böyle güvensiz bir araca çocukla binmeyi önermiyorlar pek yurt dışı forumlarda bilginiz olsun |
CİTROEN AMİ KULLANICILARI [ANA KONU] (3. sayfa)
-
-
Net bir bilgi yok. 150k gibi bir rakam söyleniyordu. Ama bataryası basit bir batarya. Yani bu işten anlayanların söylediklerine göre çok daha uygun fiyatlara değişimi yapılabilirmiş.
-
Menzil kaybı ve 70 km hızlarla frenleme durumu nasıl test edebildiniz mi. Bende o hızlarda fren yeterli gelmez sorun yaşarım diye düşündürdü birde menzil kaybı tabi.
-
Klasik aküye benziyor
-
Menzil kaybı yaşamadım desem yeridir. Belki 1-2 km dir. Frenleme sorun olmuyor, gazı kesince otomatik frenliyor zaten, ekstra frene basınca gayet yeterli oluyor. -
Hocam bizim araçtada direksiyonda kayıklık var bizimde 2 hafta oldu..
Siz durumu nasıl çözdünüz, Ben Ankara dayım direk servise gitsem çözerlermi acaba...
-
Ben kaydı direkt Citroen çağrı merkezine açtım.
Servis de zaten oraya açın kaydı demişti. Citroen yönlendirdi servise. Sonra servis aradı randevu verdi.
Ankara'da olmanız büyük avantaj. Sonuçta rot ayarı yapacaklar. Başka şehre göndermek çok meşakkatli masrafını kimse karşılamak istemediği için pinpon topu gibi kaydı üzerlerinden atmaya çalıştılar. Siz bu sıkıntıyı yaşamazsınız.
-
Hocam bu lityum ion pil değil. O tabanda yatay vaziyette ve daha büyük bir ünite.
Bu fotodaki normal 12v akü. Far vs. gibi bazı yükleri besliyor. Araç uzun süre kullanılmazsa da bitebiliyor.
Neden 2 farklı batarya var ben de bilemiyorum ama zamanında ben de karıştırmıştım.
-
Hocam bunu tam bir araç gibi düşünmeyin.
Bahsettiğiniz menzil sıkıntı olmaz, çok da ucuza gelir yakıtı.
Ama şehir içinde 45km hız limitini göz önüne alın. Ana arterlerde sorun olur. Çarpışmada güven vermez. Her yer plastik. Zıplaya zıplaya gidersiniz.
Temmuz Ağustos'ta pişersiniz (en koyu cam filmi ile kullanmadım ama seneye mutlaka taktıracağım).
Biz çocuk yan koltukta kucakta olacak şekilde haftada 3-4 gün çocuğun okulu kursu alış verişi vs. günde 40 km kadar kullandık. Arada şehrin göbeğinde veya hafta sonu boş park yeri bulmanın imkansız olduğu bir AVM'de kolaylıkla park edebildik. Yani avantajları çok ama ne aldığınızı bilin. İsterseniz önce bir bayide görün.
Bizim şansımız sayfiye yerinde yaşıyoruz gittiğimiz yerler hep ara yol hız limiti zaten 50 km/s. Böyle yollarda da ciddi kaza yapma olasılığı çok düşük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi schavelle -- 16 Eylül 2024; 18:21:53 > -
Arkadaşlar bu araç İzmir'de evden dolum yaptığımızda ortalama kaç TL'ye doluyor bilgisi olan var mı?
İnternette bununla ilgili bilgi bulamadım.
-
Citroen ami ile ilgili öğrendiğim genel bilgiler :
Akü 2 tane
1 tane ana batarya 5-6 kw yokus asagı falan kwndini ufak şarjda ediyor minimum düzeyde
1 tane akü 48v(marş usb için)
Toplam 3 saatte doluyor ana batarya(hava durumuna göre süre 4-4.5 saati bulabilir)
Vergisi var mtv yılda 2 kere ilk taksidi 460 küsur lira olarak ödedim
Kasko krediyle alırsan mecbur yaptırıyorsun
Trafik sigortası yok
Max hız 45 yokus asagı 75-80 lere ulaşıyor ama yapısı gereği tehlikeli tazılımla 45 hız lmitini kaldırıyorlar ama garanti dışı kalıyor araç
Garanti süresi 2 yıl 20000 km istersen uzatabiliyorsun süreye göre rakam değişiyor
(Batarya da 2 yıl 20000 km)
Bakım için senede 1 gideceksiniz.
Araçta klima ısıtıcı sogutucu elektrikli dikiz aynası on dıkız aynası yok. Kucum bir kalorifer sistemi var buğu çözmek için. Farklı cihazlarla bu yokluklar giderilebilir.
Ses sistemide yok telefondan dinliyorsunuz müziği, bluetooth hoparlor le cozuluyor.
Arac biraz sert amortisorlerden araba rahatlığını beklemeyin. İlk geldiğinde lastikler 40 barla geliyor 30 a falan dusurunce biraz yumusuyor.
Bu arada aracın elektrik tesisatına her müdahale garanti dışı kalması demek.
Aracıın dış yüzeyi plastik içinde herhangi bir yalıtım malzemesi yok. Dış malzemenin iç tarafıana bakıyorsunuz araçta.
