Şimdi Ara

'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
645
Cevap
3
Favori
64.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Gelsin gelsin

    serdar abi yarınki planı bozdum. ben kartepede olacağım sizde gelin değişiklik olur hemde lastikleri denemiş olursun=)

    Bir çılgınlık yapıp gelmek isterim doğrusu, ama beni düşündürecek tek şey Kartepe'nin hafta sonu kalabalığı olur.


    yarından umutluyum=) çok kalabalık olmaz kar yağışı var çünkü




  • Selamlar...

    Arkadaşlar aracımın lastiklerinin lastik basınçlarıyla ilgili bir soruyu daha önce forumun başka bir yerinde paylaşmıştım ama sanırım, olması gereken yeri burasıymış. O yüzden o yazıyı buraya ekliyorum. Eğer aşağıdaki sorunumla ilgili yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Bu arada inşallah bundan böyle bu bölümün iyi bir takipçisi olmaya çalışacağım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozgur42

    Herkese Selamlar,

    Arabadan maalesef pek anlamıyorum. Hatta sırf bu sebeple de ilk arabamı sıfır aldım :) İkinci el almaya cesaret edemedim. Ki, gene araba sürmeyi de onda öğrendim :)

    Kullandıkça bir çok şeyi öğreniyorum. Yalnız maalesef çoğunuza basit gibi gelen bir çok konuda hala eksiğim var. Mesela arabayı aldığım günden bu yana hiç lastiklerinin havasını kontrol etmek aklıma gelmedi! Yalnız geçenlerde kış lastikleriyle ilgili bir konuda bunun çok önemli olduğunu ve en az ayda bir kontrol edilmesinin gerektiğini okudum. Bunun üzerine arabanın kullanım kitapçığına baktığımda ise 14 günde bir kontrol edilmesi gerektiği yazıyordu. Peki benim araç ne kadardır lastik basıncı kontrol edilmemiş bir şekilde gidiyor dersiniz? Maalesef 18 aydır...

    Şimdi bu durum üzerine kullanım kitapçığındaki verilere baktım, pek de bir şey anlamadım açıkçası. Sonra bir benzincideki elemana "Lastiğe hava basmaktan anlıyor musunuz, yapabilir miyiz?" dedim, arkadaş "Şurada elektronik göstergeli alet var, kendiniz yapıyorsunuz" dedi. Artık ısrar da etmedim. Tabii nasıl yapılacağını bilmediğimiçin de kendim de yapamadım. Eve gelince Uzman Tv ve youtube'dan bunun nasıl yapılacağına dair videolara bakayım dedim, maalesef yeterince açıklayıcı bir şey yok.

    Şimdi öncelikle sorum öncelikle lastiklerdeki hava basıncının ne olması gerektiği? Bu bilgilerin benzin kapağında yazdığını da gene bu araştırmalardan öğrendim ayrıca :) Kapağın resmi de aşağıda:

     'Corsa' Şasi, frenler, jant ve lastik


    Araç Opel Corsa 1.3 Dizel. 2011 Model. (Temmuz 2011 trafiğe çıkışlı.)

    Şimdi sizce bu yukarıdaki değerlere göre aracın ön ve arka lastiklerine ne kadar hava basılmalı? O 320 vs. denilen değerler forumlarda vs. 32 vs. olan değerlere mi karşılık geliyor?

    Bir de tabii bu hava basma işini şöyle açıkça anlatabilir misiniz acaba?

    Yoksa hiç uğraşmayıp hava basma için servise mi gideyim?

    Bir de araç servisinde senelik bakıma da girdi. O sırada lastiklerin havasına da bakılmış mıdır acaba sizce? Çünkü servis faturasındaki işlem listesinde bunu gördüğümü hatırlamıyorum.

    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.





  • KPA yani kilopaskal'ı psi'a çevirmeniz lazım benzinlikteki pompadan şişirebilmek için.Bazılarında bar göstergesi de oluyor,onunla işiniz daha kolay.
    Okuduğunuz değerlerin yüzde 1'i bar olarak hesaplanır.
    Ama pompada sadece PSİ değeri varsa buradan hesaplayabilirsiniz:

    http://www.convertunits.com/from/PSI/to/kPa

    Mesela 270-250 olarak verilen ECO değeri için 39-36,
    Normal sürüş için ise önerilen 200-180 değeri de 29-26 gibi oluyor.
  • Hic bilmiyorsaniz benzinliklerdeki gostergeleri 32 ye getirin lastiklere basin 32 ye geldiginde sizi uyarir zaten makine...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozgur42
    Herkese Selamlar,

    Arabadan maalesef pek anlamıyorum. Hatta sırf bu sebeple de ilk arabamı sıfır aldım :) İkinci el almaya cesaret edemedim. Ki, gene araba sürmeyi de onda öğrendim :)

    Kullandıkça bir çok şeyi öğreniyorum. Yalnız maalesef çoğunuza basit gibi gelen bir çok konuda hala eksiğim var. Mesela arabayı aldığım günden bu yana hiç lastiklerinin havasını kontrol etmek aklıma gelmedi! Yalnız geçenlerde kış lastikleriyle ilgili bir konuda bunun çok önemli olduğunu ve en az ayda bir kontrol edilmesinin gerektiğini okudum. Bunun üzerine arabanın kullanım kitapçığına baktığımda ise 14 günde bir kontrol edilmesi gerektiği yazıyordu. Peki benim araç ne kadardır lastik basıncı kontrol edilmemiş bir şekilde gidiyor dersiniz? Maalesef 18 aydır...

