Şimdi Ara

Corsa C Kulubü (2001-2006) (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.448
Cevap
46
Favori
288.752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar aracı satın aldım Corsa 1.2 Enjoy 92.000 km 16.600 tl
  • -------KOLTUUUKK--
    Arkadaşlar corsa 2005 i olanlar bilir..Arka koltuklar çok rahatsızlık verici, hayr zaten koltuk sert birde başlıklar o kadar konforsuzki, başlıkları çıkarmadığınız sürece arkadaki vatandaş' a eziyet çektiriyorsunuz..yani bir hundaı getz, bir fıat punto ile karşılaştırdığımda, benim opel koltuk bakımından sınıfta kalmış görünüyor..
    --- Soruma geliyim, arkadaşlar bu konfor problemini koltuk kılıfı ile çözmemiz mümkünmü?? yani ortapedik koltuk kılıfları vs vs... varmı uygulayan?
  • qin hayırlı olsun iyi uygun fiyata almıssın umarım masraf etmessin, kazasız sürüşler.
  • Sorkun kardeş dogruluk payın var evet. bu aracın arka koltukları etsiz. cılız. Bundan ötürü süngeri serttir. Ancak sertliği iyidir yolda fazla yormaz yani aslında ortopedik standartlarına denk gelmiştir. Kafalıklara gelince EU standarlarında kalıkları var bende inceledim ama malesef bizim insanımızın ben dahil oturuş pozisyonunumuz bozuk bundan ötürü kafalıklar rahatsızlık vreiciymiş gibi. Yani sorun kafalıklarda değil bizde. :)) Konfora gelince koltukları sert evet, Ama özellikle arka süspansiyon değerleri saydığın o araçların hepsindsen farklı bir sistemi var yani aşırı rahat bir araç. ki bunların en önemli bilinen avantajı budur. Soruna gelince kılıf bi işe yaramaz. iyi kllanımlar.
  • arkadaşlar bu corsa da 16-17 jant kullananlara soruyorum. arabanın süspansiyonları zaten sert bozuk yolsa mideyi çalkalıyor. bu jantlarla daha da kötü olmuyor mu? alıp takmayı düşünüyorum yol tutuş ve görüntü için ama kararsızım.
  • bENDE 14 VAR ama Corsa C lerin süspansiyonu yumşak die biliyorum. Ki benmiki nazarlardan uzak oyle. Benimde aklımda var hatta asra h 10 kollu 4 bijonlu çelik jantı. Tabiki sertleşir ama olehissedilecek kadar olmaz.
  • hocam baya sert ya. hatta çoğu zaman sanki amortisör kitlemiş de sadece lastik kasılıyormuş gibi hissedip sağa çekip araba kasılıyor mu diye ön kaputa falan bastırıyorum. sorun yok gibi görünüyor. belki de küçük arabaya alışmadığımdandır :)) kasislerde ön ve arkadan gıcırtı geliyor ve kasis geçişleri çok sert oluyor.
  • ha bi de diğer corsa c lerin önü biraz daha yukarda duruyor benimki baya yere yakın sanki önü basılmış gibi. ama araç orjinal önden bastırınca kasılması gayet normal. bi ara da lifte kaldırmışlardı tekerler baya aşağı sarktı. nerdeyse bi teker boyu çamurluktan sarktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    hocam baya sert ya. hatta çoğu zaman sanki amortisör kitlemiş de sadece lastik kasılıyormuş gibi hissedip sağa çekip araba kasılıyor mu diye ön kaputa falan bastırıyorum. sorun yok gibi görünüyor. belki de küçük arabaya alışmadığımdandır :)) kasislerde ön ve arkadan gıcırtı geliyor ve kasis geçişleri çok sert oluyor.

    bu arabanın hafif olmasıyla ilgili benim de en sinir olduğum nokta. D sınıf araçlara bakıyorum kasislerde sadece tekerlekler yukarı kalkıp iniyor, arabanın yerden yüksekliği sabit. bizim ki ne kadar yavaş girersem gireyim sanki kasiste sekiyor. Bende de kasiste arkalardan ses geliyor koltuktan mı yoksa süspansiyon mu yoksa kapıdan mı çözemedim daha.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemir87 -- 13 Haziran 2013; 21:04:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    ha bi de diğer corsa c lerin önü biraz daha yukarda duruyor benimki baya yere yakın sanki önü basılmış gibi. ama araç orjinal önden bastırınca kasılması gayet normal. bi ara da lifte kaldırmışlardı tekerler baya aşağı sarktı. nerdeyse bi teker boyu çamurluktan sarktı.

