Şimdi Ara

'Corsa' Motor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
1
Favori
12.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu arada sitede dolaşırken [www.ecoflex-experience.com/tr/] motor yazılımların 30 TL karşısında üst sürümüne [var ise] güncellenebileceğini okudum sürümünü güncellemenin yakıt tüketimini azaltacağı ve bunun yanında bir çok şeye etkili olacağı yazılmış.. Acaba motor gücüne bir etkisi var mıdır??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 13 Mayıs 2010; 15:39:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ghent

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Arıza ışığı falan yakmıyor ama. Büyük bir sorun olsa arıza ışığı yakardı heralde, dediğim gibi her zamanda olmuyor anlam veremedim.


    Usta senin bahsettiğin olay %90 baskı balta.. Araca gaz verirsin,gazı alır ancak sadece devir artar araç gitmez,oldugu yerde sarıyormuş gibi olur...3. defa baskı balata seti değiştirdiğim için eminim ki ondandır..Servise göstermeni tavsiye ederim bu konu ile ilgili...Volana da baksınlar...

    Hocam bugün 3-4 defa daha oldu ve daha beter 1000 devir falan gitti geldi.
    Geciktirirsek ne gibi riskleri olabilir? Bu ara cepte para yok ondan soruyorum.
    Kötü bir etkisi olursa para bulana kadar kullanmıycam arabayı.

    Senin arabalarda yeni sayılır ama ikiside chipli, acaba artan torku kaldırmıyormu aracım stock debriyaj balataları?
    O yüzden mi sıyırmaya başlıyor ve bitiyor? Bu tarz birşey olabilir mi?
    Seninkiler niye bu kadar çabuk bitti acaba? Birde hangisinde oldu OPC'de mi yoksa Sporttamı?

    Çok soru sordum kusuruma bakma..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Hocam bugün 3-4 defa daha oldu ve daha beter 1000 devir falan gitti geldi.
    Geciktirirsek ne gibi riskleri olabilir? Bu ara cepte para yok ondan soruyorum.
    Kötü bir etkisi olursa para bulana kadar kullanmıycam arabayı.

    Senin arabalarda yeni sayılır ama ikiside chipli, acaba artan torku kaldırmıyormu aracım stock debriyaj balataları?
    O yüzden mi sıyırmaya başlıyor ve bitiyor? Bu tarz birşey olabilir mi?
    Seninkiler niye bu kadar çabuk bitti acaba? Birde hangisinde oldu OPC'de mi yoksa Sporttamı?

    Çok soru sordum kusuruma bakma..


    bekapa en kötü ihtimalle yolda kalırsın.. aracın kaç kilometre bilmiyorum ama baskı balatanın bitmesi tamamen kullanıcıya bağlı abi
    erken geçte bitebilir.. chiple bir alakası olacağını sanmıyorum.. bence servise git hem bir baktır , hemde fiyat al derim.. ne olur ne olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 15 Mayıs 2010; 11:24:50 >




  • Abi araba 37000 olucak yakında. Çok erken bitmiş sayılır. Tabiki kullanıma bağlı ve bende agresif kullanan, yarım debriyajı çok yapan biriyim.
    Baskı balatanın ömrünü uzatmak için sonrası için ne yapmak lazım? Nasıl kullanırsak daha uzun ömürlü olur acaba? Çok cahilim bu konuda
  • Bekapa,güzel bir noktaya değinmişsin aslında. Açıkçası net bir fikir edinemedim bende;
    Aracı chipledikten sonra baskı balataya fazla tork biniyor olabilir,ancak 10-20 hp lik artışı da bir balata kaldırır diye düşünüyorum bir yandan.Tabiki bunlar performans için üretilen araçlar değiller,ancak yine de bu kadar da dayanıksız değillerdir.37000 kmde olması bence normal,benim hem dizel hem de opc de benzer km'lerde değişmişti... opc 41.000 de vites kutusu kitledi,debriyaj ayırmıyordu. Baskı,balata,bilya ve volan değişti.Dizelde ise 44.000 km civarında sadece baskı ve balata değişti. Aynı sorun onda da mevcut idi. Fakat yaklaşık 40.000km civarında başlamıştı,oralı olmamıştık...Arttıktan sonra artık değiştirelim demiştik.

