Şimdi Ara

Clio Grand Tour (60. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.855
Cevap
17
Favori
398.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    Evet aynen öyle.Fabrika kafasına göre donanımla oynuyor.

    100km le giderken devir saati tam 3000d/d oluyor.

    Garip bi durum bu donanım olayı. Şimdi aracı exc. Aldın baktın normal far. Başka bir parti de aynı araca aynı parayı veren adamın aracı mercekli far + far yıkama :) sinirden ruhsat kabini yer adam valla.
    Benim şimdiki aracımda aynı şekilde 5.vites 100 kmh hızda 3 bin devir yapıyor ve otoban kullanımlarında beni bu yüksek devir rahatsız ediyor. Bu nedenle biraz daha düşük devirlerde o hızlara ulaşan araçlar tercih sebebim olacak sanırım
  • 3000 d/d altında 100km sürat yapacak araç ya 6 viteslidir ya da dizel bir araçtır.Turbo benzinliler de TSI filan çevirebilir düşük devirle 100km..

    Bahsettiklerim dışında piyasadaki normal atmosferik motorlar 1.2-1.4-1.6 hepsi 3000 d/d de 100km civarında hız yapar.
  • grand tour 1,2 night & day .... alalı 20 gün oldu - ve + lar

    1-) şehir içi kullanımda yokuşda kalkarken gaza biraz daha basılmalı -
    2-) 2000 devirde hemen üst vites istiyor +
    3-) silecekler çok sert , yağmur sensöründeyken iyice yağmur yağana kadar camda ses çıkarıyor -
    4-) aynalar kendiğinden kapanıp açılmıyor -
    5-) arka koltukların üzerinde lamba hala yok -
    6-) direksiyon güzel , sürüşe duyarlı +
    7-) radyo-cd ' de usb girişi olmalı -
    8-) ön koltuk arkalarından yalnızca yolcu koltuğu arkasında cep var -
    9-) ilk bakım 20.000 'de . iddialı +
    10-) sağ aynanın altındaki sensör gibi çıkıntı ?
    11-) orijinal park sensörü olabilirdi -
    12-) arka koltukların ortasındaki emniyet kemeri bağlantısı , oturanın kafasına değecek gibi -
    13-) stepne dışarıda değil de , yuva yapılarak içeride olabilirdi -
    14-) motor sanki dizel motor gibi çalışıyor ve içeri ses veriyor -




  • Aracınız hayırlı olsun.

    Dediğiniz gibi 2200d/d olur olmaz göstergedeki vites büyüt uyarı lambası yanıyor.Bu bana biraz erken gibi geliyor biraz daha basmadan vitesi büyütmüyorum.Onun dediği gibi vites değiştirirsek ekonomik olabilir ama şehir içinde 4. viteste 50km ile filan gitmemiz gerekiyor,buna henüz alışmış değilim.

    Daha önce hangi araçları kullanıyordunuz bilmiyorum ama ben motoru gürültülü bulmuyorum.Dışarıdan evet,özellikle soğukken tır tır biraz ses var (elimle baktığımda titreşim de yok motorda aslında).

    Ama kabin içinde rahatısz edici motor gürültüsünü hiç almıyorum.Bence sınıfının ötesinde çok iyi izolasyonu var aracın.Üst devirlerde ve yüksek km lerde 3500d/d 130km filan gibi motor gürültüsü kabinde anca duyuluyor.Rüzgar sesi ve yol sesi az olduğu için aracın motor sesini fazla duyuyor olabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 17 Kasım 2011; 19:44:31 >




