Şimdi Ara

Citroen C3 Motor Yağı Basıncı Arızası : Motoru Durdurun Uyarısı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
4
Favori
12.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, bu hata koduyla alakalı teknik servis bülteni var 20bin km üzeri 1.2 araçlar için. Kesinlikle süzgecin kontrol edilmesi gerek, triger parçaları görünürse eğer triger setini de yenileyin.
  • Gokcesel kullanıcısına yanıt

    Hafta sonu ilk işim kontrol ettirmek hocam. Yetkili servislerde yer yok mecbur güvendiğim bi yere kontrol ettireceğim.

  • Aynı sorunu Peugeot 208 marka aracımda 2 kez yaşadım. Problemin nedeni yağ filtresi. Bakımları yaptırdıktan hemen sonra her çalıştırdığımda 2-3 saniyeliğine bu uyarıyı alıyordum, sönüyordu. Orijinal filtre taktırdım problem çözüldü.

  • Hocam bakımda zaten filtreyi değiştirmiyor muydunuz? Filtreyi sahte mi takıyolardı onu anlamadım?

  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt

    Ben olsam aracı kullanmadan beklerdim, araç lazım oluyorsa idarelik başka bir araç kullanılabilir, sonuçta başınıza büyük işler açabilir.

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    Mümkün olduğunca öyle yapmaya çalışıyoruz hocam. Ama servise gidecekken bile kullanacağım sonuçta. En yakında tarih 18 mart ve o da gebzedeki serviste. Bir an önce baktırmak istiyorum tabiki.

  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt

    Hocam her bakımda yağ filtresini değişiyorum, yalnız takılan filtre orijinal PSA filtre değil. Bunu ustam da söylüyordu zaten, bu sıkıntı her zaman olmuyordu ama bazen denk geliyordu. taktığı filtre de kötü değildi. Ama işte orijinal olmayınca arada böyle pürüzler çıkarabiliyor. Bu durumu tekrar yaşadığım için uyarıyı aldığım an orijinal PSA filtre taktırdım düzeldi.


    Yağı kontrol ettiğinizde bir eksilme vs. yoksa, ve uyarı ışığı sürekli ekranda yanık durumda kalmıyorsa muhtemelen sorun filtredir, ciddi bir durum olduğunu düşünmüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Parol. -- 10 Mart 2023; 15:2:46 >
  • Hocam valla 400-450 km arası aracı kullanmak durumunda kaldım şu ana kadar ki bi tanesi İstanbul'dan Kocaeli'ne gerçekleşti 150-200 km ve ben arızayı unutup baya 130-140 yardırdım geldim. Araç ilk çalıştırmada yakıyor, bazen yakmıyor bile. Yakmadığı gün bile oldu. Sabah yandığı da oldu akşam da ama günde 1 kere yapıyor bunu. Ki araba 3-4 saat beklediği de oluyor,10 saat beklediği de.


    Araçta hararet yok,ses yok,yağda vs eksilme yok darbe yok. Bakalım baktıracağım inşallah.


    Teşekkür ediyorum tecrübelerinizi paylaştığınız için çok faydalı oluyor herkes için.

  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt

    Rica ederim hocam ne demek. Anlattıklarınıza dayanarak; ciddi bir problem görmüyorum. Benim yaşadığım sorunla aynı sorunu tanımladınız. Ustama sorduğumda o şekilde kullanımın hiç bir zararı olmadığını söylemişti ama içime sinmediği için değiştirdim. Muhtemelen PSA marka orijinal filtre ile değiştirdiğinizde düzelecektir.

  • Konuya güncelleme getireyim.

    Hafta sonu servislerde yer bulamadım,güvendiğim tek ustada yoktu maalesef sanayide.


    Cumartesi günü hava güzel sıcaklık yerinde iken uyarı vermedi araç hiç.

    Pazar günü ve bu sabah hava ise soğuktu ilk çalıştırdıktan 5-6 saniye sonra uyarıyı verdi. Kontak kapatıp açma ile gitti.


    Farkettim ki iş çıkışıda hava baya sıcak oluyor 10 saat beklese bile yapmıyor araç uyarı. Ama soğuk ise kesinlikle uyarı yapıyor.


    Mecbur servis randevusunu beklemeye devam ediyorum.

  • Konuya güncelleme getireyim.


    10 gündür arabayı kullanmıyordum. Cumartesi günü yetkili servise götürdüm arabayı yine ilk çalıştırdığımda yaptı 2. marşta bir şey olmadı götürdüm servise kadar.


