Şimdi Ara

Citroen C3 1.2 Vti Cool Otomatik Nasıldır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
11.007
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. 1-2 haftadır otomatik bir araç arıyorum. 45bin e kadar. Buradan aldığım tavsiyeler doğrultusunda Honda Jazz bakıyordum ama düşük kilometreliler biraz aşıyor gibi. 44bine 19bin km de 2015 model Citroen C3 1.2 Vti Cool buldum bir arkadaşımın önerisiyle. Tipi vs hoşuma gitti. Ama otomatik şanzımanı nasıldır bilemedim. Sorun olur mu? Kronik sorunu vs var mıdır? Teşekkür ederim şimdiden.



  • konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama belki yeni alacak arkadaşlar yararlanabilirler. bu aracı yaklaşık 9 aydır kullanıyorum.
    öncelikle araç tam bir ekonomi aracı, aslında manuel şanzımana sahip olduğu için bu denli az yakıyor diyebilirim. kullanımdan kullanıma değişir ama bende şehir içinde 7.0-7.3 litre gibi bir yakıt tüketimi mevcut. otoyolda da hız sabitleyici ile giderseniz mükemmel sonuçlar görürsünüz. bundan önce opel corsa'nın 2017 model, tam otomatik 1.4 motorlu aracını kullanmıştım c3'e göre benzini adeta içiyor. donanım konusunda dolu bir araç diyebiliriz. ön camın panoramik olması en güzel noktalarından biri, aşırı ferah bir sürüş sunuyor. benimkinde sonradan eklenen, multimedya teyip, geri görüş kamerası ve park sensörü de var. 2000 km önce bakımlarını yaptırdım ve etg şanzıman şuana kadar bir problem çıkarmadı sadece neden olduğunu hala çözemedik ama motor fanı rölesi arıza yaptı ve değiştirdim. (işcilik dahil 150 tl)

    bazı arkadaşlar vites geçişlerini sert şekilde hissettiklerini söylemişler evet doğru fakat ayağınız aracın gaz pedalına alıştıkça (dur kalk trafik hariç) bu sıkıntıyı aşabiliyorsunuz. yokuş yukarı geri park sırasında zorluk seviyesi 10 üzerinden 9 puan. araçta enteresan titreşimler hissediliyor, gazı yemiyormuş gibi düşünüp gaz açtığınızda da sert bir şekilde geri manevra yapıyor enteresan. Ve geldik en önemli noktaya, bu araç kesinlikle "kadın şöför" veya "acemi şöför" aracı değil arkadaşlar, bunu size net olarak söyleyebilirim. eğer başlangıç seviyesinde iseniz ve illa yarı otomatik araç alacaksanız cvt şanzıman bakın derim yada tam otomatik.(tabi bütçeler yükseliyor) onun dışında ben yakıta çok para harcamak istemiyorum, 55-60 bin tl arası bütçem var, şekli güzel olsun, dolu da bir aracım olsun diyorsanız 2015 c3 1.2 vti cool paketi öneririm. sevgiler...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroen C3 1.2 VTi Cool Otomatik: Kapsamlı Bir İnceleme

    Citroen C3 1.2 VTi Cool Otomatik, Fransız üreticinin popüler şehir otomobilinin otomatik vitesli versiyonudur. Bu model, modern tasarımı, pratik özellikleri ve sürüş keyfiyle dikkat çekiyor.

    Motor Performansı

    1.2 litrelik VTi üç silindirli motor, 110 beygir güç ve 205 Nm tork üretiyor. Bu güç, günlük sürüşler için yeterli olsa da, otoyol sürüşlerinde biraz yetersiz kalabiliyor. Ancak, otomatik şanzıman, sürüşü sorunsuz ve rahat hale getiriyor.

    Otomatik Şanzıman

    EAT6 adlı altı ileri otomatik şanzıman, sorunsuz ve hızlı vites değiştirmeleri sağlıyor. Sürüş sırasında konforu artırmak için Manuel ve Spor modları mevcut.

