Şimdi Ara

citroen1.6 110 hp hdı mı? ford1.6 tdcı mı?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar hangi aracı tercih edersiniz?neden ???motor aynı sanırım.diğer özelliklerini kıyaslarmısınız?



  • Süspansiyon sertliği, yol tutuş, servis yaygınlığı, ikinci el değeri ve daha kolay alınıp satılabilmesi yönünden Ford daha iyi bir araç. Ama işçiliği özensiz, donanımı eksik ve parçaları çok pahalı. Citroen'in parça fiyatları hakkında bir bilgim yok ama donanımı daha iyi (yada daha uygun bedelle aynı donanımı sunuyor), yol bilgisayarı Ford'dan çok daha işlevsel. Bunun yanında süspansiyonu gürültülü, bagajı çok küçük, çok fazla elektroniği olduğu için arıza olasılığı daha yüksek ve firma olarak bana güven vermiyor.

    Ben Ford tercih ettim (C-max), temel tercih sebeplerimin başında genişliği ve Citroen markasının daha birkaç sene öncesine kadar insanları sırf kandırabilmek için motor gücünü SAE normunda vererek sanki daha çokmuş gibi gösterme çabasının bende Türkiye temsilcisinin üç kağıtçı olduğu imajını oluşturmuş olması geliyor. Aracı satılsın diye insanları kandıran bir firmaya ne kadar güvenilebilir ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özkoçak

    Süspansiyon sertliği, yol tutuş, servis yaygınlığı, ikinci el değeri ve daha kolay alınıp satılabilmesi yönünden Ford daha iyi bir araç. Ama işçiliği özensiz, donanımı eksik ve parçaları çok pahalı. Citroen'in parça fiyatları hakkında bir bilgim yok ama donanımı daha iyi (yada daha uygun bedelle aynı donanımı sunuyor), yol bilgisayarı Ford'dan çok daha işlevsel. Bunun yanında süspansiyonu gürültülü, bagajı çok küçük, çok fazla elektroniği olduğu için arıza olasılığı daha yüksek ve firma olarak bana güven vermiyor.

    Ben Ford tercih ettim (C-max), temel tercih sebeplerimin başında genişliği ve Citroen markasının daha birkaç sene öncesine kadar insanları sırf kandırabilmek için motor gücünü SAE normunda vererek sanki daha çokmuş gibi gösterme çabasının bende Türkiye temsilcisinin üç kağıtçı olduğu imajını oluşturmuş olması geliyor. Aracı satılsın diye insanları kandıran bir firmaya ne kadar güvenilebilir ki?
    bence arkadaşın citroen hakkında hiç bilgisi yok ve tahminimce hiç c4 kullanmamış.bu şekilde nasıl objektif yorum yapılabilirki.ben iki aracıda kullanmış biri olarak şunu söyliyebilirim c4 ün yol tutuşu kesinlikle daha iyi.ayrıca performans ve donanım olarak daha iyi.ford a göre zayıf yanları pahalı parça,süspansiyon sertliğinden dolayı gürültülü ve konforsuz sürüş.iyi bir yol tutuş ve spor bir kullanım mı biraz daha konforlu ve risksiz bir sürüşmü.bu tamamen tercih meselesi seri ve spor sürüşü seven biri olarak gürütülüde olsa C4 DERİM.buarada bi fark daha var c4 38 BİN YTL ford ise 45 BİN YTL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUMANN

    bence arkadaşın citroen hakkında hiç bilgisi yok ve tahminimce hiç c4 kullanmamış.bu şekilde nasıl objektif yorum yapılabilirki.ben iki aracıda kullanmış biri olarak şunu söyliyebilirim c4 ün yol tutuşu kesinlikle daha iyi.ayrıca performans ve donanım olarak daha iyi.ford a göre zayıf yanları pahalı parça,süspansiyon sertliğinden dolayı gürültülü ve konforsuz sürüş.iyi bir yol tutuş ve spor bir kullanım mı biraz daha konforlu ve risksiz bir sürüşmü.bu tamamen tercih meselesi seri ve spor sürüşü seven biri olarak gürütülüde olsa C4 DERİM.buarada bi fark daha var c4 38 BİN YTL ford ise 45 BİN YTL