    İlerde aracına nasıl bir sorun yaşayabilirsin açıkçası çok net bir bilgim yok. opc ilk zamanlar sürekli sarıyordu.O halde 0-100 denemeleri ve roll yapıyordum..
    Birkaç gün sonra caddede kırmızı ışıkta beklerken 1'e taktım kalkmak için,atış o atış,2 ye veya N ye geçmedi.1 de kaldı vites.Debriyaj resmen ileri geri oynuyordu,ayırma işlevini kaybetmiş artık.Bundan dolayı mıdır bilmiyorum. Daha sonra Almanya'dan getirmek üzere opc debriyajı ve volan siparişi verildi.Fakat gelmesinin 1 ay kadar sürebileceğini söylediler.. Servis oluşabilecek masrafları göz önüne alarak bitik olan baskı-balatayı çaktırdı. (açıkçası bu terimin tam olarak ne anlama geldiğini bilmiyorum,sanırım üzerine bir tabaka daha cakıyorlar idare etsin diye.) Ben bu baskı-balata ile İzmit Körfez'de time-trial'a girdim,2. turda yine bitti balata :D

    Yarım debriyaj ben de çok yapıyorum,agresif kullanım da var. Öncelikle yarım debriyajdan ve yapıyorsan,ayağını debriyaj üzerinde tutmaktan kaçınmak çok önemli. 2. ani vites geçişleri - (4'ten 2 ye vs.) , ani hızlanmalar da tabiki bu süreci hızlandıran diğer faktörler.Debraja basamayıp vitesi "cartlatmak" da bu şekilde...Bunlar dışında benim de fazla bilgim yok konu hakında,yine de yardımcı olabildiysem ne mutlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ghent -- 16 Mayıs 2010; 4:10:32 >




  • Bilgiler için çok teşekkürler hocam.
    Söylediğin herşeyi yapıyorum malesef.
    Heleki ayağı debriyaj üstünde bekletmek ve yarım debriyaj hastalık resmen bende.
    Peki dizel için olan baskı balatanın fiyatını hatırlıyor musun aşağı yukarı?

    Ben 1000 liranın üstünde diye duymuştum sanki biryerlerden.. Yada o şekilde kalmış aklımda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Abi araba 37000 olucak yakında. Çok erken bitmiş sayılır. Tabiki kullanıma bağlı ve bende agresif kullanan, yarım debriyajı çok yapan biriyim.
    Baskı balatanın ömrünü uzatmak için sonrası için ne yapmak lazım? Nasıl kullanırsak daha uzun ömürlü olur acaba? Çok cahilim bu konuda


    öncelikle yarım debraj huyundan vazgeçmen gerekir.. bizim araçların motorları yetersiz biliyorsun , onun için aracta 3 4 kişi var iken
    kesinlikle meyilli yollarda dur kalk yapma abi.. ben bu hatayı bir kere yaptım ve içeriye inanılmaz bir koku gelmişti.. muhtemelen bende
    biraz zarar verdim , erken değişeceğim baskı balatayı..




  • Hocam söylediğin şey belki Rize için geçerlidir ama burda yokuş yukarı dur kalk yapmamak mümkün değil
    Heleki taksime çıkıyorsan

    Onun dışında daha dikkatli olucam bundan sonra.. Ortalama bir fiyat bilen var mı baskı balata için?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bekapa -- 16 Mayıs 2010; 14:41:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    bu arada sitede dolaşırken [www.ecoflex-experience.com/tr/] motor yazılımların 30 TL karşısında üst sürümüne [var ise] güncellenebileceğini okudum sürümünü güncellemenin yakıt tüketimini azaltacağı ve bunun yanında bir çok şeye etkili olacağı yazılmış.. Acaba motor gücüne bir etkisi var mıdır??


    bu sorunun yanıtı net olarak alabileceğimiz bir yer varmı?açıkcası çok merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    bu sorunun yanıtı net olarak alabileceğimiz bir yer varmı?açıkcası çok merak ettim


    en iyi cevabı servisten alırız gibime geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 16 Mayıs 2010; 18:32:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    bu arada sitede dolaşırken [www.ecoflex-experience.com/tr/] motor yazılımların 30 TL karşısında üst sürümüne [var ise] güncellenebileceğini okudum sürümünü güncellemenin yakıt tüketimini azaltacağı ve bunun yanında bir çok şeye etkili olacağı yazılmış.. Acaba motor gücüne bir etkisi var mıdır??


    bu sorunun yanıtı net olarak alabileceğimiz bir yer varmı?açıkcası çok merak ettim

    Sürekli eksikler bulunup güncellemeler geliyor.
    Mutlaka faydası vardır. Yakıtla ilgili yada performansla ilgili bir iyileştirme yaptılarsa eğer onlarıda etkiler tabiki.
    Aracınız garanti kapsamında ise bedavadan yeni yazılım yüklüyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Aracınız garanti kapsamında ise bedavadan yeni yazılım yüklüyorlar.



