Şimdi Ara

'Corsa' Bakım ve servis (66. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.655
Cevap
9
Favori
150.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım 2013 model 5 bin kilometre olmak üzere. garantisi devam etsin diye kaç km'de bakıma götürmeliyim , bu götüreceğim bakım ücretli mi oluyor?
  • Tracy-Mcgrady kullanıcısına yanıt
    Teslim aldıktan sonra 1 yıl veya 15 bin km hangisi önce dolarsa götürmeniz lazım ve tabiki paralı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    Teslim aldıktan sonra 1 yıl veya 15 bin km hangisi önce dolarsa götürmeniz lazım ve tabiki paralı

    tahminen ne kadar tutar bakım?
  • Tracy-Mcgrady kullanıcısına yanıt
    600 civarı tutar tahminen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    aracınız hayırlı olsun. Yağ olarak tam sentetik ve DEXOS 2 destekleyen bir yağ kullanmanız gerekiyor. Castrol Edge 5w-40 tam sentetik dexos 2 yada mobil1 esp 0w-40 dexos2 yağ var. Aynı zamanda gm nin 5w-30 yağı var. Bugun opal yetkili servise gittiğimde orada da shell in yağını kullanıyoruz dediler ama ben kendi yağımı götürdüğüm için shell yağını görmedim.

    öndeki seslerde balatalarınızdan mı geliyor acaba diyeceğim ama sanırım yetkili serviste değişmiş balatalar ve ses ondan değil gibi. Yoksa hindistan malı gm olanlar fren yaparken çok güzel ötüyor ses yapıyor.

    teşekkürler :) tamamdır 5w40- tam sentetik dexos 2 buna dikkat edicem , mobil 0w-40 fazla km yapan araçlar için daha uygunmuş sanırım ben senede en fazla 10 bin civarı yapacağım için onu tercih etmem. Yetkili servise kendi yağımla beraber gidersem filtreler+işçilik tahminen ne kadar tutar acaba ?

    Maalesef balatalar son gittiği özel serviste değişmiş dediğiniz gibi hindistan malıdır heralde.Arabayı İlk aldığım zamanlar çok iyiydi frenler ama geçen zaman içinde hem fren mesafesi arttı hem de dediğiniz gibi ötme sesi yapıyor ama şu an diğer sesler beni daha çok rahatsız ediyor frenden gelen ses şimdilik sorun değil. Zamanı gelince orjinaliyle değiştiririz artık.

    öndeki sesleri dış aks kafası yapıyor olabilir dedi forumdan birkaç arkadaş bakalım umarım çok masraf açmaz başıma .

    uyan yağ çeşitleri bu şekilde 5w-30 5w-40 ve 0w40 konulabilir yazıyor kullanım klavuzunda. Asıl önemli nokta dediğim gibi tam sentetik ve dexos 2 onayının bulunması. Bunu sağlayan mobil1 deki yağ 0w40 yalnız esp yerine newlife koyuyorlar bildiğim kadarıyla newlife da dexos 2 yazmıyor. Castrol de 5w-40 var edge , gm ninde 5w 30 yağı var.

    Ben linkteki siteden almadım başka bir yerden aldım 75 tl ye ama bu yağdan koydurdum örnek olması için link: http://www.opelgm.com/CASTROL-5W40-EDGE-MOTOR-YAGI-4-LITRE,PR-5112.html

    bu yağın turbo diesel olan çeşitide var o daha pahalı ve dexos 2 desteklemiyor yani uymuyor karışıklık olmasın normal edge olan yani linkteki yağ uygundur. Zaten normal olanda önünde opel arkasında gm onayı destekleyen araçlarda uygundur gibi bir ibare var.

    Yetkili servise kendi yağım ile gittim ben . 75tl castrol yağ + 303 tl filtreler işçilik verdim. İçinde mazot filtresi dahil değil tabiki de oda eklenirse +90-110 tl daha eklenir fiyata. Mazot filtresi 2 bakımda bir yada 30 bin km de bir değişmesi gerekiyor .Benim 3.bakım olduğu için değiştirtmedim ama 4.üde değiştiricem.

    balatalar ötmesi yüksek ihtimalle hindistan malı takılı olabilir yada başka orjinal olmayan balata takılı olabilir. Bende gm olarak inandım ama orjinal değil malesef aynı sorun bende de var ötüyor öte öte kullancaz artık bitene kadar. Ani frende yada normal frenlemede güven vermiyor performansı düşük frenlerin. İlk başlarda 5000km doldurana kadar sık fren kullandığımda koku yapıyordu. Ötme cızırdama hatta frenlerken araya sanki metal bir parça girmişte çiziyormuşçasına bir ses geliyor. Hızlanıp , normalden biraz daha sert frenleme yapınca kendini belli ediyor. Orjinali serviste gördüm fransız malı yazıyordu.

