Şimdi Ara

'Corsa' Motor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
1
Favori
12.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu bor power olayına girmeyi düşünüyorum bir dahaki bakımda, şimdiden hazırlıklara başladım :)

    Durum bu şekilde ise en küçük olanını almamız gerekiyor
  • Kaç km'desin Bekapa, bir dahaki bakım ne zaman tahminen ?
  • Arkadaşlar dün benzin ışığı yanınca iyi bir istasyondan(ama ilk defa ordan alıyorum) benzin aldım ve benim araç benzini beğenmedi,ışıklarda durduğumda arabanın herzamankinden farklı bir şekilde fazlaca titrediğini hissettim.Bunun üzerine diğer bir firmadan üzerine bayağı bir koydurdum değişen bir şey yok.Acaba benzini kalitesiz mi aldık ki?Umarım benzin bitince düzelir.
  • Benzer bir durum benim başıma gelmişti, düzelmeyip ara sıra stop etme veya marş basmama gibi bir soruna dönüşmüştü.
    Sorunu gaz kelebeğini temizleterek giderdim.
    Ben de kalitesiz yakıta bağlamıştım ama %100 budur diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Benzer bir durum benim başıma gelmişti, düzelmeyip ara sıra stop etme veya marş basmama gibi bir soruna dönüşmüştü.
    Sorunu gaz kelebeğini temizleterek giderdim.
    Ben de kalitesiz yakıta bağlamıştım ama %100 budur diyemem.



    abi bu zaman zaman marş basmama sorununu bende yaşıyorum.. zaman geliyo saniyede alıyo zaman geliyo 3 4 saniye sonra alıyo
    gaz kelebeğini bende bir temizleteyim bakalım işe yarayacak mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Benzer bir durum benim başıma gelmişti, düzelmeyip ara sıra stop etme veya marş basmama gibi bir soruna dönüşmüştü.
    Sorunu gaz kelebeğini temizleterek giderdim.
    Ben de kalitesiz yakıta bağlamıştım ama %100 budur diyemem.


    Motorumuza bir şey olmasın da....Gaz kelebeğini ben de temizleteyim bakayım;sorun onda olmasa bile en azından orası temizlenmiş olur.
  • Arkadaşlar, "boğaz kelebeği" yerine yanlışlıkla "gaz kelebeği" diye yazmışım, kusura bakmayın.
    servislerde bu mevzu "boğaz kelebeği temizliği" olarak geçer, servise gittiğinizde ustalar ile aranızda yanlış anlaşılma olmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Arkadaşlar, "boğaz kelebeği" yerine yanlışlıkla "gaz kelebeği" diye yazmışım, kusura bakmayın.
    servislerde bu mevzu "boğaz kelebeği temizliği" olarak geçer, servise gittiğinizde ustalar ile aranızda yanlış anlaşılma olmasın.


    Valla ustaların yanlışını da gördüğüm için ustaya "sen Serdar'dan daha mı iyi bileceksin?" diyebilirdim.
    (Daha geçen gün astrasına lpg taktıran arkadaşıma sana şimdi 4 tırnaklı buji taktırmak lazım diyen de opel'de 15 sene çalışmış bir 'ustaydı'.
  • Ustalardan daha bilgili olduğumu asla iddia etmem
    Ama piyasada ezbere iş yapan ve gelişmeleri takip etmeyen pek çok "usta" olduğu da doğru maalesef...
  • Bir şey dikkatimi çekti.Biraz önce opel'in internet servis bölümünde Corsa C Z14XE motor ile Corsa C Z14XEP motorun buji numaraları farklı bu iki motorun farkını bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack33
    Bir şey dikkatimi çekti.Biraz önce opel'in internet servis bölümünde Corsa C Z14XE motor ile Corsa C Z14XEP motorun buji numaraları farklı bu iki motorun farkını bilen var mı?


    Z14XE, Astra G'lerde ve Corsa C'lerde 2005 yılına kadar kullanılmış olan 1.4 motordur.

    Corsa C'lerde 2005'den itibaren Z14XEP kodlu yeni 1.4 motor kullanılmaya başlandı. Güncel kasa olan Corsa D'deki 1.4 motor da budur. (2010'dan itibaren ise 100hp'lik Euro5 emisyon standartlarını karşılayan A14XER kodlu yeni motora geçildi)

    Z14XE'nin silindir hacmi 1389 cc, eksantrik mili kayış tahriklidir, 90hp maksimum gücü 6000 devirde verir.

