< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 9 Haziran 2010; 20:02:54 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 9 Haziran 2010; 20:02:54 > |
Rölantide çalışırken motor performans modunda değil, boşta dönme modundadır, klima devrede değilken ürettiği gücü amaçsızca boşa sallar, sadece yağ pompası, su pompası, şarj dinamosu (varsa hidrolik direksiyon pompası) bu güçten istifade eder ve motor illâki kusursuz çalışma halinden daha uzaktadır. Bu tüm motorlar için az veya çok geçerlidir. 160 km/h ile düz yolda 5. viteste giderken motordan herhangi bir düzensiz ateşleme veya sinüs dalgasında parazitleme gibi bir durumda karşılaşmayacağınız ne kadar normalsa rölantide çalışan bir motorun kendini en iyi tarafından gösterme gayreti ve amacı yok. Rölantide pejmurde, performansta takım elbise. Motorun rölantide ne yaptığı değil, güç üretirken ve biz bu gücü kullanırken ne yaptığı önemli. Benim 1.4 TSI 122 HP de sabahları (bazen de akşamları, kafasına göre) ilk 5-8 saniye 1250 devire çıkıyor, sonra 650 devirde düşüyor. Çalışma şekli böyle. Bu arada da BOSCH servisinin pek de teknik bulmadığım "pistonlardaki hafif çatlamalardan" cevabını lütfen kendilerine aynen iade ediniz Sayın arkadaşım ve hemşehrim _Azza_ Motorda çatlak piston insanda çatlak kafatası ile eşittir. Çatlak piston motoru kitler, karteri patlatır, yağın yanma odasına girmesine neden olur ve eksozdan simsiyah dumanların çıkmasına kadar da gider. Teknik bir servisin gayrı-teknik cevaplar vermesi düşündürücüdür. Diğer yandan bakarsan da otomobil tamircilerinin ve motor ustalarının içten patlamalı bir motorun TAM OLARAK nasıl çalıştığını da TAM OLARAK bilmedikleri de malumunüzdür.... Pratik ve Teorik farkı burada ortaya çıkıyor. Elektrik mühendisi adi anahtarı vaviyen anahtarla değiştiremez ama apartman projesi çizer, elektrikçi çırağı projeden anlamaz ama boru-buvat-kofre-kablo-anahtar ve priz, hepsini döşer, hem de 1 günde. Saygılarımla, Taner Göde |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 10 Haziran 2010; 0:19:53 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|