    http://www.opelgm.com/Opel-Corsa-D-On-Fren-Balatasi-GM,PR-2192.html

    edit: Benim araç 3 yaşında olduğu için %20 iskonto yapıldı fiyattan. Normalde 523TL dediler ilk başta sonra iskontolu haliyle 422TL dediler. Yağı da kendim getirince 303 tl ye düştüler. Bana toplamda 378 Tl gbi bi rakama geldi ama yinede pahalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 17 Ekim 2014; 15:17:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tracy-Mcgrady

    aracım 2013 model 5 bin kilometre olmak üzere. garantisi devam etsin diye kaç km'de bakıma götürmeliyim , bu götüreceğim bakım ücretli mi oluyor?

    15bin kilometre dolmadan götürmenin bir anlamı yok. Önce götürseniz bile (1 sene dolduğunda mesela) hiçbir şey yapmıyorlar kaputu açıp yağına suyuna bakıyor gönderiyor ki onu sen kendin de yapabilirsin boş yere işçilik parası vermeye gerek yok. 2012 model araç 1 senede 6bin kilometre zor yaptık bende öyle 1 sene olunca götüreyim dedim oradaki arkadaş getirmene gerek yoktu felan 15bini beklesen yeterliydi gibisinden izah etti. Siz yine de servisi arayın bir konuşun içinizin rahat etmesi açısından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    aracınız hayırlı olsun. Yağ olarak tam sentetik ve DEXOS 2 destekleyen bir yağ kullanmanız gerekiyor. Castrol Edge 5w-40 tam sentetik dexos 2 yada mobil1 esp 0w-40 dexos2 yağ var. Aynı zamanda gm nin 5w-30 yağı var. Bugun opal yetkili servise gittiğimde orada da shell in yağını kullanıyoruz dediler ama ben kendi yağımı götürdüğüm için shell yağını görmedim.

    öndeki seslerde balatalarınızdan mı geliyor acaba diyeceğim ama sanırım yetkili serviste değişmiş balatalar ve ses ondan değil gibi. Yoksa hindistan malı gm olanlar fren yaparken çok güzel ötüyor ses yapıyor.

    teşekkürler :) tamamdır 5w40- tam sentetik dexos 2 buna dikkat edicem , mobil 0w-40 fazla km yapan araçlar için daha uygunmuş sanırım ben senede en fazla 10 bin civarı yapacağım için onu tercih etmem. Yetkili servise kendi yağımla beraber gidersem filtreler+işçilik tahminen ne kadar tutar acaba ?

    Maalesef balatalar son gittiği özel serviste değişmiş dediğiniz gibi hindistan malıdır heralde.Arabayı İlk aldığım zamanlar çok iyiydi frenler ama geçen zaman içinde hem fren mesafesi arttı hem de dediğiniz gibi ötme sesi yapıyor ama şu an diğer sesler beni daha çok rahatsız ediyor frenden gelen ses şimdilik sorun değil. Zamanı gelince orjinaliyle değiştiririz artık.

    öndeki sesleri dış aks kafası yapıyor olabilir dedi forumdan birkaç arkadaş bakalım umarım çok masraf açmaz başıma .

    uyan yağ çeşitleri bu şekilde 5w-30 5w-40 ve 0w40 konulabilir yazıyor kullanım klavuzunda. Asıl önemli nokta dediğim gibi tam sentetik ve dexos 2 onayının bulunması. Bunu sağlayan mobil1 deki yağ 0w40 yalnız esp yerine newlife koyuyorlar bildiğim kadarıyla newlife da dexos 2 yazmıyor. Castrol de 5w-40 var edge , gm ninde 5w 30 yağı var.

    Ben linkteki siteden almadım başka bir yerden aldım 75 tl ye ama bu yağdan koydurdum örnek olması için link: http://www.opelgm.com/CASTROL-5W40-EDGE-MOTOR-YAGI-4-LITRE,PR-5112.html

    bu yağın turbo diesel olan çeşitide var o daha pahalı ve dexos 2 desteklemiyor yani uymuyor karışıklık olmasın normal edge olan yani linkteki yağ uygundur. Zaten normal olanda önünde opel arkasında gm onayı destekleyen araçlarda uygundur gibi bir ibare var.

