Şimdi Ara

Clio Grand Tour (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.855
Cevap
17
Favori
398.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel model
    1 500 km’ye kadar, 2 500 d/d’yi aşmayınız.
    Bu kilometreye ulaştığınızda daha hızlı gidebilirsiniz,
    ancak motorun tüm performansını
    göstermeye başlaması yaklaşık
    6 000 km’den sonra gerçekleşecektir.
    Rodaj döneminde, motor soğukken çok
    çabuk hızlanmayınız ve motor devrini de çok
    yükseltmeyiniz

    clio symbolun kitapcığından alıntıdır.
  • kardeş, arabayı alalı daha bir hafta oldu. depoyu fullemiştim. şu an 405km yaptım. çeyrek depo daha var diyorsun.
    Araban hayırlı uğurlu olsun güle güle bin.
    zamanla arabayı daha iyi tanıyacaksın ki, bu hepimiz için geçerli. motorun diline göre şerbet verme kıvamını yakalama noktasına geçeceğiz. ben motoru adeta okşuyorum. zamanı gelince daha çok bindirecem ama her şeyin bir zamanı var. ilk önce basmazsan sağır olur diyenlere boş ver sen.
    bir insanın bacaklarını tam açarak yere oturması nasıl ki hemen mümkün değilse ve bunu yapabilmek için yavaş yavaş derken biraz daha, biraz daha belli bir süre vücudu alıştırmak gerekiyorsa buda buna benzer. daha önce yeni gelin örneğiğni de vermiştim.
    Tasarruf yapmak istiyorsan sürüş tekniklerini geliştirmelisin. Eğer aynı yolu kullanıyorsan her çıktığın yokuşun, neticede bir de inişi var. inişlerde vitesi boşa alma. iniş hız limitini yükseltmeden devir sayını stabile et. böylelikle çıkışlardaki tüketimi inişlerde absorbe ederek dengelersin.
    arkadaşım, ilettiğin verilere göre başlangıçta şehir içinde ilk fullediğin depo ile 500- 550km. gibi bir mesafe çok az değil. zamanla artacaktır.
    gereksiz hızlanmalar, mecburi frenlemelere neden olacaktır.
    frenleme ile duran araca hareket kabileyeti kazandırmak için güç vermen lazım. işte o noktada tüketim artar.
    hepimiz bilinçli arkadaşlarız. rodaj da neymiş diyemeyiz. zaten konunun önemi kullanım kitabında da vurgulanıyor. bir nebzede olsa faydam olmuştur umarım. selamlar.




  • clio grand tour faz 2 executive 1.5 85 bg olan aracımı 33.750TL'ye (Park Sensörü Hediye) aldım. devir işlemini 3 ocak günü yapacaklar.

    aklıma takılan bir konu var. daha önce sıfır araç alan bir arkadaşım tarafından depoyu full iste diye bir öneri geldi.

    bu konuda depoyu full alanınız oldu mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y0rk

    1.2 executive modelini 29.000 TL + bagaj havuzu hediyesi ile aldım. 20. yıl versiyonu oldugunu söylediler. yılda max 10.000 KM (1000 KM tatil yolu dahil) yol yapıyorum.

    1.2 motor karışık 5.8 LT/100 KM
    1.5 dci motor karışık 4.4 LT/100 KM

    yıllık 10.000 KM de

    5.8 * 100 * 3,82 TL/LT = 2.215 TL/YIL benzin masrafı
    4.4 * 100 * 3,24 TL/LT = 1426 TL/YIL motorin masrafı

    benzin/motorin yıllık yakıt farkı 789 TL -> aylık yakıt farkı 65,75 TL.

    1.5 dci ile 1.2 model arasında 4.750 TL fark var.

    Benim durumum için
    780 lira yıllık yakıt fark ve benzinli/dizel farkı 4.750 TL

    5/6yıl sonunda bile peşin ödedigim farkı geri alamıyorum ki kar edeyim, satarken daha pahalı satacaksın diyenler olacaktır, peşin 4.750 lira fark verip, satarken 2.500 / 3.000 lira benzin/dizel farkı almak mantıklı mı ?

    Bakım ve vergi farklarını koydugunuzda benzin avantajlı sayılabilir.

    dizele peşin verip taksitle geri alıyoruz aslında benim durumumda. Bu sebeble 1.2 tercih ettim.

    Executive için şunu söyleyebilirim sadece daha fazla güvenlik için bile aradaki fark verilir.

    saygılar



    Benim söylediğim 29750'ye dizel otantik modeli hesaplı idi.
    1.2 yıl sonra 750 aradaki fark kapanacak ve artık 1000 km için 65 tl tasarrufunuz olacaktı.
    Ayrıca benzindeki fabrika verileri dizele oranla daha fazla gerçekleşiyor.

