Sübhanallah gerçekleri söyledik diye kötü olduk iyi mi? Tutulan tutulmayan araba senin de benim de onun da sorunu. Marka arkasında durmuyor değil ki geç duruyor sorun orda. Geç durmasının da nedeni çok satmaması. Kim az satılan bir model için parça stoğu tutar? Benim takıldığım nokta her sorun yaşayanın xxx pişmanlıktır diye konu açması. Pişmanlık yaşatmayacak marka yok ki Vw tut BMW ye audiden tut mercedese yüzlerce pişmanlık konusu vardır. Bunların bile onlarca belki yüzlerce pişmanlık konusu varken tutulmayan markanın az tutulan bir modelinin parçası hazırda yok diye kolay bulunamıyor diye konu açmak bana abes geliyor. Bir 3008 olsa 2008 olsa eywallah derim çok satan tutulan bir araç nasıl parçası olmaz derim de C5 aircross kaç tane satmış ki servisler parça stoğu tutsun? Bizde 308 in bir önceki kasası çıktığında güzel diye donanımı bol diye janjanlı diye gidip aldık kaza yaptık aracın parçaları Fransadan 1️⃣ ayda anca geldi. Sabırsızlandım tartıştık sigortayla ustayla aracın bir megane,corolla veya civic değil ki hemen parçası gelsin bir golf bir astra değil hazırda parçası olsun dediler. Sattık sütten ağzımız yandı gidip sıfır Clio 4 aldık onu da sattık Clio 5 aldık. Kaza yaptık serviste 1 hafta kaldı sonra teslim ettiler. Onu da sattık parçası bol ucuz olan markalar hoşumuza gitti diye Fiattan devam edelim dedik Punto aldım bir parçası yoktu yurtdışından istendi 1 ayda anca geldi. Niye böyle diye sordum servise yerli üretim değil OPAR da TOFAŞ ta bu parçanın üretimi yok yurtdışından gelecek stok tutmuyoruz dediler. Lineayla aynı araç zannediyoruz ama Lineanın parçaları OPAR Puntonun parçaları Magneti Marelli,Valeo hem daha pahalı hemde kolay bulunmuyor. Şimdiki aracım ise Opel Astra J 1.4T. Yerli üretim değil ama yerlileri aratmayacak kadar parça bulunurluğu var. Orijinali de var yan sanayisi de var. Ama Astra K sıkıntı 1.4T ve 1.6T si yeni motor ortak parçaları yok. Bu yüzden bu iki motorlu Astra K neredeyse Astra J ile aynı fiyattan gidiyor. Astra K zaten tutmadı tutmayan motorları hiç tutmadı. Makyajdan sonra 1.2,1.4,1.5D kaç tane motor daha geldi. Tam çorba oldu. Bu araca nasıl parça temin edilsin stok tutulsun? 10 çeşit motor farklı farklı şanzımanlarla gelen araç nasıl tutulsun? Sadece 1.6 CDTİ ve 1.4 düz motorlar Opelin diğer araçlarında da olduğu için parça bulunurluğu vs problemi yok. Gerisi komple sıkıntı. Astra J yi aldığımda biraz daha zorlayıp K alamaz mıydım? Alabilirdim. Bile bile alıp sonra OPEL PİŞMANLIKTIR diye konu açsaydım saçma olurdu değil mi? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 31 Ekim 2023; 10:26:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Citroen Pişmanlıktır (2. sayfa)
-
-
Biz arabayı niye alıyoruz?
Binmek, faydalanmak için.
servis (distribütör firma) benim bu hakkımı elimden alamaz, ya da kısıt koyamaz. Eğer vazifesini yapamıyorsa bana telafi etmeli bir şekilde.
Araba serviste yatıyor; garantiden yiyor, kaskodan yiyor, sigortadan yiyor, maldan faydalanma hakkımdan yiyor.
Ceremesini kim çekiyor: Hepsinin parasını peşin peşin ödeyen tüketici çekiyor.
KAMU OTORİTESİ YAPTIRIMLARI CAYDIRICI OLMADIKÇA BU BÖYLE DEVAM EDER
-
peugeot 30-40 ayrı model-motor kombinasyonunda kullanılan debriyaj seti için sadece diyarbakırda var, istanbula gelmesi 3 hafta sürer dedi.
aynı parçayı özel servis 2 günde temin ediyor.
stellantis servisleri, 500 liralık yağı 5000'e çakalım, daha enayisini bulursak seramik damlatalım, düzgün ustaya maaş vermeden, serviste yer sorunu yaşamadan yolumuzu bulalım kafasında bence.
-
sanayide nereye gittiğine bağlı biraz, herkes öyle bahsettiğin gibi yalap şalap çalışmıyor, yetkili servisten çok daha özenli çalışanlar da var.
mesela şu kazada tekerlek rulmanı neden değişir? bence tamamen yetkili servis işgüzarlığı. sanayide böyle işgüzarlıklar olmuyor.