    Yetkili servise kendi yağım ile gittim ben . 75tl castrol yağ + 303 tl filtreler işçilik verdim. İçinde mazot filtresi dahil değil tabiki de oda eklenirse +90-110 tl daha eklenir fiyata. Mazot filtresi 2 bakımda bir yada 30 bin km de bir değişmesi gerekiyor .Benim 3.bakım olduğu için değiştirtmedim ama 4.üde değiştiricem.

    balatalar ötmesi yüksek ihtimalle hindistan malı takılı olabilir yada başka orjinal olmayan balata takılı olabilir. Bende gm olarak inandım ama orjinal değil malesef aynı sorun bende de var ötüyor öte öte kullancaz artık bitene kadar. Ani frende yada normal frenlemede güven vermiyor performansı düşük frenlerin. İlk başlarda 5000km doldurana kadar sık fren kullandığımda koku yapıyordu. Ötme cızırdama hatta frenlerken araya sanki metal bir parça girmişte çiziyormuşçasına bir ses geliyor. Hızlanıp , normalden biraz daha sert frenleme yapınca kendini belli ediyor. Orjinali serviste gördüm fransız malı yazıyordu.

    http://www.opelgm.com/Opel-Corsa-D-On-Fren-Balatasi-GM,PR-2192.html

    edit: Benim araç 3 yaşında olduğu için %20 iskonto yapıldı fiyattan. Normalde 523TL dediler ilk başta sonra iskontolu haliyle 422TL dediler. Yağı da kendim getirince 303 tl ye düştüler. Bana toplamda 378 Tl gbi bi rakama geldi ama yinede pahalı.

    şimdi istanbul gedizler yetkili servisi aradım 30 bin bakımı için 740 lira fiyat verdiler. Koydukları yağ mobil 5w40 mış. Yağı çıkartırsa fiyat 610 a düşüyormuş. Bana pahalı geldi. Opel Tech özel serivsi aradım orası da 270 lira fiyat verdi gm 5w40 yağ koyuyoruz dedi. Filtreler yan sanayiymiş.

    Yetkili servise 3.yıl %20 indirim varmış diye sordum ama o 5 yaş ve üstü araçlar için geçerli dediler, siz yanlış mı yazdınız acaba hocam ? Ya da hangi ilde hangi servise gittiniz acaba bölgeye göre değişiyor mu ?

    araç 25 binde ama 30 bin bakımı yapılacak , mazot filtresi değişiyormuş 30 binde , özelde yaptırırsam yan sanayi olacak. Mazot filtresi önemli midir yan sanayi veya orjinal olması ?

    Bu arada şu yukarda bahsettiğim sesle ilgili yeni bir şey fark ettim. Duruş,kalkış sırasında çıkmasının yanı sıra bir de yavaşlayıp kasislerden geçerken ön tekerin kasise doğru çıkmasıyla beraber önden bir demir çıtlama sesi geliyor. Amortisör ile mi alakalı acaba 25 bindeki araba çatur çutur sesler eşliğinde gidiyor yahu aklım almıyor.

    Aynen frenler hiç güven vermiyor , bir gün arkadan dokunduracam birine son anda duruyorum hep . Arabayı ilk aldığımda balatalar 3 aylıktı, o zamanlar fren pedalına biraz basmamla araba çok konforlu bir şekilde yavaşlıyordu şimdi o halinden eser yok.




  • saırım kullandıkları yağ buhttp://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx#

    sizin araç 3 yaşında mı ? Benim 2011 model 3.senesi olduğu içinde %20 iskonto yaptırdım, 5 yaş ile alakası yok . Eğer 3.senesiyse indirim olmalı . Ben o şekilde yaptırdım yoksa gitmezdim yetkili servise. Önce 522 TL dediler normal indirimsiz fiyatı. Mazot filtresi yok tabi bu fiyatta . Mazot filtresi eklenince +110 gibi bir ücret ekleniyor. 740 çok fazla. Benim araçta 30,000 km de senede 10 bin yaptım , önceki bakımınıda 20 bin de yaptırmıştım. 20bin yani 2.sene bakımı sanayide yaptırdım.

    Mazot filtresinin aynısını bulmuştum gm bosch ama damga vb. kolay basıyorlar orjinal gibi gözüküyor eski çıkanla karşılaştırmıştık ama olmayadabilir . Halen o takılı değiştirmedim duruyor. 1.senesini geçti sıkıntı çıkartmadı şimdilik. Zaten 4. bakımda değişecek diye değiştirmedim.