    Benzinli dizel hesaplamahttp://www.otokritik.com/benzinli-dizel-karsilastirma/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 22 Aralık 2010; 23:08:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxiplus

    kardeş, arabayı alalı daha bir hafta oldu. depoyu fullemiştim. şu an 405km yaptım. çeyrek depo daha var diyorsun.
    Araban hayırlı uğurlu olsun güle güle bin.
    zamanla arabayı daha iyi tanıyacaksın ki, bu hepimiz için geçerli. motorun diline göre şerbet verme kıvamını yakalama noktasına geçeceğiz. ben motoru adeta okşuyorum. zamanı gelince daha çok bindirecem ama her şeyin bir zamanı var. ilk önce basmazsan sağır olur diyenlere boş ver sen.
    bir insanın bacaklarını tam açarak yere oturması nasıl ki hemen mümkün değilse ve bunu yapabilmek için yavaş yavaş derken biraz daha, biraz daha belli bir süre vücudu alıştırmak gerekiyorsa buda buna benzer. daha önce yeni gelin örneğiğni de vermiştim.
    Tasarruf yapmak istiyorsan sürüş tekniklerini geliştirmelisin. Eğer aynı yolu kullanıyorsan her çıktığın yokuşun, neticede bir de inişi var. inişlerde vitesi boşa alma. iniş hız limitini yükseltmeden devir sayını stabile et. böylelikle çıkışlardaki tüketimi inişlerde absorbe ederek dengelersin.
    arkadaşım, ilettiğin verilere göre başlangıçta şehir içinde ilk fullediğin depo ile 500- 550km. gibi bir mesafe çok az değil. zamanla artacaktır.
    gereksiz hızlanmalar, mecburi frenlemelere neden olacaktır.
    frenleme ile duran araca hareket kabileyeti kazandırmak için güç vermen lazım. işte o noktada tüketim artar.
    hepimiz bilinçli arkadaşlarız. rodaj da neymiş diyemeyiz. zaten konunun önemi kullanım kitabında da vurgulanıyor. bir nebzede olsa faydam olmuştur umarım. selamlar.



    Hocam senin bu benzetmelere bitiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    quote:

    Orijinalden alıntı: y0rk

    1.2 executive modelini 29.000 TL + bagaj havuzu hediyesi ile aldım. 20. yıl versiyonu oldugunu söylediler. yılda max 10.000 KM (1000 KM tatil yolu dahil) yol yapıyorum.

    1.2 motor karışık 5.8 LT/100 KM
    1.5 dci motor karışık 4.4 LT/100 KM

    yıllık 10.000 KM de

    5.8 * 100 * 3,82 TL/LT = 2.215 TL/YIL benzin masrafı
    4.4 * 100 * 3,24 TL/LT = 1426 TL/YIL motorin masrafı

    benzin/motorin yıllık yakıt farkı 789 TL -> aylık yakıt farkı 65,75 TL.

    1.5 dci ile 1.2 model arasında 4.750 TL fark var.

    Benim durumum için
    780 lira yıllık yakıt fark ve benzinli/dizel farkı 4.750 TL

    5/6yıl sonunda bile peşin ödedigim farkı geri alamıyorum ki kar edeyim, satarken daha pahalı satacaksın diyenler olacaktır, peşin 4.750 lira fark verip, satarken 2.500 / 3.000 lira benzin/dizel farkı almak mantıklı mı ?

    Bakım ve vergi farklarını koydugunuzda benzin avantajlı sayılabilir.

    dizele peşin verip taksitle geri alıyoruz aslında benim durumumda. Bu sebeble 1.2 tercih ettim.

    Executive için şunu söyleyebilirim sadece daha fazla güvenlik için bile aradaki fark verilir.

    saygılar



    Benim söylediğim 29750'ye dizel otantik modeli hesaplı idi.
    1.2 yıl sonra 750 aradaki fark kapanacak ve artık 1000 km için 65 tl tasarrufunuz olacaktı.
    Ayrıca benzindeki fabrika verileri dizele oranla daha fazla gerçekleşiyor.

    Benzinli dizel hesaplamahttp://www.*.com/benzinli-dizel-karsilastirma/



    Gönderdiginiz site virüs yayımlıyor, google chrome ile girilmek istedginde sayfanın trojan yüklemeye çalıştıgını söyledi.

    Bugünkü dizel zammı ile 3,31 oldu dizel, buda benim durumumda yılda 30 TL fark ettirdi.

