Selamlar. 2018 Nisan'dan beri kullandığım Clio 4 1.5 Dci Joy (Makyajlı kasa) aracımı geçtiğimiz ayın 15'inde sattım, aslında otomatik vites olsaydı en az 10 yıl daha binerdim araca çünkü 70 bin kmdeydi, bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmıştım ve aldığım günden sattığım güne kadar hep keyif alarak kullandım, bir kez bile arıza vermedi. Aracı satar satmaz aklıma yatan bir 2014 308 buldum ama sonra şansa bir bayiden sıfır km Clio çıkınca artılarını eksilerini bir araya getirdim ve 3 yıl garantili sıfır km araç daha mantıklı geldi. 308'in ufak tefek gamzeleri, 9 yaşında olması ve 125.000KM olması da biraz tercih sebebi oldu. Hem de hayatımda ilk kez sıfır km aracım olsun dedim. Araç 1.0 Tce X-Tronic 90 hp Touch paket. Ekstra geri görüş kamerası taktırdım ama çok dandik hiç beğenmedim ayrıca mesafeyi olduğundan fazla gösteriyor onla alakalı servisle görüşeceğim. Şansıma köpek balığı antenli geldi araba. Heralde fabrikada bir karışıklık olmuş bayi yetkilisi bile aracı teslim ederken fark etti anteni, yanlışlıkla takmışlardır dedi :) Aracı henüz 40 km civarı kullandım ama Clio 4'e göre ufak bir kıyaslama yapayım; Bence Clio 4'ün kadranı daha moderndi. Onun dışında iç mekan tasarımsal ve ferahlık olarak daha iyi geldi gözüme, yol sesi hariç yalıtımı da gayet başarılı buldum. Motor sesi hiç yok ama yol sesi uzun yolda müzik açılmazsa kafa ağrıtır bence, rüzgar sesi de B Segment seviyesinde. Clio 4 joy pakette bile amörtisörlü kaput vardı ama bunda yok, çubuk var. Ayrıca bagaj açma tuşu tamponda plakalığın üstünde olması da tuhafıma gitti. Bunların dışında geri kalan her alanda Clio 4'e göre gayet üzerine koyulmuş bence, led far/stopları, yağmur/far sensörünü vs gayet sevdim, koltukların kalitesi görüş açısı vs. her şey geliştirilmiş özellikle ses kalitesi ve seviyesi anlamında çok daha iyi olmuş. Sadece kol dayama çok önemli bir eksiklik, Joy pakette olmamasını anlarım ama Touch pakette mutlaka kol dayama olmalıydı. Son olarak motora da ufak bir değineyim, 40 km boyunca sıkışık trafik/boş yol/yokuş vs her şeyi denedim gayet yeterli ama 1.0 olduğunu ve limitleri olduğunu hissettiriyor araç. Bence 1.6 dizel otomatiklerin performanslarını ülkece çok arayacağız. Şanzıman klasik CVT zaten herkesin hakim olduğu bir şanzıman. Vites atıyormuş gibi devri düşürmesi vs. gerçekçi olmuş. Neyse daha fazla uzatmadan aracın bir fotoğrafını ekleyeyim; Bu da eski Cliom: < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi r0x -- 10 Ocak 2023; 18:19:53 > |
Clio 4 satıp Clio 5 aldım.
-
-
Hayırlı olsun hocam. Yeni eskiyi yener. Kondisyona para vermeyi hala öğrenemedik. Avrupa'da Clio 5 parasına Cayenne satılıyor ikinci elde. Siz az daha 9 yaşında 125 binde 308 alacakmışsınız.
-
Hayırlı olsun güle güle bin. -
Hayırlı uğurlu olsun hocam, kazasız, belasız mutlu sürüşler diliyorum. -
Hayırlı olsun hocam 1.0 limitlerde güzel yürüyor şu an Clio 5 sınıfında f/p aracı bana göre kazasız sürüşler dilerim -
Eski ve yeniyi, deneyiminizi gayet açık tarafsızca ifade etmişsiniz.