    Alıntıları Göster
    focus daha mantıklı duruyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azaz06

    focus daha mantıklı duruyo

    Alıntıları Göster
    İKİ ARABAYI DA KULLANMADIM AMA DIS GORUNUS OLARK YORUM YAPIYIM...........
    VALLA DIS GORUNUS OLARAK C4 BENİM FİKRİME GORE COK DAHA GÜZEL DURUYOR FOCUSLA YAN YANA GELDİĞİNDE.... ARABA GİDERKEN YOLA YAPISMIS GİBİ DURUYOR...
    FOCUS DAHA PAHALI OLMASINA RAĞMEN C4UN HAVASINA SAHİP DEĞİL...


    TABİ BUNLAR SADECE GORUNUS OLARAK...
    DONANIM ,MOTOR, İŞÇİLİK, KALİTE OLARK YORUM YAPAMAYACAĞIM...
    SAYGILARIMLA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bosphorus199

    İKİ ARABAYI DA KULLANMADIM AMA DIS GORUNUS OLARK YORUM YAPIYIM...........
    VALLA DIS GORUNUS OLARAK C4 BENİM FİKRİME GORE COK DAHA GÜZEL DURUYOR FOCUSLA YAN YANA GELDİĞİNDE.... ARABA GİDERKEN YOLA YAPISMIS GİBİ DURUYOR...
    FOCUS DAHA PAHALI OLMASINA RAĞMEN C4UN HAVASINA SAHİP DEĞİL...


    TABİ BUNLAR SADECE GORUNUS OLARAK...
    DONANIM ,MOTOR, İŞÇİLİK, KALİTE OLARK YORUM YAPAMAYACAĞIM...
    SAYGILARIMLA

    Alıntıları Göster
    ford bence bir adım önde.sağlamlık,konfor,yalıtım,ses sistemi,süspansyon,yol tutuş ford'da daha iyi !..2. el de sorunsuz olduğunu düşünenlerdenim. eyriyeten yakıt yüketimleri ve performasları aşağı yukarı aynı.motorunun ortak yapım olduğu ve aralarında pek far olmadığı aşikar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trionyx

    ford bence bir adım önde.sağlamlık,konfor,yalıtım,ses sistemi,süspansyon,yol tutuş ford'da daha iyi !..2. el de sorunsuz olduğunu düşünenlerdenim. eyriyeten yakıt yüketimleri ve performasları aşağı yukarı aynı.motorunun ortak yapım olduğu ve aralarında pek far olmadığı aşikar....

    Alıntıları Göster
    her malın dış ve iç görüntüsü insanlara farklı hisler verir ve önyargılı düşünceler oluşturur.bu önyargılar ise,kişinin içerisinde bulunduğu ortama,daha önce kullanmış olduğu otomobillere göre değişkendir.yukarıda açılmış olan konuda BENCE lerden uzak,sadece ve sadece iki otomobili kullananlar yorum yaparsa daha sağlıklı olur diye düşünüyorum,çünkü bu işler bence-sence ile olmuyor.
    ayrıca böyle bir konuya da gerek olmadığını,ford ve citroen bölümünde yeterinden daha fazla bilgiler olduğunu düşünmekteyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecekece

    her malın dış ve iç görüntüsü insanlara farklı hisler verir ve önyargılı düşünceler oluşturur.bu önyargılar ise,kişinin içerisinde bulunduğu ortama,daha önce kullanmış olduğu otomobillere göre değişkendir.yukarıda açılmış olan konuda BENCE lerden uzak,sadece ve sadece iki otomobili kullananlar yorum yaparsa daha sağlıklı olur diye düşünüyorum,çünkü bu işler bence-sence ile olmuyor.
    ayrıca böyle bir konuya da gerek olmadığını,ford ve citroen bölümünde yeterinden daha fazla bilgiler olduğunu düşünmekteyim

