Şimdi Ara

CONTİNENTAL Mİ MİCHELİN (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
0
Favori
28.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • büyük jantlarda kesinlikle contisporcontact , ıslak zeminlerde yol tutuşu daha iyi , yanak olayı tüm dar yanaklı lastiklerde var
  • Konuyu hortlatmış olacağım ama, lastik araştırırken bu lastiklerin ikisini de yakın tarihlerle kullanmış ve karşılaştırmalı yorum yapabilecek pek insan görmemiştim. Ben bu yaz her ikisini de aynı araçta kullandığım için deneyimlerimi aktarayım istedim.

    Araç: 2001 Audi A4 1.8T Tiptr. Stock 150 HP Lastik ebatlarım: 205 55 R16 91V

    Aracım biraz güçlü ve benim sürüş karakterim de genelde sert olduğu için lastik konusunda epey! (neredeyse kış boyu) araştırma yapmıştım. Sonunda Michelin Primacy 3 te karar kılmış ve gidip taktırmıştım. Yaklaşık 1-1,5 ay sonra ise gidip fark ödeyerek Continental PC 5 ile değiştirdim.

    Kuru zeminde Michelin kalkışlarda patinaj sorunu yaratıyordu. Hele 30-40 ile trafikte sol şeride çıkarak araç sollamaya çalışırken (hızlı olup araya girebilmek için tam gaz ve kickdown) patinaj yapması ve benim refüje çıkmaktan son anda kurtuluşumla değişime karar verdim. Verdiğim bu karardan çok mutluyum. Continental kesinlikle aracım için mükemmel seçim. Kalkışlarda neredeyse hiç patinaj yaşamadım. Virajlarda ve frenlemede gerçekten çok başarılı. Islak performansını sınırları zorlayarak test edecek imkanım olmadı ama yine hiçbir zayıf noktasını görmedim.

    Michelin ile karşılaştırırsam, konforda michelin biraz daha iyi sanki. Sessizlikte ikisi de iyi ve biri diğerinden üstün denemez belki ama ilginçtir yol sesi ton olarak farklı ikisinde. Michelinin sesi sanki daha tok ve kabul edilebilir bir gürültü gibi. Ama bu bahsettiğim inanın çok ufak bir farktır. Hi-Fi cı olduğum için ses konusunda normal bir insana göre çok fazla detaya girmemden kaynaklı bir değerlendirme oldu kısacası. :) Kuru zemin performansı için şunu söyleyebilirim. Düz gidiş ve duruş konusunda Continental daha başarılı. ABS Michelinde daha erken devreye giriyordu ve sık sık patinaj sorunu yaşıyordum. Bir de Michelin kesinlikle SERİN hava seviyordu. Yani 15-20 derecede yetenekleri daha iyyidi lastiğin. Continental ise bu konuda istikrarlı. Hava sıcaklığı performansını değiştirmiyor kesinlikle. Viraj performansı olarak michelin de iyiydi. Aralarında belirgin bir fark yok yanal tutunmada diyebilirim.

    Deneyimlerim sonucu şu öneride bulunabilirim. Arıcınız biraz güçlüyse ve sert kullanıyorsanız kesinlikle Continental. Sakin kullanıyorsanız ya da aracınız çok güçlü bir araç değilse o zaman diğer markalar da bir alternatif olabilir. Örneğin arkadaşımın Peugot 207 sine Goodyear EGP aldırdım. Çok çok memnun kaldı fiyat avantajı, sessizlik, konfor ve yol tutuşu nedeniyle.

    Deneyimlerim özetle bunlar. Umarım birilerinin işine yarar. :)




  • michelin'in pilot serisi dışındaki lastikleri oldukça başarısız lastiklerdir. good year efficient grip performance, continental premium contact 5 lastikleri çok başarılı lastiklerdir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • eozkececi E kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz benim için değerli;

    Insignia 170Hp aracımda Primacy 3 kullanıyorum, genel olarak sakin bir sürüşüm vardır ama ş.dışı seyahatlerde çevre yollarda vb aracı hızlı kullanırım.

    P3 hemen her konuda belli bir kalite seviyesi sunan bir lastik ancak150km ve üzeri hızlarda düz gidiş kalitesini bir CSC 5 kadar desteklemeyeceğini düşünüyorum, ayrıca ş.içinde kaygan/parlak asfalt yüzeylerde araç 3. viteste alt devirlerde bile patinaja kalabiliyor, yine Continental de bunun olmayacağına emin gibiydim.


