Şimdi Ara

Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
309
Cevap
1
Favori
62.588
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SYMBOL8699

    4

     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı


    zaten platina (symbolü) ilk nissan çıkardı güney Amerika pazarı için

     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı




  • Bu motoru olupta en fazla kaç km yapmş olanlar var benim aracım 102.000 de şuan
  • İmzamdaki arabamla henüz km yapamadım ama bundan önceki 1984 R12imle 530.000 km yaptım ve motorunu rektefiye ettirdim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hrdt_Carlone34

    Bu motoru olupta en fazla kaç km yapmş olanlar var benim aracım 102.000 de şuan


    Benimkisi 35.500 Km'de.. 2003 Model.
  • Merhaba arkadaşlar yazdıklarınızı dikkatli bir şekilde takip ediyorum.Şunu bilin ki çok faydalı oluyorsunuz bunun için herkese teşekkürler.
    Bilindiği gibi symboll araçlarda 1.4 8v ve 1.4 16v iki araç var.Sizin yukarıda yazdıklarınızı okudum ve anlaya bildiğim kadarıyla 16v araçlar yüksek devirlerde faydalı imiş yani 140dan sonra hızlanmalarda çok güzelmiş.
    Şimdi benim gibi sakin bir kullanıcı yani 90-100km hızdan yukarı çıkmayan biri için 16v araç almaya gerek yokmu yani
    Düşük devirlerde hiç mi etkisi yok
    Birde başka bir yerde okumuştum oda yokuşlarda 8v olanın bayıldığını bunun için 16v olması lazım demişti nasıl oluyor anlamadım. bir açıklama istesem çok mu olurum
    İyi akşamlar
  • polatli30 öncelikle foruma hoşgeldin,gerçekten herkez için çok faydalı bir forum.Symbol deki 16v motor hızlanma isteği ve güçü 8v den fazla olan bir motor.Mesela uzun yolda 130 la gidiyorsun,karşıdan araç geliyor sende önündeki komyonu dahada hızlanarak sollaman lazım:işte 16v burda lazımYoksa sakin kullanımda pek fark etmez.16v 0-100 hızlanması11.2 sn yani 8v göre çok hızlı.Benim hızla işim olmaz dersen 8v da gayet güzel.Yokuşlarda bayılma falan olmaz normalde ama çok sıkışırsa 16 v de bayılır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polatli30

    Merhaba arkadaşlar yazdıklarınızı dikkatli bir şekilde takip ediyorum.Şunu bilin ki çok faydalı oluyorsunuz bunun için herkese teşekkürler.
    Bilindiği gibi symboll araçlarda 1.4 8v ve 1.4 16v iki araç var.Sizin yukarıda yazdıklarınızı okudum ve anlaya bildiğim kadarıyla 16v araçlar yüksek devirlerde faydalı imiş yani 140dan sonra hızlanmalarda çok güzelmiş.
    Şimdi benim gibi sakin bir kullanıcı yani 90-100km hızdan yukarı çıkmayan biri için 16v araç almaya gerek yokmu yani
    Düşük devirlerde hiç mi etkisi yok
    Birde başka bir yerde okumuştum oda yokuşlarda 8v olanın bayıldığını bunun için 16v olması lazım demişti nasıl oluyor anlamadım. bir açıklama istesem çok mu olurum
    İyi akşamlar


    Sayın polatli30;
    Öncelikle Forum'a hoşgeldiniz. Anladığım kadarıyla üyeliğiniz de yeni. Hayırlı olsun. 8 V ve 16 V arasındaki farklar elbette mevcut. 8V motorlar, üstten tek egzantrikli yapıya sahiptir ve tasarımları gereği düşük devirlerde daha yüksek çekiş sunarlar. 16 V'te durum tersidir. Yüksek devirlerde 16V'lerin nefesi kesilmez ve hızlanma kararlılığını korurlar. Şehir içi kullanımlarda 8 V ve 16 V arasında çok fark hissetmezsiniz, ancak uzun yolda yakıt ekonomisi, sessizliği ve verdiği sürüş zevkiyle 16 V farkını hissettirir. Özellikle motorun 4500-5500 d/d arası çıkarmış olduğu sportif ses sürücüyü agresif kullanıma teşvik ediyor. Fakat, buradan 8 V'in yetersiz olduğu anlamı da çıkmamalı.. 8 V'te işinizi rahatlıkla görür. Bu motor esasında Batı Avrupa'ya sunulan Clio serilerinde bulunmuyor. Bu bölgelere, 1,4 8V yerine 1,2 16V motorlar sunuluyor. Tork farkı olsa da 1,4 8V motorlar 1,2 16V motorlar ile aynı beygir gücüne sahip: 75 BG. 8 V'in üretilme esprisi, Renault'un Bursa fabrikasında 1,4 ve 1,6 benzinli motorlar için üretim hattının bulunması. Sonuçta 8V ve 16V'lerin blokları aynı, sadece üst kapakları ve kapak komponentleri değişik. Motorların Türkiye'de üretilmesi maliyetleri düşürüyor. Selamlar..




