Merhaba arkadaşlar, Ben aracımı yeni aldım 2007 model Opel Corsa 1.3 CDTİ enjoy 60000 Km'de. Araçta 2000 devir üzerinde forumdaki bilgilerdende anladığım kadarıyla turbodan ses geliyor. Aracımı 3 farklı ustaya gösterdim. Söyledikleri şöyle; 1. Usta -Ses turbodan geliyor, ne zaman bozulacağı belli olmaz, 3 ayada bozulabilir 1 yıla da. 2. Usta -Ses turbodan geliyor, pek normal değil ama şu anda sorun çıkarmaz yolda bırakmaz, ses artarsa değiştirmek gerekir. Ama şu anda bir zararı yok. 3. Usta - Ses turbodan geliyor, değişmezse motora zarar verir, çok büyük masraflar açar başına. dediler.
Ben hiç bir şey anlamadım. Ses turbodan geliyor onu anladık, zaten ustaya götürmeden önce de forum sayesinde öğrenmiştim. Fakat şimdi tubo arızalansa motora zarar verir mi? Benim düşüncem gittiği yere kadar götürmek, ses fazlalaşınca çekişte falan problem olmaya başlayınca da serviste değiştirmek idi ama son gösterdiğim usta turbo arızasının motora büyük hasar verebileceğini söyledi.
Turbodaki sonuçların ve arıza boyutunun nasıl anlaşılacağı hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim..
Yardımcı olabilecek kimse yok mu?
quote:
Orijinalden alıntı: jeolog005
Merhaba arkadaşlar, Ben aracımı yeni aldım 2007 model Opel Corsa 1.3 CDTİ enjoy 60000 Km'de. Araçta 2000 devir üzerinde forumdaki bilgilerdende anladığım kadarıyla turbodan ses geliyor. Aracımı 3 farklı ustaya gösterdim. Söyledikleri şöyle; 1. Usta -Ses turbodan geliyor, ne zaman bozulacağı belli olmaz, 3 ayada bozulabilir 1 yıla da. 2. Usta -Ses turbodan geliyor, pek normal değil ama şu anda sorun çıkarmaz yolda bırakmaz, ses artarsa değiştirmek gerekir. Ama şu anda bir zararı yok. 3. Usta - Ses turbodan geliyor, değişmezse motora zarar verir, çok büyük masraflar açar başına. dediler.
Ben hiç bir şey anlamadım. Ses turbodan geliyor onu anladık, zaten ustaya götürmeden önce de forum sayesinde öğrenmiştim. Fakat şimdi tubo arızalansa motora zarar verir mi? Benim düşüncem gittiği yere kadar götürmek, ses fazlalaşınca çekişte falan problem olmaya başlayınca da serviste değiştirmek idi ama son gösterdiğim usta turbo arızasının motora büyük hasar verebileceğini söyledi.
Turbodaki sonuçların ve arıza boyutunun nasıl anlaşılacağı hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim..
ıslık sesine benzer bi ses olması lazım turbo arızasının. aracın 1750 devir üzerine çıktımı torkun birden yükselmesi lazım. yani arabanın seni koltuğa yapıştırması gerek. motor gücünde bi düşme yoksa , sadece ses yapması çokda mühim değil. zaten aracının motoru fiat üretimi 1.3 multijet ile aynı motor.4 milyondan fazla üretilmiş bir motordur ve kolay kolay arıza yapmaz. piyasada sadece periyodik bakımlarla 300.000 kmyi geçmiş yüzlerce örneği vardır. aracının km az olduğu için hiç canını sıkma. mazot aldığın yeri değiştir, birde depodaki su vebenzeri pislikleri temizleyen katkılar var onlardan al depoya koy bir süre sonra kesilecektir. arıza yaparsada çok pahalı bi parça değil. sadece turbonun fiyatı 600 lira gibi bi rakamdı. 1200 liraya borularıyla birlikde komple değiştiğini söylemişlerdi geçen yaz. şimdi ne tutar bilmiyorum. 1200 lira azmı dersen bi woswogenin turbosu 4000 liraya değişiyor , rakiplerine göre çok ucuz yani.
