Şimdi Ara

Clio II rolanti sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
35.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba sayın dh sakinleri 2000 model 170bin km de 1.6 110 hp 16v tek kapı clio 2 aracımı aldıktan bir süre sonra başlayan ve gittikce artan bir rolanti sorunu var ilk önceleri araba soğukken 1000 1500 devirde çalışan araba şimdi kafasına göre 3000 e çıkıp bekliyor bazen 2000 e iniyor bir kaç sensör değişti forumlarda rolanti valfi yazıyor ama servis arabada rolanti valfi diye birşey yok dedi gaz halatındanda değil benzindede yapıyor gazdada renault servisi 2000 tl istedi sorunu çözmek için araba zaten 11bin tl yardımlarınızı bekliyorum arabanın motorunda hiç bir oynama olmadı hava filtresi bile takılmadı birtek katalizör söküldü onun yerinede bir susturucu takıldı önden kazası yok aracın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gazeteciya -- 14 Temmuz 2014; 13:42:04 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Clio 2 Rolanti Sorunu

    Renault Clio 2 modelleri, rolanti dalgalanması sorunuyla sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu sorun, aracın rölanti devrinin beklenmedik bir şekilde yükselip alçalmasıyla kendini gösterir. Rolanti dalgalanması, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir.

    Clio 2 Rolanti Dalgalanması Nedenleri

    • Boğaz kelebeği kirliliği
    • EGR valfi arızası
    • Hava akış ölçer arızası
    • Rölanti motoru arızası
    • Emme manifoldunda hava kaçağı

    Clio 2 Rolanti Ayarı Nasıl Yapılır?

    Rolanti dalgalanması sorunu yaşıyorsanız, sorunun nedenini belirlemek için aracınızı bir servise götürmeniz önerilir. Servis, gerekli tanılama testlerini yaparak sorunun kaynağını tespit edecektir.

    Basit durumlarda, rolanti ayarını kendiniz de yapabilirsiniz. Bunun için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    1. Motoru çalıştırın ve rölanti devrini gözlemleyin.
    2. Boğaz kelebeği konum sensörünü bulun ve üzerindeki vidayı gevşetin.
    3. Rölanti vidasını kullanarak rölanti devrini istediğiniz seviyeye ayarlayın.
    4. Boğaz kelebeği konum sensörü vidasını sıkın.

    Clio 2 Rölanti Motoru Arızası

    Rölanti motoru arızası, Clio 2 modellerinde rolanti dalgalanmasına neden olan yaygın bir sorundur. Rölanti motoru, aracın rölanti devrini kontrol etmekten sorumludur. Arızalı bir rölanti motoru, aracın rölantide durmasına veya devrinin aşırı yükselmesine neden olabilir.

    Clio 2 Soğukken Rolanti Sorunu

    Clio 2 modelleri, özellikle soğuk havalarda rolanti sorunları yaşayabilir. Bu sorun, genellikle hava akış ölçer arızasından kaynaklanır. Arızalı bir hava akış ölçer, motorun hava-yakıt karışımını doğru şekilde ayarlayamamasına neden olarak rolanti dalgalanmasına yol açabilir.

    Clio 2 Devir Saati Dalgalanması

    Rolanti dalgalanması sorunu, Clio 2 modellerinde devir saatinde dalgalanmaya neden olabilir. Bu dalgalanma, aracın rölanti devrinin düzensiz olmasından kaynaklanır.

    Rolanti dalgalanması sorununu çözmek için, sorunun nedenini doğru bir şekilde tespit etmek ve uygun onarımları yapmak önemlidir. Bu sorunu kendi başınıza çözemediğiniz durumlarda, yetkili bir servise başvurmanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • sorun çözüldü manifoltun keçeleri değişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gazeteciya -- 15 Temmuz 2015; 4:16:16 >
  • Merhabalar,

    Anlattığınız arızanın teknik sebebi merak edenlere açıklamak gerekirse,

    Araç yanma odalarına sadece boğaz kelebeğinden hava alır. Yani, aracın yanma odalarına gelen havanın oran ayarını boğaz kelebeği yapar. Eğer araç boğaz kelebeğinden başka bir yerden hava alırsa araç da dengesizlikler baş gösterir. Aynı sıkıntı rolanti motoru veya boğaz kelebeği düzensiz çalışırsa da olur.

