Şimdi Ara

'Corsa' Bakım ve servis (61. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.655
Cevap
9
Favori
150.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet filtreler gm oldugu ıcın fark ediyor filtre olarak dışarda genelde motocar filan takıyorlar.
    benim diskler titremeden dolayı torna gördü balatalar değişti 25 binde. Tahminen 50 binde disk ve balata değiştiririm komple diye düşünüyordum hem onlar değişmişken de fren hidroliği değişir diyordum ama bilemiyorum. Araç 3 yaşında ve sıfır aldığımdan beri değiştirmedim. Babam 5 -10 senede değişiyordum benim aracımda diyordu ama frenlerde çok güven vermemeye başladı kontrol ettirip ona göre değiştiririm olmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    evet filtreler gm oldugu ıcın fark ediyor filtre olarak dışarda genelde motocar filan takıyorlar.
    benim diskler titremeden dolayı torna gördü balatalar değişti 25 binde. Tahminen 50 binde disk ve balata değiştiririm komple diye düşünüyordum hem onlar değişmişken de fren hidroliği değişir diyordum ama bilemiyorum. Araç 3 yaşında ve sıfır aldığımdan beri değiştirmedim. Babam 5 -10 senede değişiyordum benim aracımda diyordu ama frenlerde çok güven vermemeye başladı kontrol ettirip ona göre değiştiririm olmadı.

    Hocam eğer disk balata değiştirecekseniz hidroligi de değiştirin. Hazır frenciye gidecekken aradan çıksın. Çünkü havasını falan alıyorlarmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • evet havasının alınması lazım ve bunu yapacak yerinde sağlam bir yer olması lazım disk ve balata değişimime daha var o zaman değiştirtirim diyordum ama yinede gitmişken kontrol yapılırsa iyi olacak.
  • Herkese merhaba.2008 Corsa D aracım 75000 km'de ve sanırım silindir kapak contasını yaktı :( Hiçbir şekilde motoru zorlamadım ve hararet yaptırdığımıda sanmıyorum.Çünkü göstergede herhangi bir uyarı ışığı yanmadı.Silindir kapak contası teşhisim ise radyatör su deposunda yağ kalıntılarını görmemden kaynaklandı.Yalnız yağ çubuğunu kontrol ettiğimde eksiklik olmadığını,yağın renginin normal olduğunu ve sulu olmadığını,egzosttan su damlatmadığını (motor sıcakken) , rolantide çalışırken ve performansında herhangi bir kaybın olmadığı ve radyatör suyunun çok az azaldığını ve antifirizin kırmızı renginde sararma olmadığını da gözlemledim.Sizce tahminim doğru mudur?

    Bu arada aracım 1.4 benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esratilla -- 18 Haziran 2014; 0:04:19 >
  • esratilla E kullanıcısına yanıt
    contadaki milimetrik bir boşluktan olabilir buda küçük bir sızıntıya sebep olmuştur.benim eski arabada hararet yapmadan contanın özelliğini kaybettiği için contayı değiştirmiştim..problem conta ise nerden baksanız 500-600 tl lık işlem..
    edit: sormayı unuttum araçta eskiye nazaran hafif bir titreme varmı motor kaynaklı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reko -- 18 Haziran 2014; 10:54:26 >
  • Herhangi bir titreme yok.Performans kaybıda yok.Bir hafta kadar suyunu kontrol edicem.Yetkili servise gittim; egzantrik zincirinin oradaki contadan kaynaklı olabildiğini yalnız incelemeleri gerektiğini belirtti.Bende su eksiltme oranına bakıp ondan sonra servise gidicem.Bu arada yetkili servis silindir kapak contası için 2500-3000 lira gibi bir rakam ve çıkacak ekstralarında (devirdaim,zincir değişimi gibi) fiyata ekleneceğini söyledi :) Özel servistende fiyat aldım.<Onlarda 1300 lira gibi bir rakamdan bahsetti artı ekstralar.Sorduğum özel servis sadece opel marka araçları yapıyor.Bakalım ne çıkacak.
  • baskı balata değişimi sonrasında, aracımda ki vites değişmleri fark edilir derecede sertleşti. sebebi yada çözümü nedir acama arkadaşlar..
  • Bizim araç da ağustos sonunda 1. yılını dolduracak aşağı yukarı 8000- 9000 km yapmış olacak tahminen. Aracı İstanbul Gerçek Oto'dan aldık. Kasko'yu da onlar yapmıştı acaba başka bir yetkili serviste bakım yaptırsak sıkıntı olur mu kasko için? Bir de sizin tavsiyeniz hangi yetkili servis olur o konuda yardımcı olursanız sevinirim. Kullanıp da memnun kaldığınız bir servis var mı? Bütün bayileri gezip fiyat almayı düşünüyorum. Araç 1.3 CDTI 95 HP Ecoflex