    Dedigim gibi 30.000 lira araca verip *konfor ve güvenlik için* 2.000-3.000 kaçmak doğru gelmiyor, sonuçta aracı ticari kaygılarla değil ailecek kullanmak için alıyorum.
    200 TL vergi farkı ve yıllık bakım masraflarındaki fark ile yakıttan edilen tasarruf boşa çıkıyor.

    Benim durumumda, yakıt tasarrufu için alınan dizel 1.5 araç, peşin ödenen yakıt parası anlamına geliyor. Peşin verip aydan aya benzine göre tasarruf ediyorum, ben benzini seçip taksit taksit ödemeyi tercih ettim :)

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y0rk


    quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    quote:

    Orijinalden alıntı: y0rk

    1.2 executive modelini 29.000 TL + bagaj havuzu hediyesi ile aldım. 20. yıl versiyonu oldugunu söylediler. yılda max 10.000 KM (1000 KM tatil yolu dahil) yol yapıyorum.

    1.2 motor karışık 5.8 LT/100 KM
    1.5 dci motor karışık 4.4 LT/100 KM

    yıllık 10.000 KM de

    5.8 * 100 * 3,82 TL/LT = 2.215 TL/YIL benzin masrafı
    4.4 * 100 * 3,24 TL/LT = 1426 TL/YIL motorin masrafı

    benzin/motorin yıllık yakıt farkı 789 TL -> aylık yakıt farkı 65,75 TL.

    1.5 dci ile 1.2 model arasında 4.750 TL fark var.

    Benim durumum için
    780 lira yıllık yakıt fark ve benzinli/dizel farkı 4.750 TL

    5/6yıl sonunda bile peşin ödedigim farkı geri alamıyorum ki kar edeyim, satarken daha pahalı satacaksın diyenler olacaktır, peşin 4.750 lira fark verip, satarken 2.500 / 3.000 lira benzin/dizel farkı almak mantıklı mı ?

    Bakım ve vergi farklarını koydugunuzda benzin avantajlı sayılabilir.

    dizele peşin verip taksitle geri alıyoruz aslında benim durumumda. Bu sebeble 1.2 tercih ettim.

    Executive için şunu söyleyebilirim sadece daha fazla güvenlik için bile aradaki fark verilir.

    saygılar



    Benim söylediğim 29750'ye dizel otantik modeli hesaplı idi.
    1.2 yıl sonra 750 aradaki fark kapanacak ve artık 1000 km için 65 tl tasarrufunuz olacaktı.
    Ayrıca benzindeki fabrika verileri dizele oranla daha fazla gerçekleşiyor.

    Benzinli dizel hesaplamahttp://www.*.com/benzinli-dizel-karsilastirma/



    Gönderdiginiz site virüs yayımlıyor, google chrome ile girilmek istedginde sayfanın trojan yüklemeye çalıştıgını söyledi.

    Bugünkü dizel zammı ile 3,31 oldu dizel, buda benim durumumda yılda 30 TL fark ettirdi.

    Dedigim gibi 30.000 lira araca verip *konfor ve güvenlik için* 2.000-3.000 kaçmak doğru gelmiyor, sonuçta aracı ticari kaygılarla değil ailecek kullanmak için alıyorum.
    200 TL vergi farkı ve yıllık bakım masraflarındaki fark ile yakıttan edilen tasarruf boşa çıkıyor.

    Benim durumumda, yakıt tasarrufu için alınan dizel 1.5 araç, peşin ödenen yakıt parası anlamına geliyor. Peşin verip aydan aya benzine göre tasarruf ediyorum, ben benzini seçip taksit taksit ödemeyi tercih ettim :)

    Saygılar



    Aracın hayırlı olsun ama 1.2 clio hb kullanıcısı olarak hesabı şöyle yapman gerekli

    Bunlar özellikle benzinli için en iyimser değerler dikkatli kullanımda elde edebilirsin


    1.2 75hp 5-7,5 ort 6.25lt
    1.5 85hp 4-5 ort 4,5lt

    1.2 75hp LPG ort 7lt

    yıllık 10000km demişsin

    1.2 75 benzn için 100x6,25x3,85 = 2406tl
    1.5 dci 85 için 100x4,5x3,30 =1485tl

    FARK(Dizel benzinli arası) 921TL dizel avantajı

    1.2 75hp LPG için 100x7x2,25=1575tl +75tl(10000km için benzin masrafı)+ 35tl LPG sızdırmazlık=1685tl

    FARK(Dizel LPG li) 1685-1485TL=200tl dizel avantajı

    1.2 nin vergi avantajı var (1.5 için)648-405(1.2 için)=243TL 3 yıl sonra fark 200tl

    921-243=678 yıllık zararın.Yıllık bakımlar çok farklı değil hadi oda 28tl dizelin fazla olsun 678-28=650TL net zararda.

