Şimdi Ara

Corsa D Turbo Sorunu! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
23.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jeolog005

    Bu gün yetkili servise sordum 750 TL Turbo fiyatı + 150 TL işçilik toplam 900 TL'ye değiştiriyorlar. Fakat yetkili servisler arasında da fiyat farkı olabiliyor. İyi araştırıp sormak lazım.

    siz hangi ildesiniz. birde sorduğunuz 90hp modelin turbosumuydu. 75 daha ucuz oluyormuş. 90hp ise iyi fiyat hemen yaptırırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: jeolog005

    Bu gün yetkili servise sordum 750 TL Turbo fiyatı + 150 TL işçilik toplam 900 TL'ye değiştiriyorlar. Fakat yetkili servisler arasında da fiyat farkı olabiliyor. İyi araştırıp sormak lazım.

    bazen turboya giren borular patlak oluyor ve turbo arızası gibi belirti gösterebiliyor.sadece borular değişir o zaman 200 lira tutar yada borularınla beraber turbo değişir 1200 lira turar araba sökülmeden kimse garanti veremez şu kadar tutar diye. arabanız güçden düşmediyse boşuna söktürmeyin. ıslık sesi gibi bi ses yapması lazım. hemde gürültülü bi ses motorun hafif sesi değişti diye hemen yapıştırıyor tamiriciler turbo arızalı diye. turbo dizel motorun yağı eskidikçe, hava filtresi kirlendikçe sesi artar. bazen yağın numarası değişirse bile ses değişir. o yüzden sese takılmayın dizel motor zaten gürülütülü çalışır benzinli gibi değildir. arabanız 1750 devirden sonra ileri atılıyorsa, sizi koltuğa yapıştırıyorsa kafanıza takmayın basın gidin.

    ayrıca ormancı kardeşim pallerde boşluk olursa kırılır motora gider demiş. eksoz gazından kurum yapışırsa eksoz pali boşluk yapabilir kırılabilir oda en fazla katalik konvertöre gider. hava filtresinden gelen havada pislik olmayacağına göre motora giren havayı pompalayan pal niye bozulsun , niye kırılsın ki motora parça girsin.

    3 günde 500km falan yaptım. sabah yoldan geldim aracın çekişinde düşüş olduğunu hissediyorum. birde 1700 devirden sonra biraz daha atikleşmesi gerekiyordu ama artık onuda hissetmez oldum. birde yakıt tüketimi sanırım biraz artmış gibi. değiştirmek istemiyorum ama belirtiler tamamen onu gösteriyor




  • turbonun patladığını nerden anlarız ki?

    2007 model 95 beygir cdti 1.3 corsa var.... 90.000 km de araba..

    2000 deviri geçince arkaya yaslıyor ve ıslık sesi geliyor....sanırım saat gibi çalışıyor arabam...nazar değmesin

    oldu da bozuldu nasıl anlarım? ayrıca turbo neden bozulur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungurbey

    quote:

    Orijinalden alıntı: jeolog005

    Bu gün yetkili servise sordum 750 TL Turbo fiyatı + 150 TL işçilik toplam 900 TL'ye değiştiriyorlar. Fakat yetkili servisler arasında da fiyat farkı olabiliyor. İyi araştırıp sormak lazım.

    siz hangi ildesiniz. birde sorduğunuz 90hp modelin turbosumuydu. 75 daha ucuz oluyormuş. 90hp ise iyi fiyat hemen yaptırırım.

    Benımki 75 hp, şasi numarasını alıp fiyat söylediler. 90 hp nasıldır bilemem, ben erzurum servise sordum.
  • corsa d turbolarda yüklenince bi ıslık sesi geliyor. normal. ben aracı sıfır aldım, kıllandım ve servise götürdüm bana böyle dediler. bir sıkıntım da yok aracımdan çok şükür şimdilik. Corsa D 2011 euro4 75bg..
    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    turbonun patladığını nerden anlarız ki?

    2007 model 95 beygir cdti 1.3 corsa var.... 90.000 km de araba..

    2000 deviri geçince arkaya yaslıyor ve ıslık sesi geliyor....sanırım saat gibi çalışıyor arabam...nazar değmesin

    oldu da bozuldu nasıl anlarım? ayrıca turbo neden bozulur?