  • arkadaşlar tam olarak 26 ekim 2011 çarşamba günü saat 3 te aracımı bayiden aldım.mersindeki bayi aracı teslim edene kadar peşinatın bir kısmını vermedim. aracım 1.2 16v 75hp night&day serisi ve siyah renk. aynı donanımın dizelini istedim ama bulamadılar. forumdaki yazıları tek tek okudum ve garip şeyler fark ettim açıkçası. clio 1.4 8v motor (k7j kodlu) 1999 aralıkta kullanmıştım.yani clio symbolun tr deki ilk sahiplerindenim ki ayrıca gp paketi ve klima paketi de vardı( o zamanlar yolcu airbag,abs ve klima opsiyoneldi). bunu neden söylüyorum o aracımla 980km yol yapmıştım 1 depo benzinle.yeni grandtourum ile 1012km yol yaptım 1 depo ile.mersinden izmire gittiğim araçta 2 kişi olduğumuz ancak bagajda ampül koyacak dahi yer olmadığı ve aracın daha 500km de olduğu (rodaj süresi 1000km) düşünülürse ne kadar az yaktığı ortada.
    Evet pozantı rampalarında malesef 4. vitese hatta 1 kez de 3.vitese düştüğüm oldu.ama 1,2motor için daha fazlası da beklenemez.yol boyu hız sabitleyici vasıtasıyla 88-90km/h hızla gittim.aracı asla boşa da almadım yokuş aşağı durumlarında.umarım alacakları için bir referans olur
    Aracın yol tutuşu beklediğimden iyi,virajlarda çok hafif bir yatma oluşsa da sınıfı için üst düzey.
    Linea veya albea kadar ses almasa da (yol ve motor sesi) lüks araç kullanmaya alışmış insanlar için uzun yolda can sıkıcı olabiliyor.ancak üst sınıfta yer alan lineanın daha çok ses aldığı düşünülürse parasını fazlasıyla hak ediyor diyebiliriz.
    163km saate kadar çıktım izmir-aydın otoyolunda gidiş stabildi,olumsuzluk yok.sadece test amaçlı hızı yaptım,ancak arkada oturan annem ve babam sarstığını söylediler.
    Aracımda orjinal park sensörü var fakat katalogda yazan katlanır ayna yok,bu hafta gidip kafa tutacağım
    yağmur sensörü ise bir garip,ses seda yok ama bazen durduk yere (en küçük damla dahi yokken camda) devreye girebiliyor;servise göstereceğim.
    arkadaşlar eski aracım (şu an babamlar kullanıyor) 2008 model ford mondeo 2.0i trend modeliydi.lpg takılıydı.onunla karşılaştırırsam hayal kırıklığına uğramış oluyorum ancak piyasadaki araçlardan çok çok iyi yakıt ve konfor olarak




  • bu arada yol bilgisayarında şehir içi şehir dışı karışık olmak üzere 5,5LT tüketim değeri yazmakta şu an ekranımda.aracın km si 4500 de.ortalama alınan kilometre ise 3300 küsur.
    benim araçta vites değiştirme asistanı 50km hızda 5.vitese geç diye yanıp uyarı veriyor,birtek buna alışamadım...
  • symbol değil ama E7J motorlu 2001 clio hb rta 5 yıl boyunca ben de kullandım.1 deposuyla 900km yi geçtiğimi hatırlıyorum.

    1.2 16v aracım henüz 900km de.. 200-250 km lik parkurlar katettim ama aracın deposunu tam doldurarak deneme fırsatım henüz olmadı.Şu andaki şehir içi ve dışı intibam sizinki gibi ,araç son derece ekonomik.Sabitleyiciyle 84-86-88-90 gibi süratleri denedim gerçekten inanılmaz düşük tüketimler gösteriyor.

    1.4 clioda lamba yandığında 10lt kalıyordu depoda 150 km daha gidiyordum.grandtourda nasıl acaba,tespit edebildiniz mİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 20 Kasım 2011; 18:40:54 >
  • ortalama yakıtınıza bağlıolarak değişkenlik göstermekle birlikte ışık yandıktan sonra çok uzun bir yol katetmeniz mümkün. bu arada ışık yanarken acaip bir uyarı sesi çıkarıyor benim gibi direksiyonda zıplamayın ilk duyduğunuz anda.ölçümlerime göre (tam 3 defa denedim) şehirlerarası 90km sabit hızla 142km, 80km sabit hızla 188, şehiriçinde ise 110 km yol yapıyor.yalnız bu günlerde bir sorun var,araç bazen geç çalışıyor.servise tekrar gidecem.katalogda da elektrikli katlanır yan aynalar yazıyor onun için kafa tutmaya gidecem
  • Elimde clio broşürü var night and day editionda elektrikli ve katlanır aynalar standart gözüküyor ama yok.Aynı şekilde extreme editionda yan hava yastıkları,sürücü yükseklik ayarı,1/3-2/3 yatan arka koltuklar,isofix bağlantısı,nikelajlı tavan barları yok gözüküyor ama bunlar aracımda var.

    Broşürün arkasında ise şu ifadeleri okuyorum.

    Broşürün içeriğinin baskı tarihi itibariyle doğru ve güncel olması için gereken tüm önlemler alınmıştır.Bu broşür önseri veya prototipten hazırlanmıştır.Sürekli ürün geliştirme politikası çerçevesinde,Renault broşürde tanıtılan ve görüntülenen araç ve aksesuarların özelliklerini her an değiştirme hakkını saklı tutar.Bu değişiklikler renault yetkili satıcılarına en kısa sürede bildirirlir.Ticarileştirildikleri ülkelere göre versiyonlar arasında farklılıklar olabilir,bazı donanımlar mevcut olmayabilir(standrt,opsiyon ve aksesuar olarak).