    LPG için LPG bakım masrafı olacağından fark vergi avantajından dolayı 200-243 =+43tl LPG avantajda.

    Ama LPG kiti için en az 1500tl +yani araç 30500 e gelecek.2. el farkınıda 2750 düşünce(LPG içinde aynı çünkü 2.elde LPG fiyatı değiştirmiyor)
    500tl fark kalıyor.

    Tabi güvenlik deyip executive alıp LPG taktırılır mı??

    500tl fark için 1.2 lpg mi 1.5 85 mi????


    2.elde aradaki fark 2750tl olsun dizel lehine.4750-2750=2000tl(

    Benzinli ve dizel için fark
    Yani 2000tl/650tl=3 senede aradaki fark kapanıyor ve her yıl en az +650 kar ediyorsun 3.yıl sonunda +700tl bunun yanında sürüş zevkinden yazın eksilen benzinden bahsetmiyorum.Aracı satmadan binicem diyorsan fark 7,3 yılda kapanıyor.Ama aracı ilk 3 yıl içinde satmazsan sonra ne zaman satarsan sat zarardasın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 23 Aralık 2010; 15:42:01 >




  • Sayın alfa-x birde 1.2'ye lpg takıp hesap edersek herkesin kafasında birşeyler daha net olur sanırım.
    (Daha detaylı, çünkü lpgde benzinde yiyor vs)
  • LPG yi ekleyip değiştirdim Yine dizel mantıklı.Benim clo hb e sonradan LPG taktırmıştım yani LPG li kullanmış birisi olarak kesinlikle DİZEL diyorum..
  • te
    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    LPG yi ekleyip değiştirdim Yine dizel mantıklı.Benim clo hb e sonradan LPG taktırmıştım yani LPG li kullanmış birisi olarak kesinlikle DİZEL diyorum..


    Teşekkür ederim. LPG'de ayrıca markasına göre her 10000'de veya 20000 km'de lpg filtresi değişimi isteniyor (garanti için) 40 lira civarında idi BRC'de.

    Kışın her ay yoğun kullanımda 50 tl'lik benzin de aldığımı hatırlıyorum.
  • Dizel fazla km yapılacaksa daha uygun duruyor.

    Artı olarak lpg'ye göre orjinal bir sistem.

    Ancak dizeli düzgün kullanmak lazım diye biliyorum. Turbosu, enjektörü vs bozulmazsa gayet iyi. Bozulursa ve cepten çıkarsa o zaman ekonomik olmaz pahalı parçalar. Yakıtı düzgün almak lazım.

    Benzinli aracın motor arızalarını toparlamak biraz daha kolay oluyor (arabasına göre tabiki)

    Ayrıca uçuculuk olarak;

    1- LPG
    2- Benzin
    3- Dizel diye biliyorum.

    Yani dizel güvenlik olarak daha zor tutuşur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 23 Aralık 2010; 16:09:08 >
  • Dizel konusunda birde merak ettiğim birşey var.
    1.5 dci 65 beygirlik olanı çok hantal mı?

    Kalkış-Ara hızlanma-Düz yol-Sollama-Yokuş vs konularda...
  • dci 65 beygir hantalmı :D bu aracın 1.5 dci 65 pc ( grand tour ) olanını abimde var haftada 30-40 km yapıyorum gerçekten 65 pc olmasına karşın ve 1280 km olmasına rağmen seni asla üzmeyecek düzeyde bir çekişi var 1.2 16v 75 ps hb versiyonu da bir arkadaşımda onuda bayağı bir kullandım dci 65 hp ve kilo olarak grand tour olmasına karşın kalkışlarda filan 1.5 dci arac daha iyi 1.2 bayırlarda çok bayılıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x
    1.2 75hp 5-7,5 ort 6.25lt
    1.5 85hp 4-5 ort 4,5lt

    birincisi benzin hesabınızda 200 TL fazlalık var. ortalama rakmaları alın hesap yaparken, dizelin ortalmasını kabul ediyorsunuz ama benzinin etmiyorsunuz.
    Eski aracım otomatik clio 1.6 idi ve 7 lt benzin yakıyordu, 1.2 motora 6.25 yazmanız abartı olmuş biraz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x
    Yıllık bakımlar çok farklı değil hadi oda 28tl dizelin fazla olsun 678-28=650TL net zararda.