    Polen ve hava filtreleri orjinal değilse o iyi olmuyor. Aynısı mazot filtresi içinde geçerli midir bilemicem ama polen ve hava filt.'de orjinal kullanılması gerektiğini anladım. Motocar filan kaliteli marka kullanıyoruz deselerde o filtreler en fazla 5000 km dayanıyor. Hava filtresini ben o yüzden 5000 de değiştirdim. Daha sonra çıkan polen ve hava filtreleri leş gibiydi. Önceki çıkan gm filtreleri bile o kadar leş değildi. Polen de orjinal olmayınca dışarıdan motordan daha fazla koku alıyor içeri.

    Ankara Opal yetkili servisine gittim ben. Yağ müşteriden (75 tl) + 303 tl mazot filtresi hariç bakım . İsterseniz fatura aldığım kağıtları paylaşabilirim burada. Eğer yağı ben kendim almasaydım 422tl diyorlardı.

    Frenler öyle olunca mesafeli gidiyorum artık bende.Acil birşeyde durmaz diyordum ve durmadıda. Öndeki araç lönk diye durunca ben duramadım ve geçirdim, arkadakide geldi bana geçirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 22 Ekim 2014; 17:29:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    saırım kullandıkları yağ buhttp://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx#

    sizin araç 3 yaşında mı ? Benim 2011 model 3.senesi olduğu içinde %20 iskonto yaptırdım, 5 yaş ile alakası yok . Eğer 3.senesiyse indirim olmalı . Ben o şekilde yaptırdım yoksa gitmezdim yetkili servise. Önce 522 TL dediler normal indirimsiz fiyatı. Mazot filtresi yok tabi bu fiyatta . Mazot filtresi eklenince +110 gibi bir ücret ekleniyor. 740 çok fazla. Benim araçta 30,000 km de senede 10 bin yaptım , önceki bakımınıda 20 bin de yaptırmıştım. 20bin yani 2.sene bakımı sanayide yaptırdım.

    Mazot filtresinin aynısını bulmuştum gm bosch ama damga vb. kolay basıyorlar orjinal gibi gözüküyor eski çıkanla karşılaştırmıştık ama olmayadabilir . Halen o takılı değiştirmedim duruyor. 1.senesini geçti sıkıntı çıkartmadı şimdilik. Zaten 4. bakımda değişecek diye değiştirmedim.

    Polen ve hava filtreleri orjinal değilse o iyi olmuyor. Aynısı mazot filtresi içinde geçerli midir bilemicem ama polen ve hava filt.'de orjinal kullanılması gerektiğini anladım. Motocar filan kaliteli marka kullanıyoruz deselerde o filtreler en fazla 5000 km dayanıyor. Hava filtresini ben o yüzden 5000 de değiştirdim. Daha sonra çıkan polen ve hava filtreleri leş gibiydi. Önceki çıkan gm filtreleri bile o kadar leş değildi. Polen de orjinal olmayınca dışarıdan motordan daha fazla koku alıyor içeri.

    Ankara Opal yetkili servisine gittim ben. Yağ müşteriden (75 tl) + 303 tl mazot filtresi hariç bakım . İsterseniz fatura aldığım kağıtları paylaşabilirim burada. Eğer yağı ben kendim almasaydım 422tl diyorlardı.

    Frenler öyle olunca mesafeli gidiyorum artık bende.Acil birşeyde durmaz diyordum ve durmadıda. Öndeki araç lönk diye durunca ben duramadım ve geçirdim, arkadakide geldi bana geçirdi.

    yetkili servise kendi yağımla gitsem yine yaklaşık 700 ü buluyor . Özel servisten farkı sadece filtreler orjinal olacak ama değer mi bilmiyorum fark çok fazla. Bile bile kazık yemek gibi oluyor. Özel servis kullandıkları yağın orjinal olduğunu söyledi ( gm 5w30) diğer malzemeler yan sanayi dedi ama bu aradığım yetkili servis gm kullanmıyormuş mesela. Bilemedim valla ya ama özele gidecem galiba çünkü bakım haricinde yukarda bahsettğim sorunlar da var yetkili serviste hepsini karşılayamam.