    Muhtemelen amortisörleriniz bitik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mustafa kardeş. Senin sorunun helezonların ölü vaziyette, buda amortisörlerin aşırı derecede .ömrünü azaltır. helezonlar bitince esneme payıda biter aracın ve yerden yüksekliği düşer. gıcırtı sesi gelince bunların cogunda, bendede var, tabla burçları plastik o esneme sırasında kuruyunca gıcırdıyor, yağlatman kesin çözüm, şahsen denedim. Kaputa basınca esnemesi seni yanıltmasın aracı esneten sadece helezondur, senin aracında son kalan amortisorun itme kuvvetinin esnemesidir.




    Ozdemir kardeş Seninde amortisorun bitik. Tüm araçlarda jelezon yaylandırır, amortisor de bu yaylanmayı minimuma ve sıfıra indirir.Tıkırtı amortisor takozun bitik.

    İki arkadaşada not: Bu araçların amortisor ve helezonları ikiside sağlıklı bir şekilde çalıştıgında maksimum uyum sağladığında, o D sınıfı araçların çoğundan daha konforlu,
    iddamda beni yanlış anlamayın amacım inatlaşmak değil, sadece Araştırmayı çok severim.




  • Arkadaşlar 1.4 ecotec motorlar tüpte sıkıntı çıkarıyor mu ?

    Tüplü almak istiyorum ikinci el sorun yaşıyanınız var mı ?

    tek kapılı hususi satmak isteyen arkadaşlar varsa izmir içi msj beklerim
  • Tvinport motor sıkıntılı opeln, gerisi normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sstmemrah

    Ozdemir kardeş Seninde amortisorun bitik. Tüm araçlarda jelezon yaylandırır, amortisor de bu yaylanmayı minimuma ve sıfıra indirir.Tıkırtı amortisor takozun bitik.

    İki arkadaşada not: Bu araçların amortisor ve helezonları ikiside sağlıklı bir şekilde çalıştıgında maksimum uyum sağladığında, o D sınıfı araçların çoğundan daha konforlu,
    iddamda beni yanlış anlamayın amacım inatlaşmak değil, sadece Araştırmayı çok severim.


    sstmemrah bilgiler için teşekkürler öncelikle, gıcırtı için yağlamayı deneyeceğim. Süspansiyonlarda bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum geçen yıl önleri değiştirtmiştim. Değiştirmeden önce yol yamalarında bile rahatsızlık veriyordu, değiştirince düzelmişti. Bende ki gıcırtı özellikle bu plastik kasislere yan girdiğim zaman çok oluyor.




  • arkadaşlar yorumlarınız için çok sağolun. yavaş yavaş neyi var neyi yok öğrenip çözmeye çalışıyorum. baya takıntılıyım arabam sorunsuz tertemiz olsun isterim hep. amortisöre de sıra gelir inşallah. araştırdığım kadarıyla en memnun kalınan marka bilstein amortisörlermiş. kısmet olursa onu düşünüyorum.

