Arkadaşlar yaklaşık bir aydır 97 civic aracım kalorifer borularından su akıtıyor ve bunu farkettiğimde aracta su olmadığını farkettim şimdi 3-4 günde bir yedek deposunu takviye yapmak zorunda kalıyorum ve motor soğukkende kapağını açtığımda dışarı su atıyor. Sanırım üst kapağın taşlanıp contasının değişmesi gerekiyormuş bu nekadar gerekli ve kapak taşlanınca sübapların boyları uzun kalmazmı yada pistonun sıkıştırma oranı artışı olmazmı yani ne kadar taşlanır ne sonuçları olur bilgilendirebilirmisiniz beni.
Sorun kapakta ise taşlama işlemi sorun olmaz.. Zaten mm seviyesinde işlem yapılır. Bir miktar sıkıştırma oranı artar buna bağlı bir miktar performans artışı olur ama neredeyse farkedilmeyecek seviyededir. Çok dikkatli bir kullanıcıysanız belki biraz daha seri olduğunu farkedebilirsiniz. Üst kapakta sorun varsa, contada sorun vardır demektir. Tahminimce suya yağ karışması (ya da yağa su karışması) gibi sorunlar da olması gerekiyor.. Bana sorarsanız bütün su tesisatının radyatör, yedek su kabı, kalorifer radyatörü, bütün borular, hortumlar, bağlantı noktaları, contalar vs.vs. hepsinin kontrol edilmesi gerekiyor.
Cevabınız için teşekkürler bu aralar tamircilerin yanlış teşhislerinden o kadar sıkıldımki şimdide bu kapak taşlama işlemi motor yaptırmaya kadar gidebilir deyince taşlatmaktan vazgeçtim .. benim aracımın motorunda sıkıntı yok çekişide gayet güzel aklım almıyor bu yapılan işleri!! Bari iyice beter olsunda motor yapılacak derse içim acımaz 650 tl fiyat çıkardı bujinin birindende yağ çıkmış dışarı sizce bu normalmi yani motoru kaça yapıyorlarki zaten ?