Şimdi Ara

Corsa C-Easytronic Göstergeceki 'F' ve marş basmaması...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
36.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar,
    arabayı servisten alıp getirdikten 2 gün sonra akşam arabayı çalıştrımaya çalıştığımda oto.vites gösterge alanında "F" yazdı , marş basmaya çalıştım arabada tık yok.. anahtarı çeviriyorum hiç birşey olmuyor...
    konu ile ilgili yardımcı olabiliecek varmıdır... lütfen arıza büyük olmasın servis öküz gibi para bayıldım çünkü



  • sadece akü bitmiştir aracın aküsünü ölçtür viteslede asla oynama easytronic sistem aküden yeterince elektrik alamayınca f konuma geçer çünkü debriyaj elektirik gücüyle çalışıyo
    hiç bir sorun yok merak etme aküyü de değiştir derim .
  • tamam yarın sabahtan ilk işim bu olacak.. teşekkürler... ha birdehttp://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=3115&highlight=g%F6stergede burada çok farklı biir sorundan çıkabileceğini okudum umarım beyin arızası değildir...

    not: başka forum linki koymak yasakmıdır değilmidir bilmiyorum..
  • hıııı bide unutmuşum aracı başka araçtan akü takviye kablosuyla çalıştır bi 10 dakika kadar çalışsın araç ,çünkü akünün kendine gelmesi anca 10 dakkada oluyo ondan sonra stop ettir sonra çalıştır görüceksinki düzelmiş,bide bun arada akü şarj olurken vites değiştirmeye çalışma aracı hareket ettirmeye çalışma ok!!!
  • ok, tavsiyelerini uygulayacağım...

    quote:

    Orjinalden alıntı: 34 HIZ 50

    hıııı bide unutmuşum aracı başka araçtan akü takviye kablosuyla çalıştır bi 10 dakika kadar çalışsın araç ,çünkü akünün kendine gelmesi anca 10 dakkada oluyo ondan sonra stop ettir sonra çalıştır görüceksinki düzelmiş,bide bun arada akü şarj olurken vites değiştirmeye çalışma aracı hareket ettirmeye çalışma ok!!!
  • ya bu arada arabada teyp, farlar falan çalışıyo.. akü bitse çalışırmı??
  • çalışır tabiki ,onlar çok elektirik çekmezler ,aküden en fazla marş basma esnasında elektirik gider
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bence aracını takviye kablosu ile çalıştırma. bana tavisyue edilen kesinlikle aküyü takviye etmeyin takviye vermeyin olmuştu. 99 astramızdan beri her alışımızda elektronik aksama zarar verebileceği için takviye kullanmıyorz. akünü sök komple şarj ettir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 34 HIZ 50

    hıııı bide unutmuşum aracı başka araçtan akü takviye kablosuyla çalıştır bi 10 dakika kadar çalışsın araç ,çünkü akünün kendine gelmesi anca 10 dakkada oluyo ondan sonra stop ettir sonra çalıştır görüceksinki düzelmiş,bide bun arada akü şarj olurken vites değiştirmeye çalışma aracı hareket ettirmeye çalışma ok!!!
  • Aynı durum ben de oldu , marş motorum arızalı çıktı.
    Akü orjinal ise bitmiş olabilir(iyi ihtimal, akşam olması bunu destekleyici hava sıcaklığı biraz daha düşük oluyor)takviye yapmakta bir sakınca yok, kitapçıkta nasıl yapılacağı bile yazılıyor, kutup başlarını direkt birbirine bağlamayacaksın biri uç ( negatif ucu mu pozitif ucu mu olduğunu hatırlayamadım) otomobilin kendi kaportasına takılacak, o zaman bir riski yok. Kitapçığını incele.

    Beyinde bir arıza varsa 1.600-1.700 civarında bir fiyat var, bir dostum bu yüzden corsasını servisine satmıştı( 1.500 ytl düşük değere)
  • takviye kablosu doğru kullanıldığında hiç bir zararı yok astradan daha çok elektronik donanımı olan daha çok beyne sahip bmw 5.20'leri cdı mersoları biz çok takviyelerle çalıştırdık yeterki eksiye eksi artıya artı vede şasi olsun sorun olmaz
  • aracın baskı balatası son seviyede olduğundan aracın çalışmadığını söyledi servis... geçen hafta full bakımını yaptırmaya gittiğimde de değişse iyi olur demişlerdi ama idare eder dediklerinden masraf artmasın die değiştirmemiştim..
    gedizler servse götürdüm , biraz daha pahaı oluyor biliyorum ancak world'e 6 taksit ve %25 indirim var o yüzden orayı tercih ettim..