Tekrar hayırlı olsun... -
Hayırlı olsun hocam, güle güle iyi günlerde binin yeni her zaman yenidir. Renault bu ülkede büyük kitlelerin otomobile erişmesini kolaylaştırmıştır ve çoğu kişinin ilk göz ağrısıdır. Dizelin anlamını yitirmeye başladığı bu dönemde düşük hacim turbo benzinli bir aracı tercih etmeniz vergi avantajı yönünden de artı olmuş.
-
İlk sıfır aracım 2019 model 0.9 clio idi.
Bir araç sıfır km olunca insanın bakış açısı değişiyor.
Eksikleri olsa bile sıfır olmasından dolayı göz ardı edilebiliyor.
Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin.
2014 model benzinli olan 308 ler de motor ile ilgili bir problem vardı.
-
Çok doğru söylemişsiniz hocam. Renault’un ve Fiat ülkemize 1970’ler başında yaptıkları yatırımlar sayesinde kültür olarak otomotiv doğmuştur.
Bu yalnızca “bunun göğsü yumuşak öyleyse kalitelidir.” demek değildir. Bu kültür üretime, istihdama yansıyan bir kültürdür. Yerli tedariğin gelişmesi ülkemiz sanayiisine ve mühendisliğine olumlu katkı sağlamıştır. -
Hayırlı olsun hocam, resim olarak keşke kadranı da eklemiş olsaydınız :) -
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Araç tatlı duruyor, renk de yakışmış :)
-
güzel dilekleriniz için hepinize teşekkürler arkadaşlar.
@NEGANYRSA hemen ekleyeyim hocam 2 aracın da kadranını🙂
Eski aracım:
Clio 5;
-
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Bence yeni kadran daha şık olmuş.
-
Hayırlı olsun. Biz de hep düşünüyoruz Clio 4'ten 5'e geçsek mi diye ama ne yazık ki benim hoşuma gitmiyor tarzı. En dolusu olacak ki o da boşa para ayrıca araba bulmaktı, almaktı tonla sıkıntı. Clio 4 gerçekten temiz olduğunda bir çok anlamda güzel kalıyor. Sizin için güzel bir yükseltme olmuş. Kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum
-
Şimdiki arabamı alırken 1.0 x tronic clio 5 (2020) ile 1.5 dci edc icon (2017) arasında kalmıştim (fiyatları aşırı yakındı birbirine) ve ben tercihimi dizelden yana kullandım.
Hala aklımda kalmış durumdadır clio 5...
Size çok hayırlı olsun... İyi günlerde kullanın... -
Yeni eskiyi yener mi? Benim 2010 Volvo S80 bindi arkadaş ondada 2018 Clio var adam aracından soğudu
Sizin gibi tiplere traktör römorku bile 1. sınıf gelecektir bence
Avrupa'da Cayenne parasına Clio satılma sebebi işçilik çok pahalı ve araç ucuz , Türkiye'ye gelen gurbetçi parçalarına bakarsanız Audi S8 ile sıla hasreti çekiyorlar çalıştığı iş işçilik
-
Mantıklı bir seçim hayırlı olsun, kazasız belasız iyi günlerde kullanın. -
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370Yeni eskiyi yener mi? Benim 2010 Volvo S80 bindi arkadaş ondada 2018 Clio var adam aracından soğudu
Sizin gibi tiplere traktör römorku bile 1. sınıf gelecektir bence
Avrupa'da Cayenne parasına Clio satılma sebebi işçilik çok pahalı ve araç ucuz , Türkiye'ye gelen gurbetçi parçalarına bakarsanız Audi S8 ile sıla hasreti çekiyorlar çalıştığı iş işçilik
Ben Clio S80'den iyidir demedim. 14 yaşında basmış aracınızla mutluluklar dilerim zira bankaların yaşından dolayı kredi vermediği aracınızla daha uzun yıllar berabersiniz.