    Yakıt Verimliliği

    Citroen C3 1.2 VTi Cool Otomatik, WLTP standartlarına göre ortalama 5,7 l/100 km yakıt tüketimine sahip. Şehir içi sürüşlerde bu değer daha da düşebilirken, otoyol sürüşlerinde hafifçe artabilir.

    İç Mekan ve Özellikler

    C3'ün iç mekanı şık ve modern bir tasarıma sahip. Panoramik cam tavan, kabine bol miktarda doğal ışık ve ferahlık katıyor. Connect Box entegre bilgi-eğlence sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto desteği sunuyor.

    Güvenlik Özellikleri

    Standart güvenlik özellikleri arasında altı hava yastığı, ABS, ESP ve yokuş kalkış desteği yer alıyor. Ayrıca, Aktif Güvenlik Paketi ile şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma ve otomatik acil fren gibi gelişmiş güvenlik teknolojileri eklenebilir.

    Avantajları

    • Modern ve şık tasarım
    • Sorunsuz otomatik şanzıman
    • Pratik iç mekan ve özellikler
    • Düşük yakıt tüketimi

    Dezavantajları

    • Otoyol sürüşlerinde motor gücü yetersiz kalabilir
    • Bazı iç malzemelerin kalitesi orta düzeyde

    Sonuç

    Citroen C3 1.2 VTi Cool Otomatik, şehir içi sürüşler için ideal bir seçenek sunuyor. Modern tasarımı, pratik özellikleri ve sorunsuz otomatik şanzımanı ile günlük kullanımda keyifli bir araç deneyimi yaşatıyor. Ancak, otoyol sürüşlerinde motor gücü eksikliği ve bazı iç malzemelerin kalitesi göz önünde bulundurulması gereken dezavantajlar olarak öne çıkıyor.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam fransiz araclarinin dizeli makbuldut.Benzinli alacaksaniz yaris, polo falan bakin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kız kardeşime aynısının 40 bine 12bin kmde 2014 modelini aldık. Şanzumanı çok sıkıntılı tek söyleyebileceğim bu. Tek kavrama yarı-otomatik şanzuman. Manuel vites kullanmayı bilmiyorsanız hiç bulaşmayın çoğu zaman şanzumana müdahale etmeniz gerekiyor. Araba bir de gitmiyor. Biraz koca popolu.
  • Kız kardeşime aldık biz de Haziran ayında, kampanyası vardı üzerine pazarlıkta yaptım ve 50.000 TL'ye aldık.. Aynı dönemde Corsa düz vites baz donanım daha pahalıydı siz düşünün..

    Şimdi; araç rakiplerine göre tam bir fiyat/donanım aracı yani o paraya o kadar donanım mümkün değil. Cam tavan, start-stop, hill holder, hız sabitleyici, 16 jant (2016 modelde vardı öncesini bilmiyorum)gayet dolu bir araç. Donanım önemliyse sizin için bunlar çok önemli..

    Evet şanzuman bu ve bu şanzumanı kullanan araçlar için çok konuşuldu forumda, ben de aracı almadan önce okudum ettim, sonra test sürüşü falan filan.. Vites geçişleri fena hissediliyor, öyle böyle değil. Hele ki daha önce tam otomatik şanzuman kullanmış biri bu ne yaa falan diyebilir. Hani kafayı takacak kadar var. Ama kardeşim daha önce hiç kullanmamıştı ve yadırgasa da alışmaya başladı. Yarı otomatik şanzuman konforlu değildir ama ekonomiktir. Otomatik vites yakar teorisini yerle bir edecek kadar hem de. Yine 1.2 motorun avantajı da MTV bunu unutmamak gerek.

    Kısacası; ekonomik olsun yani çok yakmasın, donanımlı olsun, çok da pahalı olmasın diyorsanız C3 alınır. Boş araba almayın, vitese zaten alışırsınız.




  • Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar. Vites geçişlerinin vs rahatsız edeceğini sanmıyorum. Alışılır diye düşünüyorum. Çok acayip konfor aramıyorum. Fiyatına karşılık donanımı gayet iyi. Aslında daha çok merak ettiğim şanzımanı elimize alır mıyız? Sorun yaratır mı? Genel olarak otomatik şanzıman konusunda biraz gözümü korkuttular açıkçası. Ben de pek anlamam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak159

    Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar. Vites geçişlerinin vs rahatsız edeceğini sanmıyorum. Alışılır diye düşünüyorum. Çok acayip konfor aramıyorum. Fiyatına karşılık donanımı gayet iyi. Aslında daha çok merak ettiğim şanzımanı elimize alır mıyız? Sorun yaratır mı? Genel olarak otomatik şanzıman konusunda biraz gözümü korkuttular açıkçası. Ben de pek anlamam.

    Psa nin klasik 5 ileri sanzumani ve muhtemelen piyasada ki en saglam sanzumandir.. Gonul rahatligiyla yani..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu aracın 2. el piyasası nasıl acaba?
    Tanıdıktan 2014 model, 60 bin km. de, 50 bine almayı düşünüyorum.
    Borçlar bitince aracı değiştireceğim, 2. eli merak ediyorum.
    Kronik bir sorunu felan var mı?
  • Bu konuda bende merak içindeyim. İkinci el 2014 ya da 2015 model düşük kilometrelilere bakıyorum. Kullanan arkadaşlar tavsiye eder mi?
  • Bu araçla aynı motor ve şanzımana sahip 2013 model peugeot 208'ini satıyor arkadaşım. Km'si düşük, 25bin km'lerde ve ilk sahibi. Bugün öğlen citroen cactus ve subaru xv test edeceğiz kendisi için. Düşünüyorsanız aklınızda olsun.
  • Kullanıma da bağlı ama bu tip şanzımanlar 60 - 80 bin km arası değişiyor.Başıma geldi ,ordan biliyorum. 2, 4 bin tl arası masrafı oluyor. yaptırdığın yere göre değişiyor. Araç fiyatının üzerine alırken bu masrafı da ekleyin.
  • konunun üzerinden çok zaman geçmiş ama belki yeni alacak arkadaşlar yararlanabilirler. bu aracı yaklaşık 9 aydır kullanıyorum.
    öncelikle araç tam bir ekonomi aracı, aslında manuel şanzımana sahip olduğu için bu denli az yakıyor diyebilirim. kullanımdan kullanıma değişir ama bende şehir içinde 7.0-7.3 litre gibi bir yakıt tüketimi mevcut. otoyolda da hız sabitleyici ile giderseniz mükemmel sonuçlar görürsünüz. bundan önce opel corsa'nın 2017 model, tam otomatik 1.4 motorlu aracını kullanmıştım c3'e göre benzini adeta içiyor. donanım konusunda dolu bir araç diyebiliriz. ön camın panoramik olması en güzel noktalarından biri, aşırı ferah bir sürüş sunuyor. benimkinde sonradan eklenen, multimedya teyip, geri görüş kamerası ve park sensörü de var. 2000 km önce bakımlarını yaptırdım ve etg şanzıman şuana kadar bir problem çıkarmadı sadece neden olduğunu hala çözemedik ama motor fanı rölesi arıza yaptı ve değiştirdim. (işcilik dahil 150 tl)

    bazı arkadaşlar vites geçişlerini sert şekilde hissettiklerini söylemişler evet doğru fakat ayağınız aracın gaz pedalına alıştıkça (dur kalk trafik hariç) bu sıkıntıyı aşabiliyorsunuz. yokuş yukarı geri park sırasında zorluk seviyesi 10 üzerinden 9 puan. araçta enteresan titreşimler hissediliyor, gazı yemiyormuş gibi düşünüp gaz açtığınızda da sert bir şekilde geri manevra yapıyor enteresan. Ve geldik en önemli noktaya, bu araç kesinlikle "kadın şöför" veya "acemi şöför" aracı değil arkadaşlar, bunu size net olarak söyleyebilirim. eğer başlangıç seviyesinde iseniz ve illa yarı otomatik araç alacaksanız cvt şanzıman bakın derim yada tam otomatik.(tabi bütçeler yükseliyor) onun dışında ben yakıta çok para harcamak istemiyorum, 55-60 bin tl arası bütçem var, şekli güzel olsun, dolu da bir aracım olsun diyorsanız 2015 c3 1.2 vti cool paketi öneririm. sevgiler...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.