    Benim 2012 nisan çıkışlı, sene olarak 3.yılı içinde ama 3 yaşını doldurmadı , zaten benim konuştuğum servis 5 yıl dedi başka bir servisle daha konuşayım indirim yoksa bana özel servis yolu gözüktü.

    geçmiş olsun, geçenlerde benim de bir defa ramak kalmıştı takip mesafesine dikkat ediyorum artık.

    teşekkürler cevaplarınız için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çölde bir kum tanesi -- 22 Ekim 2014; 19:06:31 >




  • siz istanbul'dasınız sanırım ? Birde Ruhsatınızda motor no ya bakın ona göre bu siteden periyodik bakım ürünlerine bakabilirsiniz : http://www.opelgm.com/Periyodik-Bakim-Urunleri,LA_264-2.html#labels=264-2

    z13dtj motor nosuna sahip isehttp://www.opelgm.com/Opel-Corsa-D-Z13DTJ-Periyodik-Bakim-Seti-2010-Model-ve-Sonrasi,PR-3688.html

    buradan alışveriş yapan arkadaşlar vardı . İstanbuldaysanız siteden iletişim adresinden kendiniz de parçalarıı temin edebilirsiniz. 319 tl ye geliyor castrol yağ 5 40 ile + 50 tl de sanayiye gidip işçlik verirsiniz daha uyguna kapatmış olursunuz.

    Aslında 5 40 castrol edge yada mobil 0w-40 yağ kullanmak lazım. Ayrıca antfriz de ölçtürün hatta yine aynı siteden alabilirsiniz. Birde yağ değişirken tapa değişmeleri önemli.

    Benim araç 2011 ağustos çıkışlı. Telefonda ruhsat bilgilerini verdim. Şaşe motor no aracın trafiğe çıkış tescil tarihi filan okudum .O şekilde indirime uğrayıp uğramadığını öğrenmiş oldum.

    teşekkürler , Ön ve arka tampon boyandı , birde sağ ön far ile durumu kurtardık neyseki . Kaporta çamurluklarda birşey yok ama yinede soğudum araçtan.




  • mob411 kullanıcısına yanıt
    sonradan soğumamak için kazalı araç aldım kaza oluyor maalesef kaçınılmaz son, senelerce kazasız binersiniz bir gün otoparkta aracınıza biri çarpar ; not bırakır gider :D ben o yüzden çok değer vermiyorum . Kullandığım süre içinde beni üzmesin , görevini yerine getirsin, satarken çok sorun çıkarmasın yeter :) Çok takılmayın bence mekanik bir arıza olmasın da gerisi önemli değil boya vs

    Ruhsatı arabada bıraktım ama motor no sizin verdiğiniz numaraya benziyordu yanış hatırlamıyorsam , paket 320 lira uygun görünüyor ama bulduğum özel opel servisi bu şekilde kendi parçalarımla gelirsem kabul eder mi bilemiyorum arayıp sormak lazım , sanayiye gidip rastgele bir yere de yaptırmak istemem açıkçası.

    en olmadı buradan castrol ya da mobil marka 5w40 yağı temin edip onunla özel servise giderim.

    Aslında bir yandan şeytan dürtüyor yetkiliye git diye ama gerçekten fiyat çok yüksek hani 500 filan olsa gidicem de 740 nedir !




  • malesef öyle çokda takmamak lazım ne kadar dikkat edersen illaki bir şey geliyor başına

    bulacağınız özel servis takacaktır sorun etmeyecektir bence çünkü oda işçilik alacak sonuçta. Ha ne olur biri kabul etmezse diğeri kabul eder . Motocar vb. filtreler kullanmak zorunda değilsiniz sonuçta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    malesef öyle çokda takmamak lazım ne kadar dikkat edersen illaki bir şey geliyor başına

    bulacağınız özel servis takacaktır sorun etmeyecektir bence çünkü oda işçilik alacak sonuçta. Ha ne olur biri kabul etmezse diğeri kabul eder . Motocar vb. filtreler kullanmak zorunda değilsiniz sonuçta.

    merhaba hocam tekrardan :) bu frenler hakikaten başıma bela oldu , önce bakım sonra muayeneye gidecektim ama haftaiçi bir türlü fırsatım olmadı bakıma götürmeye bugün muayenenin son günüydü şansa randevu da buldum gittim . Frenlerden ağır kusurlu olarak muayeneden kaldım ( sapma %34 çıktı , 30 un üstü kusurluymuş)

    2 gün önce ben de sizin gibi duramayıp arkadan bir dolmuşa vurdum gerçi kabahat ben de değil dolmuşun durulmayacak yerde bir anda durması yüzünden oldu ama frenlerin de etkisi oldu heralde .

    Ben yine de muayeneyi etkileyecek kadar kötü değil diye düşünüyordum , hatta muayeneyi yapan arkadaş muayeneyi bitirip geldi tamam geçtiniz dedi, sonra içerden kağıtlar geldi makinanın hesapladığı değerlere göre kalmışız.