    Sizin aracınız da manifolt contalarının zaman ile yıpranmasından dolayı aracın yanma odalarına ekstra hava alması ile alakalıdır. Siz o contaları değiştirerek problemi çözmüş oldunuz.

    Eğer benzer problem yaşayan arkadaş olursa seve seve yardımcı olurum. Özel sorusu olan çekinmeden arayabilir.
  • İYİ GÜNLER HERKESE RÖLANTİ SORUNU BENDEDE VAR RÖLANTİ MOTORUNU DEĞİŞTİRDİM SIKINTI HALA DEVAM EDİYOR BU İŞİN ÇÖZÜMÜ :
    1) RÖLANTİ MOTORU BOZUKTUR.
    2) BOĞAZ BOZUKTUR VEYA HAVA EMME MANİFOLDU KİRLDİR.
    3) GAZ FİLTRESİ ÇOK KİRLİDİR.
    4) BOĞAZ HAVA ALIYO VEYA KAÇIYORDUR

    SIRALAMAM ARIZA ARAŞTIRMASI İÇİNDİR. AMA BNLARI YAPTIRDIKTAN SNRA 20000 KM SONRA TEKRAR ZUHUR EDİYOR. BUNDAN DOLAYO TÜPÜN ISITMA EŞİK DEĞERİNİ YÜKSELTTİRECĞİM VE DAHA ÖNCE BU FORUMDAN ÖĞRENDİĞİM FOTOLARLA NETTE ANLATILAN ŞEKİLDE AYAR YAPTIRIP TEMİZLEECEĞİM (RÖLANTİ MOTORU)
  • araç dizel 1,5 mi yoksa benzinlimi, dizel ise sorunu ben çözdüm. servisteki ustalar çözemiyorlar, bilgisayarda arıza görünmüyor. dizel olanlar buradan yazsınlar ne yapılması gerektiğini yazayım. 250 tl parça 25-30 tl işcilik gerçi parçayı ben kendim taktım işcilik vermedim.
  • Engin er 26 benim araç 1.5 dizel silinti var rolantide nasil hallettin sorun nedir acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • engin_er_26 kullanıcısına yanıt
    üstteki arkadaş alıntı yapmamış görmeniz icin yazdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozuyuk112611

    Engin er 26 benim araç 1.5 dizel silinti var rolantide nasil hallettin sorun nedir acaba

    Nasıl bir sıkıntı var rolanti inip çıkıyorsa mazot popasının arkadında basınç valfi var o değişecek kendiniz yapamazsanız iyi bir pompacıya gidin değiştirsin zaten onlar bilgisayara bağlayıp basıncı ölçecekler dengesiz çıkarsa değişecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Arkadaşlar,



    Araçlarınızın sorunları hakkında sorularınız varsa elimden geldiğince hızlı bir şekilde cevaplayabilirim. Sorusu olan arkadaş varsa yazabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncercoban

    Merhaba Arkadaşlar,



    Araçlarınızın sorunları hakkında sorularınız varsa elimden geldiğince hızlı bir şekilde cevaplayabilirim. Sorusu olan arkadaş varsa yazabilir.

    Hocam müsaden olursa benim danışmak istediğim bir konu var:
    2000 model palio arabam vardı ve kalkışlarda debriyajdan ayağımı çekmeye başlamamla gaza basmama gerek kalmadan arabam hareket ediyordu. Şimdi 2001 model Clio 1.4 8v bir arabam var ve kalkışlarda ayağımı debriyajdan kaldırırken gaz vermezsem araba stop ediyor. Özellikle park yaparken bana çok faydası olan bir durumdan mahrum kalıyorum (Bu arada arabamda LPG sistemi yok, hiç takılmamış). Ayrıca önceki arabamda 2.vitesle bile ilk kalkışı sağlayabiliyorken şimdi en küçük yavaşlamada araç titriyor ve 1.vitese düşürmeden hareket edemiyorum. Bir kasisten geçerken ya da hafif yavaşlamada bile 1.vitese düşürmek bana pek doğru gelmiyor.
    Aracın sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol eden güvenilir bir sistem var mı?
    Hava-yakıt karışımı ve subap ayarı gibi detaylar bahsettiğim sorunların sebebi olabilir mi?