-
Tekerlek yandan az bile darbe almış ise bilyayı değiştirirsin. Değiştirmedin dosya kapandı 2-3 ay sonra arıza verdi ki çoğunlukla verir ücretini kim karşılayacak? En az 10-15 bin TL'lik parça oradaki.
İşgüzarlık ile alakası yok sanayi ve servis mantığı farklıdır. Sanayi de kafana göre takılabilirsin müşteri ile senin aranda herşey, serviste ise herşey kayıt altında, geriye dönük kanıtları ile birlikte aracın geçmişini takip edebilirsin. Birileri niye böyle yaptın dediğin anda hesap vermen gereken adliyesinden tut üst makamlara kadar birçok yer mevcut.
-
öyle bir şey yok kardeşim ben de bu piyasanın içindeyim, az bir darbeyle bilyaya bir şey olmaz. zaten olup olmadığını tekeri çevirerek veya kısa mesafe sürerek anlarsın. ses ya vardır ya da yoktur. varsa değiştirirsin.
ha ayrıca, bilya dediğin şey 1000 tl'den fazla değil, işçilikle beraber max 2000 tl tutar, öyle rakamları uydurmana gerek yok piyasayı biz de biliyoruz. yetkili servis 2000 tl'lik şeye 15-20k çekiyor olabilir tabi o ayrı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiesTorN -- 31 Ekim 2023; 13:51:58 > -
Benim de ufak bir kazam olmuştu. Ön tampon boyanacak mı değişecek mi tam net değildi.
Yetkili servis dedi ki 2-3 hafta sürer. Niye bu kadar diye sordum. Sonuçta tampon bu, en çok giden yedek parça. Nasıl ellerinde olmaz?
Bana dedi ki "sizin bu parçalar sökülüp incelemeye gönderilecek. Yapılabilirse yapılacak, yapılamazsa o zaman değişim talep edilecek ve parça gelmesi beklenecek."
İncelemeye gönderilecek dediği, 3 sokak aşağıdaki sanayideki Mahmut Usta'ya göndermiyorlarsa ben de bir şey demiyorum😂😂
Ben kendim gittim sanayideki ustaya şurayı boyarız buraya düzeltiriz, ama tamponu değiştirmek lazım. Şimdi bırak, yarın akşama al dedi.😁😁
Bir başka ustaya gittim. O tamponu boyarız değiştirmeye gerek yok dedi. Yarın sabah getir akşama al dedi.
Hatta ustaya dedim ki "acele iş yapma ustam önemli değil 3 gün sonra da alabilirim". bana dedi ki "Abi bak araç koyacak yer bulamıyoruz, hemen bitirelim işi hemen gel al ki yer açılsın."
Şimdi yetkili servisteki abilere ne diyeyim bilemiyorum. Onlar da protokollere uyuyorlar sanırım ama bu işte bir yamukluk olduğu aşikar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gozcelik -- 31 Ekim 2023; 14:2:24 >
-
Geçmiş olsun hocam. Diğer yetkili servislere sipariş edilecek parçaların olup olmadığını sordunuz mu?
Bir serviste olmayan parça diğer serviste olabiliyor. Sigorta şirketi onayıyla bu parçayı takıp aracı teslim edebilirlerdi. -
Sanayide de böyle baktıkları için değiştirmiyorlar. Bilya zarar görmüş ki değiştiriyor. Sigorta firmaları keriz mi ki gerekmeyen şeyi değiştiren servise müsamaha göstersinler?
Sanayide her şey maliyet odaklı. Görünürde sıkıntı yoksa topla geç derdinde hepsi. İyi iş yapanların varlığı genelin kötü iş yaptığı gerçeğini değiştirmiyor maalesef.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet çinliler bu işi çözecekler bencede. 2 yıl önce bir arkadaşım izmirde leap motor t 3 elektrikli araç aldı. 6 ay sonra araba şarz problemi yaşadı araç 2 günde tamir edildi. Adamlar servis sorun olmasın diye sadece yedek parça olsun diye ekstra araç tutmuşlar ellerinde. Yedek araçtan söküp arızalanan parçanın yerine takıp teslim ettiler.
-
sigorta firmaları gelip parçaları incelemez, yetkili servis gerekli diyorsa tamam der geçer. yetkili servis de ekstra para kazanmak için gerekli gereksiz ne varsa değiştirirler. durum maalesef böyle.
not: bilyanın başka türlü kontrol yöntemi yok zaten, başka nasıl bakacaklardı?