    2000 deviri geçince arkaya yaslADIĞI SÜRECE SORUN YOK..YASLAMADIĞINDA İŞTE O ZAMAN Bİ SIKINTI VAR DEMEKTİR. TURBO NİYE BOZULUR. KAÇAK YADA 10 NUMARA YAĞ KARIŞTIRILMIŞ MAZOT ALIRSAN EGSOZ GAZINDA OLMAMASI GEREKEN KURUM PARÇALARI OLUR VE BUNLAR TURBONUN KANATLARINA YAPIŞIR. YAPIŞAN KURUM TURBONUN KANATLARININ DENGESİZ DÖNMESİNE VE SONUCUNDA KIRILMASINA YADA SIKIŞMASINA SEBEB OLUR VE TURBO SİLİNDİRLERE TEMİZ HAVAYI POMPALAYAMAZ VE MOTOR GÜÇDEN DÜŞER.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: swat882

    turbonun patladığını nerden anlarız ki?

    2007 model 95 beygir cdti 1.3 corsa var.... 90.000 km de araba..

    2000 deviri geçince arkaya yaslıyor ve ıslık sesi geliyor....sanırım saat gibi çalışıyor arabam...nazar değmesin

    oldu da bozuldu nasıl anlarım? ayrıca turbo neden bozulur?

    2000 deviri geçince arkaya yaslADIĞI SÜRECE SORUN YOK..YASLAMADIĞINDA İŞTE O ZAMAN Bİ SIKINTI VAR DEMEKTİR. TURBO NİYE BOZULUR. KAÇAK YADA 10 NUMARA YAĞ KARIŞTIRILMIŞ MAZOT ALIRSAN EGSOZ GAZINDA OLMAMASI GEREKEN KURUM PARÇALARI OLUR VE BUNLAR TURBONUN KANATLARINA YAPIŞIR. YAPIŞAN KURUM TURBONUN KANATLARININ DENGESİZ DÖNMESİNE VE SONUCUNDA KIRILMASINA YADA SIKIŞMASINA SEBEB OLUR VE TURBO SİLİNDİRLERE TEMİZ HAVAYI POMPALAYAMAZ VE MOTOR GÜÇDEN DÜŞER.

    TEŞEKKÜRLER




  • Corsalarn turbolari tasarim hatasindan kisin yogun oldugu bolgelerde daha cabuk bozuluyormus, hatta almanyada opel araclari geri cagirip gerekli duzeltmeler yapmis. Bilgi olsun diye soyledim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jv96

    Corsalarn turbolari tasarim hatasindan kisin yogun oldugu bolgelerde daha cabuk bozuluyormus, hatta almanyada opel araclari geri cagirip gerekli duzeltmeler yapmis. Bilgi olsun diye soyledim

    piyasadaki çok bilinen firmaların hepsi turboyu boshdan alır kendi motoruna takar. yani woswosun yada renonun turbosuyla opelin fiatın torbosu aşağı yukarı aynıdır. ben -30 dereceyi bulan gecelerde 3 kışdır kullanıyorum. sabah -20 derecede buz gibi motoru çalıştırıyorum. 1-2 dakika maxsimum ısıtmayla okula gidiyorum. hiçbir sıkıntıda yok. bu motor ve turbo 1600cc altı dizel motorlar arasında dünyadaki en sorunsuz dizel motor şuan. bunun sorun çıkardığı yerde woswogen ve reno yola çıkamaz o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61
    piyasadaki çok bilinen firmaların hepsi turboyu boshdan alır kendi motoruna takar. yani woswosun yada renonun turbosuyla opelin fiatın torbosu aşağı yukarı aynıdır. ben -30 dereceyi bulan gecelerde 3 kışdır kullanıyorum. sabah -20 derecede buz gibi motoru çalıştırıyorum. 1-2 dakika maxsimum ısıtmayla okula gidiyorum. hiçbir sıkıntıda yok. bu motor ve turbo 1600cc altı dizel motorlar arasında dünyadaki en sorunsuz dizel motor şuan. bunun sorun çıkardığı yerde woswogen ve reno yola çıkamaz o zaman.