    ikincisi otokritik sitesinde her 1.000 KM için +10 TL bakım masrafından bahsediliyor. yani 10.000 KM de 100 TL bakım farkı var,

    aşagıdaki degerler renault sitesinden alınmış ortalama degerlerdir. dizel şehirlerarsı 4 benzin 4.9 olarak geçiyor, gün itibatiyle 100 KM de 5.4TL fark yapar buda.

    ortalamalar üzerinden gidersek

    5.8 * 100 * 3,82 TL/LT = 2.215 TL/YIL benzin masrafı
    4.4 * 100 * 3,31 TL/LT = 1.456 TL/YIL motorin masrafı

    benzin/motorin yıllık yakıt farkı 759 TL

    759 TL - 243TL vergi farkı = 516 TL
    516 TL - 100 TL bakım farkı =416 TL yıllık fark

    2.750 tl farkın çıkması + kara geçmek için en az 6.6 seneye ihtiyaç var.
    Tabii dizel araç için peşin ödediginiz 4.750 TL ninde vade farkınıda eklerseniz bu süre daha da uzar 1.000 KM kullanımda.
    yıllık %8 getirisi olur mevduat hesabının, 4750 TL içinde yıllık 380 TL faiz geliri alabilirsiniz. Bunuda düştügünüzde benzili daha karlı olabilir :D


    Düşük kilometre ile kullanımda dizelin pek bir faydası olmadıgı açıkça görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi y0rk -- 23 Aralık 2010; 17:16:50 >




  • Hımm anladım teşekkür ederim sevgili arkadaşlar. Çok ufak kapı sürtmelerinde rotüş gerekirmi. Yani ufak olan çizilmeler önemlimi. Bu tip çizilmeler estetik bakımda yapılabiliyormu. Renault'un estetik paketinden bakım yaptıran oldumu kalite nasıl. Sevgili arkadaşlar aracım daha 350 km de ilk bakım 15000 de olacağı için bu bakımda aracın garanti kapsamında antikorozyon ve boya kontrolü yapılıyormu bakım takip formlarında var araç dökümanlarında. Benim kullanım sınırlarım;

    1500 km rodaj gelene kadar 2500 rpmi geçmemek.
    50 km hıza hızlı bir biçimde çıkıp 5 vitese veyahut 4 cü vitese geçmek.
    ve 50 km nin üstünde sabit bir hızla seyretmek.
    Vites düşümlerini 1000 rpm civarı yapmak.
    Aracın maksimum ulaştığı tork seviyesi 2000 rpm olduğu için vitesleri bu devir sınırlarında değiştiriyorum.
    6000 rpm den sonra yakıt yakışının azalacağına ve performasın bariz hissedilebilcek seviyede yükseleceğini umuyorum.
    Sevgili arkadaşlar rodajda motor yağını değiştirmeyi düşünoyorum. Çünkü motor yeni olduğu için içinde metal partikülleri olabilceği kanısıyla aklıam böyle bir fikir geldi. Dizel motorlarla uğraştığım için rodaj bakımlarında mutlaka yağ filitresi yağ enjektör testleri ve valf ayarlarına bakılırdı. Bura sadece yağ değişimini yapmayı düşünüyorum. Benim gibi düşünen varmı aranızda.

    Sevgili arkdaşlar bizim execuivelerde 85 dci lerde interccoler varmı. Sanırım varsa bile arkada bir yerde umuyorum. Sıfır araçlara illaki boya koruma yapılması gerekiyormu. Ben bu konuyu araştırdım. boya zaten taze ve zinde araç senesini doldurduktan sonra yapmak daha iyi olur diyorlar. Cam sileceklerinin her ikisinin birden en iyi açıldığı konum nedir. yoksa açılmıyormu. sürücü tarafındakini açamadım. Yolcu tarafı ise kaputa sürtüyor. Mutlaka bu işin bir püf noktası olmalı. Nedir bu konu hakkındaki düşünceleriniz.

    Renault'un orjinal monitörsüz park sensörü ve torpido aydınlatmasının fiyatı nedir acaba bilen varmı sevgili arkadaşlar.
    Ben Executivelerin arka frenlerini kampana diye biliyordum. ama disk frenmiş. Pekala Dynamiclerin kampanamı diskmi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sezgin bey -- 23 Aralık 2010; 20:59:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y0rk

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x
    1.2 75hp 5-7,5 ort 6.25lt
    1.5 85hp 4-5 ort 4,5lt

    birincisi benzin hesabınızda 200 TL fazlalık var. ortalama rakmaları alın hesap yaparken, dizelin ortalmasını kabul ediyorsunuz ama benzinin etmiyorsunuz.
    Eski aracım otomatik clio 1.6 idi ve 7 lt benzin yakıyordu, 1.2 motora 6.25 yazmanız abartı olmuş biraz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x
    Yıllık bakımlar çok farklı değil hadi oda 28tl dizelin fazla olsun 678-28=650TL net zararda.