    Yorumlar için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 5 Aralık 2015; 16:14:36 >
  • esmerce kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda da yazlık olarak primacy 3 var, sırf sessiz diye almiştım; ama aldığım güne lanet ediyorum. Dediğiniz gibi sürekli patinaj, azıcık zorlama da esp, azıcık sert frende abs devrete girmesi gibi birçok olumsuz durumu var. Ben baharda bunları satacagım inßallah, hem de belki ancak yarı fiyatina; ancak en azından kafam rahat olacak. Ben conti sportcontact5 alacağım, ona da bir bakın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben michelin oneririm energy saver plus hakkinda cok yumusak sessiz keyifli ve ekonomik bir lastik oldugunu duydum dedemin aracindada var bece cok hos bir lastik
    Continental icin pek bisey diyemem ancak gecen continental bayine gittigimde t850p baktim ancak michelinle aralrinda ucurum varmis gibi geldi bana o yuzden benim tercihim michelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • enoktakenokta kullanıcısına yanıt
    Haklısınız ve esasen CPC değil CSC 5 yazmam gerekiyordu, iletimi düzelttim. Aracımdaki ebatlar için (245 45 18) Premium Contact 5 zaten yok.
  • Yazlık lastiklerim 3. yılını doldurdu michelin primacy 3.İlk iki yılda harikaydı ama bu sene ufak ta olsa kuru yolda performans kaybı oluştu.Zaten bu yaz da takıp yeni lastik alırım.Lastikler genel anlamda sessiz ancak diş derinliği düşmeye başladıkça tutunma azalıp yol sesi artmaya başlıyor.Şimdi kışlık lastikleri taktım(conti ts850) ve kesinlikle primacy 3 ten çakıl asfaltta daha sessiz :) Michelinden önceki lastiğim premium contact 2 idi ve 3 yıl sorunsuz kullandım, çok memnun kaldım.Özellikle yağmurda kesinlikle primacy 3 ten 2 gömlek daha iyi.Gel gelelim premium contact 2 nin sürtünme katsayısı fazla olduğu için 0.3, 0.5 litre falza tüketim yaptırıyordu.Yazlık lastiğikte sopnraki tercihim ise kesinlikle sport contact 5 olacak...
  • Csc5 hic tavsiye etmiyorum. Sehirici asfaltta cok patinaja kalir. Sehirdisinda cok tutmakla beraber son derece gurultucudur. Oldukca sert yapisiyla uzun km yapar ama en basindan sonuna kadar tatmin etmez. Sadece pistte kullanilmayacaksa parasini asla haketmez. Ulkemizdeki yollar icin bu gecerli.

    Michelin alindigi yil cok mutlu eder ancak takip eden yillarda ki genelde 3 yil kullaniyoruz bu lastikleri, hizla sertlesip patinaja kaldigini gorursunuz. Yine de sessizligini muhafaza eder ve sehirdisinda gayet iyidir.

    Bu ebatlarda beni en memnun eden goodyear eagle f1 olmustur yaz lastiginde. Son drece iyidir genel olarak. Kotu tarafi ise su bosaltmadaki eksikligidir. Cok kolay aquaplanninge duser. Islak asfaltta tutmaz demiyorum. Su birikintisine girerse kizaklar diyorum. Frenaj ve yanal kuvvetlerde bence en iyisidir.

    Bridgestone Potenza ise ilginc bir lastik. Frenajda oldukca basarilidir. Diger tum ozelliklerde ise orta usttur. Sadece kuru sehiricinde patinaja daha yatkindir ve milimetrik farkla da yakit ekonomisi saglar. Ilginc tarafiysa genlde, patinaja kalan ve ekonomik degerler veren lastiklerin frenaji da kotu olmasi gerekirken bu cok iyi bir lastiktir.

    KISLIK LASTIKTE;

    Premium lastiklerin hemen hepsi gayet iyidir ama bir lastik var ki cok ilginc. 45/45 18 XL bir lastikte fiyat cok farkeder ve ben her zaman iyisinden yanayim. Falken ise premiumlar kadar olmasa da iyi bir performans sunabilen ucuz bir lastik. Yari fiyata geliyor bu ebatta ve cok mutlu ediyor. Bu sene henuz kar/ olayina girmedik ama konfor dusuklugu disinda bir sikayetim olmadi. Gidip petlas, lassa ya da cin mali urunler alacaginiza kesinlikle bunu alin derim. Ancak bu ebatlarda lastik kullanan arabalara binebiliyorsaniz kesinlikle premium bir lastik alinmali diye dusunuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xedos. -- 7 Aralık 2015; 1:49:21 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.