    Alıntıları Göster
    ford focus kullandım ve önyargım olmadığını düşünüyorum.citroen kullanmadım ve ön yargılarım yok desem yalan olur...2 ay içinde 2 sinden birine biniyor olucağım.2 markanında kendine göre güzellikleri var!...kafamda 3 araç vardı ilk başlarda megane,citroen,ford.megane ı eledim.önemli olan en sağlıklı kararı vermek.insanların araç alırken kıyaslama yapması ve iyice araştırarak bir araç alması ve doğru tercihi yapması cok normal.sonuç olarak bilgi paylaşımı yapılsın diye acılmış bu site ve forum.site sahiplerine ve yöneticilerine burdan teşekürlerimi sunarım,böyle bir siteyi insanların kullanımına actıkları için...bu siteyi cevremdeki insanlara tavsiye ederekte manevi borcumuda ödüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trionyx -- 13 Mart 2007; 22:12:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trionyx

    ford focus kullandım ve önyargım olmadığını düşünüyorum.citroen kullanmadım ve ön yargılarım yok desem yalan olur...2 ay içinde 2 sinden birine biniyor olucağım.2 markanında kendine göre güzellikleri var!...kafamda 3 araç vardı ilk başlarda megane,citroen,ford.megane ı eledim.önemli olan en sağlıklı kararı vermek.insanların araç alırken kıyaslama yapması ve iyice araştırarak bir araç alması ve doğru tercihi yapması cok normal.sonuç olarak bilgi paylaşımı yapılsın diye acılmış bu site ve forum.site sahiplerine ve yöneticilerine burdan teşekürlerimi sunarım,böyle bir siteyi insanların kullanımına actıkları için...bu siteyi cevremdeki insanlara tavsiye ederekte manevi borcumuda ödüyorum.

    Alıntıları Göster
    arkadaşım kesinlikle sana katılıyorum.ben arabamı alırken sormadığım danışmadığım kimse kalmadı sonuçta ciddi paralar veriliyo.ama çok önemli bir nokta var bu araç lar arasında 7 bin ytl fark var .halbuki aynı sınıfın iki rakip arabası.bu farkı verene kadar 7 bin ytl ye c4 ün neredeyse tüm sorunlarını çözer azda olsa modifiye yaparsın.zaten albenili olan aracı dahada şekil yaparsın.yada bu paraya ikinci el ayağı yerden kesen bi araç daha alırsın.bu fiyat farkına focus deymez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUMANN

    arkadaşım kesinlikle sana katılıyorum.ben arabamı alırken sormadığım danışmadığım kimse kalmadı sonuçta ciddi paralar veriliyo.ama çok önemli bir nokta var bu araç lar arasında 7 bin ytl fark var .halbuki aynı sınıfın iki rakip arabası.bu farkı verene kadar 7 bin ytl ye c4 ün neredeyse tüm sorunlarını çözer azda olsa modifiye yaparsın.zaten albenili olan aracı dahada şekil yaparsın.yada bu paraya ikinci el ayağı yerden kesen bi araç daha alırsın.bu fiyat farkına focus deymez.

    Alıntıları Göster
    Focus Ghia 5K 1.6i 110PS TDCI Tavsiye edilen anahtar teslim kampanyalı peşin fiyatı 43.531,96 YTL


    3000 YTL FARK VAR.2.el ağı ve güvenlik,donanım,yol tutuş,müzik sistemiyle focus mantıkli gibi ??? montajının türkiyede yapılması ve koç bünyesinde olması ve en önemlisi ödeyeceğimiz paranın türkiyede kalması daha iyi. BANKAYA BORÇLANIYORUZ ZATEN. BU FARKA DEĞERMİ DEĞMEZMİ ONUDA C4 KULLANICILARINA SORMAK LAZIM :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trionyx -- 16 Mart 2007; 0:59:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trionyx

    Focus Ghia 5K 1.6i 110PS TDCI Tavsiye edilen anahtar teslim kampanyalı peşin fiyatı 43.531,96 YTL