  • Fren balatalarını ne sıklıkla değiştiriyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    malesef öyle çokda takmamak lazım ne kadar dikkat edersen illaki bir şey geliyor başına

    bulacağınız özel servis takacaktır sorun etmeyecektir bence çünkü oda işçilik alacak sonuçta. Ha ne olur biri kabul etmezse diğeri kabul eder . Motocar vb. filtreler kullanmak zorunda değilsiniz sonuçta.

    merhaba hocam tekrardan :) bu frenler hakikaten başıma bela oldu , önce bakım sonra muayeneye gidecektim ama haftaiçi bir türlü fırsatım olmadı bakıma götürmeye bugün muayenenin son günüydü şansa randevu da buldum gittim . Frenlerden ağır kusurlu olarak muayeneden kaldım ( sapma %34 çıktı , 30 un üstü kusurluymuş)

    2 gün önce ben de sizin gibi duramayıp arkadan bir dolmuşa vurdum gerçi kabahat ben de değil dolmuşun durulmayacak yerde bir anda durması yüzünden oldu ama frenlerin de etkisi oldu heralde .

    Ben yine de muayeneyi etkileyecek kadar kötü değil diye düşünüyordum , hatta muayeneyi yapan arkadaş muayeneyi bitirip geldi tamam geçtiniz dedi, sonra içerden kağıtlar geldi makinanın hesapladığı değerlere göre kalmışız.

    merhaba tekrardan, ben fren balatalarımı 25 bin km de değiştirdim sürekli yokuş in çık yapıyorum . Normalde 30 bin km kullanım ömrü olduğu yazıyor klavuzunda. Kullanıma bağlı olarakta değişebilir. Servis 15 bin km de bir yapılan bakımda kontrol ediyor diye biliyorum.

    2014 şubat ayında değiştirdim balataları. Mayıs 2014 'te de muayeneye girdi. Bende balatalar ile ilgili bir sorun çıkmadı. Tek hafif kusuru hafif süzmeli far yönü hatalı yani farlar ayarsız çıkmıştı. Hazirana doğru da hatta mayıs sonu bende duramayıp çaktım.

    Muayeneyi etkileyecek kadar çıktıysa siz en iyisi bir yetkili servise danışın. Orjinal parça kullanımı özellikle fren ve diskte çok önemli. Serviste usta ile görüşmüştüm son bakımda fren balatalarını. Usta Trw marka önerdi ama burada çoğu kişi trw yi önermedi sanırım . Kullananlar oldu forumda ama memnun değillerdi diye hatırlıyorum. Dediğim gibi en güzeli orjinal parça. Yetkili servise gitmenizde fayda var belkide balatalarınızda sıkıntı yok ama ufak bir detayı atlıyoruzdur. Belki disklerde bi problem vardır. Sekme yapıyor mu mesela ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    malesef öyle çokda takmamak lazım ne kadar dikkat edersen illaki bir şey geliyor başına

    bulacağınız özel servis takacaktır sorun etmeyecektir bence çünkü oda işçilik alacak sonuçta. Ha ne olur biri kabul etmezse diğeri kabul eder . Motocar vb. filtreler kullanmak zorunda değilsiniz sonuçta.

    merhaba hocam tekrardan :) bu frenler hakikaten başıma bela oldu , önce bakım sonra muayeneye gidecektim ama haftaiçi bir türlü fırsatım olmadı bakıma götürmeye bugün muayenenin son günüydü şansa randevu da buldum gittim . Frenlerden ağır kusurlu olarak muayeneden kaldım ( sapma %34 çıktı , 30 un üstü kusurluymuş)

    2 gün önce ben de sizin gibi duramayıp arkadan bir dolmuşa vurdum gerçi kabahat ben de değil dolmuşun durulmayacak yerde bir anda durması yüzünden oldu ama frenlerin de etkisi oldu heralde .

    Ben yine de muayeneyi etkileyecek kadar kötü değil diye düşünüyordum , hatta muayeneyi yapan arkadaş muayeneyi bitirip geldi tamam geçtiniz dedi, sonra içerden kağıtlar geldi makinanın hesapladığı değerlere göre kalmışız.

    merhaba tekrardan, ben fren balatalarımı 25 bin km de değiştirdim sürekli yokuş in çık yapıyorum . Normalde 30 bin km kullanım ömrü olduğu yazıyor klavuzunda. Kullanıma bağlı olarakta değişebilir. Servis 15 bin km de bir yapılan bakımda kontrol ediyor diye biliyorum.