quote:
Orijinalden alıntı: mustik61
quote:
Orijinalden alıntı: jeolog005
Merhaba arkadaşlar, Ben aracımı yeni aldım 2007 model Opel Corsa 1.3 CDTİ enjoy 60000 Km'de. Araçta 2000 devir üzerinde forumdaki bilgilerdende anladığım kadarıyla turbodan ses geliyor. Aracımı 3 farklı ustaya gösterdim. Söyledikleri şöyle; 1. Usta -Ses turbodan geliyor, ne zaman bozulacağı belli olmaz, 3 ayada bozulabilir 1 yıla da. 2. Usta -Ses turbodan geliyor, pek normal değil ama şu anda sorun çıkarmaz yolda bırakmaz, ses artarsa değiştirmek gerekir. Ama şu anda bir zararı yok. 3. Usta - Ses turbodan geliyor, değişmezse motora zarar verir, çok büyük masraflar açar başına. dediler.
Ben hiç bir şey anlamadım. Ses turbodan geliyor onu anladık, zaten ustaya götürmeden önce de forum sayesinde öğrenmiştim. Fakat şimdi tubo arızalansa motora zarar verir mi? Benim düşüncem gittiği yere kadar götürmek, ses fazlalaşınca çekişte falan problem olmaya başlayınca da serviste değiştirmek idi ama son gösterdiğim usta turbo arızasının motora büyük hasar verebileceğini söyledi.
Turbodaki sonuçların ve arıza boyutunun nasıl anlaşılacağı hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim..
ıslık sesine benzer bi ses olması lazım turbo arızasının. aracın 1750 devir üzerine çıktımı torkun birden yükselmesi lazım. yani arabanın seni koltuğa yapıştırması gerek. motor gücünde bi düşme yoksa , sadece ses yapması çokda mühim değil. zaten aracının motoru fiat üretimi 1.3 multijet ile aynı motor.4 milyondan fazla üretilmiş bir motordur ve kolay kolay arıza yapmaz. piyasada sadece periyodik bakımlarla 300.000 kmyi geçmiş yüzlerce örneği vardır. aracının km az olduğu için hiç canını sıkma. mazot aldığın yeri değiştir, birde depodaki su vebenzeri pislikleri temizleyen katkılar var onlardan al depoya koy bir süre sonra kesilecektir. arıza yaparsada çok pahalı bi parça değil. sadece turbonun fiyatı 600 lira gibi bi rakamdı. 1200 liraya borularıyla birlikde komple değiştiğini söylemişlerdi geçen yaz. şimdi ne tutar bilmiyorum. 1200 lira azmı dersen bi woswogenin turbosu 4000 liraya değişiyor , rakiplerine göre çok ucuz yani.
Teşekkür ederim. Seviste orjinalini işçilik dahil 900 TL 'ye takabileceklerini söylediler. Değiştirmek sorun değil ama benım yaşadığım şehirde Opel servisi yok bundan dolayı biraz sıkıntılı. Benım merak ettiğim turbo bozulduğunda kendisinden başka bir parçaya mesela motora zarar verir mi? Eğer zarar vermezse, bozulana kadar binerim, bozulunca ya da müsait bir zaman bulunca değiştiririm. İlginize tekrar teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: jeolog005
Teşekkür ederim. Seviste orjinalini işçilik dahil 900 TL 'ye takabileceklerini söylediler. Değiştirmek sorun değil ama benım yaşadığım şehirde Opel servisi yok bundan dolayı biraz sıkıntılı. Benım merak ettiğim turbo bozulduğunda kendisinden başka bir parçaya mesela motora zarar verir mi? Eğer zarar vermezse, bozulana kadar binerim, bozulunca ya da müsait bir zaman bulunca değiştiririm. İlginize tekrar teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
Motora bir zarar vermez. 3. ''Usta'' seni korkutup paranı almak için öyle demiş. Dolandırıcılık başka birşey değil. Kesin masrafıda yüksek gösterip senden fazla para koparmaya çalışır o adam.