    Dolayısıyla eksik donanımlar için yapılacak pek birşey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    ortalama yakıtınıza bağlıolarak değişkenlik göstermekle birlikte ışık yandıktan sonra çok uzun bir yol katetmeniz mümkün. bu arada ışık yanarken acaip bir uyarı sesi çıkarıyor benim gibi direksiyonda zıplamayın ilk duyduğunuz anda.ölçümlerime göre (tam 3 defa denedim) şehirlerarası 90km sabit hızla 142km, 80km sabit hızla 188, şehiriçinde ise 110 km yol yapıyor.yalnız bu günlerde bir sorun var,araç bazen geç çalışıyor.servise tekrar gidecem.katalogda da elektrikli katlanır yan aynalar yazıyor onun için kafa tutmaya gidecem

    @ maverick8141
    Benimde 16v75hp GT executive benzinli aracım var son 1 ayda 2 sefer geç çalıştı yeni 15000 bakımı yapıldı. Geç çalışma marşa basıyorum hiç tepki vermiyor devamlı basıllı tutuyorum bir müddet sonra çalışıyor. Seninki de aynı şekildemi servise götürdüğünde aldığın cevapları burada yazarsan sevinirim.
    Selamlar




  • valla bugün renaulttan aradılar sanırım değişime gidecekler:)) aksi halde fransa renault u arayıp çirkefleşeceğimi biliyorlar,bu konuda renault mais in adımla ilgili 2000 yılında hatırası var ve o olayda da fransa renault olaya direk müdahil olarak türkiye renault u hem cezalandırmış hem de bana çeşitli hediyeler göndermişti.hatta o yılki aracımın plakası 34 zg 9114 donanım ve ruhsat bilgisi ise gümüş gri clio symbol 1.4 RNA GP KP
    @seter
    gider gitmez sana bilgi vereceğim ben sıfır arabanın geç çalışma sorununu anlamam,hakkımı sonuna kadar savurum.
  • @ maverick8141
    Eyvallah merakla bekliyorum. Bu sabahta geç çalıştı sanki soğukta geç çalışıyor.
  • merhabalar ben 2011 haziran 24 te gt niğht*day 1.6 bva aldım . alırken pazarlığımı brosure göre yapmıştım sunroof standarttı ozaman broşüründe . ben anlaşmayı yaptıktan sonra 1 hafta geçmeden beni geri aradılar ve bana sunroof yokmuş falan filan birsürü şey sıraladılar ben de direk almıyorum dedim paramı geri verin dedim . adamlar şaşırdılar ne yapalım falan nasıl düzeltiriz hatamızı dediler ben ısrarla almıcam dedim . adamlar muhtemelen aracı bilmiyorlardı siparişide geçmişlerdi herhalde zırt pırt arıyorlar bende sunroof parasını düşün almıyım demiştim 34.450 ye aldım extreme fiyatına niğht*day oldu . bu tür şeylere çok dikkat edelim hepimizin lehine dönebilecek ayrıntılar. haziran 20 civarı gibi buroşürde opsiyona döndü sunroof ancak şuan yok keşke olsaydı çok daha şık olurdu herkese selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick8141

    valla bugün renaulttan aradılar sanırım değişime gidecekler:)) aksi halde fransa renault u arayıp çirkefleşeceğimi biliyorlar,bu konuda renault mais in adımla ilgili 2000 yılında hatırası var ve o olayda da fransa renault olaya direk müdahil olarak türkiye renault u hem cezalandırmış hem de bana çeşitli hediyeler göndermişti.hatta o yılki aracımın plakası 34 zg 9114 donanım ve ruhsat bilgisi ise gümüş gri clio symbol 1.4 RNA GP KP
    @seter
    gider gitmez sana bilgi vereceğim ben sıfır arabanın geç çalışma sorununu anlamam,hakkımı sonuna kadar savurum.



    Ne gibi sorunlar çıktı eski aracınızda ve bunların giderilmesi için Fransa ile ne tür bir görüşme yaptınız.. Email veya mektup mu gönderdiniz ?