    2014 şubat ayında değiştirdim balataları. Mayıs 2014 'te de muayeneye girdi. Bende balatalar ile ilgili bir sorun çıkmadı. Tek hafif kusuru hafif süzmeli far yönü hatalı yani farlar ayarsız çıkmıştı. Hazirana doğru da hatta mayıs sonu bende duramayıp çaktım.

    Muayeneyi etkileyecek kadar çıktıysa siz en iyisi bir yetkili servise danışın. Orjinal parça kullanımı özellikle fren ve diskte çok önemli. Serviste usta ile görüşmüştüm son bakımda fren balatalarını. Usta Trw marka önerdi ama burada çoğu kişi trw yi önermedi sanırım . Kullananlar oldu forumda ama memnun değillerdi diye hatırlıyorum. Dediğim gibi en güzeli orjinal parça. Yetkili servise gitmenizde fayda var belkide balatalarınızda sıkıntı yok ama ufak bir detayı atlıyoruzdur. Belki disklerde bi problem vardır. Sekme yapıyor mu mesela ?

    sekme yok ama yaklaşık 1-2 aydır bariz bir zayıflık var. Ben daha önce de yazmıştım araçtan bazı tuhaf sesler geliyor diye belki birbirine bağlı sorunlar da olabilir . Muayeneden kaldığım kağıtta 1.aks ve 2.aks değerleri yazılmış bunlar arasındaki fark fazla ( %34 ) bu yüzden kaldım , farlarla ilgili de 3 tane hafif kusur var ama onlardan bırakmıyorlar zaten.

    Aracın önceki sahibi son bakımda değiştirmiş balataları servis kartında öyle yazıyor, üzerinden 8 bin km geçti bu kadar kısa sürede bitmiş olması zor dediğiniz gibi başka bir sorun da olabilir en iyisi bir yetkili servise danışayım.

    Bir arkadaşım da ayar yapılması gerekiyor dedi, muayeneden önce gidip ayar yaptırsaydın geçerdin dedi. Neyse bu hafta bakımı da diğer sorunları da hepsini bir halledeyim artık erteledik erteledik zararlı çıktık :(

    Tekrardan sağolun hocam :)




  • evet ayardan da olabilir. Rica ederim size de kolay gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    evet ayardan da olabilir. Rica ederim size de kolay gelsin

    hocam tekrardan rahatsız ediyorum :) bir şey soracaktım. Ben bakıma kendi yağımla gitmeye karar verdim de gm sitesinden alıcam , mobilin 2 yağı arasında kararsız kaldım : mobil 1 esp ow40 diğeri mobil1 newlife 0w40 ... esp de kutunun üstünde dexos 2 yazıyor ama newlife da yok.Sizce hangisini tercih etmeliyim, kitapçıkta -25 dereceye kadar 5w30 - 5w40 , -25 in altında 0w30-0w40 yazıyor. İstanbulda sıcaklık o değerlere düşmüyor 0w40 yağ kullanmanın bir sakıncası olur mu sizce ? Araç 1.3 CDTI

    mobil1 esp 0w40 , dexos 2 ve tam sentetik olması gerekli şartları sağlıyor araç için bir sakıncası yoksa bunu alayım diyorum ama şu daha iyi olur dediğiniz bir yağ varsa tavsiyenizi bekliyorum...

    edit: mobil esp 0w40 sipariş ettim yarın gelir dediler , dexos 2 tam sentetik kitapçıkta yazılan değerlere uygun bir sıkıntı olmaz inş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çölde bir kum tanesi -- 6 Kasım 2014; 15:42:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    evet ayardan da olabilir. Rica ederim size de kolay gelsin

    hocam tekrardan rahatsız ediyorum :) bir şey soracaktım. Ben bakıma kendi yağımla gitmeye karar verdim de gm sitesinden alıcam , mobilin 2 yağı arasında kararsız kaldım : mobil 1 esp ow40 diğeri mobil1 newlife 0w40 ... esp de kutunun üstünde dexos 2 yazıyor ama newlife da yok.Sizce hangisini tercih etmeliyim, kitapçıkta -25 dereceye kadar 5w30 - 5w40 , -25 in altında 0w30-0w40 yazıyor. İstanbulda sıcaklık o değerlere düşmüyor 0w40 yağ kullanmanın bir sakıncası olur mu sizce ? Araç 1.3 CDTI

    mobil1 esp 0w40 , dexos 2 ve tam sentetik olması gerekli şartları sağlıyor araç için bir sakıncası yoksa bunu alayım diyorum ama şu daha iyi olur dediğiniz bir yağ varsa tavsiyenizi bekliyorum...

