Şimdi Ara

Çocuklu aileler, arabanın küçük gelmesi, çözümler? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
3
Favori
11.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Parasını hak ettiğini düşünmüyorum. Bir de Versoda kullanılan BMW motoru çabuk yıpranıyor diyorlar.
  • dragotreis kullanıcısına yanıt
    Büyük konuşmak istemiyorum daha fransız araç almam.
  • werneke W kullanıcısına yanıt
    Torneo biraz farklı. Titanium Plus serisine bakılabilir.
    Bagaj biraz küçük ama Dusterin bagajı bile bazen yetmediği için port bagaj aldım.
  • Hocam ticari olmayan araçlar için optimum kişi sayısı 4, geçiş aile arabaları için 5'tir. Sen 1.5 kişi yer kaplayan çocuk koltuğundan 2 tane koyarsan 3. yetişkin oturamaz yani bu normal değil mi? Ayrıca station wagon sedan ile aynı genişlikte sadece bagajın hacmi fazla neden station wagon bakıyorsun? ve 5 yaşındaki çocuğa çocuk koltuğu ne Allah aşkına yahu. Tak kemerini otursun normal bir şekilde sık boğaz etmeyin şu çocukları. Sen de hem ayranım dökülmesin hem... afedersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReaLGz -- 18 Şubat 2018; 22:49:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    millet cocuk koltuğu takmiyor ki, en fazla 1-2 yaşına kadar kullanıyorlar sonra hop kucaktalar hepsi.

    Ben aldım da ne oldu, çocuk kendini paralıyor oturmamak için. Koltuk araçta takılı, çocuk kucaklarda geziniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    2 çocuk megane sw den 3 çocuk Dustere (4x4). geçtim. 4x4 model xtrail altyapılı, hepsi bağımsız süspansiyonlu. Megana göre yol tutuşu ve amortisörleri iyi. Fakat ısınamadım. Verso Zafira arasında gidiyorum. Versonun 1500 kg ağırlığına karşılık torkunun zayıf olması düşündürüyor. Alternatif olarak arkadaşlar hususi Torneo Connect öneriyorlar.

    arkadaşlarınız ile araba konusu konuşmamanız gerektiği ortaya çıkmış oldu
    zafira düşünen adama tourneo connect önermek
    ben o hatayı 10 sene önce yeni evlendiğimde kangoo alarak yapmıştım
    binek araba kesinlikle SW , MPV , HB+Port bagaj ama kesinlikle ticari araç değil

    Hocam senin kullandığın 10 sene önceki kangoo ile şimdiki ticariler arasında ciddi fark var. 17 yıldır hususi Doblo ile beraber, symbol, clio, eski linea, "0" yeni Linea, Ford Fiestave son olarak Ford Focus kullandıktan sonra Doblo'mu daha da sevdim öyle söyleyeyim.



    Zafira, 500L Living, 500L gibi yeni mpv'ler kullanılır ancak yinede ticarinin uzun yolda verdiği rahatlığı vermesi mümkün değil. Yan kayar kapılarla birlikte arka bagajın alçak yükleme eşiği, yüksek tavan mesafesi uzun yolda bana göre çok önemli.



    Tourneo Connect, Custom, 2018 yeni berlingo, Doblo bunlardan başka araç alacak olsam sadece Zafira ile 500L living, Grand Picasso bakarım. Gidip hb, sedan yada sw almam.



    Bunu bolca 2002 Doblo ile 2013 Focus kullanmış biri olarak diyorum. Sedanla o yol bitmiyor Focusta ne kadar sıkıldıysak Fiorino'yu test sürüşüne bile çıkarmadan aldık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    millet cocuk koltuğu takmiyor ki, en fazla 1-2 yaşına kadar kullanıyorlar sonra hop kucaktalar hepsi.

    Ben aldım da ne oldu, çocuk kendini paralıyor oturmamak için. Koltuk araçta takılı, çocuk kucaklarda geziniyor.

    Onun sebebi hocam çocuğun arabada koltuğun üstünde sıkıntıdan patlaması olabilir mi acaba? Sedan denilen araçlarda çocuğun göreceği açıdan dışarıyı seyretmeye çalışın ne dediğimi anlarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son kasa Kongoo dan bahsediyorum

    2008 eylülde ilk çıktığında almıştım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24.


    quote:

    Orijinalden alıntı: nuisance

    millet cocuk koltuğu takmiyor ki, en fazla 1-2 yaşına kadar kullanıyorlar sonra hop kucaktalar hepsi.

    Ben aldım da ne oldu, çocuk kendini paralıyor oturmamak için. Koltuk araçta takılı, çocuk kucaklarda geziniyor.