    bunu söylediğin iyi oldu abi
  • Ama kampanya kodunu öğrenip gitmek lazım servise yoksa onların hiç birşeyden haberi yok, varsada yok gibi davranıyor.
    Böle böle birşey var dediğinde "yok öle birşey abi" deyip gönderiyorlar.
    Ben arka cam rezistansı için gittiğimde öyle oldu, sonra kampanya kodunu öğrenip aynı servise gittim "haa öyleymiş harbi" deyip değiştirdiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Ama kampanya kodunu öğrenip gitmek lazım servise yoksa onların hiç birşeyden haberi yok, varsada yok gibi davranıyor.
    Böle böle birşey var dediğinde "yok öle birşey abi" deyip gönderiyorlar.
    Ben arka cam rezistansı için gittiğimde öyle oldu, sonra kampanya kodunu öğrenip aynı servise gittim "haa öyleymiş harbi" deyip değiştirdiler.


    garanti kapsamında ki araçlar dediğin gibi ücretsiz yazılım günceleme yapılıyorsa kampanya koduna ihtiyaç yoktur gibime geliyor
    yada bilen bir varsa yazsın daha kolay olur bizim için
  • Valla bilmiyorum hocam servislerin yaptıkları şeyler ortada ben en kötüsünü ve başıma geleni söylemiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Hocam söylediğin şey belki Rize için geçerlidir ama burda yokuş yukarı dur kalk yapmamak mümkün değil
    Heleki taksime çıkıyorsan

    Onun dışında daha dikkatli olucam bundan sonra.. Ortalama bir fiyat bilen var mı baskı balata için?

    Opel Küçükyalıya gittim biraz önce, benim arabanın baskı balata kısmına 750 lira sıkışmış.

    200 işçilik, 50 lira yağlar ve baskı balata %25 indiirmli 500 lira...
    Yolda kalana kadar böyle kullanıcam artık, bakalım kısmet nereye kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Yolda kalana kadar böyle kullanıcam artık, bakalım kısmet nereye kadar


    İnşallah sıkıntı yaşamazsın Bekapa.. Biz bir kere kalmıştık baskı balatadan dolayı , yağmurlu ve soğuk bir gündü
    Sırılsıklam olmuştuk.. O günü hiç unutmayacağım
  • http://www.samarins.com/glossary/dohc.html


    Motorlarda piston-krank mili-triger kayışı(zinciri)-eksantrik mili-süpap düzeneğinin nasıl çalıştığını gösteren basit ama güzel bir animasyon.
    Üstten valfli (OHV) , üstten tek eksantrikli (SOHC) ve üstten çift eksantrikli (DOHC) sistemler arasındaki farkı da gösteriyor.

    Geçenlerde bir muhabbette arkadaşlar eskiden Honda'ların arkasında yazan DOHC ifadesinin ne olduğunu sordular,
    ben de dilim döndüğünce çift eksantrik olayını anlatmaya çalıştım.

    "Söz konusu teknolojinin tabii ki pek çok artısı var ama bu Honda'nın icat ettiği birşey değil, 1920'lerden beri var,
    40'larda Alfa, 50-60'larda Fiat tarafından yaygınlaştırılmış, şimdiki motorların çoğu böyle, hâtta bizim Corsa'ların motorları da DOHC" dedim,
    "hadi canım", "emin misin" şeklinde tepkiler aldım,
    arkadaşlar DOHC'yi gözlerinde çok büyütmüş ve sadece Honda'ya özgü birşey sanıyorlarmış

    Bu arada Honda güncel motorlarının bazılarında SOHC (tek eksantrikli) sistemine geri dönüş yapmış durumda...




  • Honda deyince aklıma bir tek v-tec gelir o kadar

    Animasyonlar çok güzel ama belli bir sürenin üstünde bakmayın aptal ediyor adamı, başım dönmeye başladı

    Paylaşım için teşekkürler Serdar abi..
  • motor demişken...

    gitmiyor gözünü sevdiğimin arabası ya,bitarafını kaldıramıyor.sizlerde durum nedir bilmem ama otomatik şanzıman ömür törpüsü gibi

    2.vitesi çok uzun tutumuşlar 110 km/h yapabiliyorsun da 60'dan 110'a kadar devirlenmiyor motor resmen,ömürden ömür çalıyor

    3. ve 4. vites arasında da 1000 devir fark var yok,pek birşey farketmiyor.
    devir çevir devir çevir hem motor-şanzıman ikilisine faydalı değil hemde tüketim olarak ortalığı kasıp kavuruyor sağolsun.
    50 tl benzinle 130 km yol yaptım desem derdimi anlatabilirim sanırım.

    gecenin bu saatinde içimi kustum resmen buraya,kusura bakmayın
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.