Şimdi Ara

Corsa C Kulubü (2001-2006) (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
1.448
Cevap
46
Favori
288.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı seslerden benim aracımda da var arkadaşlar. 1.7 dti 2003 model benim araç. bide direksyondan takır takır ses geliyo bozuk yolda giderken. direksyon kutusu yürüyen aksam 4 amorsitör komple değişti. sorun gene devam. birde direksyon biraz sert dönüyo. Nedendir.
  • direksiyondan gelen ses, klasik hidrolik direksiyon olmadığından, direksiyonun alt kısmından geliyor, bu olay kronik kulağını tıkıycan, sertliği de, dediğim gibi sıvı olmadığından mekanik motorundan, onun yumşatması lazım. baktır.
  • Arkadaşlar Merhaba,

    1 yıldır corsa c 1.3 easytronik dizel kullanıyorum. Neredeyse şimdiye kadar hiç manuel vitese atmadım. Hep A da kullanırım. Öyle agresif yapım yoktur. Çok sakin giderim. Bu sıralar aracımın bazı kısımlarında sıkıntılar baş göstermeye başladı. Forumda gezerken gördüm. Çoğu problem aynı gibi.

    1.Kasisten geçerken, sangi bagaj kapağı açılırken çıkan gıcırtı gibi bir ses geliyor. Viraj lastikleri yada amortisör takozundan olduğunu sanıyorum.
    2.Rolantide devir göstergesi çok inceden hafif hafif aşağı yukarı oynuyor. Çok dikkatli bakınca fark ediliyor.
    3.Arabayı ilk çalıştırmada hiçbir sorun yok. Bir tur atıp aracı stop edip tekrar marşa basınca birazdaha geç alıyor.
    Boğaz kelebeği kurum bağlamış olabilir diye düşünüyorum.
    4.Klima yada fan açıkken aracı çalıştırmak daha zor. Marşa daha uzun süre basmam gerekiyor. Büyük bir sallantıyla araç çalışıyor. Bazen çalışamadan bayılıyor.
    Buda egr valfi ile alakalı olabilir sanıyorum.
    5.Sıkışık trafikte dur kalklarda okadar çok sirkeliyorki anlatamam. Az bi gaza dokunuyorum uçuyor.Hafif ayağımı çekiyorum motor freni yapar gibi bir anda yavaşlıyor.
    Ancak yüksek viteslerde herhangi bir sıkıntı yok. Vites geçişlerini pek hissetmiyorum.
    Buda egr valfi ile alakalı olabileceğini düşünüyorum.
    6.Mesela 2. vitesten 1 e düşerken alt kısımdan tak diye bir ses geliyor. 1 den 2 ye yükselirken de aynı. sanki yerde bi petşişenin üzerinden geçmişim gibi bir ses. Kalibrasyon varmı bu şanzımanda emin değilim. Bazıları otomatik yapıldığını söylemiş.
    7.Şu sıralar gaza basarken bile bir harhar tarzı hoplama hissediyorum. Bunun içinde enjektörlere bir bakmak lazım sanıyorum.
    8. Arka kampanalar ile başım dertte. Arabayı nezaman yıkasam el freni kampanayı bırakmıyor. WD-40 sıkıyorum. Anca düzeliyor.Daha önce söktürüp zımparalattım ama ne çare.Fren telini kontrol ettim ama bişey çıkmadı.

    Biraz uzun oldu ama sizlerinde fikirlerini bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birber80 -- 4 Eylül 2013; 19:51:50 >




  • yukardaki arkadaşın 5. maddede dediği bendede oluyor. çok sinir bozucu. aracım manuel 1.3 dizel. ARAÇ KASILARAK ÇALIŞIYOR.
  • 4. madde arabayı durdurmadan önce klimayı kapatın hatta fanla klima içindeki tüm klimatize havayı da boşaltın. hem ilerde koku yapmasını engeller hem de daha sağlıklı marş basarsınız
    8. corsa da arka taraf disk mi ilginç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    4. madde arabayı durdurmadan önce klimayı kapatın hatta fanla klima içindeki tüm klimatize havayı da boşaltın. hem ilerde koku yapmasını engeller hem de daha sağlıklı marş basarsınız
    8. corsa da arka taraf disk mi ilginç


    :) evet ya kampana yerine disk yazmışım.
  • arkadaşlar corsa 1.4 2001 elegance aldığımı yazmıştım. arabamdan ilk aldığımda hiç memnun değildim yazmıştım hatta fiat bravadan sonra hiç gitmiyor gibi gelmişti ama yaklaşık 3500 liralık bir bakımla ( hiç boya yok zaten) bujiler buji kabloları, soğutma sistemi temizliği ( içinden 1 avuç kusmuğa benzer pas çıktı =) ) kırmızı antifriz, 4 lastik bridgestone, yeni debriaj seti luk marka, triger seti devirdaim pompası karter contaları yeni mobil1 yağ, klima radyatörü değişimi dahil bütün klima bakımları, lpg bakımları ayarları falan derken şu an çok memnunum. daha aklıma gelmeyen birçok şey. çok korkak olmama rağmen hızımı 140 a sabitleyip adana istanbul yaptım. yani bana bile o kadar güven veriyor. arada 160, 170 yaptığım da oldu. maşallah 140 la sabit taa istanbula hiç sıkıntı çıkmadı. hatta 160 la giderken bile hissiyat sanki 90 gibiydi. TEK PROBLEMİM yakıt. 40 litre lpg ile 310 km civarı gidiyor şehir içinde. vitesleri de 2000 civarında atıyorum çok sakin kullanıyorum yine de değişmiyor. uzun yolda 90-100 le gidim dedim 140 la gittiğimden daha çok yaktı. bu sorunu da çözsem hiç satmam. arabanın küçük bagaj sorununu da çözdüm tavan bagajı aldım şu tabuta benzeyenlerden. yani şu anki tek sorunum yakıt. bu kadar bakımdan sonra acaba ne yapabilirim neresine baktırabilirim?




