OPEL CORSA 1,3 CDTİ DİESEL YARI OTOMATİK ARACIMDA KARŞILAŞTIĞIM SORUNLAR : Arkadaşlar zaman içinde yaşadığım sorunlar ve çözümlerini epey bir maddi ve manevi kayıplarla öğrendim. İstedim ki aynı durumla karşılaşan arkadaşlara bir faydam dokunsun. Araç tamiri konusunda bir uzman değilim. Bu yüzden sorularınıza net cevaplar veremem, bildiklerimin hepsi bu kadardır. 1. F HATASI: Bu hata genelde 3 nedenden olur. a. Vitesi seçen ve vitese takan robot: 2 motoru vardır, araç giderken vitese takamaz ve F hatası verir. Motorların kollektör arasını fırça ile temizleyin, muhafaza kutusununun içi dahil balata temizleme spreyi ile yıkayın ve hava tabancası ile temizleyin, bütün kömür tozlarından temizleyin. Motor kömürlerini gerekiyorsa değiştirin. b. Araç durduğu yerden kalkışta F hatası verip, stop ediyorsa: Genelde bu hata kavrama yada debriyaj balatasını hareket ettiremeyen robottan olur. Bunun içinde bir motor vardır ve hidroliği iten bir piston (merkez denir) sistemini çalıştırır. Bu motoru yukarıda belirttiği şekilde temizleyin ve gerekirse motor kömürlerini değiştirin. Az da olsa merkez kısmından ve pistonu iten çark kısmından da arıza verebilir. Bilgisayarın gösterdiği hata ile Beyinci Talat Usta (Topkapı’da 05333355985) ile irtibata geçiniz. c. F Hatasının bir diğer nedeni ise vites kutusudur (diğer adıyla Şanzuman) 1, ve 2 vitese ait, dişlilerin senkromeç yıpranmasıdır, eskiyen senkroçeler nedeniyle araç düşük viteslere geçince F hatası verir. Bu arızayı kolay kolay tespit etmezler. Çünkü tamirciler hemen para kazanmak isterler, kolay olan robotlara bakım yapıp, gönderirler, şanzumanı indirip, içindeki dişlilere genelde bakmazlar. Eğer şanzıman keçesi yağ kaçırmışsa kesinlikle dişlilerin kontrol edilmesini isteyin. Şanzıman yağ kaçağı vites dişlilerini aşındırdığı gibi baskı balatasını da yağlar ve araç yokuşlarda gitmez, bayılır. Önemli: F Hatasında ehil olmayan kişiler, robotlarınızı bozabilirler, özellikle balatayı ayaran robotun sökülüp-takılması uzmanlık gerektirir. Bu robottaki plastik dişlileri kırabilirler ve daha büyük masraflara neden olurlar. Genelde basit ve ucuza düzelecek kömür değişimi ve temizlemesi gibi işleri farklı göstererek, malesef sizi fahiş ücretler ödemeye zorluyorlar. Tavsiyem Beyinci Talat Usta (Topkapı’da 05333355985) ile irtibata geçiniz, aracınız hareket ediyorsa, ona gidip arızayı gidermesini isteyiniz. Diğerlerine göre daha düzgün birisidir. 2. Aracın kalkışlarda ani olarak ileri atılması: Dur-Kalklarda bu hata daha da belirginleşir. Genelde sebep vites atan robottan (1.a. maddesi) kaynaklanır. Yıpranan volan ve baskı balatada bu atılma, her zaman hissedilir. 3. Araca gaz verildiğinde, önce yavaşlaması sonradan toplaması: Bu durum 1.a. maddesinden de kaynaklanabilir ancak en çok gaz pedalından olur. Gaz pedalında ayarlı direnç (reosta) vardır. Burada parellel çalışan 2 ayarlı dirençten aynı akım alınamazsa araç gaz verilince önce durur ya da yavaşlar sonra toplar. Bunun için gaz pedalını kapak ile tabanını birkaç yerden işaretleyin, sonra vidalarını sökün. Direnç kömürlerini ve tüm içeriği balata temizleyicisi sprey ile yıkayın ve hava tabancası ile iyice kurulayın. Sonra temas eden 2 kollektörün altına banka kartını koyup, aynı seviyede olacak şekilde yukarıya doğru kaldırın, iyi bir temas sağlamalıdır. Sonra kömür direnç kısmını, 2B yumuşak kalem ile fazla bastırmadan, iyice çiziniz, bu kılcak çatlaklar varsa kapatacaktır. Kapağı sökerken işaretlediğiniz yerlere denk gelecek şekilde (bu bir tür avans ayarıdır) takınız. Hatanın düzeldiğini göreceksiniz. 4. Araç ilk çalıştırmada tek marşla çalışmıyor: Özellikle soğuk havalarda bu durumla daha sık karşılaşılır. Bunun nedeni enjektörlerden, yakıt pompasından da olabilir. Ancak en çok basınçlı yakıtın fazlasını sisteme geri veren parçadan kaynaklanır. Bu boru şeklinde motorun üstünde olup, genelde sadece bir ucundaki sibop zamanla aşınır ve fazladan yakıtı kaçırarak yakıt basıncının düşmesine neden olur ve ilk çalıştırmada sorun çıkartır. Silindirleri fazla ısıtırsınız ve uzun süreli marşa basarsınız araç çalışır, çözümü kolaydır bu parçayı değiştirmelisiniz. 