-
Sizde hala öğrenemediniz ki hiçbir otomobil firmasının yeni bir modeli her zaman eskisinden iyi olacak diye bi durum olmadığını
Bmw 5 serisi tarihine bakalım mesela. Bmw mühendisleri tarafından, tarihinde "maliyeti en sona atılan" araç olarak E39 üretildi. O kadar kaliteli bi kasaydıki yerine gelen E60 ne konfor anlamında ne dinamiklik anlamında ne sürüş keyfi anlamında E60a geçen kullanıcılarını ve otomobil eleştirmenlerinin takdirini asla kazanamadı ve E39 kadar başarılı olamadı.
Aynı şekilde efsane Passat B5 i bildiğinizi düşünüyorum? Yerine gelen B6 da B7 de B8 de asla o efsane B5 kasayı yenemedi. Bugün hala en güncel passat kullanıcıları bile gerek yurt içi gerek yurt dışında B5 i öve öve bitiremezler. Ek olarak hem B7 hemde B8 kullandım ve malzeme kalitesi, konfor, sürüş olarak B8 fersah fersah B7 nin gerisinde B7 passat "tam anlamıyla" passat kalitesi verirken B8 passat golfün sedanı olacak kadar kaliteyi çıkaramadı aksine golf B8 passat kadar iddialı oldu.
Buraya yığınla bir sonraki jenerasyonunun önceki jenerasyona göre iyi olmadığı konusunda araç modeli yığarım. Hatta dur bi tane daha ekleyim, W213 kasa E yi bilir misin? Ha o mesela W212 E modelinden bile kalite olarak çok geridedir.
Her zaman "yeni, daha iyidir" kaidesi yoktur o yurt dışındaki 2. El cayenne istediği hava koşullarına tabii tutulsun yine 0 clio 5 in kalitesinden de kaportasından da sağlamlığından da fazlasıyla üste çıkacaktır. İkisinide önüne koysalar cayenneye hızır gibi binip clio 5 e aynadan bile bakmadan uzaklaşırsın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 10 Ocak 2023; 20:20:24 >
Ben Clio S80'den iyidir demedim. 14 yaşında basmış aracınızla mutluluklar dilerim zira bankaların yaşından dolayı kredi vermediği aracınızla daha uzun yıllar berabersiniz. |
Hayırlı olsun hocam. Yeni eskiyi yener. Kondisyona para vermeyi hala öğrenemedik. Avrupa'da Clio 5 parasına Cayenne satılıyor ikinci elde. Siz az daha 9 yaşında 125 binde 308 alacakmışsınız. |
Fakir avuntusuna gerek yok . Yeni her zaman iyidir. Mesela senin a4'ün son modeli sendekinden kat ve kat daha iyidir. Teknoloji gelişiyor , tasarımlar degişiyor , donanımlar artıyor . Son model bir Clio 10-15 yıllık bir Audi'den daha kaliteli ve sorunsuz . Ve kesinlikle bir tercih sebebi. |
Yeni eskiyi yener mi? Benim 2010 Volvo S80 bindi arkadaş ondada 2018 Clio var adam aracından soğudu Sizin gibi tiplere traktör römorku bile 1. sınıf gelecektir bence Avrupa'da Cayenne parasına Clio satılma sebebi işçilik çok pahalı ve araç ucuz , Türkiye'ye gelen gurbetçi parçalarına bakarsanız Audi S8 ile sıla hasreti çekiyorlar çalıştığı iş işçilik |
Neden sırf dizel diye 3 yaş daha yaşlı, bir önceki nesil araç tercih ettiniz ki |
Çok doğru söylemişsiniz hocam. Renault’un ve Fiat ülkemize 1970’ler başında yaptıkları yatırımlar sayesinde kültür olarak otomotiv doğmuştur.
