Şimdi Ara

Club Easytronic (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
328
Cevap
8
Favori
71.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010 corsa 1.2 easytronic.beni de eklemenizi isterim
  • Easy de A1 de kırmızı ışık beklemede ayak frende iken öne gidişi engellememiz fren balatalarına yük getirmiyor mu?Yoksa frene basınca N moda mı alıyor?
  • Arac dururken yada durmaya yakınken vitesi boşa alıyor.Yani fren sistemi zorlanmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Arac dururken yada durmaya yakınken vitesi boşa alıyor.Yani fren sistemi zorlanmıyor.

    siz n ye almadığınız sürece boşa almaz. Arac dururken yada durmaya yakınken debriyaja basıyor. fren sistemi zorlanmıyor orası doğru ancak debriyaj sistemi zorlanıyor. uzun süreli duruşlarda n ye almak mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutolo

    Easy de A1 de kırmızı ışık beklemede ayak frende iken öne gidişi engellememiz fren balatalarına yük getirmiyor mu?Yoksa frene basınca N moda mı alıyor?

    Düz viteste kırmızıda beklerken ayağını debriyaja frene bastığını düşün. Aynı sistem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: kutolo

    Easy de A1 de kırmızı ışık beklemede ayak frende iken öne gidişi engellememiz fren balatalarına yük getirmiyor mu?Yoksa frene basınca N moda mı alıyor?

    Düz viteste kırmızıda beklerken ayağını debriyaja frene bastığını düşün. Aynı sistem.


    Eğer öyleyse manuel Honda Civic de 120.000 de sattığım ve debriyaj balata ve diski hala iyi durumdaki aracıma kıyasla debriyaj kısa sürede gidecek demektir.
  • Bizim araba 2004 model 90 küsürde balatalarda sorun yok daha.
  • dururken N ye alma konusunda herkes bişey söylüyor ama ne kullanma klavuzunda böyle bişeyden bahsediliyor nede anlayanlar bişey söylüyor. Yokmu bu konuda uzman bir kişi.
  • Kullanma kılavuzunda yazmıyor diye N'ye alınca zararı olmuyor. Faydası var diyenler çok ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semibann

    dururken N ye alma konusunda herkes bişey söylüyor ama ne kullanma klavuzunda böyle bişeyden bahsediliyor nede anlayanlar bişey söylüyor. Yokmu bu konuda uzman bir kişi.

    ben easytronic konusunda uzman sayılırım, kesinlikle uzun süreli duruşlarda yada her durduğunuzda N ye almak debriyaj balatasının ömrünü uzatır. bu kesindir.
    manuel araç kullanırken nasıl her durduğunuzda debriyaja basıp boşa alıyorsanız. easytronicde aynı sistem. ancak dururken debriyaja otomatik basıyor. boşa almıyor. boşa alsa araç ani dur kalk yapamaz. zaten boşa almaması gerekiyor. siz durma sürenize göre buna karar vererek sistemin ömrünü uzatıyorsunuz.

    dikkat edin 120-150 bin yapan manuel araçlardaki debriyaj kullanımı hep sık sık boşa alan kullanıcılar sayesindedir.
    debriyaja basıp bırakmak yerine, basılı tutmak debriyajı daha çok aşındırıyor.
    not: easytronic deki debriyaj balatası manuelle tamamen aynıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 27 Ocak 2010; 19:36:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    quote:

    Orijinalden alıntı: semibann

    dururken N ye alma konusunda herkes bişey söylüyor ama ne kullanma klavuzunda böyle bişeyden bahsediliyor nede anlayanlar bişey söylüyor. Yokmu bu konuda uzman bir kişi.

    ben easytronic konusunda uzman sayılırım, kesinlikle uzun süreli duruşlarda yada her durduğunuzda N ye almak debriyaj balatasının ömrünü uzatır. bu kesindir.
    manuel araç kullanırken nasıl her durduğunuzda debriyaja basıp boşa alıyorsanız. easytronicde aynı sistem. ancak dururken debriyaja otomatik basıyor. boşa almıyor. boşa alsa araç ani dur kalk yapamaz. zaten boşa almaması gerekiyor. siz durma sürenize göre buna karar vererek sistemin ömrünü uzatıyorsunuz.

    dikkat edin 120-150 bin yapan manuel araçlardaki debriyaj kullanımı hep sık sık boşa alan kullanıcılar sayesindedir.
    debriyaja basıp bırakmak yerine, basılı tutmak debriyajı daha çok aşındırıyor.
    not: easytronic deki debriyaj balatası manuelle tamamen aynıdır.


