Şimdi Ara

Citroen C3 1.4 Attraction 2011 Test Yazysy

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
2.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar yaklasik 1 yil ve 10.000 km Citroen c3'u kullandim ve geçen hafta aracimi sattim test yazim için araci satmayi beklememin sebebi tarafsiz yazi yazma istegim.
    Öncelikle araci spesifik olarak anlatayim Citroen C3 2011 Model Attraction 1.4 Lpg manuel.Araç sonradan birkaç masraf yapilarak confort donanimina yükseltilmistir.(hiz sabitleme , çelik jant , iç makyaj).

    Iç Mekan
    Arkadaslar aracin içerisinde dokundugunuzda kalite hissi uyandiran herhangi bir nokta yok.Her yer sert çin plastigi , içleri de bos , yumusak malzeme fetisistligi yapmak istemiyorum ama sert olup kaliteli hissi de byrakan araçlar var bu araçta kaliteli hissi birakan malzeme yok.Ancak araca dokunmayip , gözlerinizle incelerseniz aracin iç mekan esteti?i bir çok rakibinden estetik olarak üstün hissettiriyor.Bunda degisik bir desene sahip olan dashboardla pianoblacklerin de etkisi var.

    Hacim
    Arkadaslar bu aracsihep benzettigim birsey var o da uzay topu nasil bir benzetme bilmiyorum ama bende uynadirdigi his bu , bu hissi destekleyen bir anektod da 1.96 boyunda 120 kilo olan arkada?ymyn öndeki yolcu koltugunu kendine göre ayarladiktan sonra o koltugun arkasinda da konforlu bir sekilde oturabilmesi.Aracin iç hacmi mükemmel her yere esya koyabilecek yer gözüyle bakiyorsunuz torpido genis , kapi içleri genis kol dayamanin içi geni?. Araçta 7 yeti?kin seyahet de ettik kysa bir mesafeydi ve elbette rahat de?ildik ama 7 mizi de aldy araç.Bagajyyla da 2 kez ev ta?ydyk arka koltuklary yatyrynca gerçekten inanylmaz boyutlara çykan ta?yma hacmi bir çok alanda üzmedi bu araçla a?yrlyk sehpasy , mimari çizim masasy gibi herhangi bir sedan araçta ta?ynamayacak bir çok e?ya ta?ydym.

    Motor
    Motorun çok anlatacak bir özelli?i yok 1.4 atmosferik araç he benim sevdi?im özellikleri yok muydu vardy elbet , 6800 devire kadar devir çevirebilmesi ve kesiciye girebilmesi, kesicide 10 saniye boyunca gitseniz de motorunun hik dememesi.Onun disinda çok teknoloji içermeyen klasik bir motor.

    ?anzyman
    5 vites olu?u nedeniyle bana uzun yolda oldukça konforsuzluk ya?atan bir ?anzymana sahipti bu araç bir de 5 vites olmasy yetmezmi? gibi kysa oranly bir ?anzymandy , debriyajyna aly?mamy? biri normal kalkarken patinaja dü?ebilir bu araçla motorun performansly olmady?yny dü?ünürsek bunu vites oranyna ba?lamak mantyksyz olmayacaktyr.Aracyn kysa oranly ?anzymana sahip olmasynyn ise yarady?y noktalar da var elbet 1.4 atmosferik olsa da 0-100 denemelerimde 12 saniyeyi gördüm.Yoku? da? bayyr da araç yüklü de olsa tyrmanmam demedi.

    Yakyt Tüketimi
    Araçta lovato marka lpg vardy , lpg'nin 2.20 oldu?u dönemde 20 lirayla ?ehiriçi 85-90 km gidiyordu ayryca ?ehirlerarasy da 20 liraya 140 km gidebiliyordum oldukça verimli ve tasarruflu diyebilirim.