    ilgilenip mesaj atan herkese çok teşekkür ederim...
  • Merhaba bende easytronic corsa c sahibiyim dizel versiyonu
    Aynı sorun (sadece f yazmıyor bende onun yerine şu acil yardım işareti çıkıyor hani şu araba ve anahtar işaretinin olduğu)
    bendede oluyor.Araba çok soğuk zamanlarda mesela sabhaları erken saatte yada gece filan kontağı çeviriyorum bir türlü marş almıyor.5 dakika uğraştıktan sonra araba çalışıyor ama elektronik kilit sistemini devreye soktuğu için hem motor daha yıpranarak çalışıyor hemde normalin iki katı mazot yakıp aracın kontrolü zayıflıyor.en yakın servise kadar kullanıyorum o halde.İlk olarak bayram arefesinde yaptı bunu.Servise götürdüm kızdırma bujisi arızalandı dediler değiştirdiler.Aradan 2 ay geçmedi yine yaptı perşembe günü.Cuma sabahı yine servise götürdüm yine aynı şeyi dediler.yine değiştirdiler.Bu arada Aküden kıllandım ölçtürdüm hazır oradayken diye ama iyi çıktı seviyesi.Dedim başka hangi sebep oalbilir.kızdırma rölesinden olabilir ama onda herhangi bir problem yok dediler.Bu sabah 7 de arabanın camları donmuştu yine kontağı çevirdim yine almadı.ama geçen seferkiler gibi uzun uzadıya inat etmedi çalışmak için bu sefer 1-2 dk içinde çalıştı ve o arıza işareti çıkmadı.Ama eminimki yine çıkacak belli bir süre sonra.Bana bu kızdırma bujisinin (4 tane oluyor muş dizel araçta )arızalanması açıklaması tatmin edici gelmedi.Bana her defasında başka bir bujiyi söylüyorlar ama nereye kadar?değiştirmediğim 2 buji kaldı ama sabrım kalmadı.sizin burda akü açıklamarınızı okuyunca ilk olarak kıllandığım sebep olan akü geliyor aklıma ama onu da ölçtürdüm dün iyi çıktı gerçi aracım 2004 model ve hala orijinal aküyü kullanıyorum akülerin ömrü hakkında bilgim yok ama bu konudaki ümit adlı arkadaşın dediği marş motorunun arızalı olması şu anda en mantıklı açıklama gibi geliyor.
    Lütfen bana yardım edermisiniz servis beni kazıklıyor gibi geliyor her defasında kızdırma bujisi diyerek.Artık yetkili servislerden soğudum son kez sanayiye gidicem hiç değilse adamlar tecrübeli diye
    sizce ana sorun ne olabilir?




  • ya arkadaşlar yokmu bu sorunun nedenini bilen yada başına daha önce gelip sorunla karşılaşmış , bilgili, yardım edecek bir arkadaşımız bana?
  • ardan çok zaman geçmiş ama , bende yeni olduğu için lazım olur diye ekleyeyim dedim. ablamın 2002 corsa'sında F hatası çıktı. özel opel serivse götürdük. fren hidroliği akmış ve beyine sızmış, beyin gitmiş. vites değiştirme mekanizması bozulmuş. arada baskı balatayıda değiştirdiler. meknaizma 600 tl. beyin için 300tl geri kalanda balata ve işçilik toplam 1700 tl sıkışmış. aklınızda bulunsun bu lanetlerin ne yapıp edip her iki senede bir fren hidroliğini değiştirin!!!
  • Benim de başıma geldi umarım bilgiler işinize yarar.Opel astra easytronic arabamla seyir halindeyken motordan bosda bağırma sesine benzer ses geldi daha sonra kırmızı ışıktan sonra araç çalısır vaziyette ancak gaza basmama rağmen ilerlemedi,kontağı açıp kapatttım bidaha araç çalışmadı.ekranda F hatası olduğu gözüküyordu,Servisi aradım kesinlikle aracı hareket ettirmeyin dediler.Kasko şirketimi aradım çekici yolladılar.Eğer Kaskonuz yoksa veya karşılamıyorsa çekici fiyatları 80-180 arasında değişiyor,pazarlık yapın.Aracınz vitesdemi bostamı bu önemli ona göre çekici gelebiliyor.Daha sonra aracı özel bi yerde yaptırdım,Şanzıman beyni tamir oldu,Eğer bu yeterli değilse aynı hatayı tekrar gösterme ihtimali varsa,Debriyaj seti ve rulmanı da değisecek.1000 lira civarında tuttu benimkiler. 1600a da yapan var ama 1000in altı zor.Tanıdığım yok servis garanti olur derseniz,2000 lira üzeri.Arac şükür sapasağlam artık.AracıN f hatası vermesi ve bu arızaların sebebinin gazla frene aynı anda basılması olduğunu söylediler,daha çok vitesli arabaya alısıp otomatik sansızmanlı araca geçenlerin yaptığı başlardaki alışamama evresi..




  • madem konu hortlamış bende 2005 corsamda olan F hatasının çözümünü söyleyeyim. işin en net tarafı F False demek yani yanlış/hata anlamında. tamamen elektriksel bir problem. F yazdıgında çekici ile arabamı arkas a götürdüm sagolsun usta beyni değişecek dedi. servis 1700 tl degerindeki beyni garanti kapsamında değiştirdi. aradan 2 gün geçti yine aynı sorun. araba gitti geldi düzeldi yine aynı vb. sorunun nedeni komik ama soguk havalarda arka cam resistansının dügmesine sürekli basılı bırakıyordum resistansta elektriksel bir hata mevcutmuş düğmeyi off konumunda kapatınca araç F hatası vermiyordu. nitekim resistans tesisatı ile ilgili problemi giderdiler ve düzeldi.
  • Merhaba gelecekten geliyorum bende Opel corsa 2004 model yarı otomatik 1.2 motor araç kullanıyorum her seferinde yağmurlu havalarda F hatası veriyor aracı 1 senedir kullanıyorum 1 ay önce muayeneden sorunsuz bi şekilde geçti egerki aküde bi sıkıntı olsaydı büyük ihtimalle verdikleri kagıtta yazardı aküde sorun yok tamırcilere soruyorum her biri başka bişey diyor bu işi bilen ehli olan biri yokmudur acaba buralarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.