  • bu arada lpg markası mimgas diye bir marka. lpg ye geçince çıt çıt çıt enjektör sesi geliyor. daha önceki hiçbir lpg li arabamda böyle çıt çıt çalışan enjektör sesi duymamıştım. alakası olabilir mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    bu arada lpg markası mimgas diye bir marka. lpg ye geçince çıt çıt çıt enjektör sesi geliyor. daha önceki hiçbir lpg li arabamda böyle çıt çıt çalışan enjektör sesi duymamıştım. alakası olabilir mi acaba?

    Enjektör sesiyle alakası yok,o enjektörün modelinden kaynaklanıyor. Öncelikle benzinde bir deneyin bakalım araba ne yakıyor;ona göre sorun lpgde mi arabada mı anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar. Opel corsa 1.3 cdti enjoy 2004 model 90 bin km araçta hasar değişen yok bir parça çizik boyası var lastikler yeni.Muayene var,bakımlar yapılmış yıpranmamış biraraba.20 bin liraya anlaştık sayılır sizce nasıl? Hem araçta eski tip orjinal kaset çalar var bunun yerine cd çalar taktırsak bilgi ekranıyla uyumsuzluk olur mu? Araç hakkında pek bilgim yok artıları eksileri nelerdir?
  • merhaba arkadaşlar bende yeni 2005 1.4 enjoy twinport aldım sunrooflu, 90bin km. arabam hoş gümüş gri renk içim ısıntı fakat nette tam olarak tüm özelliklerini bulamadım bilen arkadaşlar bana tam olarak özelliklerinden bahsedebilir mi? kronik hastalılaı genel olarak direksiyon kutusundn galiba görünen o.

    ufak tefek bakımlarını yaptırmam gerekiyor içim rahat olsun diye fakat bu araçlar trigerli mi zincirli mi yarın ilk ona bakacağım. herkese iyi akşamlar.
  • selam arkadaşlar bende aranıza yeni katılıyorum. 10 gün önce 2004 opel corsa essantia 1.000 cc araç aldım. aracımdan oldukca memnunum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caytepeli -- 10 Ekim 2013; 14:57:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    bu arada lpg markası mimgas diye bir marka. lpg ye geçince çıt çıt çıt enjektör sesi geliyor. daha önceki hiçbir lpg li arabamda böyle çıt çıt çalışan enjektör sesi duymamıştım. alakası olabilir mi acaba?

    Enjektör sesiyle alakası yok,o enjektörün modelinden kaynaklanıyor. Öncelikle benzinde bir deneyin bakalım araba ne yakıyor;ona göre sorun lpgde mi arabada mı anlaşılır.

    hocam bugün götürdüm enjektör sesiyle alakalı çıktı. 4 enjektörün sırayla fişini çekip taktı. sonuncuyu çıkardığında çıt çıt sesi kesildi. onu söküp değiştirdi bozulmuş basıncı çok yüksek veriyormuş. ses kesildi. motorun sallantılı çalışması da düzeldi. en az yakacak şekilde ayarlamasını söyledim. sollamalarda sıkıntı olur ama istersen yine de kısarım dedi. kabul ettim. yaptı aldım kısmasına rağmen eski halinden daha atikleşmişti. depoyu fulledim kontrol edecem bakalım azaldı mı. çok sağolun cevabınız için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caytepeli

    selam arkadaşlar bende aranıza yeni katılıyorum. 10 gün önce 2004 opel corsa essantia 1.000 cc araç aldım. aracımdan oldukca memnunum. Genelde sakin kullanırım. size sormak istediğim birkaç sorum olacaktı. hararet göstergesi kaçta duruyor şehir içinde fan kaç derecede açıyor acaba. normalde 90 diye biliyorum ancak benim araç 95 de fan açıyor 92 lere kadar düşüyor sonra. birde 2 sefer oldu vites takılıyor ve ileriye doğru ittiğimizde arabanın vitesi hep boşta kalıyor ve sallanıyo. araba örneğin 3. vitesde takılı kalıyor fakat vites kolu boş sallanıyor. ustaya götürdüm 10. dk. kaputu açıp halletti bi tel gibi bişey bağladı birdaha yaparsa değişmek gerek dedi. bende ustaya parçanın adını sormadım malesef. acaba nedir bu problem ve nekadar bir masrafı vardır.