    Şimdi bu durum üzerine kullanım kitapçığındaki verilere baktım, pek de bir şey anlamadım açıkçası. Sonra bir benzincideki elemana "Lastiğe hava basmaktan anlıyor musunuz, yapabilir miyiz?" dedim, arkadaş "Şurada elektronik göstergeli alet var, kendiniz yapıyorsunuz" dedi. Artık ısrar da etmedim. Tabii nasıl yapılacağını bilmediğimiçin de kendim de yapamadım. Eve gelince Uzman Tv ve youtube'dan bunun nasıl yapılacağına dair videolara bakayım dedim, maalesef yeterince açıklayıcı bir şey yok.

    Şimdi öncelikle sorum öncelikle lastiklerdeki hava basıncının ne olması gerektiği? Bu bilgilerin benzin kapağında yazdığını da gene bu araştırmalardan öğrendim ayrıca :) Kapağın resmi de aşağıda:

    Araç Opel Corsa 1.3 Dizel. 2011 Model. (Temmuz 2011 trafiğe çıkışlı.)

    Şimdi sizce bu yukarıdaki değerlere göre aracın ön ve arka lastiklerine ne kadar hava basılmalı? O 320 vs. denilen değerler forumlarda vs. 32 vs. olan değerlere mi karşılık geliyor?

    Bir de tabii bu hava basma işini şöyle açıkça anlatabilir misiniz acaba?

    Yoksa hiç uğraşmayıp hava basma için servise mi gideyim?

    Bir de araç servisinde senelik bakıma da girdi. O sırada lastiklerin havasına da bakılmış mıdır acaba sizce? Çünkü servis faturasındaki işlem listesinde bunu gördüğümü hatırlamıyorum.

    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


    Yolunuzun üzeri midir bilmiyorum, ama sadece hava bastırmak için servise gitmenize gerek yok.
    Normal şartlarda periyodik bakımlarda lastik havalarının da kontrol edilmesi gerekir.
    Ama bu işlem çoğu zaman atlanır, unutulur, dolayısı ile "nasıl olsa yapmışlardır" demeyin.
    Faturada bu tür işlemler yazmaz, olsa olsa kontrol listesinde yazar.
    Ama listede "yapıldı" diye işaretlenmiş işlemlere de güvenmeyin.

    Yakıt istasyonlarındaki hava pompaları genelde periyodik kalibrasyonları yapılmadığı için ayarsızdır.
    Bu işin en doğrusu bildiğimiz tanıdığımız markaları satan lastik bayilerinde yapılır.
    Yolunuzun üzerindeki bir bayiye uğrayıp önlere 32 arkalara 30 bastırın, 3-5 TL bahşiş atıp çıkarsınız.
    Tavsiye edilen 15 gün ya da ayda bir periyodunu tutturmak zor ama en azından iki ayda bir filan baktırırsınız.

    32-30 değerleri PSI cinsindendir.
    Depo kapağında yazan üç yolcu+bir bavul ağırlığına kadar konforlu sürüş ayarı olan 200-180 kpa, bar cinsinden 2.0-1.8'e denk gelir.

    32-30 PSI ise 220-200 kpa veya 2.2-2.0 bar'a denk gelir.
    Yani konforlu sürüş ayarı ile ekonomik sürüş ayarı arasında bir değerdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdar99 -- 14 Ocak 2013; 12:34:01 >




  • selam arkadaşlar bana da aracı teslim aldığımda ön ve arkalara 30psi basmamı önerdiler ayrıca teslimde sanıyorum tüm tekerlere 40 basmışlar 30km sonra bende her tekerleği 30 yaptım acaba önleri 32 arkaları 30 yapsam dahamı iyi rakadaşlar
  • Ne lastikçi ne de servis personeli aracı üreten firmanın mühendislerinden daha iyi bilemez, dolayısı ile Opel'in önerdiği değerlere uymakta fayda var.
  • yani ön 32 arka 30 psi yapalım değilmi serdar bey teşekkürlerson yaptığım ayar her teker lek 30 yapmıştım artık önleri 32 yapayım yanlız biraz zıplama var gibi geldi ama sorun yok
    birde beton üzerinde kalıyor araç buna daha çabuk inme sağlıyor sanıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Ne lastikçi ne de servis personeli aracı üreten firmanın mühendislerinden daha iyi bilemez, dolayısı ile Opel'in önerdiği değerlere uymakta fayda var.