  • öncelikle 2000 yılında interneti çok çok az,mail yolunu ise hiç kullanmadığımı belirtip konuya gireyim.iletişimi renault araçlarının eskiden garanti belgesinin arkasında yer alan renault fransa numarasını arayarak; tamamen ingilizce (arada tarzanca da oldu o ayrı :) ) konuşarak kurdum.2000model 1.4 8v clio symbol rna gp kp aracım ile istanbuldan izmire tam 2 depo benzinle geldim o yıllarda.ayrıca aracın direksiyon sisteminde de bariz bir hidrolik direksiyon hatası vardı.defalarca o yıllarda yetkili servis olan teknikeller-izmir renault a gitmeme rağmen bu arabalar böyle deyip başlarından savdılar. Bölge renault mais e gittiğimde motoru fransadan habersiz açamayacaklarını buna yetkilerinin olmadığını söylediler. Ne kadar ilginç değil mi? Yetkili servis hatta bölge bayii ama motoru açma yetkisi yokmuş... cahil falan sandılar sanırım.bende eve bir jhışımla dönüp fransayı aradım, o kadar ısrarcıydımki en son türkiye sorumlusunu bağlamak zorunda kaldılar ki kendisi de türk kökenliydi. derdimi güzelce anlattıktan tam 3 gün sonra renault mais bölge aman aracınızı getirin 1 hafta bizde kalacak size araç temini yapacaz dedi. olayı uzatmayım aracım resmen komple söküldü, yeni motor takıldı,yeni enjeksiyon takıldı, yeni hidrolik direksiyon takıldı ve aracım harika oldu. ancak renault fransa işin peşini b ırakmadı, renault mais bölge ceza aldı,teknikellerin yetkilis ervis ehliyeti iptal edildi ve bana o zaman çok çok güzel bir teyp (geri sarmalı-orjinal clio symbollerde o zamanlar teypte geri sarma yoktu) 4 hoparlör ve 4 adet alimunyum alaşım jant hediye ettiler,hediyelerini ev adresime taa fransadan kargo ile gönderdiler. ve üstüne de anket yaptılar...
    hakkınızı savunun arkadaşlar




  • Valla Bravo Hocam....
    Keşke herkes senin gibi takipçi olsa bu işlerde....

    Ama bir tebrik te Fransa Renault a.... Malının arkasında durmuş...
  • Selam herkese forumu uzun zamandır takip ediyorum ama bişeyler yazma ihtiyacı hiç duymamıştım :). İlk olarak Clio Gran Tour Extrem 1.2 modelini nerdeyse 1 yıldır kullanıyorum. Bu arabanın artıları ve eksilerini kendi açımdan paylaşmak istedim.
    İlk olarak 1.2 motor: Daha önce 1.6 megane kullanan biri olarak şunu söyleyebilirim ki doğal olarak performansı düşük ama beklediğimdende çok iyi çıktı. Yokuşlarda arabanın için 5 kişi varken biraz kasıyo ama uzun ve dik bir yokuşu 3. viteste çıkabiliyorsunuz. Uzun ve düz bir yolda şehir dışında bir kere 170 i gördüm ve hiç zorlanmadı. Bunun yanında motor kasayı taşımaz çok yakar gibi iddialar asılsızdır. Ankarada Şehir içindeki trafiğede bir hayli fazla yakalanıyorum. Bir depoyla (52 Lt) 650-700 km arasında gidiyor. Uzun yolda Ankara iskenderun arasını yarım depoyla aldı. Bu açıdan ekonomik olduğunu düşünüyorum. Yokuştada biraz zorlansın okadar olur.
    Kullanımı çok rahat bi araba direksiyonu çok yumuşak geldi. Ancak vitesi biraz kemikli biraz takırtılı geçiyor. Ayrıca amortisörler biraz sert geldi ama arabayla daha henüz 6000 km yaptım belki biraz yumuşayabilirmi bilmiyorum. Birde arbada hafif bi titreme var gibi servise götürdüm normal dediler. Benden başka hissedende olmadı henüz zaten:) Acil fren desteği varki bir kere işime yaradı önemsiz bir özellik değildir.
    Extrem modelinde gördüğüm eksiler. Arka koltukların üstünde aydınlatma yok. Arka camlar otomatik değil. Torpidoda aydınlatma yok. extremde ESP yok virajlarda biraz savuruyo gibi. Kol dayama yok (kendim taktırdım). Birde genelde Renaultların hepsinde olur ama hava sıcaklığını gösteren dereceyi bulamadım veya yok. Arka kapıların üstündeki tutacaklar yok. Aynalar manuel. (Sanırım bir üst modelde hepsi var :))
    Bence tam bir ekonomi arabası. Benzin fiyatı uçmuşken alınabilecek bir araba. Neredeyse tüplü bir araba gibi yakıyor. Vergisi ucuz. 400 lira civarında.
    Fazla bir performans beklemeyen ve arabayı sakin kullananlar için uygun bir arabadır. Servis ve yedek parçada ucuz.
    Ayrıca Renault dan bi kağıt geldi ki bu olumlu veya olumsuz gelebilir bilmiyorum. Arabayı servise götürmem gerektiğini Subab tırnaklarının değişeceğini söylediler. Bunu renault merkezi kendi istedi, götürdüm ücretsiz yaptılar. Ama bir kaç seride olmuş sanırım servistekilerde şaşırdı çünkü.




