürücü dahil değil, eğer öyleyse 75 kg eklersek aradaki fark 140 kg'a çıkıyor. Boş vakitte bakarım ikisine de.
Bir ara Shine paketlerde ön koltuklarda ısıtma, geri görüş kamerası, navigasyon ve Mirrorlink vs. standart geliyordu bunlara ek olarak en azından ön kısa ve sis farlarında LED ampuller olsaymış albenisi artarmış.
Dizel otomatik hariç Egea'nın pek anlamı kalmamış fiyatları bayağı yüksek Hybrid motora güvenlik paketleri vs. ekleyine Hybrid Corolla ile yakın paralara geliyor iddia edildiği gibi öyle ucuz da değil.
B segment sedan alacaksam 460 bine C-Elysee mantklı çünkü motoru çok iyi, manuel alacak biri için gayet mantıklı. Herhalde 2022 boyunca 900 küsur satışın tamamı da tek motor-donanımla yapılmış. Bence bu piyasada 10 yıllık bir araba için başarılı.
Otomatik B sedan istiyorsam LPG ile kullanılmak şartıyla City Executive de çok mantıklı. City'nin 0-100'ü de Egea Multijet'ten daha iyi, 449 bin liste fiyatı var anahtarsız giriş-çalıştırma, ön-arka kol dayama, otomatik klima, geri görüş kamerası, LED ön farlar, LED sisler, far sensörü ve an camlarda nikelaj vs. veriyor. Egea Urban'dan net olarak dolu.
Bence 450 bine otomatik vites City alınıp 10 binlik iyi bir LPG takılıp binilebilir ama C-Elysee'de der köpek gibi motor var ben alsaydım herhalde City alırdım içini de incelemiştim arabanın içi C-Elysee'den daha büyük, zaten Egea'dan da daha uzun diye biliyorum kabini ferah, omuz mesafesi de iyi çünkü kapıları ince.
-
Bu arabalardan hangisini kullandında böyle saçmalıyorsun acaba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Citroen ve Peugeot sadece hdi motoru için alınır.
Onun dışında alt takımları çok hassas, elektronik arızalarıda can sıkıyor.
Türkiye arabası değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
net egea.
-
Şu Fransızlar gerçekten çok cimri:) (Bu arada hiç Fransız aracım olmadı. Almaya hep niyetlendim ancak bir şekilde olmadı)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X