    Arıza kodları ile baktılar ve süzgeç tıkalı şeklinde arıza kodu verdiğini söylediler o an aklıma gelmedi ama DTC kodunu istemeyi unuttum hangi DTC kodlarını veriyor şeklinde çünkü Citroen DTC'lere baktığımda öyle bir şey göremiyorum. Süzgeçin tıkalı olmasından şüphelendiler doğal olarak. Karter açılıp bakılacak süzgeç tıkalı ise triger değişecek aynı zamanda pompa kontrol edilecek pompa arızalı ise ki zannetmiyorum arızalı olsa muhtemelen aracı kullanamazdım diye düşünüyorum.


    Neyse karteri açıp bakmaya doğal olarak yağ,1-2 conta vs. değişimine 3000 küsür lira para çıkardılar ilk aşama olarak triger değişimi artı pompa değişimi olursa bu fiyat 24-25 bin liralara kadar çıkar dediler burası da 2. aşama bugün belli olacak.


    İnternette aynı burda yazan diğer arkadaşlar gibi görüyorum 2017 sonrası Citroen bunları değiştirdi farklı kayış kullanıyor diye burdaki bilgiler o yüzden değerli. Ama 36000'deki araçta bunu yapmasın bi zahmet.PSA grubu EAT8'e de geçmiş olsa EAT6'da kullansa benim gözümde bitti bitecek seviyeye gelmiştir.


    Çünkü adam bana örnek olarak göstermek için 3008'in süzgeçini gösterdi daha 1 hafta 10 gün önce değiştirdik dedi süzgeç tamamen tıkanmıştı. Bu motorların sorunluğu olduğu belli. Garantisi bittiği için 24-25 bin lira masraflar inanılmaz rakamlar.


    Bakalım bir de ödeme sonrası LETGO sürecim başlayacak çünkü aracın garantisi mevcut,poliçede gördüğüm kadarıyla en azından bi kısmını sigortadan alabiliyor olmam gerekli tabi ama o süreçte can sıkıcı olacaktır. Doğal olarak 10 gündür araçsızım daha da sürecek şekilde ve üstüne 24-25 bin lira ödeyip geri alma derdine düşeceğim. LETGO'dan aldığım için en azından geri alma ihtimalim var eğer 2. el almış olsaydım daha üzücü olabilirdi şu an olanlar.





  • Konuya hızlı bir güncelleme daha getireyim.


    Servis aradı ve faturanın 25 bin tl olduğunu söyledi. Ancak asıl sıkıntı parçanın fransadan gelicek olması ve sürecin 30-35 gün civarında sürücek olması. Aracın garantisi olmadığı için ikame araç konusunda acaba genel merkez yardımcı olma şansı mevcut mu? Fikri,daha önce başına gelen var mı?

  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt

    Letgo'dan aldıysanız direkt onları haberdar etseydiniz, onlar anlaşmalı oldukları servislere yönlendiriyorlar.

  • Hocam onlarda yetkili servis veya bosch car servislere yönlendiriyolar zaten.

  • Bu iş iyi olmadı, ben de arkadaşıma 1.2 110 luk c3 aldırdıydım, sorunsuz diye. 22 binde. Süzgeç tıkanırsa gümleriz :(
  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt

    Letgo konusunda iade alan birinin videosu vardı Burak Şolt olarak bulabilirsin. Ama Letgo'nun bu durumdan haberi olarak gidip işlemleri yaptırıyordu.

  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt
    yuh 25 bine rektifiye yapılır bence özel servis ya da düzgün usta filan bakın
  • Letgo triger garanti dışı kapsamında kalıyor diye faturayı reddetti arkadaşlar. Garanti kapsamına da girmiyor aklınızda bulunsun. Tüm sosyal medayada duyuracağım bunu ki muhatap bulamadığınız aklınızda olsun. Aracı yarın servisten alacağım özel serviste 4500e süzgeçi temizleticem,yağ filtresi,triger seti ve yağ bakımı olacak. Sinirden detayları yazamıyorum. Citroen sıkıntılı motor üretmiş arkasında durmuyor. Letgo sattığı malın arkasından bi triger ile çıkıyor poliçede yazıyor diyerek. Maşallah ülkede bi şey olursa yalnızsınız. Ha bu arada bir daha psa grubu mu? Asla.
  • Ekleme yapmayı unuttum çevreme dahi citroen aldırmayacağım. Herkese her ortamda anlatacağım arabalarını letgoya sattırıp başkalarına aldırmayacağım.
  • K.İ.N.G kullanıcısına yanıt
    Aslında normal aracın trigeri olsa dedikleri doğru olabilir sonuçta triger sarf malzemedir. Ama bu motorda triger yağın içinde döndüğünden ve kronik bir sorun olduğundan arkalarında durmaları gerekirdi. Sonuçta bu hata ciddi sorunlara yol açabilirdi.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.