    Şu anda bir sıkıntı yok sesten başka, ses biraz artmışta olabilir ben kafayı taktığım için psikolojikte olabilir. Bilemiyorum! Sana güveniyorum, yola devam ediyorum :) 61'den anladığım kadarıyla trabzondasın, mesafe yakın, daha da bozulursa getiririm sen yaptırırsın :)
  • siz enjektörle karıştırdınız heralde ki enjektörde de bosch tek marka değildir-delphi vardır mesela, siemens vardır..... boschun turbo ürettiğini ilk defa duydum sizden. benim bildiğim birkaç tane turbo üreticisi var (garrett, KKK filan) ama bunların arasında bosch yok. yanlış bilgilendirme olmasın. :)
    ama dediğiniz gibi multijet modern dizel motorlar arasında en güvenilir olanlarındandır.
    Saygılarımla
    quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61
    piyasadaki çok bilinen firmaların hepsi turboyu boshdan alır kendi motoruna takar. yani woswosun yada renonun turbosuyla opelin fiatın torbosu aşağı yukarı aynıdır. ben -30 dereceyi bulan gecelerde 3 kışdır kullanıyorum. sabah -20 derecede buz gibi motoru çalıştırıyorum. 1-2 dakika maxsimum ısıtmayla okula gidiyorum. hiçbir sıkıntıda yok. bu motor ve turbo 1600cc altı dizel motorlar arasında dünyadaki en sorunsuz dizel motor şuan. bunun sorun çıkardığı yerde woswogen ve reno yola çıkamaz o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    siz enjektörle karıştırdınız heralde ki enjektörde de bosch tek marka değildir-delphi vardır mesela, siemens vardır..... boschun turbo ürettiğini ilk defa duydum sizden. benim bildiğim birkaç tane turbo üreticisi var (garrett, KKK filan) ama bunların arasında bosch yok. yanlış bilgilendirme olmasın. :)
    ama dediğiniz gibi multijet modern dizel motorlar arasında en güvenilir olanlarındandır.
    Saygılarımla
    quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61
    piyasadaki çok bilinen firmaların hepsi turboyu boshdan alır kendi motoruna takar. yani woswosun yada renonun turbosuyla opelin fiatın torbosu aşağı yukarı aynıdır. ben -30 dereceyi bulan gecelerde 3 kışdır kullanıyorum. sabah -20 derecede buz gibi motoru çalıştırıyorum. 1-2 dakika maxsimum ısıtmayla okula gidiyorum. hiçbir sıkıntıda yok. bu motor ve turbo 1600cc altı dizel motorlar arasında dünyadaki en sorunsuz dizel motor şuan. bunun sorun çıkardığı yerde woswogen ve reno yola çıkamaz o zaman.


    aynen katılıyorum benim araç 90hp turbo garrett imiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustik61

    quote:

    Orijinalden alıntı: jv96

    Corsalarn turbolari tasarim hatasindan kisin yogun oldugu bolgelerde daha cabuk bozuluyormus, hatta almanyada opel araclari geri cagirip gerekli duzeltmeler yapmis. Bilgi olsun diye soyledim

    piyadaki çok bilinen firmaların hepsi turboyu boshdan alır kendi motoruna takar. yani woswosun yada renonun turbosuyla opelin fiatın torbosu aşağı yukarı aynıdır. ben -30 dereceyi bulan gecelerde 3 kışdır kullanıyorum. sabah -20 derecede buz gibi motoru çalıştırıyorum. 1-2 dakika maxsimum ısıtmayla okula gidiyorum. hiçbir sıkıntıda yok. bu motor ve turbo 1600cc altı dizel motorlar arasında dünyadaki en sorunsuz dizel motor şuan. bunun sorun çıkardığı yerde woswogen ve reno yola çıkamaz o zaman.

    VfrBosch enjektor uretiyor turbo degil. Ayrica bir seyler yanlis yapilmis ki opel arabalari geri cagirdi. Ben sorunu olan arkadaslar bilsin ve tamiri opele yuklesin diye soyledim.