    3000 YTL FARK VAR.2.el ağı ve güvenlik,donanım,yol tutuş,müzik sistemiyle focus mantıkli gibi ??? montajının türkiyede yapılması ve koç bünyesinde olması ve en önemlisi ödeyeceğimiz paranın türkiyede kalması daha iyi. BANKAYA BORÇLANIYORUZ ZATEN. BU FARKA DEĞERMİ DEĞMEZMİ ONUDA C4 KULLANICILARINA SORMAK LAZIM :)

    Alıntıları Göster
    öncelikle şunu bilmeni isterim,focus türkiyede montaj olmuyor,sonra ise focusta 4 airbag var ve esp yok.güvenlik paketi adı altında bunları eklettiğin zaman 3,000ytl civarı bir fark ödemen gerekiyor.oysa c4 de zaten bunlar mevcut,son olarak da ford topiğine bir göz at derim,koç bünyesinde olması avantaj mı dez avantaj mı sağlar fikir edinebilirsin,
    en son ise hangisini tercih edersen hayırlı olsun ,kazasız kullan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecekece

    öncelikle şunu bilmeni isterim,focus türkiyede montaj olmuyor,sonra ise focusta 4 airbag var ve esp yok.güvenlik paketi adı altında bunları eklettiğin zaman 3,000ytl civarı bir fark ödemen gerekiyor.oysa c4 de zaten bunlar mevcut,son olarak da ford topiğine bir göz at derim,koç bünyesinde olması avantaj mı dez avantaj mı sağlar fikir edinebilirsin,
    en son ise hangisini tercih edersen hayırlı olsun ,kazasız kullan

    Alıntıları Göster
    sağolasın. ALLAH kaza bele vermesin kimseye.ben ford montajı burda yapılıyor die aklımda kalmış.neyse o kadarda önemlideğil...yeni focus u da citroeni de test edemedim...astra1.3 tdcı 90 hp yi de test edip ondan sonra kararımı veririm die düşünüyorum .önümde 2 ay gibi uzun bir süre var.umarım en sağlıklı kararı veririm.içime sinmesini istiyorum aracın.pişman olmak istemiyorum.en sevmediğim durumda pişmanlık duygusu icerisinde aracıma binmek olur diyorum kanımca :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trionyx -- 16 Mart 2007; 19:42:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trionyx

    sağolasın. ALLAH kaza bele vermesin kimseye.ben ford montajı burda yapılıyor die aklımda kalmış.neyse o kadarda önemlideğil...yeni focus u da citroeni de test edemedim...astra1.3 tdcı 90 hp yi de test edip ondan sonra kararımı veririm die düşünüyorum .önümde 2 ay gibi uzun bir süre var.umarım en sağlıklı kararı veririm.içime sinmesini istiyorum aracın.pişman olmak istemiyorum.en sevmediğim durumda pişmanlık duygusu icerisinde aracıma binmek olur diyorum kanımca :)

    Alıntıları Göster
    arkadaslar merak ettiğim bişe var
    focusun mu yoksa c4 unmu yol tutusu daha iii,
    herkes bişe solemiş,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trionyx

    sağolasın. ALLAH kaza bele vermesin kimseye.ben ford montajı burda yapılıyor die aklımda kalmış.neyse o kadarda önemlideğil...yeni focus u da citroeni de test edemedim...astra1.3 tdcı 90 hp yi de test edip ondan sonra kararımı veririm die düşünüyorum .önümde 2 ay gibi uzun bir süre var.umarım en sağlıklı kararı veririm.içime sinmesini istiyorum aracın.pişman olmak istemiyorum.en sevmediğim durumda pişmanlık duygusu icerisinde aracıma binmek olur diyorum kanımca :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: trionyx

    sağolasın. ALLAH kaza bele vermesin kimseye.ben ford montajı burda yapılıyor die aklımda kalmış.neyse o kadarda önemlideğil...yeni focus u da citroeni de test edemedim...astra1.3 tdcı 90 hp yi de test edip ondan sonra kararımı veririm die düşünüyorum .önümde 2 ay gibi uzun bir süre var.umarım en sağlıklı kararı veririm.içime sinmesini istiyorum aracın.pişman olmak istemiyorum.en sevmediğim durumda pişmanlık duygusu icerisinde aracıma binmek olur diyorum kanımca :)