    edit: mobil esp 0w40 sipariş ettim yarın gelir dediler , dexos 2 tam sentetik kitapçıkta yazılan değerlere uygun bir sıkıntı olmaz inş.

    yok estafurullah sipariş etmekle iyi etmişsiniz araca uyan en güzel yağ 0w 40 hayırlı olsun. Bunuda dediğiniz gibi esp olanda dexos 2 tam sentetik yazıyor. Kullananlar oldu forumda 0 40 yağı sorun olmaz bence new life da koyduran var ama yazmıyor. Bu işin içinde olan bir abimizden yağlar aynı yerden çıkıyor sadece içindeki motor katkılarından dolayı böyle spesifikasyonlara ayrılıyor dedi. Yağın tarihine de dikkat edin gelince. Gerçi 5 sene raf ömrü varmış

    benim yetkili serviste konuştuğum usta da 0 40 yağ önerdi mobil . Sorması ayıp ne kadara aldınız ? Alternatif olarak castrol edge 5w-40 dexos 2 tam sentetik yağ'da kullanabilirsiniz. Şuan benim araçta o yağdan var. Daha kullanmaya devam edersem bir dahaki bakımda 0 40 koydurmayı planlıyorum. Aslında çok sık yağ değişmesini önermiyorlar bu yüzden castrolden de devam edebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 6 Kasım 2014; 18:03:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    quote:

    Orijinalden alıntı: çölde bir kum tanesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    evet ayardan da olabilir. Rica ederim size de kolay gelsin

    hocam tekrardan rahatsız ediyorum :) bir şey soracaktım. Ben bakıma kendi yağımla gitmeye karar verdim de gm sitesinden alıcam , mobilin 2 yağı arasında kararsız kaldım : mobil 1 esp ow40 diğeri mobil1 newlife 0w40 ... esp de kutunun üstünde dexos 2 yazıyor ama newlife da yok.Sizce hangisini tercih etmeliyim, kitapçıkta -25 dereceye kadar 5w30 - 5w40 , -25 in altında 0w30-0w40 yazıyor. İstanbulda sıcaklık o değerlere düşmüyor 0w40 yağ kullanmanın bir sakıncası olur mu sizce ? Araç 1.3 CDTI

    mobil1 esp 0w40 , dexos 2 ve tam sentetik olması gerekli şartları sağlıyor araç için bir sakıncası yoksa bunu alayım diyorum ama şu daha iyi olur dediğiniz bir yağ varsa tavsiyenizi bekliyorum...

    edit: mobil esp 0w40 sipariş ettim yarın gelir dediler , dexos 2 tam sentetik kitapçıkta yazılan değerlere uygun bir sıkıntı olmaz inş.

    yok estafurullah sipariş etmekle iyi etmişsiniz araca uyan en güzel yağ 0w 40 hayırlı olsun. Bunuda dediğiniz gibi esp olanda dexos 2 tam sentetik yazıyor. Kullananlar oldu forumda 0 40 yağı sorun olmaz bence new life da koyduran var ama yazmıyor. Bu işin içinde olan bir abimizden yağlar aynı yerden çıkıyor sadece içindeki motor katkılarından dolayı böyle spesifikasyonlara ayrılıyor dedi. Yağın tarihine de dikkat edin gelince. Gerçi 5 sene raf ömrü varmış

    benim yetkili serviste konuştuğum usta da 0 40 yağ önerdi mobil . Sorması ayıp ne kadara aldınız ? Alternatif olarak castrol edge 5w-40 dexos 2 tam sentetik yağ'da kullanabilirsiniz. Şuan benim araçta o yağdan var. Daha kullanmaya devam edersem bir dahaki bakımda 0 40 koydurmayı planlıyorum. Aslında çok sık yağ değişmesini önermiyorlar bu yüzden castrolden de devam edebilirim.


    Teşekkürler :)

    sipariş notunda yağın üretim tarihi eski olmasın diye uyardım gerçi dediğiniz gibi 5 sene deniliyor yine de sıkıntı olmaz.

    Ben de sizin önerdiğiniz castrol 'u almayı düşünüyordum ama yetkili servisin mobil koyduğunu öğrenince vardır bir bildikleri diyerek mobil aldım :) zaten çok da seçenek yok. Kargo hariç 96 liraya aldımhttp://www.opelgm.com/Mobil-1-ESP-0W40-Motor-Yagi-4-Litre,PR-5122.html

    Bakalım ilk defa bakıma sokucam aracımı yağ değişimi nasıl etki edecek bilemiyorum performanstan memnun kalırsam devam ederim yoksa bir de castrol deneriz :)




  • 
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.