Şimdi Ara

Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
309
Cevap
1
Favori
62.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncel
  • merhabalar forumunuzu 3 gündür izliyorum.benim clio da 2002 model daha 36000 km de.arabamdan çok memnunum.ancak kalkışlarda ve normal gidişte gaza basınca plastik takoz sesi geliyor.motor takozlarından olacağını düşünüyorum.birde triger hiç değişmemiş.acaba 60000 km ye kadar gidermi.yoksa 4 yıl olayı varmı.birde size yeni clio nun fotoğrafını yayınlıyorum.ben çok beğendim.

     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı


     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenten38

    merhabalar forumunuzu 3 gündür izliyorum.benim clio da 2002 model daha 36000 km de.arabamdan çok memnunum.ancak kalkışlarda ve normal gidişte gaza basınca plastik takoz sesi geliyor.motor takozlarından olacağını düşünüyorum.birde triger hiç değişmemiş.acaba 60000 km ye kadar gidermi.yoksa 4 yıl olayı varmı.birde size yeni clio nun fotoğrafını yayınlıyorum.ben çok beğendim.



    Clio Symbol Faz-II-III-IV için Triger kayışı değişim periyodu Renault'un önerisi 4yıl/60.000 Km'dir. Bu süre, aracın en ağır şartlarda (Devamlı tam gaz, kısa mesafe, yokuşlu yollarda, sürekli iklim değişikliği şartlarında ve tam yüklü kullanım, bakımların aksatılması vs.) kullanılacağı varsayımına göre hesaplanmıştır. Zira, 2002 öncesi Faz-I modellerinde motor aynı olmasına rağmen, Triger kayışı değişimi için yıl kısıtlaması konulmamış, el kitabında sadece 60.000 Km'de değiştirilmesi gerektiği belirtilmişti. Renault bu süreyi mühendislik hesabından ziyade, risk yönetimi politikasının bir sonucu olarak belirliyor. Renault'un her müşterisi aynı kullanım profiline ve araçlarının bakımı konusunda aynı hassasiyete sahip olmadığı için, şirket bunu risk olarak kabul etmek ve Triger kayışı değimine ait Yıl/Km sınırını çizmek zorundadır. Aksi taktirde, çok düşük Km'ye sahip olmasına rağmen, kırıcı kullanılan bir aracın Triger kayışı kaynaklı sorunları çıkartması ve bunun neticesinde şirketin onarım, malzeme ve işçilik bedelini ödemek zorunda kalması yüksek bir olasılıktır. Her ne kadar Triger kauçuk esaslı ve zaman içerisinde mukavemetini kaybeden bir kayış olsa da, normal kullanılan bir araç için 4 yıllık değişim periyodu çok erken. Diğer markalara bakıyorsunuz, değişim periyodu asgari 5-6 yıl/90.000-120.000 Km olarak belirlenmiş. Sonuçta, diğer markalarda kullanılan kayış değişik tasarım kriterlerine sahip olsa da, malzeme temel olarak aynı: Kauçuk. Benim bir Mühendis olarak değerlendirmem bu paralelde. İdeali, aracınızın bakımlarını aksatmayın ve gönül rahatlığı ile kullanın. Triger kayışı değişimini ise 60.000 Km'i beklemeden, 45.000-50.000 Km civarında yaptırmak sizin için en maliyet/etkin çözüm gibi görünüyor. Özel servislerde değişim ücreti malzeme dahil 350-400 YTL, Renault yetkili servislerinde ise 600-700 YTL arasında değişiyor. Ayrıca, yeni Clio fotoğrafları için teşekkürler..




  • bu yeni clio sw satışa çıktı yukardaki fotolar farklı yinede teşekkürler

     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 19 Nisan 2008; 19:02:38 >
  • 17.75 lt benzin ile şehirler arası 4 kişi
    normal kullanım 2500-3500 devir arası
    300 km yol yaptım.
    Yani 1 lt benzin ile 17 km
    Yakışı nasıl acaba.
    bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaliteli5 -- 19 Nisan 2008; 20:46:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaliteli5

    17.75 lt benzin ile şehirler arası 4 kişi
    normal kullanım 2500-3500 devir arası
    300 km yol yaptım.
    Yani 1 lt benzin ile 17 km
    Yakışı nasıl acaba.
    bence