    eski bir opel ci olarak,astra da c4 komplikeliğini ve baz donanımı olan essentia da standart özelliklerini bulamıyacağından emin olabilirsin.1,3 90 hp ile 1,6 90 hp arasında da çok bariz bir performans farkı bulunuyor
    test etme imkanın olursa,uzun bir parkur için rica da bulun,kısa süreli kullanımlarda,o büyüye kapılarak,psikolojik olarak otomobilin bir çok ofsaytını görmeyebiliyorsun,işte o zaman pişmanlık duyabilirsin,dikkatli olmanı öneririm
    tüm otomobiller için geçerli söylediklerim
    sevgi ile kalın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecekece

    quote:

    Orjinalden alıntı: trionyx

    sağolasın. ALLAH kaza bele vermesin kimseye.ben ford montajı burda yapılıyor die aklımda kalmış.neyse o kadarda önemlideğil...yeni focus u da citroeni de test edemedim...astra1.3 tdcı 90 hp yi de test edip ondan sonra kararımı veririm die düşünüyorum .önümde 2 ay gibi uzun bir süre var.umarım en sağlıklı kararı veririm.içime sinmesini istiyorum aracın.pişman olmak istemiyorum.en sevmediğim durumda pişmanlık duygusu icerisinde aracıma binmek olur diyorum kanımca :)

    eski bir opel ci olarak,astra da c4 komplikeliğini ve baz donanımı olan essentia da standart özelliklerini bulamıyacağından emin olabilirsin.1,3 90 hp ile 1,6 90 hp arasında da çok bariz bir performans farkı bulunuyor
    test etme imkanın olursa,uzun bir parkur için rica da bulun,kısa süreli kullanımlarda,o büyüye kapılarak,psikolojik olarak otomobilin bir çok ofsaytını görmeyebiliyorsun,işte o zaman pişmanlık duyabilirsin,dikkatli olmanı öneririm
    tüm otomobiller için geçerli söylediklerim
    sevgi ile kalın

    Alıntıları Göster
    kesinlikle c4 ün yol tutuşu daha iyi.araç asfaltı bırakmıyo. bıraksın diye çok uğraştım bıraktığı andada ki bu duruma gelmeye herkes cesaret edemez ESP hemen devreye giriyo.gerçi focus unda süspansiyonu sert ama c4 ün yapısı daha müsait .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUMANN

    kesinlikle c4 ün yol tutuşu daha iyi.araç asfaltı bırakmıyo. bıraksın diye çok uğraştım bıraktığı andada ki bu duruma gelmeye herkes cesaret edemez ESP hemen devreye giriyo.gerçi focus unda süspansiyonu sert ama c4 ün yapısı daha müsait .

    Alıntıları Göster
    tabiki focus...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    tabiki focus...

    Alıntıları Göster
    yol tutusu konusunda dogru bi bilgiye sahip olan var mı ?
    bole kulaktan dolma olmuo...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: life19

    yol tutusu konusunda dogru bi bilgiye sahip olan var mı ?
    bole kulaktan dolma olmuo...