    Onun sebebi hocam çocuğun arabada koltuğun üstünde sıkıntıdan patlaması olabilir mi acaba? Sedan denilen araçlarda çocuğun göreceği açıdan dışarıyı seyretmeye çalışın ne dediğimi anlarsınız.

    Bizimki evde de durmuyor, ondan olduğunu sanmıyorum




  • Çocuklarınızı kucakta tutarken yaşanacak bir kazada arabanızın takla attığını düşünün ve koltuğun gerekliliğini tekrar düşünün derim. Oğlum yaklaşık 2 yaşında iken koltukta oturmamak için yarım saate yakın ağladı ama yine de almadım, şuan 5 yaşını biraz geçti ve doğrudan kendi koltuğuna geçerek yolculuk ediyoruz. Bir ömür vicdan azabı çekeceğime ağlayan çocuk sesi dinlerim daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bantu

    Çocuklarınızı kucakta tutarken yaşanacak bir kazada arabanızın takla attığını düşünün ve koltuğun gerekliliğini tekrar düşünün derim. Oğlum yaklaşık 2 yaşında iken koltukta oturmamak için yarım saate yakın ağladı ama yine de almadım, şuan 5 yaşını biraz geçti ve doğrudan kendi koltuğuna geçerek yolculuk ediyoruz. Bir ömür vicdan azabı çekeceğime ağlayan çocuk sesi dinlerim daha iyi.

    En doğrusunu yapıyorsunuz, ben de öyle yapmaya çalıştım bugüne kadar ancak 5 yaşında ve koltuk yetiyor ama kemer boyu yetmiyor (isofixli), kemerleri bağlayınca ön kısmı çok daralıyor, ne çözüm bulunur bilemedim. Yeniden bir koltuk almak da ayrı bir sıkıntı.
  • Tek cocukla nissan note gayet yeterli oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doblo çek enişte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphace

    Büyük konuşmak istemiyorum daha fransız araç almam.

    bu önyargıları bırakma zamanı bence artık değil mi? ben de aynı fikirdeydim 4 yıl önce.. 307 serisinin yerle bir ettiği peugeot imajı eskisi gibi değl artık. kardeşim de aynı şekilde asls fransız alınmaz derdi şimdi 5008 i ve 308 i var. a ha bu fabrikasyon üretim işidir ne olacağı belli olmaz o ayrı. 37 binde aldığım aracı 64 bin km ve 4 yıldır kullanıyorum. kullanabilsem 10 yıl daha kullanırım. yakıt tüketimi sedanlarla yarışıyor. uzun yolda 1150 km gördüm daha geçenlerde.. donanım desen her şey var. 112 bg rahat rahat yetiyor, kaldı ki 1600 kg arabayla drift yapacak halimiz yok. 2 tane lcd ekran zaten çocuklara süper oluyor. ufak tefek sorunları var mı var, balata biraz erken bitebiliyor ki 5008 konusuna bakın 121 bin km de ilk defa değiştirdi bir arkadaş. önce de yazdığım gibi yarı otomatik şanzıman genelde eleştiriliyor ki ben ondan da memnunum.macım aracı övmek veya illa gidin alın demek değil ama genişlik, konfor, donanım, ekonomi, rahatlık, neredeyse sorunsuzluk aranıyorsa optimum araç 5008 dir. merak eden konusuna bakabilir, orada eksisi artısı herşeyi yazıyoruz.(volvo s60 alıp tekrar 5008 e dönen, 5008 i satıp türlü araçlardan sonra daha iyisini bulamayıp yine alan arkadaşlarımız var) ben almadan 600 sayfa okudum. grand picasso da alternatiftir, aynı motor, onda 5/7 kişi farkı olabiliyor, 5008 lerin tümü 7 koltuk, ayrıca ben (çok uzun değil ama)178 boyumla oraya sığabiliyorum. orta sıra koltuklarına hareketli olması avantaj sağlıyor. 7 kişi de 180 civarı boyda değilse her türlü sığılır özetle.

    bundan önceki aracım glx connect (2008 model) idi. 5008 den daha yüksek ve ferah ama ticari olduğundan konfor, donanım bu kadar değildi. her yıl muayene ve hız limiti farkı da aleyhte. düz vites olmasına rağemn 1,8 motor olduğundan tüketimi de fazla idi.