    Z14XEP'in silindir hacmi 1364 cc, eksantrik mili zincir tahriklidir, 90hp maksimum gücü 5600 devirde verir, Twinport sistemine sahiptir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 25 Nisan 2010; 17:05:07 >




  • Serdar kardeş sağol ama küçük bir karışıklık oldu sanırım;benim Corsa 2004 ama Z14XEP,
    sen Z14XEP'ye 2005'ten itibaren demişsin.
    Verdiğin ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim.
  • Haklısın yılı yanlış yazmışım
  • serdar abi sorum var
    sabah motor soğukken ısınana kadar kalkışlarda hafif bir titreme yaşıyorum.. ne kadar fazla gaz verirsem vereyim titreme oluyor
    motor ısındığında motor yetersiz olmasına rağmen 2 viteste kaldırıyorum titreme olmuyor.. kafamı karıştırıyor bu durum doğrusu
    sorun ne olabilir acaba??
  • Biraz araştırma yaptım, İngiltere'deki Corsa forumunda aynı sıkıntıyı yaşayan bir çok 1.2 sahibi var.
    Araçta kullanılan debriyaj balatası, baskı plakası ve volan ile ilgili sorun olabileceği düşünülüyor.
    Kimi servis bir sorun yok deyip geri yollamış, kimisi çözüm olarak mevcut debriyaj setini söküp 1.4'lerinkini takmış.

    Müsait olunca Opel teknik bültenlerine de bakarım, belki tespit edilmiş ve çözüm bulunmuştur.
  • bende biraz araştırdım abi , iş yerinde VW Caddy sahibi bir arkadaşım var.. ona anlattım durumu onun aracında da aynı sorun oluyormuş
    zaman zaman.. sebebini de şöyle yorumladı.. baskı balatanın volantın yüzeyini iyi kavrayamamasından kaynaklandığı söyledi.. aklıma yattı
    ama yine de böyle bir sorunun olmaması gerektiğini düşünüyorum.. bu sorunu benden başka yaşayan arkadaş var mı onu da bilmiyorum tabiki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 5 Mayıs 2010; 11:42:31 >
  • Arabada dün bir kez bugün ise üç kez bir sorun hissettim.
    Sorumun şu; araba vitesteyken gaza basıyorum gayet normal hızlanıyor ancak 2250-2750 devir arası sanki biri debriyaja basmış gibi oluyor.
    Araba bu 500 devirlik dilimde hızlanmıyor ama gazı alıyor, o arayı çevirmiyor sanki motor.
    Toplamda bir kere ikinci ve üçüncü viteste iki kerede dördüncü viteste aynı şeyi yaşadım.
    Bunun sebebi ne olabilir? Baskı balata mı? Debriyaj mı? Bu konulardan pek anlamıyorum, daha önce bu şekilde bir sorun yaşamış olan var mı aranızda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Arabada dün bir kez bugün ise üç kez bir sorun hissettim.
    Sorumun şu; araba vitesteyken gaza basıyorum gayet normal hızlanıyor ancak 2250-2750 devir arası sanki biri debriyaja basmış gibi oluyor.
    Araba bu 500 devirlik dilimde hızlanmıyor ama gazı alıyor, o arayı çevirmiyor sanki motor.
    Toplamda bir kere ikinci ve üçüncü viteste iki kerede dördüncü viteste aynı şeyi yaşadım.
    Bunun sebebi ne olabilir? Baskı balata mı? Debriyaj mı? Bu konulardan pek anlamıyorum, daha önce bu şekilde bir sorun yaşamış olan var mı aranızda?

    yakıttan olma ihtimali olabilir.farklı bir yerden yakıt aldın mı ?
    baskı balata olsa daha üst devirlerde de hızlanmama olması lazım sanırım.
    bir ihtimal de ,turbo geliyor insanın aklına.
    edit: inşallah önemli bir sorun değildir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çapultra -- 7 Mayıs 2010; 14:29:02 >




  • Arıza ışığı falan yakmıyor ama. Büyük bir sorun olsa arıza ışığı yakardı heralde, dediğim gibi her zamanda olmuyor anlam veremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Arıza ışığı falan yakmıyor ama. Büyük bir sorun olsa arıza ışığı yakardı heralde, dediğim gibi her zamanda olmuyor anlam veremedim.


    Usta senin bahsettiğin olay %90 baskı balta.. Araca gaz verirsin,gazı alır ancak sadece devir artar araç gitmez,oldugu yerde sarıyormuş gibi olur...3. defa baskı balata seti değiştirdiğim için eminim ki ondandır..Servise göstermeni tavsiye ederim bu konu ile ilgili...Volana da baksınlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ghent -- 10 Mayıs 2010; 4:04:06 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.