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hungrywolf -- 28 Haziran 2014; 16:39:29 >
  • Aracımın sorunu egzantrik zincirinin bulunduğu bölgedeki contadan kaynaklıymış.Egzantrik zinciri,devirdaim,termostat,gergi bilyası,gergi kayışı değişti.Yalnız şimdide gergi kayışının olduğu yerden yeni bir ses gelmeye başladı.Rolantideyken çok az uğultu gibi ses geliyor.Devirlenince se gidiyor fakat bu uğultu sesi klimayı açtığımda 2000-2500 evirdeyken çok bariz hissediliyor.Daha önceden böyle bir ses yoktu.Tamirciye tekrar gittiğimde klimanın kompresöründen olduğunu ve normal olduğunu söyledi.Yalnız o sırada rolantideki sesini duymamıştım.Akşam farkettim.Yarın yine götürcem tamirciye.Sanırım taktıkları gergi kayışıyla alakalı bir durum var.Gerçi onuda söylediğimde gergi kayışının otomatik gerildiğini söyledi.Off off....Normal tamirciyede gidince bu tip sorunlar yaşanabiliniyor işte....Bakalım inşallah baş ağrıtıcı bir durum olmaz.
  • 03.07.2014 corsa d 1.4 otomatik 15000 bakım fiyatı opel atm pendik 500 tl. yalnız servis kalitesi çok vasat onu belirteyim. bana yakın diye oraya gittim ama birdaha gitmem. bakıma girdiğinde aracım 9700 km deydi devirdaim pompası arızası tespit edildi ve garantiden değişimi yapıldı. ben bir yılı geçirip km çok olmadığı için bakıma 15. ayda gittim ve bir yıl geçti garantiniz öldü gibi sorun olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel servislerinin iyi yönü de kötü yönü de var.Kötü yönü alaka biraz zayıf ama iyi yönü diğer servislerdeki gibi garantininz bitti,biz tamir yapmayız,yan sanayi takmayız gibi şeylerle uğraştırmıyorlar.

    Geçmiş olsun.Forumda referanslı özel servisler var onlardan birine gitseydiniz keşke.Daha önce ses olmayıp şimdi varsa eğer mutlaka bir yerde hata yaptılar.Ya yanlış bilye kullandılar, ya fazla gerdiler vs vs.
  • Merhaba Tifosi.Corsanı satmadan önce gergi kayışıyla ilgili problem yaşayıp continental marka kayış ile değiştirmiştin ve bu kayıştan memnun kaldığını belirtmiştin.Sanırım yanılmıyorum.Continental kayışa geçme sebebin tam olarak neydi?Yaşadığın uğultu gibi ses sorunu muydu?Benim yaşadığım tuhaflık motor soğukken uğultu sesi bariz duyulurken ısınınca ses gidiyor.(Birkaç km sonra)Isınınca tamirciye ulaştığımdan sesi bir türlü duyuramadım.Aklıma sadece gergi kayışı ve gergi bilyası geliyor.Senden ricam zamanında yaşadığın kayışla ilgili durumunu bir daha yazabilir misin?Şimdiden cevabın için teşekkürederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EXPOXL

    03.07.2014 corsa d 1.4 otomatik 15000 bakım fiyatı opel atm pendik 500 tl. yalnız servis kalitesi çok vasat onu belirteyim. bana yakın diye oraya gittim ama birdaha gitmem. bakıma girdiğinde aracım 9700 km deydi devirdaim pompası arızası tespit edildi ve garantiden değişimi yapıldı. ben bir yılı geçirip km çok olmadığı için bakıma 15. ayda gittim ve bir yıl geçti garantiniz öldü gibi sorun olmadı.

    Hocam Bende Pazartesiye randevu almıştım bana 530 Tl fiyat çektiler 2013 1.2 corsa D EasyT için Km dolmadı Yıllık bakım yapılacak. Tam olarak memnun olmadıgın durum nedir olmazsa baska bir yer arayayım.
  • Arkadaşlar Merhaba,

    2011 model Corsa D - 1.4 benzinli sahibiyim. Aracım 40.000 km'de.
    Ben aracımı 38bin küsür km'de bir kaç ay önce ikinci el olarak aldım. Benden önceki sahibi 30 bin küsür km'de bakımını yaptırmış. Nelerin değiştiğini bilmiyorum bakım kartında sadece yağ değişimi yazıyor. Normalde 15 bin km aralıklarla bakım yapılıyor sanıyorum ancak İstanbul şartlarında 10 bin km bana göre daha ideal gözüküyor. + bayramda uzun yol yapacağım içinde bakımı aradan çıkartmak istiyorum.

    40.000 bakımı için sormak istediğim bir kaç konu var arkadaşlar;

      1. Yağ ve hava filtresini GM alacağım ancak polen filtresi konusunda kararsızım. Bosch marka ile GM arasında 2 katı fiyat farkı var. Polen filtresinde GM önemli midir?
      2. Benzin filtresini değiştirmem gerekir mi?
      3. Bujileri değiştirmem gerekir mi?
      4. Son olarak, polen filtresini kendim değiştirmek istiyorum. Polen filtresinin değişimi için torpidoyu mu sökmek mi gerekiyor? Hassas bir müdahale olacağı için ustayı oraya sokmak istemiyorum. Kendim yavaş yavaş dikkatlice yapabilirim.