    çocuklar ağlasa da patlasa da koltuklarına oturtun. test videolarına muhakkak bir bakın, 50 km hızla yapılan testte kemer takılı çocuğun inanılmaz fırlamasını görün. elleri ayakları birleşiyor neredeyse.. bir arkadaş çok iyi yazmış, "Bir ömür vicdan azabı çekeceğime ağlayan çocuk sesi dinlerim daha iyi. " küçük yaşta alışınca iyi oluyor. ben daha da iler gidip göğüs kısmını da kapatan cybex pallas aldım. büyüyüp iskelet güçlendikçe öndeki parçayı çıkarttık.

    tekrar belirteyim amacım marka fanatikliği değil. zamanında çok araştırdım zira. 5 yıl sorunsuz bindiğim conneccten sonra forddan başka almam diyordum. ama dizel otomatik yoktu grand cmax ta. versonun arka koltukları dar. zafira anlamsız pahalıydı.mazda 5 neredeyse türkiyede yoktu, çok bilinmezdi. grand scenice de hiç ısınamadım. ben önce arka koltuk mesafesine bakarım hacim öncelikler arasındaysa. 5008 bu açıdan çok öndeydi. verso ve cmax çok dar. az bagaj ile 7 kişi bile kullandık zira koltuklar açılınca az da olsa yer açılıyor, bir de arada biraz yer kalıyor. hatta bartayım biraz port bagaj da alınırsa yeni zelandaya bile gidilir 5008 ile.




  • quote:

    hee alalım teneke picasso yu , 150 bin verelim üzerine birde güvenlik paketi satsınlar bize. böyle rezillik görmedim. fiyatlandırması çok saçma yenisini aklı olan kimse almaz. mpv olarak verso eh işte fp arabası gibi. onda da içinde sırf navigasyon paketi olan saçma bir paket yapmışlar. o kadar para veriyorsun hala çingenelik edip navigasyon çakmaya uğraşıyorlar.


    Sıfır fiyatları öyle de gidin sıfır alın demiyoruz.

    quote:

    hee alalım teneke picasso yu




  • Sorun sadece çocuk oto-koltuğu ve çocuk arabası ise;
    - Çocuk 1 yaşını geçtiği zaman anakucağını atıyorsunuz
    - Çocuk 3 yaşını geçtiği zaman tekerlekli arabayı da artık taşımıyorsunuz
    - Çocuk 5 yaşını geçtiği zaman da oto koltuğunu atıyorsunuz

    Bu en sıkıntılı dönemleri atlattıysanız gerisi kolay, 400lt bagaj hacimli HB bir araba 2 çocuklu bir aileye çok rahat yeter.
  • 135 cm den kısa çocuklar için oto koltuğu şart. En azından yükseltici kullanarak kemerin çocuğun boynuna gelmemesini sağlayabilirsiniz. Yani hiç kullanmamak tabi ki mümkün, ona bakarsanız kaza olmadığı sürece sürücü de kemer kullanmasa olur yani.

    Normal araçlar arka koltuk 3 kişi dese de pratikte pek 3 kişilik olmuyor. En fazla 2 çocuk koltuğu konabiliyor ve orta koltukta yer kalmıyor.

    Tabi ki burada ailenin bütçesi önemli, şu an 5 kişinin rahatça binebileceği araçlar çok pahalılar. HB aracı olanlar mecburen ya bu güvenlik önlemlerini almayacaklar, ya da araç değiştirecekler.

    Sadece bagaj hacmi problemi olanlar için, portbagaj sistemleri tavsiye edebilirim. Ancak döviz artışı ile bunlar da kalitesine göre 3500 lirayı bulan bir ücreti buluyorlar.
  • Yaklaşık 15 aydır 5008 kullanıyorum biri 10 diğer 5 yaşında iki evladım var,konfor,güvenlik ve hacim konusunda süper,ş.içi ve dar sokaklarda biraz sıkıntı olsa da çok memnunum,misafirim geliyor iki araca gerek yok tek araçla rahatça geziyoruz.Herkesin şahsi tercihi saygı duyarım ancak bana göre de ülkemizde gereksiz bir sedan hastalığı var.Önceki aracım benimde sedan dı,büyük konuşmayayım dünya hali belli olmaz ama kolay kolay sedan almam herhalde.
  • Ford C max idealdir.MPV segment aileler için biçilmez kaftan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Yaklaşık 15 aydır 5008 kullanıyorum biri 10 diğer 5 yaşında iki evladım var,konfor,güvenlik ve hacim konusunda süper,ş.içi ve dar sokaklarda biraz sıkıntı olsa da çok memnunum,misafirim geliyor iki araca gerek yok tek araçla rahatça geziyoruz.Herkesin şahsi tercihi saygı duyarım ancak bana göre de ülkemizde gereksiz bir sedan hastalığı var.Önceki aracım benimde sedan dı,büyük konuşmayayım dünya hali belli olmaz ama kolay kolay sedan almam herhalde.

    aracı daha almadan satmayı düşünüyoruz da ondan o hastalık. gri olsun sedan olsun.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.