Şimdi Ara

Citroen Pişmanlıktır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
8.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Haziran ayında sıfır olarak almış olduğum Citroen C5 aircross aracım ile 50gün önce talihsiz ufak sayılacak bir kaza yaşadık. Kaza sonrası tutulan tutanaklardan sonra aracı yetkili bayiye çektirdik.

    Araç bayiye girdikten sonra sabır taşımızı çatlatacak bekleme süreci başlamış oldu. Problemli olan her bir parçanın siparişini farklı zamanlarda taksit taksit sipariş vermişler ve işin ilginç tarafı en ufak bir parça dahil bütün parçaların yurtdışından geldiği ayrıntısını verdiler. Parçaların büyük bir kısmı 40günün sonunda bayiye ulaştı, son kalan sol arka teker rulmanının ise hala bayiye ulaşmasını bekliyoruz. Bayiye parçanın ne zaman geleceğini sorduğumuzda ise bir takip sistemlerinin olmadığını ve ne zaman ulaşacağını bilmediklerini söylüyorlar. En basit bir alışveriş sitesinde bile takip sistemi ile kargoların takip edildiğini düşünür ise bu cevap çok komik geliyor.


    Kaza sonrası sigorta şirketinin 15günlük ikame araç süresi dolmasının ardından bayiden talep ettiğimiz ikame aracı vermemek için binbir takla attılar ve yaşadığımız mağduriyeti çözmek adına en ufak bir yardımda bulunmadılar, resmen bizi ortada bıraktılar.


    Burada birçok arkadaşımız Çin marka araçların alınmayacağını ve yedek parça problemlerinin yaşanacağını söylüyor, emin olun bu durum bilindik bir marka olan Citroen de çok daha kötü. Size tavsiyem Citroen marka bir araç almayı düşünüyorsanız kaza yapmamanın bir yolunu bulun veya garanti olsun almayın.



    Citroen Pişmanlıktır







  • Yani kısacası demek istiyorsunuz ki:

    FİRMALARDAKİ DAHA FAZLA KAZANMA HIRSI, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MAĞDUR EDİLMEMESİ İLKESİNİN ÖNÜNE GEÇTİ


    Ben burada firmalarda değil, tüketiciyi kollamayan kamu otoritesinde bulurum suçu. Yaptırım yoksa herkes çiftlik gibi kullanır ülkeyi, tüketiciyi de afedersiniz mal yerine koyarlar. Yazık çok yazık.

    Biz arabayı niye alıyoruz?

    Binmek, faydalanmak için.

    servis (distribütör firma) benim bu hakkımı elimden alamaz, ya da kısıt koyamaz. Eğer vazifesini yapamıyorsa bana telafi etmeli bir şekilde.

    Araba serviste yatıyor; garantiden yiyor, kaskodan yiyor, sigortadan yiyor, maldan faydalanma hakkımdan yiyor.

    Ceremesini kim çekiyor: Hepsinin parasını peşin peşin ödeyen tüketici çekiyor.


    KAMU OTORİTESİ YAPTIRIMLARI CAYDIRICI OLMADIKÇA BU BÖYLE DEVAM EDER

    Merhaba,
    Bilindik bir markanın yedek parça lojistik süreçlerini yönetiyorum.
    Sizinle bir kaç bilgi paylaşmak istiyorum.
    Son zamanlarda araç satışları cayır cayır artarken üretimlerde aynı tempoyla devam etti, normalde hem seriye hemde yedeğe parça üreten firmalar(yan sanayiler) seriyi karşılamakta zorlandıkları için yedek üretimlerini hep 2.plana attılar.
    Üretici, yan sanayisine neden üretmiyorsun baskısı yapamıyor, zaten seride planlanın üzerine çıkıyor tüm kapasatileri kullanıyor.
    Bir de aynı gruptaki markalar aynı parçayı kullanılıyorsa yandı gülüm keten helva.