    arabada gaza basınca silkeleme, vites geçişlerinde baya sallama sorunu vardı. yüksek süratte gaz verince ileri atıyor gaz kesince pısıyordı hele virajlarda gaza basıp bırakmaktan korkar olmuştum öyle bir sallanıyordu ki. ayrıca giderken debriaja birden basınca devir stop edecek kadar düşüyor tekrar yükseliyordu. biraz araştırdım EGR valfinden yaptığını öğrendim. opellerin bilinen kronik sornuymuş. bilmeyen arkadaşlar için dün söktüm bir gün tinerde beklettim fırçayla içini iyice temizleyip biraz önce tekrar taktım deneme sürüşüne çıktım sorunlarım büyük oranda düzeldi. gaz tepkisi arttı sanki. artık daha rahat kullanılıyor. sallanma sorunu tamamen gitti. fotoğraf çekmeyi unuttum ama netten yapan arkadaşlar resimleriyle paylaşmış. zamanı olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. iki vidanın tuttuğu bir parça sökmesi de çok basit.

    yine rölanti motorunun da temizliği çok farkettiriyormuş. onu da söküp temizleyim dedim ama yerini bulamadım. bilen arakadaşlar resimle gösterirse çok memnun olurum.

    ayrıca 2 gün önce arabanın orjinal anahtarı kumanda etmedi. kapıları manuel olarak açtım kapattım sonra kendiliğinden düzeldi. şimdi kumanda ediyor. baktım P1616 arıza kodunu kaydetmiş. şu an arıza lambası yanmıyor ama bir daha olur mu neden böyle tutukluk yaptı immobilizer beni yolda bırakır mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemir87

    quote:

    Orijinalden alıntı: sstmemrah

    Ozdemir kardeş Seninde amortisorun bitik. Tüm araçlarda jelezon yaylandırır, amortisor de bu yaylanmayı minimuma ve sıfıra indirir.Tıkırtı amortisor takozun bitik.

    İki arkadaşada not: Bu araçların amortisor ve helezonları ikiside sağlıklı bir şekilde çalıştıgında maksimum uyum sağladığında, o D sınıfı araçların çoğundan daha konforlu,
    iddamda beni yanlış anlamayın amacım inatlaşmak değil, sadece Araştırmayı çok severim.


    sstmemrah bilgiler için teşekkürler öncelikle, gıcırtı için yağlamayı deneyeceğim. Süspansiyonlarda bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum geçen yıl önleri değiştirtmiştim. Değiştirmeden önce yol yamalarında bile rahatsızlık veriyordu, değiştirince düzelmişti. Bende ki gıcırtı özellikle bu plastik kasislere yan girdiğim zaman çok oluyor.

    Ön salıncakların özelliği o yan kasise girince birbirinden bağımsız esneyip salıncağın burc gicırdiyor. ama kasise dik yani iki saıncakta aynı anda girince esnemiyorlar. Kendimden biliyorum,bendede oluyor.. ( ki bu birazcıkta bu araçların yol tutus ozelliği).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    arkadaşlar yorumlarınız için çok sağolun. yavaş yavaş neyi var neyi yok öğrenip çözmeye çalışıyorum. baya takıntılıyım arabam sorunsuz tertemiz olsun isterim hep. amortisöre de sıra gelir inşallah. araştırdığım kadarıyla en memnun kalınan marka bilstein amortisörlermiş. kısmet olursa onu düşünüyorum.

    arabada gaza basınca silkeleme, vites geçişlerinde baya sallama sorunu vardı. yüksek süratte gaz verince ileri atıyor gaz kesince pısıyordı hele virajlarda gaza basıp bırakmaktan korkar olmuştum öyle bir sallanıyordu ki. ayrıca giderken debriaja birden basınca devir stop edecek kadar düşüyor tekrar yükseliyordu. biraz araştırdım EGR valfinden yaptığını öğrendim. opellerin bilinen kronik sornuymuş. bilmeyen arkadaşlar için dün söktüm bir gün tinerde beklettim fırçayla içini iyice temizleyip biraz önce tekrar taktım deneme sürüşüne çıktım sorunlarım büyük oranda düzeldi. gaz tepkisi arttı sanki. artık daha rahat kullanılıyor. sallanma sorunu tamamen gitti. fotoğraf çekmeyi unuttum ama netten yapan arkadaşlar resimleriyle paylaşmış. zamanı olan arkadaşlara kesinlikle tavsiye ederim. iki vidanın tuttuğu bir parça sökmesi de çok basit.

    yine rölanti motorunun da temizliği çok farkettiriyormuş. onu da söküp temizleyim dedim ama yerini bulamadım. bilen arakadaşlar resimle gösterirse çok memnun olurum.

    ayrıca 2 gün önce arabanın orjinal anahtarı kumanda etmedi. kapıları manuel olarak açtım kapattım sonra kendiliğinden düzeldi. şimdi kumanda ediyor. baktım P1616 arıza kodunu kaydetmiş. şu an arıza lambası yanmıyor ama bir daha olur mu neden böyle tutukluk yaptı immobilizer beni yolda bırakır mı?