5. Araç gidiyor ama bir tuhaflık var, sanki bir silindir çalışmıyor gibi: Bu sorun lastik hava basınçları arasında fark olunca ortaya çıkar. Basınçtan dolayı lastiklerin çevre uzunluğu değiştiğinden dolayı motor beyni bunu bir hata olarak algılar ve araç düzensiz çalışır. Lastik hava basınçlarını sık sık kontrol ediniz, bu sorun frenlemede de aracın bir yana doğru kaçmasına neden olur. Ayrıca araçta servis ışığı yandığında artık motor düzensiz çalışır, mutlaka bir servise gidip, ne sorun var baktırınız ve hataları sildiriniz. 6. Aracınızın tesmostatının açılıp-açılmadığını kontrol ettiriniz, motordan radyatöre giden kauçuk su borusu, motor ısınınca sıcak olmalıdır, tahminen gösterge 80-85 dereceler civarına geldiğinde. Eğer boru halen soğuksa, termostat açmıyordur, bu da araç soğutulmuyor demektir. Araç soğutulmazsa, motor üst kapak contasını yakar ve genellikle motor rektefiye edilir, termostatı değiştiriniz. 7. Araç motoru yüksek devirde ancak vites değiştirmiyor. Aracınızda balatayı açan yada vites değiştiren robotlerde sorun vardır. bunları temizlettirin ve gerekiyorsa kömürlerini değiştirin. Buna şanzuman beyni de sebep olabilir. Sızıntı yapan meksefe/kondansatör varsa ısınınca değerini yitirir ve bu arızaya sebep olur, meksefeyi yenisiyle değiştirin, tamir ettirin. 8. Araçta aşırı bir sarsıntının olması. Aracınızda aks istavrozları aşınmışsa çok aşırı bir sarsıntı olur, bu durumda aksların her ikisi de değiştirilmelidir. Ancak acil durumlarda istavroz korüklerinin içine gres yağı doldurularak, düşük hızda, servise kadar yolculuk yapabilirsiniz. 9. Diesel araçlar durumuna göre yağ tüketir. Aracınızda mutlaka fazladan 1 lt kadar yağ bulundurun ve yağı kontrol ederek gerektiği kadar ekleyin. Bu arada motor yağ katkısı eklemenizi, öneriyorum, şanzıman yağına da 100 ml kadar mutlaka katınız, faydalıdır. 10. Aracınız diesel ve egzostan devamlı duman atıyorsa, yakıt filtresini değiştirmenizi öneririm. Zaman zaman ya da her tamirciden sonra yakıt borularına dikkat edin, yakıt sızıntısı olabilir ve araçta yakıt kokusunu duyarsınız. Böyle durumlarda yola devam etmeyin ve motoru çalıştırmayın. Aracınız yanabilir. 11. Bu araçların rölanti ayarı 900 devirdir. Siz bunu 920 (ya da 925) devir yaptırırsanız daha rahat bir kullanım sağlarsınız. 12. Dur-Kalk şeklinde ilerlerken, klimayı çalıştırmazsanız araçtan daha iyi verim alırsınız. Klimayı yüksek ayarda sürekli çalıştırmak, motorun düzensiz çalışmasına neden olur. Klimayı normal sıcaklıkta ve fanı düşük ya da orta hızda çalıştırmanızı öneririm. 13. Dik yokuşlarda, el freni yardımıyla kalkmanız, çoğu sorunu çözer. 14. Aracınızda yoksa, bir kartel koruması taktırın. Böylelikle kartelin yere vurup delinmesini, ve motorun yanmasını önlemiş olursunuz. 15. Aracınız otomatik ise kesinlikle orijinal olmayan (yerli üretim) volan, baskı balata taktırmayın. 16. Bu araçların fren sistemi zayıf, pek güvenilir değil, şehir içinde hız yapmayınız, her zaman ani yola fırlayanlar olabiliyor. 17. Aracınızın kontağını açarak telefonunuzu şarj etmeye çalışmayınız. Kontak açıkken, eskimiş radyatörlerin fan motorları yüksek akım çekerler ve kabloları yakarak, yangına sebep olabilir. En basit arıza ise akünüzün bitmesine neden olur. Telefonlarınızı motor çalışırken şarj ediniz, aracınızın kontağı uzun süre ya da hiç açık kalmasın. 18. Yakıt tüketimi çok ekonomik, motor yağ katkısı ile yakıt tüketimi daha da düşüyor ve performansı artıyor. Zamanla eskiyen parçaları değiştirmeyi sorun etmezseniz zevkle kullanabilirsiniz. Kazasız ve sağlıklı günler dilerim. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xmmertx -- 25 Nisan 2022; 1:17:6 > |
Bildirim