    Abi doğru söylüyorsun da,iki değer verilmiş,biri 39-36;birisi 29-26..
    Bu ikisinin arasında bir değerde de kullanılamaz mı ? İlla ikisinden biri olmak zorunda mı
  • evet biri konforlu sürüş diğeri ekonomik sürüş sonuncuda yüklü durumda ama normalide önleri 32 arkayı 30 yapmak galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    Ne lastikçi ne de servis personeli aracı üreten firmanın mühendislerinden daha iyi bilemez, dolayısı ile Opel'in önerdiği değerlere uymakta fayda var.


    Abi doğru söylüyorsun da,iki değer verilmiş,biri 39-36;birisi 29-26..
    Bu ikisinin arasında bir değerde de kullanılamaz mı ? İlla ikisinden biri olmak zorunda mı

    Yok canım tabii ki olabilir, kişi biraz da kendi sürüş stiline, sıklıkla taşıdığı yolcu yüküne, konforuna göre en uygun değeri kendi bulacak.
    Benim özellikle "uyulması gerekir" dediğim konu önler ve arkalara farklı hava basma mevzusu idi.




  • günaydın serdar bey
    ben genelde önlerde hanım oturuyor arkada azyük var diyelim şehir içi olsun dışı olsun önler 32 arka 30 yapsam iyidir değilmi
    selamlar
  • 32-30 iyidir, biraz daha ekonomiye yönelik olsun derseniz 34-32 gibi de olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    32-30 iyidir, biraz daha ekonomiye yönelik olsun derseniz 34-32 gibi de olabilir.


    ben arkaya 32 basarsam oturanların kafası tavana vurur=)
  • anladım 1.3 enjoy için 32-30 yapacağım en son 30 yapmıştım ön arkayı değiştireceğim çok teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    32-30 iyidir, biraz daha ekonomiye yönelik olsun derseniz 34-32 gibi de olabilir.


    ben arkaya 32 basarsam oturanların kafası tavana vurur=)

    Bizim şasiye 32-30 ideal.

    Bu arada dikkatinizi çekiyor mu bilmiyorum ama İstanbul'da şehir içi ana yollar da dahil caddelerin sokakların durumu içler acısı.
    Yazın pek çok yerde komple asfaltlama çalışması yaptılar ama hâlâ bir fark göremiyorum, bir gelişme olacağı yerde giderek kötüleşiyor.
    Çevre yoluna çıkana kadar binbir küfür sallıyorum bize bu eziyeti çektirenlere.
    Derdim konforlu yolculuk yapmak değil, aracın yürüyen aksamına acıyorum resmen...




  • gerçekten
    ben ankaradayım burasıda öyle
    genelde ve çoğunlukla bursaya gidiyorum bazen bursa kalıyorum
    inanın otoyol bile sorunlu her yerde çalışma var ama bir türlü de bitmiyor arabalara yazık gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serdar99

    32-30 iyidir, biraz daha ekonomiye yönelik olsun derseniz 34-32 gibi de olabilir.


    ben arkaya 32 basarsam oturanların kafası tavana vurur=)

    Bizim şasiye 32-30 ideal.

    Bu arada dikkatinizi çekiyor mu bilmiyorum ama İstanbul'da şehir içi ana yollar da dahil caddelerin sokakların durumu içler acısı.
    Yazın pek çok yerde komple asfaltlama çalışması yaptılar ama hâlâ bir fark göremiyorum, bir gelişme olacağı yerde giderek kötüleşiyor.
    Çevre yoluna çıkana kadar binbir küfür sallıyorum bize bu eziyeti çektirenlere.
    Derdim konforlu yolculuk yapmak değil, aracın yürüyen aksamına acıyorum resmen...


    bu nedenle 4 amortisör değiştireceğim.




  • evet gerçekten öyle ben ankarada ve bursa da kalıyorum genelde
    ankara bursa yolunda bile çok sorun var arabalara yazık doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    bu nedenle 4 amortisör değiştireceğim.



    Valla emin değilim ama benim araçta da bir takım sıkıntılar olabilir.
    Bazen bir tümsekten yavaşça geçerken tak tuk bir takım sesler duyuyorum.
    Geçen gece park ederken sessizlikte sol önden tekerlek döndükçe tekrar eden bir sürtme sesi duydum.
    Ayrıca direksiyon kutusu veya rotlardan kaynaklanabilecek bir boşluk olasılığını düşündüren sesler ve titreşimler hissediyorum.

    5,5 senedir azami dikkatle kullanmama rağmen bunlar var, herkes gibi haldur huldur kullansam kim bilir ne hale gelecekti...
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.