  • Herkese merhaba, benim aracım executive. Şöyle bir durum var; Arabanın fanını açtığımda tık diye bir ses geliyor ve farların ışığı anlık olarak düşüyor ve sonra düzeliyor. Klima fanı çalışırken ara ara bu durum tekrarlanıyor. Acaba sizin araçlarınızda da aynı durum var mı? Birde hız sabitleyici düğme uzun kullanımlarda çok ısınıyor nedense.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga_aykurt

    Herkese merhaba, benim aracım executive. Şöyle bir durum var; Arabanın fanını açtığımda tık diye bir ses geliyor ve farların ışığı anlık olarak düşüyor ve sonra düzeliyor. Klima fanı çalışırken ara ara bu durum tekrarlanıyor. Acaba sizin araçlarınızda da aynı durum var mı? Birde hız sabitleyici düğme uzun kullanımlarda çok ısınıyor nedense.

    Akü zayıfladığında farlar böyle yapar ama sizin bahsettiğiniz daha farklı ses gelmesi,çalışırken tekrarlaması fanda bir sıkıntı olduğunu gösteriyor.Sanki takılıyor ve zorlandığında daha fazla amper çekiyor gibi.

    Hız sabitleyici evet ısınıyor ama kullanımdan değilde farlar açıkken içinde yanan lambadan diye tahmin ediyorum.Farlar kapalıyken de ısınıyor mu kontrol etmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Herkan81

    Kullanımı çok rahat bi araba direksiyonu çok yumuşak geldi. Ancak vitesi biraz kemikli biraz takırtılı geçiyor. Ayrıca amortisörler biraz sert geldi ama arabayla daha henüz 6000 km yaptım belki biraz yumuşayabilirmi bilmiyorum. Birde arbada hafif bi titreme var gibi servise götürdüm normal dediler. Benden başka hissedende olmadı henüz zaten:) Acil fren desteği varki bir kere işime yaradı önemsiz bir özellik değildir.
    Extrem modelinde gördüğüm eksiler. Arka koltukların üstünde aydınlatma yok. Arka camlar otomatik değil. Torpidoda aydınlatma yok. extremde ESP yok virajlarda biraz savuruyo gibi. Kol dayama yok (kendim taktırdım). Birde genelde Renaultların hepsinde olur ama hava sıcaklığını gösteren dereceyi bulamadım veya yok. Arka kapıların üstündeki tutacaklar yok. Aynalar manuel. (Sanırım bir üst modelde hepsi var :))


    Performans ve ekonomiyle ilgili fikirlerinize katılıyorum.

    Aracınız 2010 model mi, benim 2011 model extreme editionda torpidoda lamba var,radyo bilgilerinin olduğu konsol üstündeki ekranın sağ üst köşesinde dış ortam ısısı gözüküyor ve aynalarım elektrikli.

    Aracın bagaj kapasitesi HB den büyük olduğundan, daha fazla yük alabilmesi için süspansiyonun %15 daha sert olduğunu okumuştum bir yerlerde.Evet biraz sert, ama yol tutuş için harika bence.Büyük darbeleri güzel emiyor ama asfalttaki küçük titreşimleri hissediyoruz sanki.Vitesi bana kemikli gelmedi eski aracımda (era) vites çok daha kemikli,uzun aralıklı idi ve geri vitese geçişlerde %80 takılırdı; grandtourda vites şiir gibi geçiyor.

    Aracımı arldığımın ertesi günü uzun yola çıktım ve 110 km yi geçtiğimde direksiyonda ciddi bir titreme hissettim.Servise götürdüğümde servis sorumlusu hanımefendi " yol şartlarındandır, çukura girmişsinizdir "gibi saçma sapan şeyler söyledi .Ücreti mukabilinde balans yapabilirlermiş.20 yıllık şöför olduğumu bozuk balansın ne olduğunu bildiğimi söyledim.Hanımefendi heralde özel bir günündeydi frekansımız tutmadı ,sanayiye götürdüm 20tl mukabilinde 4 tekerime balans yaptırdım ön tekerlerin balansı gerçekten fabrikadan bozuk gelmiş,şu süratlendiğimde titreşim almıyorum.




  • 
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.