    Balatadan daha ziyade debriyaj bilyası ve debriyaj baskı ayaklarının aşınması gerekir.

    Ben alışkanlık edindim, her duruşumda frene basıp, N pozisyonuna alıyorum. Baskı, balata, bilya aşınacağına, elim aşınsın hesabı.




  • N ye alma konusuna tam olarak katılmıyorum. Eğer uzun durmayacaksanız bence N ye almayın, N ye aldığınızda araç tam olarak napıyor hiçbirimiz bilmiyor. Mantık yürüterek de kanıya varmak zor, ancak N ye aldıktan sonra A1 e alın ve hemen gaza yüklenin 1-2 sn lik bir afallama oluyor. Bu çok bariz, defalarca denedim, bu olaydan sonra çok kısa duruşlarda N ye almıyorum. Saygılarımla"
  • 60 saniyenin altında almak mantıklı değil. Ankara'da Ulus ve Kızılay lambalarında genelde 100 saniye oluyor. Kırmızının başında alıyorum boşa. 10 saniye kala tekrar A1'deyim. Freni bırakınca hafif hafif ilerliyor bas gaza devam et.
  • Merhaba Arkadaşlar
    2 hafta önce 2007 Astra 1,6 105 hp easytronic astra aldım arac işçilik, kalite sürüş zevki olarak oldukça hoş. ancak takıldıığım mevzular şu şekilde değerli yorumlarınızı bekliyorum.
    1) 2 vites atlama sorunu genelde bu sorun 2 vitesten 4. vitese geçiş şeklinde oluyor. 2 viteste gaza yüklendikten sonra artık 3 e geçsin biraz da orda ivmeleniyim isterken birden 4 e atlıyor ivmelenme haliyle istenen seviyede olmuyor. Forumda yazılım güncellemelerinden bahsediliyor yazılımın bu noktada getirdiği bir yenilik varı mı? yoksa sürüşü zevkimizi easytronice göre yeniden mi dizayn etmemiz gerekiyor.
    2) ve daha önemli olarak araç bana çok titreşimli ve gürültülü geldi, arkadaşımın manuel benzinli astrasında hiç titreşim ve ses hissetmemiştim. benim araç özellikle kalkışlarda titreşim hissediyorum ve motor sesi gürültülü geliyor, araç dizelmiş gibi. vitesi boşa alıp gaz verdiğimde ses gayet normal benzinli motor sesi, bu durum genelde mi böyle benim araçta mı bir sorun var :s .

    Teşekkürler.




  • 1. sorunuzu yanıtlayım. Siz gaza nasıl basarsanız araç ona göre vites değiştirme devrini belirliyor. Mesela 2. viteste 70'e kadar çıktınız ayağınızı gazdan çektiniz. Araç 5. vitese kadar hep bu şekilde gaza basılacak diye algılıyor ve vites değiştirme aralığını ona göre ayarlıyor. Siz ayağınızı gazdan çekince araçta normal vites değiştirme aralığına geri dönüyor hızınıza devrinize göre o anda olması gereken vitese geçiyor.
  • Ünal Bey teşekkürler , ses ve titreşim konusunda bir yorumunuz var mı?
  • Debriyaj balatasına baktırmanızı öneririm. Rolanti 900 1100 arasında duruyor genelde. Belki rolanti düşüklüğü de olabilir. Kaç binde araç.
  • 2.vitesde gaza yüklenmiş durumdayken, gaza aynı oranda basmaya devam ederseniz. 3. vitese geçmesi gerekir. sonra 4-5.
    yani gaza yüklenmiş durumunda hiç bir zaman 2 vites birden yükseltmez. bir sorun olabilir. servise tech2 den anlaşılır sorun varsa. yoksada yazılım güncelletmiş olursunuz. bence uğrayın
  • 2 vites birden yükseltir. Dene bakalım 2. vitestenken gaza yüklen devir 5000'e kadar çıksın sonra gazdan ayağını çek.
  • az önce servisten geldim, durumu ilettim kalkışta titreşim sorununu kontrol ettiler gayet normal dediler, düz vitesli araçla mukayese etmemek gerekir şeklinde yorumda bulundular. sanırım ben biraz pimpirikliyim.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.