  • Arkadaşlar şu ıslık olayına bir son vermek için aracımın kaputunun içine telefonumu koydum siz de yapabilirsiniz bunu..Kaputu açtıktan sonra, telefonunuzun ses kaydetme özelliği varsa eğer sağ yukarda sileceklerin olduğu yerde en köşede bir boşluk var oraya koyabilirsiniz ben öyle yaptım kaputun kapanmasını falan engellemiyor..Acaba sizin ses de bundan mı?Benim ses git gide çoğaldı ve sabit kaldı..Turbo sesi diye ben hoşuma gidiyor, psikolojik olarak artık böyle kafama takmamaya çalışıyorum..ses paylaşıyorum
    Youtube Ses linki
  • natulus bana acayip bir sey yok gibi geldi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    natulus bana acayip bir sey yok gibi geldi...

    Sevgili ppzrg
    Ben bir ses duyuyordum ama bu kadar bariz gelmiyordu bana..Ustaya ilk gösterdiğimde ustayla ikimiz çok zor duyduk..sonraları ise kulak kabartmaya gerek kalmadı anlayacağın 1 hafta içinde ses 2 kat arttı..Euro 5 test arabalarıyla denedik bir ses yoktu..
  • islik tarzi bir ses için rampa yukari büyük viteste mesela 4 veya 5.ci viteste araci sıkıştırın ve gelen sesi kaydedin bence ordan cikar ortaya.
    araci ilk aldigimda önceki aracimin benzinli olmasindanda kaynakli olabilir, bende cok takildim bu sese servise gittiğimde turboda sorun varmi yokmu ne ben ne usta anliyabildi cünkü cekiste hicbir sikintisi yoktu tek sıkıntım sesti, fakat gelen ses özellikle uzun yolda icerde dinledigim müzigi bastirma noktasindaydi bende özellikle kendim rahatsizligimi bildirerek degisim istedim ve turboyu garantiden degistirtdim duydugum ses yari yariya azaldi ama kaybolmadi
    sonucta cikan ve takilan turbo birebir ayni (polonya yapimi borg warner 55kw), belki söküm takim esnasinda ustanin önceden atlanmis olan birseyi tamamlamis olma ihtimalide var saolsun usta her asamayi izletti zaten turbo söküm ve takimi nerdeyse hava filtresi gibi.
    suan aracin cekisindende sesindende cok memnunum, ses dedigim sartlarda asiri sıkıştırma esnasında duyuyorum fakat öncekine göre rahatsiz etmiyor beni, baska corsalarada bindim ve ayni ses (euro4lere) onlarda da mevcut.




  • Vallahi o dediginiz ses bende de var. aynen de dediginiz gibi yuksek viteste yokus cikarken (sıkıştırınca) o ses surtunme sesine benzer bir sese donusuyor. normalde daha zayıf ve rahatsız edici bir ses değil. Ama yokuş çıkarken korkutmuştu beni ilk aldığım zamanlarda...benimki euro 4 75 bg.
    servise de götürdüm adamla 5-10 km yol gittik ve adam sesin normal olduğuna kanaat getirdi.
    ben de kafaya takmayı bıraktım. :)
    Bir şey olmaz herhalde :)
    Yine de haberleri bekliyorum sizlerden. bu arada bir anda meydana gelen o ses değişimi yağ değişiminden filan kaynaklanmış olabilir mi?
  • cekiste bi sıkıntı yoksa turboda bi problem olmadigini düsünüyorum, bu arada euro4 lerde turbo motorun biraz daha alt kisminda ve borg warner marka, euro5 lerde garret marka ve motorun biraz üst tarafina konumlandirilmis. euro5 lerin sessiz olmasinin sebebi buda olabilir. aslında 90lıklardada bu ses yok belki turbonun karakteride olabilir. gözardi edip kullanmak en güzeli
  • katiliyorum
    quote:

    Orijinalden alıntı: st_emx
    cekiste bi sıkıntı yoksa turboda bi problem olmadigini düsünüyorum, bu arada euro4 lerde turbo motorun biraz daha alt kisminda ve borg warner marka, euro5 lerde garret marka ve motorun biraz üst tarafina konumlandirilmis. euro5 lerin sessiz olmasinin sebebi buda olabilir. aslında 90lıklardada bu ses yok belki turbonun karakteride olabilir. gözardi edip kullanmak en güzeli
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.