    Mustafa bey. Benim araçtada sizinki gibi belirtler vardı. Açıklamanızla EGR valfinin sıkıntılı olduğunu öğrendim. Ki şüpheleniyordum. Bu tür temizlikte. ipucu olaak öncelikle karburatör, enj temizleyici spreyler satılıyor. Onlar çok etkili oluyor. basınçlı suda zehir gibi akıtıyor kiri.- 2. seçenekte Klasik balata temizleyiciler aynı işlevi görüüyor ki. Bu iki üründe tinerden daha etkili bileşimli. Aklınızda bulunsun. Benim araç 1.3 Dizel Bunların EGRSİ NERDE YADA NASL SÖKÜLÜ RESİM YADA TARİFİ ??


    Bende yeni aldım aracı bakımların haftasonu yaptırdım. Bende yavaş yavş topluyorum.


    Sıkıntım silecek mekanizması kurumuş yağlamak istiyorum benimde onu araştırmam gerekiyor.???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sstmemrah -- 17 Haziran 2013; 11:37:23 >




  • büyük uğraşlarla aramalarım sonucu bulduğum bir kitap. corsa c kasa için haynesin tamir ve bakım kitabı. 388 sayfada bu corsaların sorunlarını tamirlerini her parçanın nasıl sökülüp takılacağı ve civataları ne kadar sıkacağınıza kadar ayrıntılı anlatmış.içinde resimler de var yüklediğim bağlantıdan indirp bir nakın isterseniz. büyük ihtimalle egr nin yerini de bulursunuz. yalnız komple ingilizce. anlamadığınız sayfalarda yardımcı da olabilirim

    https://hotfile.com/dl/229260931/ac65591/Haynes_S.__R._Manual_-_OPEL_CORSA_-_Oct.2000_to_Sept.2003_Petrol___Diesel.pdf.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    büyük uğraşlarla aramalarım sonucu bulduğum bir kitap. corsa c kasa için haynesin tamir ve bakım kitabı. 388 sayfada bu corsaların sorunlarını tamirlerini her parçanın nasıl sökülüp takılacağı ve civataları ne kadar sıkacağınıza kadar ayrıntılı anlatmış.içinde resimler de var yüklediğim bağlantıdan indirp bir nakın isterseniz. büyük ihtimalle egr nin yerini de bulursunuz. yalnız komple ingilizce. anlamadığınız sayfalarda yardımcı da olabilirim

    https://hotfile.com/dl/229260931/ac65591/Haynes_S.__R._Manual_-_OPEL_CORSA_-_Oct.2000_to_Sept.2003_Petrol___Diesel.pdf.html

    Yanlız kafama takılan must. senin aracında pısma sarsılma kasma tamam bendede var tüm belirtiler. EGR valfi yanmayan yakıtı egzozdan tekrar motora iletiyo, sanki başka arıza belirtileri gibi MAF yada oksijen sens gibi ? EGR olduğuna eminmisin ?? Ktapcık için thanks :))



    Baktım kitapçığa birtek 1.3 motor yok kitapçıkta benimkide 1.3 :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sstmemrah -- 18 Haziran 2013; 8:54:14 >




  • Antenin plastiği kırılmıştı sallanıyordu, bende sinirlendim. kırdım. :D tabi dibide yalama olmuş çıkmıyor. dibiyle lazım :// nette baktım 2 parça şeye 50 tl dyolar bide her yerde yok . Çözüm Çare ????
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.