    Aracınızdaki çoğu parça farklı tedarikçiler tarafından üretilir, hatta onlarda bir alt tedarikçiye verebiliyorlar.
    Tabi bu saydıklarım bahane değil ama bilmenizde fayda var, yeni ve çok tutan araçlarda parça sorunu daha fazla olacaktır.

    Bu söylediklerim her parça için geçerli değil, özellikle plastik enjeksiyon parçaları daha erken tedarik edilir.

    Bir örnekte tampondan vereyim,
    düz opsiyonsuz bir araç aldınız ön tamponda park sensörü yok kaza yaptınız ihtiyaç olan ise enjeksiyon kabuk tampondur. Enjeksiyon parçası kolayca üretilir ve bayide boyanır.
    Araç dolu modelse, sensör yuvaları robotlarda(bunlar seri üretimde yapıyorlar) delinmeli, sensörleri tutan alt parçalar montajlanır. Birinxi tampona göre +2 prosesi daha var bu da otomatik olarak tedarik süresini etkiler
    .

    @Farfaraway21 adlı kullanıcının, yanıtlanan mesajı:

    Çinli araçla kaza yapsan 50 değil 150 günde bile zor gelir o parça. Ayrıca C5 aircross öyle tutulan bir model değil. Ne bekliyorsun ki hazırda bol bol parça olmasını mı? Bu konuda sıkıntı yaşatmayacak araçlar başta yerli üretim modeller ve Volkswagenin hemen hemen bütün modelleridir. Ford ve Opelde eskiden bu konuda iyiydiler fakat artık değiller. Courier hariç tabi. Bile bile lades olmuş isyan etmenin anlamı yok. Millet keyfinden Egea,Clio veya Megane almıyor. Senin yaşadığın sıkıntıyı yaşamamak için alıyor


    Hayatınızda hangi arabaları kullandınız hakaret etmek istemiyorum ama sosyal medya tam bir çöplük olmuş

    10 senedir Volvo kullanıyoruz 2010 Volvo S40 ve 2009 Volvo s80 bir kere parça problemimiz olmadı hoş öyle kazamızda olmadı birisi zaten Ford motor alt yapı idi

    Tutulan model değil ne demek Citroen C5 aircross sınıfında fiyat performans olarak en iyilerden

    Mantığa bakar mısın herkes gidip leğen plastiği Clio Egea mu alacak?

    Geçen sene komşum pejo 3008 ile ufak bir kaza yaptı evinden 1000 km ötede. Araç serviste 2 aydan fazla yattı. Nedeni de yurtdışından parça beklenmesiydi. Pandemi sonrası hemen hiç bir servis stoklu çalışmamaya başladı. En ufak bir parça bile yok ellerinde. 3008 de öyle yılda 3-5 adet satılan bir model değil yani…
  • sanayide 2 gün bile tutmaz şunun yapılması . aynı gün yapar verirler . türkiyedeki çoğu servis bence leş bi hizmet sunuyor ama millet takık işte servise...

  • Geçen sene komşum pejo 3008 ile ufak bir kaza yaptı evinden 1000 km ötede. Araç serviste 2 aydan fazla yattı. Nedeni de yurtdışından parça beklenmesiydi. Pandemi sonrası hemen hiç bir servis stoklu çalışmamaya başladı. En ufak bir parça bile yok ellerinde. 3008 de öyle yılda 3-5 adet satılan bir model değil yani…
  • Bu arabadan hayır gelmez artık tırt
  • Merhaba,
    Bilindik bir markanın yedek parça lojistik süreçlerini yönetiyorum.
    Sizinle bir kaç bilgi paylaşmak istiyorum.
    Son zamanlarda araç satışları cayır cayır artarken üretimlerde aynı tempoyla devam etti, normalde hem seriye hemde yedeğe parça üreten firmalar(yan sanayiler) seriyi karşılamakta zorlandıkları için yedek üretimlerini hep 2.plana attılar.
    Üretici, yan sanayisine neden üretmiyorsun baskısı yapamıyor, zaten seride planlanın üzerine çıkıyor tüm kapasatileri kullanıyor.
    Bir de aynı gruptaki markalar aynı parçayı kullanılıyorsa yandı gülüm keten helva.