    Alıntıları Göster
    Peugeot 307, Peugeot 407, Ford Focus, Ford Focus C-Max, Volvo S40, Volvo V50, bir ortaklık ve sonucunda bütün tüketicilerin hep hayal ettikleri büyük beklentilerini karşılamaya aday otomobiller. Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Group ile Ford'un 2001'den itibaren kurdukları ortak motor üretimi anlaşmasının kendi sınıfında mucizeler yaratan DV4 kodlu 1.4 litrelik turbo dizelinden sonra ikinci ürünü olan 1.6 litrelik DV6 turbo dizel motorun başarısına ortak olma sırası Citroen'de. C4'ün kaputu altında yerini alan yüksek basınçlı değişken turbo beslemeli ve ortak yakıt yollu common-rail direkt enjeksiyonlu motor, diğer kardeşlerindeki gibi 110 HP'lik maksimum güç ve 240 Nm'lik maksimum torka sahip. Bu motorun farklı işletim sistemi ve turbo basıncı uygulamasıyla 92 HP üreten bir versiyonu daha var. Kalkıştan itibaren hantallık yaşatmadan istekle devirlenen motor, 1500-4500 d/d arasında yeterince etkili güç üretiyor. Ama en verimli olduğu anların 2500 ile 4000 d/d arasında olduğunu hissettiriyor. Özellikle 4000 d/d'den sonra devir göstergesinde ibrenin hareketlenmesine karşın verimin azaldığı hemen fark ediliyor. Ama normal bir kullanıcının zaten bu devirleri zorlaması pek de gerekli değil. Hem bu devirlerde motor sesi de iyice yükseliyor. Bunun dışında dizel motorlu olduğunu kalkışlarda ya da tam gaz yüklemelerinde yaydığı sesle belli eden otomobil, sabit hızla kullanımlarda benzinli otomobiller kadar sessiz. Test koşullarında ölçtüğümüz 100 km/5.7 litrelik ortalama yakıt tüketimi, üzerinde yorum yapmaya gerek bırakmadan C4'ün ne kadar ekonomik olduğunu ortaya koyuyor. Dikkatli kullanımla her bir depo 1000 km üzerinde menzil anlamına geliyor.


     citroen1.6 110 hp hdı mı? ford1.6 tdcı mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: profesör_42

    Peugeot 307, Peugeot 407, Ford Focus, Ford Focus C-Max, Volvo S40, Volvo V50, bir ortaklık ve sonucunda bütün tüketicilerin hep hayal ettikleri büyük beklentilerini karşılamaya aday otomobiller. Peugeot ve Citroen'in oluşturduğu PSA Group ile Ford'un 2001'den itibaren kurdukları ortak motor üretimi anlaşmasının kendi sınıfında mucizeler yaratan DV4 kodlu 1.4 litrelik turbo dizelinden sonra ikinci ürünü olan 1.6 litrelik DV6 turbo dizel motorun başarısına ortak olma sırası Citroen'de. C4'ün kaputu altında yerini alan yüksek basınçlı değişken turbo beslemeli ve ortak yakıt yollu common-rail direkt enjeksiyonlu motor, diğer kardeşlerindeki gibi 110 HP'lik maksimum güç ve 240 Nm'lik maksimum torka sahip. Bu motorun farklı işletim sistemi ve turbo basıncı uygulamasıyla 92 HP üreten bir versiyonu daha var. Kalkıştan itibaren hantallık yaşatmadan istekle devirlenen motor, 1500-4500 d/d arasında yeterince etkili güç üretiyor. Ama en verimli olduğu anların 2500 ile 4000 d/d arasında olduğunu hissettiriyor. Özellikle 4000 d/d'den sonra devir göstergesinde ibrenin hareketlenmesine karşın verimin azaldığı hemen fark ediliyor. Ama normal bir kullanıcının zaten bu devirleri zorlaması pek de gerekli değil. Hem bu devirlerde motor sesi de iyice yükseliyor. Bunun dışında dizel motorlu olduğunu kalkışlarda ya da tam gaz yüklemelerinde yaydığı sesle belli eden otomobil, sabit hızla kullanımlarda benzinli otomobiller kadar sessiz. Test koşullarında ölçtüğümüz 100 km/5.7 litrelik ortalama yakıt tüketimi, üzerinde yorum yapmaya gerek bırakmadan C4'ün ne kadar ekonomik olduğunu ortaya koyuyor. Dikkatli kullanımla her bir depo 1000 km üzerinde menzil anlamına geliyor.


     citroen1.6 110 hp hdı mı? ford1.6 tdcı mı?


