Şimdi Ara

civic mi jetta mı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
2.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar jettanın içi brodway gibi desem çokmu abartmış olurum
  • yoooo :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enteresavar

    arkadaşlar jettanın içi brodway gibi desem çokmu abartmış olurum



    Hani Jetta nın içine dışardan baksan gene neyse, içine oturduğunda gösterge tablosu öyle basit geliyor ki,eminin zamanında Broadway in uyandırdığı heyecan hissinden bile uzaktır! Birde FSI motorun marş basarken çıkardığı gürültü yok mu..Pes yani.

    Sonuç: Civic
  • Ataklık olarak tabikide civic ama gerek kalite gerek genişlik gerek büyük bagaj hacmi hep jettada hem jetta nında motoru anlatıldığı kadar kötü bastınmıda gitmesini biliyor
  • Mevzubahis 102 hp lik motor kendi çapında kötü değil tabi,dayanıklı ve alt devirleri güçlü bir motor,ama tutup Civic in 125 hp lik çok daha devirli motoruylada kıyaslamak mümkün değil. Vw mühendislieri değil 102hp lik motordan,FSI 115 hp lik motordan bile performans-sorunsuzluk anlamında memnun olmadıklarından 1.4 122 hp turbo motoru çıkarıp FSI motorun üretimini durduracaklar.
  • yahu bu turbo motordaki ısrarı anlayamıyorum, anlayan birileri varsa lutfen beni de aydınlatsın...
    evvela turbo niye kullanılır ? cevap; silindir icindeki yanma odasına atmosfer basıncında doldurabileceginiz hava miktarı bellidir, ve bu hava miktarına karşılık gelen benzin miktarı da bellidir. optimum karışımla aldığınız verimi artırmak istediğinizde karışımın benzin oranını artırmak verimi artırmaz, neden ? kimyadan bildigimiz gibi tepkimelerin oluşması için belli oranlar gerekir; dolayısıyla fazladan püskürttüğünüz benzin fayda değil zarar hanesine yazılır ve motorun performansında bir artış gerçekleşmez. çare nedir ? silindire giren hava miktarını artırmaktır. Bunu yapabilmeniz için havayı sıkıştırmanız, sogutmaniz ve silindirin içine püskürtmeniz gerekir; bu durumda silindirdeki birim hava miktarını artırmış olursunuz, buna karşılık olarak benzin miktarını da artırarak düşük silindir hacimli bir motordan daha yüksek beygir gücü alabilirsiniz. Fakat turbo motorun iç basıncı atmosferik motorlara nazaran çok daha fazladır; bu durum motor parçaları üzerindeki baskıyı artırır, daha kalın ve sağlam silindir bloklarına ihtiyaç duyulur.

    şimdi benim çözemediğim noktaya gelelim; vw benzinli turbo motor yapıyor ama 1400cc. neden 1600 yapmıyor anlamıyorum doğrusu. müşteri için değişen pek birşey yok; vergisi aynı. 1600 yapmış olsa ve turbo olsa, daha az turbo basıncıyla benzer güçleri elde edebilecek. daha az turbo basıncı motoru daha uzun ömürlü kılabilir diye düşünüyorum...

    konu başlığına dair de fikir beyan edeyim; ben de araba alırken jetta düşünmüştüm. vw araçları görünüm ve donanım olarak çok güzeller ve kaliteliler. Fakat motorlarını hiç beğenmiyorum, tarihin gerisinde kalmışlar; hem yakıtta hem performansta. Ayrıca 2 yıllık garanti bitiminden sonra çıkan her arızada doğuş oto öpüyor adamı diyorlar. benim arabam ne mi ? 2007 civic premium, ve kararımdan hiç pişman değilim...




  • 1.6 yerine 1.4 tercih etmelerinin sebebi yakıt ekonomisidir..Daha düşük hacimli silindir demek daha az sürtünme yüzeyi, o da daha az yakıt demektir..Zaten mesele yüksek güç üretmek değil, DÜŞÜK EMİSYON ile yüksek güç üretmektir..Geleceğin teknolojisi çevre-duyarlı olmak zorunda..VW'nin başlattığı 1.4 ve aşağısı hacimli motorlar geleceğe yönelik yatırımlardır..Çünkü hybrid tekonolijisinde geri kaldılar, en iyisi bildiğimiz yol diyerek kendi tekonolojilerini geliştirip TSİ'yi ürettiler..( Bu arada muhtemelen kendi hybridlerini üretmekle uğraşarak vakit kaybemek yerine bu açığı Bosch'tan satın alarak kapatacaklar??)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 12 Temmuz 2007; 22:10:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: xargs

    yahu bu turbo motordaki ısrarı anlayamıyorum, anlayan birileri varsa lutfen beni de aydınlatsın...
    evvela turbo niye kullanılır ? cevap; silindir icindeki yanma odasına atmosfer basıncında doldurabileceginiz hava miktarı bellidir, ve bu hava miktarına karşılık gelen benzin miktarı da bellidir. optimum karışımla aldığınız verimi artırmak istediğinizde karışımın benzin oranını artırmak verimi artırmaz, neden ? kimyadan bildigimiz gibi tepkimelerin oluşması için belli oranlar gerekir; dolayısıyla fazladan püskürttüğünüz benzin fayda değil zarar hanesine yazılır ve motorun performansında bir artış gerçekleşmez. çare nedir ? silindire giren hava miktarını artırmaktır. Bunu yapabilmeniz için havayı sıkıştırmanız, sogutmaniz ve silindirin içine püskürtmeniz gerekir; bu durumda silindirdeki birim hava miktarını artırmış olursunuz, buna karşılık olarak benzin miktarını da artırarak düşük silindir hacimli bir motordan daha yüksek beygir gücü alabilirsiniz. Fakat turbo motorun iç basıncı atmosferik motorlara nazaran çok daha fazladır; bu durum motor parçaları üzerindeki baskıyı artırır, daha kalın ve sağlam silindir bloklarına ihtiyaç duyulur.