    Aracınızdaki çoğu parça farklı tedarikçiler tarafından üretilir, hatta onlarda bir alt tedarikçiye verebiliyorlar.
    Tabi bu saydıklarım bahane değil ama bilmenizde fayda var, yeni ve çok tutan araçlarda parça sorunu daha fazla olacaktır.

    Bu söylediklerim her parça için geçerli değil, özellikle plastik enjeksiyon parçaları daha erken tedarik edilir.

    Bir örnekte tampondan vereyim,
    düz opsiyonsuz bir araç aldınız ön tamponda park sensörü yok kaza yaptınız ihtiyaç olan ise enjeksiyon kabuk tampondur. Enjeksiyon parçası kolayca üretilir ve bayide boyanır.
    Araç dolu modelse, sensör yuvaları robotlarda(bunlar seri üretimde yapıyorlar) delinmeli, sensörleri tutan alt parçalar montajlanır. Birinxi tampona göre +2 prosesi daha var bu da otomatik olarak tedarik süresini etkiler
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caglarkr -- 30 Ekim 2023; 22:36:38 >




  • caglarkr C kullanıcısına yanıt

    Yani kısacası demek istiyorsunuz ki:

    FİRMALARDAKİ DAHA FAZLA KAZANMA HIRSI, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MAĞDUR EDİLMEMESİ İLKESİNİN ÖNÜNE GEÇTİ


    Ben burada firmalarda değil, tüketiciyi kollamayan kamu otoritesinde bulurum suçu. Yaptırım yoksa herkes çiftlik gibi kullanır ülkeyi, tüketiciyi de afedersiniz mal yerine koyarlar. Yazık çok yazık.

  • Çinli markalar hepsinin köküne kibrit suyunu dokecekler. Biraz daha sabır.
    Servis işini de cozerlerse bu isi yokuşa süren markalar yollarda avmlerde stand kurmaya başlayacaklar az kaldi
  • byzahmet kullanıcısına yanıt
    Kardeşim öncelikle geçmiş olsun.

    Sonrasında ise lafım size değil ama genel anlamda hiç mi tanıdık usta, tamirci yok ? Bak ciddi söylüyorum bu tarz bir kazada bunun parçalarını beklerken en fazla 2gunluk sürede cikaririz aracı biz. Ha şu olur, aracın yürür hale gelir, sallıyorum ekstra camurlugu artık iflah olmayacaktır, bitiktir işte onu sipariş geçeriz, artık o ne zaman gelirse o zaman gelirsin aracı birakirsin sabahtan. birkaç saat sonra öğlen gibi ya da sonrası aracını alır çıkar gidersin.

    Sizin kazadaki is boyutuna gelirsek de yetkili servislerde yedek parça filtreler hariç olmuyor arkadaslar, onlarda fabrikadan siparişle size getirip veriyorlar. O da gerçekten uzun iş, kargosu gümrüğü derken en az 2ay, o da sansliysak.