-
Benim de adblue deposu değişti. 40 günde geldi. Ben gidip gelirken senin gibi taksit taksit parca bekleyen birine denk gelmiştim. Citroen ile ilgisi yok tüm markalar covid sonrası bu duruma geldi. Yerli corolla alsan onda da süre uzun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok geçmiş olsun. Problemin götürdüğünüz yerle ilgili olduğunu düşünüyorum. teknik olarak mümkün mü (sigorta, hasar dosyası vs.) bilmiyorum ama büyük bir şehirde yaşıyorsanız alın başka bir yetkili servise götürün beklemektense. işiniz daha hızlı çözülecektir.
Benzer kazayı ön kısımdan çok yakın zamanda yaşadım. yetkili servis, aracı götürdüğüm ilk gün kazalı bölgeyi komple söktü, tek seferde tespitini yaptı, parça siparişini verdi. 15-20 güne gelir dedi.
yani işinin ehli, yardımcı olmak isteyen bir servis olsaydı sizinki de böyle yapardı..şimdi nerde müşteri memnuniyeti nerde ahlak etik vs vs..
-
@Farfaraway21 adlı kullanıcının, yanıtlanan mesajı:
Çinli araçla kaza yapsan 50 değil 150 günde bile zor gelir o parça. Ayrıca C5 aircross öyle tutulan bir model değil. Ne bekliyorsun ki hazırda bol bol parça olmasını mı? Bu konuda sıkıntı yaşatmayacak araçlar başta yerli üretim modeller ve Volkswagenin hemen hemen bütün modelleridir. Ford ve Opelde eskiden bu konuda iyiydiler fakat artık değiller. Courier hariç tabi. Bile bile lades olmuş isyan etmenin anlamı yok. Millet keyfinden Egea,Clio veya Megane almıyor. Senin yaşadığın sıkıntıyı yaşamamak için alıyor
Hayatınızda hangi arabaları kullandınız hakaret etmek istemiyorum ama sosyal medya tam bir çöplük olmuş
10 senedir Volvo kullanıyoruz 2010 Volvo S40 ve 2009 Volvo s80 bir kere parça problemimiz olmadı hoş öyle kazamızda olmadı birisi zaten Ford motor alt yapı idi
Tutulan model değil ne demek Citroen C5 aircross sınıfında fiyat performans olarak en iyilerden
Mantığa bakar mısın herkes gidip leğen plastiği Clio Egea mu alacak?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8D107F370 -- 6 Kasım 2023; 23:53:15 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Madem sektörün içerisindesiniz, bu gibi durumların karşılıklı güvene dayalı olduğunu, sigorta firmalarının servislerle anlaşma yaptığını da bilirsiniz. Eğer ortada bu şekil bir kazıklama durumu varsa o iş ilişkisi iyi devam etmez. Değişmesi gerekiyorsa, ufak bir şüphe bile varsa değişir. Tıpkı tüm birinci dünya ülkelerinde olduğu gibi. Yani adamlar gerek yoksa, lüzum görmüyorsa boşuna bilya öder m, lütfen mantık sınırları içerisinde irdeleyelim.
-
20 yıllık otomotiv sektörü profosyoneliyim...
ben bu konunun marka özelinde olduğunu göremiyorum ne yazık ki son 3 yıldır bu sektör içerisindeyim özellikle
VAG,PSA, veya X,Y,Z ortalama parça tedarik süreçlerinde 6-8 hafta standart oldu... biraz biraz çözülme var gibi ancak ana akım araçlarında dışında kaldığınızda
yani marjinal kaldığınızda bu sürenin sonu yok...
hele ki sigorta onarım süreçlerinde muadil parça ve benzeri parçaların temini ile 1.5 ay ortalama ile araçlar tamamlanıyor.
geçici araç piyasası maliyetleri sebebi ile yanaşılacak gibi değil... iki ucu kokulu deynek her konuda olduğu gibi...
üzücü, yıpratıcı...
-
Ne olursa olsun aracın üretimi bitse bile en az 10 sene yedek parça üretme garantisi mevcut ve yetkili servis/distribütör en geç 45 iş günü içinde gerekli parçayı tedarik edip montajını yapmakla mükelleftir.
Bunu ben değil kanun söylüyor.
-
Bu tür rezillikler yüzünden arabamı asla sanayiye götürmüyorum. Paşalar gibi kaskomla yaptırıyorum yetkili serviste her şey kayıt altında, tramer çıkmasın diye üçkağıtçılıkla sahtekarlıkla işim olmaz.
Neymiş her sanayi öyle değilmiş bilmem ne. Deney faresi gibi sanayiden sanayiye mi gitsin insanlar işini iyi yapan usta bulabilmek için?
Yetkili servisler kusursuz değil ama akıllı vidacı sıva gibi macun çeken sanayilerden her türlü iyidir.
-
İngilizce olarak Citroen yurt dışı merkezine de mail atılabilir. Bu yedek parçaları Türkiye'de bulundurmak zorundalar. Basit bir tamir için milleti aylarca bekletemezsin.
-
Pişmanlık olmayan marka yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X