    Bence makul bir tüketim yakalamışsınız. Bir defasında Ankara-İzmir arasında 100 Km'de 5,4 lt tüketim değerini görmüştüm, ancak uzun yolda genel olarak tüketimim 5,8-6,3 lt arasında değişiyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biz

    bu yeni clio sw satışa çıktı yukardaki fotolar farklı yinede teşekkürler


    İki aracın "C" sütununda yer alan arka camların geometrik şekilleri farklı.. Diğer farklar nelerdir? Gören arkadaşlar yazarsa, öğrenmiş oluruz..
  • Ben 20 gün oldu alalı ve yakıt tüketimini denemek için 2000 clio sembol 1.4 depoyu fulledim.112 km yaptım tekrar fulledim.27 YTL (kurşunsuz benzin 95 oktan 3390 Ytl/lt ) km de 240 YTL yakıyor.Normal geldi. Selamlar
  • 2000 clio sembol 1.4 1 haftadır ilk çalışırken ilk kontak çevirmede bazen çalışıyor bazen 3-4 kez kontak çevirmem gerekiyor. Rolantide ve hareket halindeyken bir şey olmuyor motor sıcak veya soğuk farketmiyor.Servise götürdüm makinaya taktılar. Bir şey gözükmüyor ama akşam getirin burda kalsın sabahleyin araba soğukken bakalım dediler.Tekrar götüreceğim.Başına gelen arkadaşlar varsa cevap yazarsa sevinirim. Selamlar.
  • bujilerinden olabilir
  • anahtarı düşürdüysen immobilizer kendini kitliyor olabilir.anahtarı kontaga tak bir tık çevir çakmağın üsütünde kapıları içerden kitleme düğmesi var ona 10 sn basılı tut bip sesi gelir . anahtarı çıkar tak bakalım nasıl olacak.daha sonra aynı işlemin tersini yap kapıları açma düğmesi ne 10 sn basılı tut kapılar otomatik kitlemeden çıksın.bu işlem motorla anahtar arasındaki bağlantıyı kuruyor.inşallah ondandır.bir dene.saygılar iyi sürüşler


    anahtarı düşürdüysen immobilizer kendini kitliyor olabilir.anahtarı kontaga tak bir tık çevir çakmağın üsütünde kapıları içerden kitleme düğmesi var ona 10 sn basılı tut bip sesi gelir . anahtarı çıkar tak bakalım nasıl olacak.daha sonra aynı işlemin tersini yap kapıları açma düğmesi ne 10 sn basılı tut kapılar otomatik kitlemeden çıksın.bu işlem motorla anahtar arasındaki bağlantıyı kuruyor.inşallah ondandır.bir dene.saygılar iyi sürüşler




  • Teşekkürler Sayın Starpower dediğinizi yaptım.Şimdilik düzgün çalışıyor.Dediğiniz gibi anahtarı düşürmüştüm.Birde yedek anahtar var onunla deneyeceğim.15 gün ikinci kontak çevirmeden çalıştı.Benzinden olabilir dedim ama benzin olsa rolantide ve hareket halindeyken hiç bir problem olmuyor. Bir kaç gün deneyeceğim.Araç düzenli servis bakımlı,eski sahibi sıfır araba almış. Olmazsa sonra servise götüreceğim.Selamlar.
  • Bende depoyu fulledim tıka basa dolu kmyi sıfırladım bakalım ne kadar yol yapıcam 150YTL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Bende depoyu fulledim tıka basa dolu kmyi sıfırladım bakalım ne kadar yol yapıcam 150YTL



    Ben de az önce fulledim aynen sen gibi 150 lira'lık benzin aldım. 44.3 litre benzin aldım. Bakalım kaç km. yol gidecem bu ay.
    Geçen ay tam 140 liralık benzin almıştım. 42-43 litre almıştım galiba. O aldığım benzin ile tam 540 km. yol yaptım ve sarı lamba ara ara yanmaya başladı, 540.km 'de. Geçen hafta 20 liralık benzin daha aldım. O 20 liralık benzin ile de tam 100 km. yol yaptım. Ve az önce depoyu doldurdum. herhalde bu benzin ile yine temiz temiz 550-560-570 km. yol yaparım. İstanbul içinde böyle yapıyor çünkü. Ama şehirler arası yolda 700-720 hatta bir keresinde hiç durmadan Samsun'a kadaar tam 742 km. yol yapmıştım.
  • Güncel...
  • Arkadaşlar benim aracımda yazın çok ısındığı zaman debriyaja basında ses geliyor bu Renaultların kronik bir sorunu diyorlar ama sizin başınıza geliyor mu? Benim aracım 2001 Clio symbol 1,4 16v
  • Arabamda ses falan yok debriyaja basınca ses geliyosa bilya eskimiş olabilir
  • Şu ana kadar hiç karşılaşmadım. Araç 2003 1,4 16V..
  • Ama her zaman değil yazları hava sıcak olunca ve bayağı bir yol gidince oluyor özel serviste yağladılar geçici süre keser dediler...Ve bunun kronik bir problem olduğunu söylediler...
  • Neden bir BOSCH CAR SERVİCEye gitmiyosun gerçekten uzmanlar yardımcı olabilirler yetkili servisler gibi yolunacak kaz gözüyle bakmıyolar
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.