1200 km yol yaptım sehır ıcınde 3 ayda faturama aylık 150 lira kabaca maliyeti oldu
Zaten ekonomi, park, kişiselleştirebilme özellikleri artıları. Eğer aceleci biri değilseniz ekonomi istiyorsanız ve araba değil kapalı bir motobisiklet aldığınızın fakında olup araba konforu aramıyorsanız alabilirsiniz.
Sorunuz varsa başka yardımcı olurun
-
10-15 TL bişey yakar hocam max -
Eşime kısa bir süre önce Fiat Topolino aldık. Forumda Topolino kullanıcıları grubu olmadığından, burası da Citroen başlığı altında yer aldığından ayrı bir forum başlığı açtım.
https://forum.donanimhaber.com/fiat-topolino-cok-guzel-bir-sey-kullanicilari--159913271
Ancak her iki aracın da platformu aynı olduğundan aslında bir çok kullanıcı sorunu / deneyimi de tek grupta tartışılabilir. Elektrikli araç kısmına bu grup taşınabiliyorsa, konuyu açan kişi başlığını ve ilk mesaj içeriğini Fiat Topolinoyu da katacak şekilde güncelleyebilirse o şekilde de yapabiliriz. Moderatöre ve konuyu açan kişilere bir öneri olarak iletmiş olayım.
-
Aracı bir uzatma kablosuyla mı, yoksa direkt priz bağlantısından mı şarj ediyorsunuz? Uzatma kablosu kullanıyorsanız kaç metre kablonuz. Şarj ederken kalan süreyi doğru gösterme ile ilgili bir sıkıntı yaşadınız mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hatipoglu -- 3 Kasım 2024; 17:34:31 > -
Bu adaptörle ilgili ben de çok araştırma yaptım
Benim araç sizinkilerin kardeşi Fiat Topolino ve kullanım kılavuzunda adaptör de uzatma kablosu da kullanmayın yazıyor. Şu an mecburen apartmanda 1. kattan kaliteli 18m uzatma kablosu ile şarj etmekteyim. Diğer seçenek yine de bu adaptörler.
Bu adaptörler anladığım kadarıyla daha çok elektrikli motosikletler için geliştirilmiş. Avrupa kaynaklı olan ve Citroen Ami'de kullanım videoları da olan adaptör Metron marka, aşırı ısınma koruması içeren, üzerinde iki tane on-off anahtarı olan model.
metron deutschlandAdapter Typ 2 auf Schuko - Metron AC01https://www.metron-shop.de/collections/adapter/products/adapter-typ-2-auf-schukoelectric-starType 2 to domestic socket 16A Metron adapter - Electric-Starhttps://electric-star.com/en/ev-charging/type-2-mennekes-to-domestic-socket-schuko-16a-adapter/Üzerindeki iki anahtar araç ile şarj istasyonu arasındaki haberleşmenin düzgün olmasını, sorunsuz kilitlenmeyi, şarj bitince de sorunsuz ayrılmasını sağlıyor. Bunların bir de wi-fi üzerinden çalınma kilidi olan versiyonu var.
metron shop[AC01+] Type 2 to Type E / F (1 x 16A) + WiFihttps://eauto.si/metron-shop/product/ac01plus-type-2-to-type-e-f-1-x-16a/Aliexpress üzerinden alınabilecek çok daha ucuz çinli alternatiflerinde ise on-off anahtar yok. Bir kaçında sadece sonlandırma düğmesi gördüm. Bu modellerde bazı araçlarda şarj istasyonundan ayırma problem olabilir gibi not eklemişler. Hiç birinde de bizim araçlarda sorunsuz çalışacağına ilişkin bir bilgi ya da kullanıcı geri bildirimi görmedim. Isınma koruması var mı, güvenilir mi, bilmiyorum.
Bizim araç kılavuzlarında 8A şarj diyor. AC Type 2 şarj istasyonu 16A verir diye biliyorum. Elektrik teknik bilgim olmadığından soracağım, bu araç yine AC istasyonda 8A ile yavaş şarj alacak değil mi?
Kardeşim yurtdışında, ondan sipariş edebilirdim bu Avrupa tipi adaptörünü ama düz modeli 5000TL, wi-fi li 10000TL fiyata sahip, vazgeçtim ben de. Hiç güvenemediğim Çinli kardeşlerini ise 1000-1200TL civarı alabiliyoruz internetten. Evden şarj etmenin mümkün olmadığı bir durumda alternatifim olsun diye almak istiyorum. Belki hiç ihtiyacım olmayacak, belki bir gün çok ihtiyacım olacak, bilmiyorum.
-
Uzatma kablosuyla kullanıyorum tabiki kablo kalın bakır kablo tercih edin. Boyu 15 metreye yakın balkondan çekiyorum. Kalan şarj süresi konusunda sorun yaşamadım -
-
Başka bir prizden deneyin araca gelen akım düşük olabilir , kablo uzunluğu ve kalitesi de etkiler. Ayrıca ben fişin ucunu kesip direkt olarak sigortaya bağladım sorun çıkmasın diye. -
Gösterge ami ile aynı bu arada
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Winchester- -- 5 Kasım 2024; 17:32:23 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X