    Alıntıları Göster
    Focus'un 1.6 litre hacmindeki üstten çift eksantrikli, 16 supaplı, sıralı çok noktadan enjeksiyonlu ZETEC SE motoru 6000 d/d'de 101 HP güç üretiyor. Maksimum torku 4000 d/d'de 145 Nm olan motor maksimum torkunun yüzde 85'ini (123 Nm) 1400 d/d'den itibaren 5800 d/d'ye kadar sürekli üretebiliyor. Focus'un dört ileri vitesli ve overdrive fonksiyonlu otomatik şanzımanı teknolojik açıdan pek bir yenilik içermiyor. Kış ya da sportif modu bulunmayan şanzımanın en belirgin özelliği vitesleri oldukça sarsıntısız değiştirmesi. Vites değişimlerinin biraz ağır kalması sadece şanzımanın yapısından değil, motorun gaz pedalından gelen emirlere biraz gecikmeli tepki vermesinden de kaynaklanıyor. İlk iki viteste atak bir sürüşe sahip olan Focus, son iki viteste çok ağırlaşıyor. Motor 4000 d/d'den sonra daha canlı devirlenmesi gerekirken devirlenmede kısa bir süre için de olsa duraklama yaşanıyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s hıza 12.3 sn'de ulaşması gereken Focus Sedan Otomatik, testimizde 14.2 sn'lik bir değer kaydetti. Arada bu kadar fazla fark olması test otomobiline özgü bir problem kuşkusunu doğuruyor. Manuel şanzımanlı Focus Sedan'ın fabrika verilerine göre aynı hıza ulaşma süresi 10.9 sn; yani otomatik şanzımanlı versiyondan 1.4 sn daha iyi. Ara hızlanmalarda, Focus Sedan Otomatik yeterli denilebilecek değerler kaydetti. 60-100 km/s hızlanmasını vites D konumundayken 8.5 sn'de tamamlayan test otomobilimiz 90 km/s'den 120 km/s hıza 9.1 sn'de ulaştı. Performans konusunda bizi hayal kırıklığına uğratan test otomobilimiz test koşullarında 100 km mesafedeki 8.8 litrelik ortalama yakıt tüketimiyle bizi şaşırttı. Bazı manuel vitesli rakiplerinden bile daha düşük yakıt tüketen Focus 1.6 Sedan Otomatik'in menzili 625 km'ye ulaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kecekece

    öncelikle şunu bilmeni isterim,focus türkiyede montaj olmuyor,sonra ise focusta 4 airbag var ve esp yok.güvenlik paketi adı altında bunları eklettiğin zaman 3,000ytl civarı bir fark ödemen gerekiyor.oysa c4 de zaten bunlar mevcut,son olarak da ford topiğine bir göz at derim,koç bünyesinde olması avantaj mı dez avantaj mı sağlar fikir edinebilirsin,
    en son ise hangisini tercih edersen hayırlı olsun ,kazasız kullan

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kecekece

    öncelikle şunu bilmeni isterim,focus türkiyede montaj olmuyor,sonra ise focusta 4 airbag var ve esp yok.güvenlik paketi adı altında bunları eklettiğin zaman 3,000ytl civarı bir fark ödemen gerekiyor.oysa c4 de zaten bunlar mevcut,son olarak da ford topiğine bir göz at derim,koç bünyesinde olması avantaj mı dez avantaj mı sağlar fikir edinebilirsin,
    en son ise hangisini tercih edersen hayırlı olsun ,kazasız kullan


    yeni makyajlı Focuslarda 4 değil 8 airbag var, güvenlik paketindeki airbagler standarta eklendi güvenlik paketinde sadece tcs ve esp kaldı. ve zaten ncap testlerinde c4 ten fazla puan aldı.

    quote:

    yol tutusu konusunda dogru bi bilgiye sahip olan var mı ?
    bole kulaktan dolma olmuo...

    kulaktan dolma olmuyor tabiki bunlar , hatta testlerle de olmaz, al iki arbayıda test et karar ver. çünkü her sürüş tarzında yol tutuş değişir. Eğerki test verileri istersen inanki şimdi copy/paste yapamıyacağım ama yol tutuşda focus sınıf lideridir. ama bunada bakma git test et




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.