Bu yalnızca “bunun göğsü yumuşak öyleyse kalitelidir.” demek değildir. Bu kültür üretime, istihdama yansıyan bir kültürdür. Yerli tedariğin gelişmesi ülkemiz sanayiisine ve mühendisliğine olumlu katkı sağlamıştır. |
güzel dilekleriniz için hepinize teşekkürler arkadaşlar. @NEGANYRSA hemen ekleyeyim hocam 2 aracın da kadranını🙂 Eski aracım: Clio 5; |
Sizde hala öğrenemediniz ki hiçbir otomobil firmasının yeni bir modeli her zaman eskisinden iyi olacak diye bi durum olmadığını
Bmw 5 serisi tarihine bakalım mesela. Bmw mühendisleri tarafından, tarihinde "maliyeti en sona atılan" araç olarak E39 üretildi. O kadar kaliteli bi kasaydıki yerine gelen E60 ne konfor anlamında ne dinamiklik anlamında ne sürüş keyfi anlamında E60a geçen kullanıcılarını ve otomobil eleştirmenlerinin takdirini asla kazanamadı ve E39 kadar başarılı olamadı. Aynı şekilde efsane Passat B5 i bildiğinizi düşünüyorum? Yerine gelen B6 da B7 de B8 de asla o efsane B5 kasayı yenemedi. Bugün hala en güncel passat kullanıcıları bile gerek yurt içi gerek yurt dışında B5 i öve öve bitiremezler. Ek olarak hem B7 hemde B8 kullandım ve malzeme kalitesi, konfor, sürüş olarak B8 fersah fersah B7 nin gerisinde B7 passat "tam anlamıyla" passat kalitesi verirken B8 passat golfün sedanı olacak kadar kaliteyi çıkaramadı aksine golf B8 passat kadar iddialı oldu. Buraya yığınla bir sonraki jenerasyonunun önceki jenerasyona göre iyi olmadığı konusunda araç modeli yığarım. Hatta dur bi tane daha ekleyim, W213 kasa E yi bilir misin? Ha o mesela W212 E modelinden bile kalite olarak çok geridedir. Her zaman "yeni, daha iyidir" kaidesi yoktur o yurt dışındaki 2. El cayenne istediği hava koşullarına tabii tutulsun yine 0 clio 5 in kalitesinden de kaportasından da sağlamlığından da fazlasıyla üste çıkacaktır. İkisinide önüne koysalar cayenneye hızır gibi binip clio 5 e aynadan bile bakmadan uzaklaşırsın |
Hocam, 1.) O dönem biraz araştırınca x tronic in (cvt) daha konforlu sorunsuz ancak daha çok yaktığı ve sürüş keyfinin daha düşük olduğunu okumuştum. (daha sağır ve tepkisiz) Bu sebeple edc yı tercih ettim. 2.) clio 5 in faz 1 olduğu aldığım clio 4 nün faz 2 olduğu (makyajlı kasa) sorunların kısmen giderildi (trim sesleri rüzgar sesleri vs) 5 in biraz daha (2. Faz) beklenmesi gerektiğini düşündüm. 3.) 1 sene turbo beslemeli 1.0 ecoboost ford focus (125 bg) kullandim. Seri keyifli vs ancak sürekli yüksek devir istemesi uzun yolda biraz yorması yakıtın hiç de o kadar ekonomik olmaması ve motorun narin olması sonucu her ne kadar teknoloji olarak çok sevsemde benim sürüş dinamiklerime biraz uzak olmasi. 4.) donanım olarak icon (led paket) olup daha dolu olması 5.) belki sizlere saçma gelecek ancak dizel kullanım dinamiklerini / sürüş keyfini daha çok sevdiğimi fark etmem... (özellikle uzun yolda soluksuz kalmaması vs) Diye özetlenebilir... |
Benzer içerikler
- kazada tutanak tutmak istemeyen
- fiat egea marş basıyor ama çalışmıyor
- kare plaka muayeneden geçer mi
- mercedes kompressor nedir
- 1.5 bluehdi vs 1.6 bluehdi
- ford fiesta sıfır
- bugatti tourbillon
- byd seal sedan
- rifter 2024 fiyat listesi
- amperino resimleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X