quote:
Orijinalden alıntı: Exxcrea
Motora bir zarar vermez. 3. ''Usta'' seni korkutup paranı almak için öyle demiş. Dolandırıcılık başka birşey değil. Kesin masrafıda yüksek gösterip senden fazla para koparmaya çalışır o adam.
Alıntıları Göster
bazen turbonun bir parcasını degıstırıp sesi kesıyorlardı..tamir takımı denılen bır parcası var...eskı bır konuydu ama arkadas yaptırdım sorun cozuldu demıstı..bazende ses turbo kanacıklarının ayarsızlıgından da gelebilirmus..iyi bir turbo ustacısı olayı cozebilir..
quote:
Orijinalden alıntı: reko
bazen turbonun bir parcasını degıstırıp sesi kesıyorlardı..tamir takımı denılen bır parcası var...eskı bır konuydu ama arkadas yaptırdım sorun cozuldu demıstı..bazende ses turbo kanacıklarının ayarsızlıgından da gelebilirmus..iyi bir turbo ustacısı olayı cozebilir..
Alıntıları Göster
Sesi bilmeden birşey demek ne kadar doğru olabilir ki buradan ? Ayrıca evet motora zarar verebiliyor ama CDTI motorlarda pek duymadım.Reno dCI motorların bazılarında turbo giderken kendiyle birlikte 1-2 pistonu da beraberinde götürüyordu.VW tdi motorlarda da buna benzer şeyler duymuştum.Yani tamamen hiçbirşey olmaz turbo gitse de arabayı kullanırsın motora birşey olmaz demek çok doğru olmaz.
Sesi bilmeden birşey demek ne kadar doğru olabilir ki buradan ? Ayrıca evet motora zarar verebiliyor ama CDTI motorlarda pek duymadım.Reno dCI motorların bazılarında turbo giderken kendiyle birlikte 1-2 pistonu da beraberinde götürüyordu.VW tdi motorlarda da buna benzer şeyler duymuştum.Yani tamamen hiçbirşey olmaz turbo gitse de arabayı kullanırsın motora birşey olmaz demek çok doğru olmaz.
Alıntıları Göster
arkadaşım senin aracının motoru fiat üretimi 300.000 km yi rahat görür. sen hiç canını sıkma, bozulsada motora zarar vermez, araç 75hpden 40-50 hp civarına düşer, ama yine gider. multijet motorun turbo mantığı basit; eksoz gazının döndürdüğü bir pervaneden mekanik güc alan bi hava pompası durmadan pistonlara hava basıyor ve yarattığı basınçla piston içinde patlama için gerekli basıncı çok daha erken sağlıyor. yanlış mazot kullanırsan turbonun kanatlarında kurum birikiyor ve buda ses yapıyor, daha ilerdede kurum pervaneyi dönemez hale getiriyor ve turbo pistonlara hava pompalayamıyor. pompalayamaması motora hiç hava girmemesi demek değil, motor commonrail dizel yerine atmosferik dizele dönüyor. hani şu 2500 ccden 80hp üreten 90-95 model fort pikapların motorunun yarısı hacimli yarısı gücünde bir motor oluyor.
servisde bi kurum temizleme işlemi yapan bi makine vardı. pistonları temizliyor ama turboya bi etkisi varmı bilmiyorum bi sor araştır istersen.