  • Cevaplar için teşekkürler peki lpg için hangisi veya fark edermi.
  • ya bu platina türkiyeye gelmicek dimi? gelemez zaten yasak.clio symbol var getirtmezler
  • LPGde farketmez
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polatli30

    Cevaplar için teşekkürler peki lpg için hangisi veya fark edermi.


    LPG her iki motora da uygulanabilir. Piyasada bir çok örnekleri var ve sorunusuz olarak kullanılıyor. Ancak LPG taktırmadan önce maliyet/etkinlik analizini iyi yapmak lazım. Eğer aracınızı çok kullanmıyorsanız, LPG taktırmak çok mantıklı değil..
  • Arkadaşlar forumda Symbol-III'e ait yalnızca bir tane fotoğraf gördüm. Çeşitli kaynaklardan daha fazlasına ulaşabilen var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turbox

    Arkadaşlar forumda Symbol-III'e ait yalnızca bir tane fotoğraf gördüm. Çeşitli kaynaklardan daha fazlasına ulaşabilen var mı?


    O gördüğün galiba Clio III'ün bagajlı sedan versiyonu. Geçen gün Renault Satıcısına uğramıştım sohbet için. Yeni Symbol'ü sordum onlar da tipini, nasıl olacağını bilmiyorlarmış. Bu bahsi geçen arabayı tarif ettim, öyle olmayıp tamamen farklı bir kasa olacağını söylediler bana. Dediklerine göre Ağustos-Eylül gibi çıkacakmış.
  • ben daha çok clio htcbk leri beğeniyorum 1.2 16 v. olanları...güzel arabalar..
    clioIII o kadarda güzel gelmiyor niyeyseki.bilmmede.
    az da yakıyor renaultlar.
  • bence en az yakanı renault 9 broadwaydır. hem az yakar hem hızlı gider. bu cliyo falan eskiden yoktu bunlar yeni çıktı yani.. bide özellikle 85 reno 9 olursa dadından yinmez vallah..........
  • symbol 2002 model 8v 1.4 ... 107000 km.
  • Arkadaşlar özür dilerim okuma şansım olmadı tüm forumu.Rica etsem biri bana açıklayabilir mi bu durumu?symbol 1.4 authantique model arabamız var.2008 model şubatta aldık sayılır.Ancak araç çok benzin içiyor(dizel değil) yaa normal mi bu durum yoksa bizimkide mi bir sorun var?yani 100 km lik yola gidip gel kesnlikle biter o derece.km olarakta sanırım ......1500 km lerde daha az kullanıldı da acaba bir sorun var mı sizce teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilal47

    Arkadaşlar özür dilerim okuma şansım olmadı tüm forumu.Rica etsem biri bana açıklayabilir mi bu durumu?symbol 1.4 authantique model arabamız var.2008 model şubatta aldık sayılır.Ancak araç çok benzin içiyor(dizel değil) yaa normal mi bu durum yoksa bizimkide mi bir sorun var?yani 100 km lik yola gidip gel kesnlikle biter o derece.km olarakta sanırım ......1500 km lerde daha az kullanıldı da acaba bir sorun var mı sizce teşekkürler


    Aracınız 100 Km'de, hangi kullanım stilinde, hangi yol şartlarında kaç lt kurşunsuz benzin tüketiyor? Bunu yazarsanız yardımcı olmaya çalışalım..
  • Aynı araba bendede var 3000 kmden sonra yakıtın çok düşüyo sabret bende ilk aldığımda normalin %40 fazlasını yakıyodu dediğim gibi 3.000 kilometreyi geçmen lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilal47

    Arkadaşlar özür dilerim okuma şansım olmadı tüm forumu.Rica etsem biri bana açıklayabilir mi bu durumu?symbol 1.4 authantique model arabamız var.2008 model şubatta aldık sayılır.Ancak araç çok benzin içiyor(dizel değil) yaa normal mi bu durum yoksa bizimkide mi bir sorun var?yani 100 km lik yola gidip gel kesnlikle biter o derece.km olarakta sanırım ......1500 km lerde daha az kullanıldı da acaba bir sorun var mı sizce teşekkürler


    Arkadaştan ses yok herhalde..
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.