    Teşekkürler




  • Sorunumla ilgili bana fikir verin lütfen ;

    Yukardaki mesajlarımda da sordum ve cevap aldım ama şuan kafam çok karışık;

    Aracımı su deposunun içerisindeki yağlanma yüzünden önce yetkili servise gittim.Triger zincirinin oradaki contadan ya da silindir kapak contasında olabileceğini söyledi.En kötü senaryo olarak silindir kapak contası değişimine 2500-3000 lira gibi tutar dedi ve diğer çıkacak ek değişikler fiyata eklenir dedi.Böyle bir cevap alınca açıkçası yetkili servisten korkup sanayi yolunu tuttum.Sürekli gittiğim bir servis vardı.Tek bakışta egzantrik zincirinin ordaki contanın değişmesi gerektiğini,zincirin,devirdaimin,gergi rulmanınn,v kayışı,termostat,müşürün değişeceğini ve 1300 lira gibi rakam tutacağını söyledi.Buraya kadar herşey güzel ve normal.
    Ertesi gün gittiğimde denilen işlemleri yaptıklarını (özellikle rica ederek gm parçası kullanmalarınıda istemiştim) ve aracın hazır olduğunu söylediler.İlk sürüş izlenimim çok çok iyiydi özellikle gidişinde biraz daha iyileşme vardı taaaki klimayı açana kadar :( Klimayı açtığımda v kayışının olduğu taraftan uğultu sesi geldiğini farkettim.Daha önceden olmayan ve ya çok çok az olan ses.Aynı gün tekrar tamirciye gittim klima kompresörünü sökmediklerini kompresörün arızalı olduğunu söylediler.O an için klimayı açınca gelen sesi sabah çalıştırdığımda da motor soğukken de hafif olarak geldiğini birkaç km sonra sesin kesildiğini farkettim.Tabi tamirciye gidene kadar birkaç km geçtiği için orda herhangi bir ses duyulmadığından herşey normal denilerek tekrar geri döndüm.
    V kayışından ya da gergisinde olabilir mi diye sorduğumda kayışın kendini otomatik gerdiğini ayar yapılmadığını öğrendim.Bilmiyorum doğru mu?Gergi içinde herhalde aracıma uygun olanını takmışlardır diye düşünüyorum.
    Zamanla ilgili sıkıntım olduğundan aracımlada istediğim gibi ilgilenemiyorum fakat başka bir opel servisinede göstericem.Daha önceden böyle bir sorun yaşayan var mı?Mide bulandırıcı kısım tamir için giden aracın başka bir yerinin arızalanması...




  • X.s.@.r.i.o kullanıcısına yanıt
    Atm serviste karşılama ilgi zayıf. Hasar tespitleri zayıf. Bendeki devirdaim arizasini ben ısrar ederek yaptırdım önce birşey yok dediler. Verdikleri sürede iş bitiremediler. Ödemede maximum karta 6 taksit dediler sonra çektiler 3 taksit yaptı oldu falan falan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gedizler den (Çekmeköy ) memnun kaldım , karşılama , bekletme saat v.s sorun çıkmadı , dilerseniz alternatifiniz olabilir.
  • maniavolkan kullanıcısına yanıt
    Kimse cevaplamadı ama başka birine faydam olur diye yazıyorum,

    Kdv'siz fiyatlar aşağıda,
    MOBIL 1 5W-30 ESP FORMULA YAĞ => 90,50 TL
    GM YAĞ FİLTRESİ => 22,25 TL
    GM HAVA FİLTRESİ => 32,07 TL
    BOSCH POLEN FİLTRESİ => 16,86 TL
    GM 4 ADET BUJİ => 52,84(13,21 X 4) TL

    +50 TL işçilik verdim ,
    ----------------------------------------------------
    40.000 km bakımı 290 TL tuttu.
  • Arkadaşlar sıkışık bir zaman birazda idareten aldığımız ,2012 model opel corsa araçta şöyle bir sorun baş gösterdi. Direksiyonu sağa sola çevirince hıııggjj hıjjjj diye bir sürtme sesi geliyor. Hemen nette araştırdım ve kronik bir sorun olduğunu,c kasa corsalarda da buna benzer bir sorunun mevcut olduğunu okudum. Bu sorunun arabaya hiçbir zararı yokmuş ancak tamirini çok az usta yapabiliyormuş. Henüz servise götürmedim. Gittiğim özel serviste direksiyonu söküp bakan usta eps sistemindeki(elektronik direksiyon sistemi kutusu sanırım) parça içinden ses geldiğini, o parçayı dağıtmanın çok sakat olduğunu, sırf ses gitsin diye eps sistem parçası değiştirilse maliyetin 4 milyar olduğunu söyledi. Usta çıkmasını buluruz oda bir milyar, bence uğraşma 500 eksiğe sat elinden çıkar dedi.


    Durum bu ne yapabilirim? Benzer bir olay duydunuz mu hiç?
  • 
Sayfa: önceki 5960616263
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.