    ikincisi otokritik sitesinde her 1.000 KM için +10 TL bakım masrafından bahsediliyor. yani 10.000 KM de 100 TL bakım farkı var,

    aşagıdaki degerler renault sitesinden alınmış ortalama degerlerdir. dizel şehirlerarsı 4 benzin 4.9 olarak geçiyor, gün itibatiyle 100 KM de 5.4TL fark yapar buda.

    ortalamalar üzerinden gidersek

    5.8 * 100 * 3,82 TL/LT = 2.215 TL/YIL benzin masrafı
    4.4 * 100 * 3,31 TL/LT = 1.456 TL/YIL motorin masrafı

    benzin/motorin yıllık yakıt farkı 759 TL

    759 TL - 243TL vergi farkı = 516 TL
    516 TL - 100 TL bakım farkı =416 TL yıllık fark

    2.750 tl farkın çıkması + kara geçmek için en az 6.6 seneye ihtiyaç var.
    Tabii dizel araç için peşin ödediginiz 4.750 TL ninde vade farkınıda eklerseniz bu süre daha da uzar 1.000 KM kullanımda.
    yıllık %8 getirisi olur mevduat hesabının, 4750 TL içinde yıllık 380 TL faiz geliri alabilirsiniz. Bunuda düştügünüzde benzili daha karlı olabilir :D


    Düşük kilometre ile kullanımda dizelin pek bir faydası olmadıgı açıkça görünüyor.





    Hesabımda hiçbir yanlışlık YOK üstelik bunlar benzinli için iyimser değerler çünkü benzin uçması,biraz sınırı aşınca tüketim artması yüke binince tüketimin artması klima,4 kişi binilmesi çünkü motor gücü malum ama dizelde nerdeyse 2 katına yakın tork var bundan dolayı dizelde yük,klima fark etmiyor.105nm -200nm dci 85

    Gelelim yakıt ortalamasına 5.8 i nasıl buldun Renoya mı inandın bak bu değerler renonun sayfasından

    1.2 16v 4.9 -7.6 (4,9+7,6)/2=6,25

    Ders 1 Renault sitesine yanlış değer girmiş 5.8 diil 6.25

    Demekki yakıt olarak senin hesabın yanlış.

    Dizeli 2. elde yenilerde 3000 tl fazla farkla satıyosun ama 2750 dedik çünkü benzinlide 2. elde değer kaybı maalesef çok oluyor.

    Dizelle benzinli arası 1000km de 10tl çok uydurma olmuş o zaman bu araçların bakımları 15000km de bir yapılıyor iki bakım arası 150 tl fark var demek bildiğim kadarıyla max 30tl veya 50tl fark var dizelle benzinli arasında.Servisi arayıp fiyat almak lazım.

    Aslında şunu söyleyim ben 1.2 16v clio hb kullandım benzinde uzun yıllar , sonra LPG taktırdım çok ekonomik motor vergi avantajı ama sonra aynı zamanda dizelde kullandım 85hp dci Yeni kangoo.Ve kesinlikle dizel.

    Üstelik 4750 fark motorun 85hp dci olmasından yoksa 70hp dci fark daha az.
    Benzinlinin avantajları Vergi ve alırken ucuz olması +diğer benzinlilerden kesinlikle az yakıyor honda jazz yaris vs..

    EĞER MADDİ GÜÇ YETİYORSA YOKSA LAFIM YOK Bu fark 5 senede bile kapansa inan kullanınca anlarsın değer.

    Ve farklı sınıf ama 105hp 6 vites DCI yeni kangoo extreme 30000tl.
    85hp dci yeni kangoo extreme 28500tl.


    Sezgin Bey
    Boya koruma için boşa para vermeyin bizzat renault kaporta şefiyle konuştum cila gibi düşünün dedi tabaka oluşturuyor kuş dışkılarının boyaya geçmesini azaltıyor ama fırçayla yıkama yapınca çıkıyor dedi.