quote:
Orijinalden alıntı: mustik61
arkadaşım senin aracının motoru fiat üretimi 300.000 km yi rahat görür. sen hiç canını sıkma, bozulsada motora zarar vermez, araç 75hpden 40-50 hp civarına düşer, ama yine gider. multijet motorun turbo mantığı basit; eksoz gazının döndürdüğü bir pervaneden mekanik güc alan bi hava pompası durmadan pistonlara hava basıyor ve yarattığı basınçla piston içinde patlama için gerekli basıncı çok daha erken sağlıyor. yanlış mazot kullanırsan turbonun kanatlarında kurum birikiyor ve buda ses yapıyor, daha ilerdede kurum pervaneyi dönemez hale getiriyor ve turbo pistonlara hava pompalayamıyor. pompalayamaması motora hiç hava girmemesi demek değil, motor commonrail dizel yerine atmosferik dizele dönüyor. hani şu 2500 ccden 80hp üreten 90-95 model fort pikapların motorunun yarısı hacimli yarısı gücünde bir motor oluyor.
servisde bi kurum temizleme işlemi yapan bi makine vardı. pistonları temizliyor ama turboya bi etkisi varmı bilmiyorum bi sor araştır istersen.
Alıntıları Göster
Arkadaşlar çok teşekkür ederim, o ses şu anda aşırı değil, anladığım kadarıyla bu süreçte daha dikkatli kullanıp, turbonun ömrünü uzatabilirim. Ses artarsa da servise götürüp yenisi ile değiştireceğim. Şu anda çekişten düşme vb. bir durum yok. Gayet güzel ivmeleniyor. Dun motor yağını değiştirdim, motorun sesi daha hoş gelmeye başladı kulağıma. Şimdi sürekli motoru dinliyorum, şu takıntıdan da bir kurtulabilirsem rahat rahat kullanacam aracımı. Opel Corsa güzel araçmış, ilk defa opel kullanıyorum ve çok hoşuma gitti.
quote:
Orijinalden alıntı: jeolog005
Arkadaşlar çok teşekkür ederim, o ses şu anda aşırı değil, anladığım kadarıyla bu süreçte daha dikkatli kullanıp, turbonun ömrünü uzatabilirim. Ses artarsa da servise götürüp yenisi ile değiştireceğim. Şu anda çekişten düşme vb. bir durum yok. Gayet güzel ivmeleniyor. Dun motor yağını değiştirdim, motorun sesi daha hoş gelmeye başladı kulağıma. Şimdi sürekli motoru dinliyorum, şu takıntıdan da bir kurtulabilirsem rahat rahat kullanacam aracımı. Opel Corsa güzel araçmış, ilk defa opel kullanıyorum ve çok hoşuma gitti.
Alıntıları Göster
merhaba arkadaşlar benim aracımda corsa 13. dizel 90hp motordan özellikle gaz veripte ayağımı çektiğimde vuvvvvvv:) diye bir ses geliyordu. dün ustaya gittim. kesin turbodan sorun var dedi. ses son bir haftadır artmıştı. 1. şimdilik bir sıkıntı yok ama en kısa zamanda ya değişmeli yada tamir olmalı dedi 2. tamir olursa 250 ile 750 tl arasında bir rakam çıkabilirmiş 3. sıfırını sordurdum 1750 tl dediler. toplamda 2000 tl yi bulur dedi
dünden bu yana çok canım sıkıldı. sizce ne yapmalıyım. birde usta dediki eğerki bozullursa pistonlara bile zarar verirmiş. bu doğru mu . çok moralim bozuldu ne dersiniz fiyatlar ve düşünceleriniz nedir.