    şimdi benim çözemediğim noktaya gelelim; vw benzinli turbo motor yapıyor ama 1400cc. neden 1600 yapmıyor anlamıyorum doğrusu. müşteri için değişen pek birşey yok; vergisi aynı. 1600 yapmış olsa ve turbo olsa, daha az turbo basıncıyla benzer güçleri elde edebilecek. daha az turbo basıncı motoru daha uzun ömürlü kılabilir diye düşünüyorum...

    konu başlığına dair de fikir beyan edeyim; ben de araba alırken jetta düşünmüştüm. vw araçları görünüm ve donanım olarak çok güzeller ve kaliteliler. Fakat motorlarını hiç beğenmiyorum, tarihin gerisinde kalmışlar; hem yakıtta hem performansta. Ayrıca 2 yıllık garanti bitiminden sonra çıkan her arızada doğuş oto öpüyor adamı diyorlar. benim arabam ne mi ? 2007 civic premium, ve kararımdan hiç pişman değilim...


    avrupa ülkelerinin bi çoğu egzoz emisyonlarına göre vergi alıyor. 1.4 motor da daha az emisyonluymuş.

    HONDA CIVIC ALARAK EN İYİSİNİ YAPMIŞSIN SENİ KUTLARIM BENDE DE VAR PREMİUM DÜZ VİTEZ HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM




  • 1.4 ile 1.6 motoru kıyasladığınızda 1.4 motorlarda egzos emisyonu daha düşük çıkar. Fakat motor turbo olunca silindir hacmi düşük olsa bile emisyonun daha yüksek çıkması gerekir, zira turbo devredeyken motor her patlamada daha fazla hava-yakıt karşışımı ve dolayısıyla daha fazla co2 çıkarır. yani 1.4 turbo ile 1.6 atmosferik motorlar yaklaşık co2 emisyonlu olabilirler.
  • yazılanları fazla inceleyemedim hiç düşünme honda çünki hayat onda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: haci culcu

    araba alacağımda iki seçenek arasında kaldım
    yardım ederseniz sevinirim

    1-Jetta 1.6 102 hp Man.
    Primeline
    33.950,00

    2- CIVIC Sedan 1.6 125 hp man.
    DREAM
    34.900

    kardeş aynı ikilemde bende kaldım garantisi yakıt tasarrufu ve motor gücü olarak civic i seçtim ve çok memnunum..ek sevmediğim yönü bagajının fazla derin olmayışı..yinede değişmem
  • Jetta alacaksan comfortunu al derim oda 42.500 YTL. civicinde premium modeli oda 36-37.000 YTL. Donanım olarak birbirini karşılıyor. Ama arada 6 bin kadar fark var, seçim senin.
  • hala alamadımı bu arkadaşımız ben olsaydım 100kere almıştım bea tercihim vw jetta olurdu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LİTEON

    Jetta passat gibi araç yani ağır basıyor civic ise biraz sportif kaçıyor


    katılıyorum. Bence de zevk meselesi, kimi prestijli bir görünüm arar kimisi sportif. Civic daha iyi kaçar. Bu arada jetta daha güvenli. Kasası oldukça sağlam.
  • bende her iki aracta mevcut .ikisinide kullanıyorum
    jetta 102 hp otomatik middlıne
    civic elegance otomatik 1,6

    yazılanlar yazılmış...

    tek birşey dicem...

    civic....
  • civic ten şaşma derim CiViC FoReVeR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enteresavar

    arkadaşlar jettanın içi brodway gibi desem çokmu abartmış olurum


    bence biraz değil baya abartmış olursun kardes :)

    bence ikisi arasında kalmış isen karizmaya ve yakıta önem veriyorsan ben civic derim
    ama daha sağlam olsun benzin parası sorun olmaz diyorsun jetta da çok iyi araba bence
  • bende aylar önce 3 kliteli araç seçtiğimde corolla cıvıc jetta seçeneklerini bırakmıştım ....

    cıvıc : en iyi 1.6 performansı , derli toplu görünüm , euro n cap 4 yıdız , küçük bagaj . en önemlisi uzun yolculukta yol yorgunluğu yapması
    corolla : yeterli performans , konforlu yolculuk , eskiden kalan sorunsuzluk tanımı , yol tutuş problemi , kalitesiz işçilik hissi. çıkıntılı far ve stoplar .

    jetta : sağalam derli toplu işçilik , prestijli görünüm ,büyük bagaj ,zengin donanım comfortlinede ,ferah olmayan iç mekan , yol gürültüsü , sert süspansiyon ,yeterli yol tutuşu .


    sonuç : 36 000 lira civarı ayıracaksan cıvıc , 40 lira civarı düşünürsen corolla elegant , 45 lira ayıracaksan jettanın TSİ comfortline versiyonu


    fiat ına göre garanti süresini de göz önünde bulundurursak C I V I C



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi telenor -- 11 Ağustos 2007; 11:07:34 >




  • honda bölümünde de böyle bi soru sorulur mu tabiki civic...
  • Bencede fazla düşünmeye gerek yok
    Tabiki CIVIC

    quote:

    Orjinalden alıntı: dogancan67

    civic ten şaşma derim CiViC FoReVeR
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.