    Yol Tutu?
    Aracy aldy?ymda yaylary kesikti.Yol tutu? limitlerine daha hyzly ula?yyordum bu durumdan dolayy , araçla oynamayy seven bir sürücü oldu?umdan dolayy da a?yrlyk transferi , elfreni gibi tekniklerle bolca arkayy byrakyp yanladym bu araçla hiç birinde güvensiz , toparlayamayacak gibi hissettirmedi araç , önden de kaymady kesik oldu?u sürece hep arkadan byrakty bu da güven hissini arttyrdy.Ancak ne zamanki aracyn yaylaryny orjinali ile de?i?tirdim , e?lencem adeta bitti yol tutu? limitleri en az 15-20 km yukarylara çykty , a?yrlyk transferi yapmaya çaly?ty?ymda önden kaydy el freni çekti?imde de sadece aracyn tersi yöne yatyp durdu anlayaca?ynyz araç klasik önden çeker bir araca dönü?tü önceki sahibine yaylary kesti?i için sövmü?tüm ama ne yalan söyleyeyim daha e?lenceliydi.

    Konfor
    Aracyn dy? görünü?ünün ve haciminin verdi?i intiba aracyn lokum gibi yumu?ak olmasy olsa da araç o kadar da yumu?ak de?ildi süspansiyonlar sesli çaly?yyordu darbe emme limitleri çok dü?ük ve bolca da kar?ylamady?y darbe oluyordu üzerinden geçti?im boyalary saydyryyordu konforsuzlu?uyla he yanly? anlamayyn odun araç konforsuzlu?u de?il bu sadece aracyn intibasynyn yanynda ya?attyklarynyn absürd olu?u.Ama hem yalytym hem süspansiyon olsun aracyn en çok ?ikayetçi oldu?um faktörü konforuydu.

    Masraf Durumu
    Arkada?lar Citroen dü?ünen herkesin korktu?u nokta ben bu aracy aldy?ymdan beri a?a?ydaki masraflary yaptym 10.000 kmde
    -Lastik de?i?imi 800 Lira
    -Rot kolu de?i?imi 60 Lira
    -Teker bilya de?i?imi ve 4 jant torna 300 Lira
    -Isyyla sol arka tekerin yönünü düzelttik 250 Lira
    -Ta?yyycyyy de?i?tirdik. 150 Lira
    -70000 bakymy 320 Lira
    -Anahtary kayboldu syfyrdan anahtar yaptyrdyk 330 Lira

    Arkada?lar yukaryda gördü?ünüz masraflaryn bakym ve lastik hariç hepsi kullanycy hatasyydy. ta?yyycy benim yapty?ym kaza nedeniyle büküldü, Sol arka teker benden önceki sahibinin kazasy nedeniyle , bilya benim dü?tü?üm çukurlar yüzünden da?yldy jantlar da ayny nedenden büküldü.Rot kolu benden önceki sahibinin orjinal citroen janty takmamasyndan dolayy de?i?ti. Yani araç bana durduk yere hiç masraf açmady.

    Sonuç ben aracymy 30.500 Tl 'ye sattym ve ?u an benim 30.500 Tl bütçem olsa ve araç alacak olsam ekstra bi kriterim yoksa tekrar alaca?ym araç kesinlikle C3 olurdu bunu söylememin en önemli sebebi sunduklaryyla fiyatynyn kar?yla?tyrmasy , bana dizel yakyt giderleriyle e?de?er giderler sa?lady ama dizeller gibi bakym istemedi, b segmentinde bu fiyatlarda hyz sabitleme opsiyonu , aux opsiyonu sundu. Yç hacmi hiçbir zaman üzmedi, Tipi ve içi her zaman estetik geldi. Soraca?ynyz her türlü detayy cevaplamak için buradayym foto?raflar 3-4 güne yüklenecek. Yyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi denizckizil -- 28 Haziran 2016; 1:45:23 >







  • Bizde ikitane dizel c3 var ikisindende cok memnunuz... cok az yakiyor ve suana kadar bi masraf cikarmadi cok sukur..... ikiside yag degisim bakimlari disinda sanayi gormedi..... ayrica parcalarida cok ucuz rotbaslari 20tl gibi ornekti bu..... kullanimlari keyifli araclar ben seviyorum citroen araclarini tasarimlarida eskimiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazımı hatalı benim telefonmu sorunlu çoğu yer bozuk çıkmış.
    1.4 lerin otomatiği nasıl acaba ,birde servisin bakım fiyatlar fiat reno gibi markalardan pahalımıdır?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.