Yetkili servise son sordugumda 900 tl fiyat bicmisti turbo icin sanayiye pek guvenmemek lazim ozellikle yeni nesil cr araclar icin
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
Yetkili servise son sordugumda 900 tl fiyat bicmisti turbo icin sanayiye pek guvenmemek lazim ozellikle yeni nesil cr araclar icin
az önce yetkili servisi aradım kampanya varmış normalde turbo fiyatı 2310 tl :) dedi kampanya ile 1300 tl ye geliyormuş. işçilik 160 tl dedi. yani yağ falan değişcek 1500 tl yi buluyormuş
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
Yetkili servise son sordugumda 900 tl fiyat bicmisti turbo icin sanayiye pek guvenmemek lazim ozellikle yeni nesil cr araclar icin
az önce yetkili servisi aradım kampanya varmış normalde turbo fiyatı 2310 tl :) dedi kampanya ile 1300 tl ye geliyormuş. işçilik 160 tl dedi. yani yağ falan değişcek 1500 tl yi buluyormuş
Alıntıları Göster
euro çok artmış demekki. veya aracın yaşından dolayı ve servisle iyi ilişkilerim nedeniyle de ekstra birşeyler yapmış olabilirler. geçen sene ağustos veya eylül ayıydı son bakımda sormuştum
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
Yetkili servise son sordugumda 900 tl fiyat bicmisti turbo icin sanayiye pek guvenmemek lazim ozellikle yeni nesil cr araclar icin
az önce yetkili servisi aradım kampanya varmış normalde turbo fiyatı 2310 tl :) dedi kampanya ile 1300 tl ye geliyormuş. işçilik 160 tl dedi. yani yağ falan değişcek 1500 tl yi buluyormuş
Alıntıları Göster
Turbodan ufak bi ıslık sesi gelmesi normaldir ki, dönüş sesi zaten? Her ıslık sesini "sorun" olarak algılamayın.
Ayrıca arızalı turbo sesten değil, elle kontrol edilerek anlaşılmalı bence. Tabi bazı ustalar anormal ses duyarsa da anlayabiliyor, ayrı konu.
Turbo pallerinin bulunduğu mili kontrol ediyorlar. Milin yatağında boşluk oluşmuşsa paller sağa sola doğru oynayabiliyor. O oynama varsa turbo değiştirilmeli veya tamir görmeli, çünkü paller gidip yan duvarlara vurursa o parçalar kopup motora gidebiliyor ve daha fazla masraf açabiliyor.
Ancak turbolar genelde uzun km'lerden sonra bu hale gelebiliyorlar. 60.000'deki aracın turbosu o hale nasıl gelebilir bilemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
merhaba arkadaşlar benim aracımda corsa 13. dizel 90hp motordan özellikle gaz veripte ayağımı çektiğimde vuvvvvvv:) diye bir ses geliyordu. dün ustaya gittim. kesin turbodan sorun var dedi. ses son bir haftadır artmıştı. 1. şimdilik bir sıkıntı yok ama en kısa zamanda ya değişmeli yada tamir olmalı dedi 2. tamir olursa 250 ile 750 tl arasında bir rakam çıkabilirmiş 3. sıfırını sordurdum 1750 tl dediler. toplamda 2000 tl yi bulur dedi
dünden bu yana çok canım sıkıldı. sizce ne yapmalıyım. birde usta dediki eğerki bozullursa pistonlara bile zarar verirmiş. bu doğru mu . çok moralim bozuldu ne dersiniz fiyatlar ve düşünceleriniz nedir.
km kaçda 100.000 altındaysa hiç korkma bişey olmaz.tabi kmnin oynanmadığından emin olman lazım.turbon arızalanırsa pistonlara bişey olmaz dediğin renolarda olur. senin motorunda olmaz hatta turbo arızalıyken bile aracın aşırı yakıt tüketerek zorlanarak yola devam edebilir. yukarda cdtı motorun turbo mantığını anlattım. okursan iyi olur.comple turbo değişse bile masrafın 900-1200 lira arasında değişir. usta seni korkutup paranı alacak yeme bunları araştır biraz.