    Yani kendiniz Sonax veya Turtle cila alın 18-20 tl bir yaz bir kış 3-5 sene kullanırsınız yeter daha iyi

    Silecekleri açmak için sanırım silecek kolu en alt konuma getirilip kontak açılıyor ve silecekler dik konumda kalıyor ve açıyorsunuz

    Arka fren disk kampana olayı sanırım Arka disk fren sadece 85 lik executive lerde var 1.2 executive olan arkadaşta var mı acaba onlar kampana diye biliyorum??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 24 Aralık 2010; 10:08:14 >




  • Hımm anladım teşekkür ederim sevgili arkadaşlar. Çok ufak kapı sürtmelerinde rotüş gerekirmi. Yani ufak olan çizilmeler önemlimi. Bu tip çizilmeler estetik bakımda yapılabiliyormu. Renault'un estetik paketinden bakım yaptıran oldumu kalite nasıl. Sevgili arkadaşlar aracım daha 350 km de ilk bakım 15000 de olacağı için bu bakımda aracın garanti kapsamında antikorozyon ve boya kontrolü yapılıyormu bakım takip formlarında var araç dökümanlarında. Benim kullanım sınırlarım;

    1500 km rodaj gelene kadar 2500 rpmi geçmemek.
    50 km hıza hızlı bir biçimde çıkıp 5 vitese veyahut 4 cü vitese geçmek.
    ve 50 km nin üstünde sabit bir hızla seyretmek.
    Vites düşümlerini 1000 rpm civarı yapmak.
    Aracın maksimum ulaştığı tork seviyesi 2000 rpm olduğu için vitesleri bu devir sınırlarında değiştiriyorum.
    6000 rpm den sonra yakıt yakışının azalacağına ve performasın bariz hissedilebilcek seviyede yükseleceğini umuyorum.
    Sevgili arkadaşlar rodajda motor yağını değiştirmeyi düşünoyorum. Çünkü motor yeni olduğu için içinde metal partikülleri olabilceği kanısıyla aklıam böyle bir fikir geldi. Dizel motorlarla uğraştığım için rodaj bakımlarında mutlaka yağ filitresi yağ enjektör testleri ve valf ayarlarına bakılırdı. Bura sadece yağ değişimini yapmayı düşünüyorum. Benim gibi düşünen varmı aranızda.

    Sevgili arkdaşlar bizim execuivelerde 85 dci lerde interccoler varmı. Sanırım varsa bile arkada bir yerde umuyorum. Sıfır araçlara illaki boya koruma yapılması gerekiyormu. Ben bu konuyu araştırdım. boya zaten taze ve zinde araç senesini doldurduktan sonra yapmak daha iyi olur diyorlar. Cam sileceklerinin her ikisinin birden en iyi açıldığı konum nedir. yoksa açılmıyormu. sürücü tarafındakini açamadım. Yolcu tarafı ise kaputa sürtüyor. Mutlaka bu işin bir püf noktası olmalı. Nedir bu konu hakkındaki düşünceleriniz.

    Renault'un orjinal monitörsüz park sensörü ve torpido aydınlatmasının fiyatı nedir acaba bilen varmı sevgili arkadaşlar.
    Ben Executivelerin arka frenlerini kampana diye biliyordum. ama disk frenmiş. Pekala Dynamiclerin kampanamı diskmi.




  • CLİO GRAND TOURda elektrikli açılır tavan nasıl iyi duruyor mu? Kullanışlı olup olmadığı hakkında bilgisi olanlar yazarsa sevinirim. teşekkürler.
  • Slm arkadaşlar, uzun zamandır yazmıyordum foruma. Kaldığım yerden okudum. Bazı sorular war. Bildiğim tecrübe ettiğm kadar yazayım.
    Bagajdan gelen tıkırtı sesi bendede wardı, memlektte servise gitmek zorunda kaldım, anahtarın kilitleme tusu basmıyodu. servise gittiğmde hiç sorgu sual olmadan (garanti-fatura) arkadaşlar ilgilendiler. meğer anahtarın kilitleme düğmesinin altında elektronik karta basan bir tuş daha var o yerinden çıkmış. anahtarın içi açıldığında içinde korozyon olduğunu gördük. suya falan mı düşürdünüz diye ısrarla sorsalarda, öyle bir şeyin kesinlikle olmadığını söyledim. servistekiler anahtarın içini temizledi ve tuşu yerine taktı. girmişken bagajdan gelen tıkırtıyı söyledim. araştırmalar sonucu bagada bulunan stepne malzemelerinin kutusunun tam olarak yerine oturmadığını anladık. aracı ilk aldığımda stepnenin nasıl söküldüğüne bakmıştık, meğer o sırada o malzeme kutusunu tam yerine oturtmamışız. Eve geldiğimde eşime anahtarın durumunu söyledim ve eşimden itiraf geldi. sevgili oğlum (3 yaşında) anahtar kirlenmiş diye anahtarı bir güzel musluğun altında yıkamış. annesi gördüğünde iş işten geçmiş zaten. banada kızarım diye sölememişler.