    hararetim ilk aldığımda benim de çok yüksek seyrediyordu. bi kaç işlemden sonra motorun harareti 90 ı geçmez oldu. hangisiyle ilgili bilmiyorum ama yapılanlar triger seti değişirken devirdaim pompası da değişti eskisi baya paslanmıştı. arabada antifriz yoktu kırmızı antifriz aldım 10 dk rölantide çalıştıktan sonra genleşme kabında kusmuğa benzer pas birikti temizledik tekrar antifriz koyduk 10 dk sonra yine aynı. bu işlemi bi kaç kere yapınca içi tertemiz oldu şimdi kıpkırmızı temiz. ayrıca klima radyatörünün fanı sıkışmış rahat dönmüyordu ( ön tamponun içindeki) onu hallettik. özellikle antifriz temizliğinden sonra çok değişti. uzun yolda klima açıkken yokuş çıktığımda 100 ü bile geçiyordu şu an 85 lerde seyrediyor umarım yardımcı olur bir bakın




  • verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. benim aracımda da dediğiniz gibi kırmızı antifiriz var. özellikle baktım fan 95 derecede açıyor şehir içinde. şehir dışında benimkide 90 ile 85 arasında oluyo genelde. 95 i geçtiği hiç olmadı şimdilik inşallah da olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    quote:

    Orijinalden alıntı: çapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafabay

    bu arada lpg markası mimgas diye bir marka. lpg ye geçince çıt çıt çıt enjektör sesi geliyor. daha önceki hiçbir lpg li arabamda böyle çıt çıt çalışan enjektör sesi duymamıştım. alakası olabilir mi acaba?

    Enjektör sesiyle alakası yok,o enjektörün modelinden kaynaklanıyor. Öncelikle benzinde bir deneyin bakalım araba ne yakıyor;ona göre sorun lpgde mi arabada mı anlaşılır.

    hocam bugün götürdüm enjektör sesiyle alakalı çıktı. 4 enjektörün sırayla fişini çekip taktı. sonuncuyu çıkardığında çıt çıt sesi kesildi. onu söküp değiştirdi bozulmuş basıncı çok yüksek veriyormuş. ses kesildi. motorun sallantılı çalışması da düzeldi. en az yakacak şekilde ayarlamasını söyledim. sollamalarda sıkıntı olur ama istersen yine de kısarım dedi. kabul ettim. yaptı aldım kısmasına rağmen eski halinden daha atikleşmişti. depoyu fulledim kontrol edecem bakalım azaldı mı. çok sağolun cevabınız için.

    Arıza varsa ayrı mesele tabi.Ama motorun fakir çalışması iyi birşey değil.İdeal karışıma ayarlamanız motorun sağlığı açısından şart.En başta lpg'ye bağlı sübap ve üst kapak sorunlarının en büyük sorumlusu fakir karışımdır.




  • yaktımı uzun uğraşlar sonunda şehir içinde 8 litreye düşürdüm çok şükür. üstelik de yoğun ankara trafiğinde. tabi ki sağ ayağı eğitmenin etkisi de büyük.
  • herkeze selamlar güncel yakıtlarınızı paylaşabilirmisiniz. özellikle benzinli corsa araçlar için.
  • arkadaslar merhaba 2004 corsa 1.2 essentia.sahibinden ilan no 137481411.temiz ve yılına göre düşük km araçtır.80 bin km.tüp hiç takılmamıştır.tek kusuru geri geri cıkarken aldıgım bayan arkadasın duvara carpması sonucu arka bagaj kapagının degısmıs olmasıdır.sağ kapı ve sağ arka camurlukta lokal boya bulunmaktadır.bunların dısında guzel ve duzgundur.motoru lastikleri çok iyi durumdadır.18500 tl en son pazarlıksız verilecektir.ilgilenen olursa ilandan bana ulasabılırler.arabadan kesinlikle memnunuz fakat araç eşimindir.otomatik araç ve sedan alınacaktır..
  • uzun yolda 80 e hız sabitleyiciyle gittim 7 litre civarı yaktı. 140 la gittiğimde de 7 litre yakıyor anlamış değilim. şehir içinde de 9 litre lpg yakıyor. bir de arkadaşlar bilenler paylaşırsa sevinirim. debriaja basınca devir aniden düşüyor 500 devire kadar stop edecek gibi oluyor tekrar yükseliyor. klima açıksa ya da yüke bindiğinde stop ediyor. mesela dar bir yere park ederken ileri geri yaptığım sırada deviri ayarlamak çok zor stop etme eğilimi var sürekli. rölantisi de çok düşük çalışıyor. akü kutup başlarını sökünce düzeliyor 10 güne tekrar aynı oluyor. egr valfini söktüm kelebeği temizledim değişmedi. aklıma rölanti motoru geliyor da yerini bulamadım. 1.4 motorlarda nerde acaba? kelebek üzerinde açılan sökülen hiçbirşey yok. hararet müşiri de sorunlu bazen dibe vuruyor kablosuyla oynayınca geliyor alakası var mıdır?
  • 
Sayfa: önceki 2324252627
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.