  • tuncercoban kullanıcısına yanıt
    merhaba clio2 16 1.6 aracımda stop etme sorunu yaşıyorum bu sorun lpg ye gectikten sonra aşırı derecede oluyor aracla hareket halindeyken örnegin yüksek devirde30 bin 40 bin boşa cıkardıgım zaman birden stop ediyor ama eger düşük devirlerde boşa alırsam 15 bin veya aşagı olursa stop etmiyor bu da cok sıkıntı yaratıyor hiç anlayamadan birden stot edip direksiyonnun sertleşmesiyle stop etmesini anlıyorum acemi sürücüler gibi hissediyorum kendimi yani aracı bi agız tadıyla süremedim sürekli şimdi stop edicek diye hep tedirgin bir halde yolculuk yapıyorum rolanti valfinide de degiştirdim ama çözemiyorum birtürlü servisten bir arkadaşa sordum rolanti valfini orjinal al diyor ama emin olamıyorum orjinalini aldıgımda sorunun gideceginden emin olsam puda bir soru işareti olarak aklımda bana yardımcı ola bilirmisiniz acaba
  • Bendede ayni sorun var hersey degisti cozulemedi, enjeksiyon beyni, rolanti motoru... @tuncercoban



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matrix19 -- 29 Eylül 2018; 6:27:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marhabalar siz değerli ustalarıma sorayim dedim benim clio 2000 model 1.4 rna arabam var ve arabanın rölanti sorunu var araba rölanti de iken 5 ile 10 devir arasında ibre oynuyor ve araba da titreme oluyor ve yolda giderken debriyaja basinca devir sifira iniyor neredeyse ve araba stop edecek gibi oluyor ve bazende stop ediyor rölanti valfini değiştirdiler boğaz kelebeğini temizlediler yine aynı sorun devam ediyor bir çözümünüz varmı siz değerli arkadaşlardan ustalardan..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap ayarı yaptır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar aracım 2005 model clio 2 1.2. HB 16V 125.000 km'de.

    yaklaşık bir ay önce aracın 4 bujisi ve triger kayışları ve filtreleri değişti, 80 km civarı kullandım ve eve geldim 2 hafta aracı çalıştırmadım. ilk çalıştırdığımda motor titredi sonra araçla hareket ettim ama araç gitmedi ne kadar gaza bastıysam da max 20 km civarında hızlanabildi. ve buji ışığı ve motor arıza ışığı yandı. parça değişiminden önce hiç bir şeyi yoktu. kontağı kapadım 5 dakika bekledim ateşledim bu sefer problemsiz çalıştı ve gitti. ertesi gün parça değişimi yapan ustaya götürdüm makinaya başladı boğaz kelebeğinde sorun varmış dedi. tamirden önce hiçbir sorun yoktu da ne oldu birden bu aracada kelebekte sorun oldu. sizin araçlarda kelebek elektrikli olduğundan tamiri yok direkt değişim olacak o da 450 tl dedi. ama şuan araba tıkır tıkır gidiyor.

    boğaz kelebeği temizlenemez mi bu araçlarda? yaptığı tamirle alakalı mıdır bu çıkan arıza? yardımcı olur musunuz?

    birde kronik olan sorun hava yastığı lambası ve servis lambası yanıyor. onuda gösterdim sargısında sorun var dedi ama bu arıza ilk verdiğinde koltuk altından kabloları ellediğimde lamba sönüyordu bu sorun sargıdan mıdır?




  • Clio1111 C kullanıcısına yanıt
    Bende clio 2 kullanıcısıyim benimde başıma geldi yok rolanti ayarlayici şimdi dediler boğaz kelebeği dediler sorun egr valfi nde çıktı Sanayide 2 sene arıza aradilar kendim temizledik dış fırçası ile bütün sorunlar halloldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Clio1111 C kullanıcısına yanıt
    Egr valfi temizle yani hava sensörü düzelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turgay 1981 T kullanıcısına yanıt
    Arac benzin mi dizel mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 1.4 -16v var rölantide çok hafif bir oynama var boğaz kelebeğini temizlemeyi düşünüyorum bununla beraber manifold contalarını değiştirmemi tavsiye eder misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 592 5 kullanıcısına yanıt
    Araçda lpg sistemi varsa yolda giderken vites için debriyaja basıldığında yapıyorsa daha çok ve sadece lpg de yapıp benzinde yapmıyırsa lpg filtresini değiştirmenizi ve boğaz kelebeğinizin temizlenmesini tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.