    Bildiğiniz gibi benim aracım 1.2 Dynamic. diğer paketlere göre gerçekten malzeme kalitesi olarak fark war. Ben aracımı ikinci el aldım 14.000'de iken. şuan araç 21.000'de. bu aracı almadan önce aklımda hep dizel wardı, ama istediğim araçlara maddi imkanlar el vermedi. bu aracın motoru 1.2 olduğu için benzinli aracı tercih ettim. eski aracım peugeot 307'e LPG yi ben taktırdım. ama 1 sene sonra motordan gelen titreme ve çözüm bulunanaması beni araçtan çok soğuttu. sanayide şu mantık war. motorda birşey warsa ve çözüm bulunamazsa, LPGci motor ustasına, motor ustası LPGciye gönderiyor adamı. arada harcadığınzı paralarda cabası. o yüzden LPG den artık uzak duruyorum.

    Bu araca LPG taktırmanın şuan yaşadığım şehirde benim için gerçekten gereği yok. Fazla ışıklara girmemeye özen gösterir yolumu hep o şekilde seçerim. acil işim olmadıkça aracı hiç zorlamam. şehir içinde şuan 100 Tllik benzinle 400 km ye yakın yol yapabiliyorum. aracı hep 2000 devir civarında kullanırım. zaten 1 ayda bu yakı beni rahatlıkla idare ediyor. mesela şuan daha 200 km yapmışım. yol bilgisayarı 180 daha gider gösteriyor. yakıtı ayın 6sında aldım. ocak 6ya kadar rahat yeter.

    Uzun yol olarak yazın memlekete gittim. 950 km yol yaptım bir kerede. bu yolun yarısı 110-120 km hız ile gece yapıldı. bu yol ciddi anlamda tırmanışlı bir yoldu. gündüz 90-100 sınırınını geçmedim. bu kısım düz bir yoldu. depoyu fulletmiştim. 195 lira tuttu. demekki 10 tl.lik benzin warmış araçta. eve wardığımda toplam 52 LT benzin tüketmiştim. full dolu araç ile. yani aldığım 195 TL.yi. en son 307 ile bu yolu 160 tl.lik LPG ile almıştım. ama aradan yaklaşık 1 seneye yakın zamana geçmişti.


    Aracın huyunu suyunu öğrendikten sonra gerçekten motoru yeterli performansı veriyor ve insanı sinir etmiyor. mesele rampa başlangıçlarını 5nci vites 4000 civarı başlarsam en fazla 3'e kadar düşüyorum. ama uzun ve dik rampalarda.

    Yakıt hesabına gelirsek. Şehir içinde 7 Lt yapacağım, ben bu rakamı ve altını rahat tutturuyorum. 7*3,85=26,95 TL. Uzun yolda 5,1 civarı 5,1*3,85=19,63 TL. LPG taksak. 8,75 Lt. yüzde 25 fazla yaktığını kabul ederek. 8,75*2,36=20,65 TL. uzun yolda 6,37*2,36=15,03 TL. Hesap ortada LPGnin hemen hemen hiçbir katkısı yok.

    Aracımda panoramik cam tavan ve sunroof war. Gerçekten araca kattığı hava bir başka. Yazın güneşli saatlerde kullanamasakta, akşam üstleri ve gece araca büyük bir ferahık veriyor. kışında öyle. mesela şuan ben hep tavan perdeler açık geziyorum. aracın içi çok aydınlık oluyor. Sunroofda bir gıcırdama sorunu olmuştu, ayakları servise yağlattım. problem kalmadı. Eğer lerde sorun olursa contalarda olablir. onuda yenilemek gerekir.

    Navigasyon büyük nimet. Bilmediğiniz bir şehre giderseniz kaybolmak, adres aramak diye birşey yok. Bleutooth araç kiti, usbli radyo-cd çalarda çok iyi. 2 gb müzik attım flasha. aylardır dinliyorum.

    Bildiklerim tecrübe ettiklerim bunlar. Okuduğunuz için tşk.ler




  • Arkadaşlar enteresan bir şey sormak istiyorum. Arabasının arkasına çarpan oldu mu? Allah korusun tabiki.
    Mesela bizim Megane 2'lerde çelik bar sanırım. Çarpan olunca, çarpana epey hasar verdiriyor ama size pek birşey olmuyor.

    (Clio HB için 5 yıldızlı çarpışma testi vardı. Ancak bu araçta yeterince sağlam mı acaba?)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eteksen -- 27 Aralık 2010; 11:14:13 >
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.