quote:
Orijinalden alıntı: mustik61
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
merhaba arkadaşlar benim aracımda corsa 13. dizel 90hp motordan özellikle gaz veripte ayağımı çektiğimde vuvvvvvv:) diye bir ses geliyordu. dün ustaya gittim. kesin turbodan sorun var dedi. ses son bir haftadır artmıştı. 1. şimdilik bir sıkıntı yok ama en kısa zamanda ya değişmeli yada tamir olmalı dedi 2. tamir olursa 250 ile 750 tl arasında bir rakam çıkabilirmiş 3. sıfırını sordurdum 1750 tl dediler. toplamda 2000 tl yi bulur dedi
dünden bu yana çok canım sıkıldı. sizce ne yapmalıyım. birde usta dediki eğerki bozullursa pistonlara bile zarar verirmiş. bu doğru mu . çok moralim bozuldu ne dersiniz fiyatlar ve düşünceleriniz nedir.
km kaçda 100.000 altındaysa hiç korkma bişey olmaz.tabi kmnin oynanmadığından emin olman lazım.turbon arızalanırsa pistonlara bişey olmaz dediğin renolarda olur. senin motorunda olmaz hatta turbo arızalıyken bile aracın aşırı yakıt tüketerek zorlanarak yola devam edebilir. yukarda cdtı motorun turbo mantığını anlattım. okursan iyi olur.comple turbo değişse bile masrafın 900-1200 lira arasında değişir. usta seni korkutup paranı alacak yeme bunları araştır biraz.
Alıntıları Göster
Aracım 2007 model ama 27000de daha. korkma diyorsunuz yani:) yorumlar için teşekkrüler arkadaşlar. hepinizden Allah razı olsun.
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
Aracım 2007 model ama 27000de daha. korkma diyorsunuz yani:) yorumlar için teşekkrüler arkadaşlar. hepinizden Allah razı olsun.
Alıntıları Göster
2007 model dizel araba ve 27bin km=) boşuna verilmiş onca para
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
2007 model dizel araba ve 27bin km=) boşuna verilmiş onca para
6 ay kadar oldu 2. el almıştım. çok memnundum ama beni çok üzdü şimdi
quote:
Orijinalden alıntı: sungurbey
quote:
Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
2007 model dizel araba ve 27bin km=) boşuna verilmiş onca para
6 ay kadar oldu 2. el almıştım. çok memnundum ama beni çok üzdü şimdi
Alıntıları Göster
Bu gün yetkili servise sordum 750 TL Turbo fiyatı + 150 TL işçilik toplam 900 TL'ye değiştiriyorlar. Fakat yetkili servisler arasında da fiyat farkı olabiliyor. İyi araştırıp sormak lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: jeolog005
Bu gün yetkili servise sordum 750 TL Turbo fiyatı + 150 TL işçilik toplam 900 TL'ye değiştiriyorlar. Fakat yetkili servisler arasında da fiyat farkı olabiliyor. İyi araştırıp sormak lazım.
bazen turboya giren borular patlak oluyor ve turbo arızası gibi belirti gösterebiliyor.sadece borular değişir o zaman 200 lira tutar yada borularınla beraber turbo değişir 1200 lira turar araba sökülmeden kimse garanti veremez şu kadar tutar diye. arabanız güçden düşmediyse boşuna söktürmeyin. ıslık sesi gibi bi ses yapması lazım. hemde gürültülü bi ses motorun hafif sesi değişti diye hemen yapıştırıyor tamiriciler turbo arızalı diye. turbo dizel motorun yağı eskidikçe, hava filtresi kirlendikçe sesi artar. bazen yağın numarası değişirse bile ses değişir. o yüzden sese takılmayın dizel motor zaten gürülütülü çalışır benzinli gibi değildir. arabanız 1750 devirden sonra ileri atılıyorsa, sizi koltuğa yapıştırıyorsa kafanıza takmayın basın gidin.
ayrıca ormancı kardeşim pallerde boşluk olursa kırılır motora gider demiş. eksoz gazından kurum yapışırsa eksoz pali boşluk yapabilir kırılabilir oda en fazla katalik konvertöre gider. hava filtresinden gelen havada pislik olmayacağına göre motora giren havayı pompalayan pal niye bozulsun , niye kırılsın ki motora parça girsin.