    Çok geçmiş olsun tekrardan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumadanpazara -- 31 Ekim 2023; 19:37:14 >
  • Çinli araçla kaza yapsan 50 değil 150 günde bile zor gelir o parça. Ayrıca C5 aircross öyle tutulan bir model değil. Ne bekliyorsun ki hazırda bol bol parça olmasını mı? Bu konuda sıkıntı yaşatmayacak araçlar başta yerli üretim modeller ve Volkswagenin hemen hemen bütün modelleridir. Ford ve Opelde eskiden bu konuda iyiydiler fakat artık değiller. Courier hariç tabi. Bile bile lades olmuş isyan etmenin anlamı yok. Millet keyfinden Egea,Clio veya Megane almıyor. Senin yaşadığın sıkıntıyı yaşamamak için alıyor.
  • Piyasa arabası al diyenlerin kaza yapınca haklı çıkması.
    Egea yada Megane alacağız bu gidişte.
    Ustasıda parçası da bolca var.
  • Stellantis grubunun Türkiye'deki yedek parça ve destek operasyonu Koç grubuna geçiyor. Yakında servis ve yedek parça sorunları çözülür
  • Stok yok
    Serviste kalifiye eleman yok
    Kalifiye olsan para yok
    Para olsa 1 aylık ücretle iyi bir telefon bile alamaz
    100 arabaya hizmet verecek ekibe 200 araba kitlerler
    Üreticiler işi 1-2-3 alt firmaya paslar yukarıda arkadaş bahsetmiş yedek parça üretim sürecinden işin o kısmı da öyle

    Yani en azından Türkiye de bu iş böyle
    O serviste o yedek parça sipariş takip gibi süreçleri ben 10 numara yaparım , ama ben de 20-30 bin liraya çalışmam

    Yanlış anlamayın sizinle alakalı değil
    Ama bence her şey normal
    Her şey olması gerektiği gibi
    Bu dönemde Türkiye de otomobil servis ve yedek parça konusunda yaşadığınız sıkıntı son derece normal

    Ben bazen tatlı alıyorum servise arabamı zamanında alabilmek için veya düzgün olsun işlerim diye
    Bir keresinde arabamı öğlene yetiştirirseniz yılbaşında müşterilere ayırdığım paketlerden veririm demiştim yetişti tabiki

    Türkiye de durum bu
    Bunların hiçbirini doğru diye söylemedim , olanı yazdım
    Tespit




  • Geçmiş olsun, Citroen eskiden beri YP temini konusunda yavaş bir markadır. 45 gün süre geçince ikame araç verirler yalnız.

  • Bayiye parçanın ne zaman geleceğini sorduğumuzda ise bir takip sistemlerinin olmadığını ve ne zaman ulaşacağını bilmediklerini söylüyorlar.

    Tek başına yeterli bile rezalet demek için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 31 Ekim 2023; 11:22:5 >
  • Ben bunun sadece citroen'e has bir şey olduğunu sanmıyorum. Başka markalarda da vardır, özellikle yeni kasa veya makyajlanmış modellerde.

  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt

    Üstüne iyilik, sağlık, adam istediği aracı aldı diye dövmediğin kalmış. Tutulan, tutulmayan, onun sorunu mu? Satıyorsan arkasında duracaksın bu kadar basit.

  • Yerli üretim araçlar (örn Togg) desteklenmeli ve tercih edilmeli. Aksi halde bu gibi durumlar sık sık yaşanır ve sürekli ecnebilerin keyfini bekleyip ceplerini doldururuz.
  • Geçmiş olsun, servis burada yanlış yapmış ilk hasar tespiti yapıp parçaları ondan sonra sipariş edecekti. Benzer şeyi bende yaşadım Opel'de, önce parça yurtdışından gelecek baya sürer böyle teslim edelim ya da kazalı parçayı takalım dediler. Parça da sis farı çerçevesiydi biraz ezikliği vardı. Serviste bana uzak olduğu için durumu anlattım çok gidip gelmem mümkün değil filan dedim. Serviste başka servisleri arayıp, başka bir servisten temin etti parçayı o şekilde halletmişti servis.

  • Hiç Citroen kullanmadım ama o kadar çok şikayet duyuyorum ki gerçekten pişmanlık galiba.
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Bu kazada olay çok daha basit, muhtemelen dediğiniz gibi çözülür ancak sanayide sıva gibi macun çekip akıllı vida ya da silikon ile kırılan parçaları tutturmayı tamir sanıyorlar. Yetkili servisleri de al birine vur ötekine ancak sanayi kültürü de epey sıkıntılı.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.