Şimdi Ara

'Corsa' Yakıt tüketimi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
1.044
Cevap
6
Favori
95.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Mesajını görünce kendi kendime "Allah allah Serdar abi yakıt tüketimi konusuna niye mesaj attı acaba?" diyerek merakla girdim ama tüketimle alakalı değilmiş mesaj


    Serdar abi her ne kadar bu konu hakkında fazla yorum yapmasa da , yanlış hatırlamıyorsam bir kaç kez kendi tüketim değerlerini bizlerle
    paylaşmıştır.. Bir keresinde yarım depo ile sakin kullanımda 320'yi gördüm , hedefim tam depo ile 600'ü görmek demişti ama sonunda ne
    oldu bilmiyoruz tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 20 Mayıs 2010; 11:19:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Mesajını görünce kendi kendime "Allah allah Serdar abi yakıt tüketimi konusuna niye mesaj attı acaba?" diyerek merakla girdim ama tüketimle alakalı değilmiş mesaj


    Serdar abi her ne kadar bu konu hakkında fazla yorum yapmasa da , yanlış hatırlamıyorsam bir kaç kez kendi tüketim değerlerini bizlerle
    paylaşmıştır.. Bir keresinde yarım depo ile sakin kullanımda 320'yi gördüm , hedefim tam depo ile 600'ü görmek demişti ama sonunda ne
    oldu bilmiyoruz tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalramco -- 20 Mayıs 2010; 10:37:32 >




  • Metalramco, siz ne düşünürsünüz bilmiyorum ama deponun tamamen boşaltılmasının iyi olmadığını duymuştum. Hatta son çeyrek depoyu geçmeden yakıt almanın iyi olacağı söylenmişti. Bunu da depoda veya yakıt içinde olabilecek tozların vs.nin dibe çöküp tortu yapmasını bir nebze olsun engellemek için yapılması gerektiğiyle gerekçelendiriyorlardı.


    quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco
    Ben yakıt tüketimini şöyle hesaplıyorum.. arabayı sınırlarına kadar zorlayıp [ genelde 1 litre kalır depoda ]
    öyle benzin alırım.. depoyu doldurdum mu aşağı yukarı 44 litre benzin alır arac.. bir daha ki seferde aynı
    taktiği uygular ona göre bir yakıt tüketimi hesabı yaparım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Metalramco, siz ne düşünürsünüz bilmiyorum ama deponun tamamen boşaltılmasının iyi olmadığını duymuştum. Hatta son çeyrek depoyu geçmeden yakıt almanın iyi olacağı söylenmişti. Bunu da depoda veya yakıt içinde olabilecek tozların vs.nin dibe çöküp tortu yapmasını bir nebze olsun engellemek için yapılması gerektiğiyle gerekçelendiriyorlardı.



    Söyledikleriniz mantıklı , zaten son 1 aydır ışık yanınca benzin koyuyorum arabaya.. Hatta başıma şöyle bir olayda geldi
    Depoda yaklaşık 2 litre benzin varken arabayı meyilli bir yere çektim.. 2 gün araç orada kaldıktan sonra çalışmadı..Sonra
    benzinciden 5 litre benzin alıp depoya boşaltarak aracı çalıştırabildim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Metalramco, siz ne düşünürsünüz bilmiyorum ama deponun tamamen boşaltılmasının iyi olmadığını duymuştum. Hatta son çeyrek depoyu geçmeden yakıt almanın iyi olacağı söylenmişti. Bunu da depoda veya yakıt içinde olabilecek tozların vs.nin dibe çöküp tortu yapmasını bir nebze olsun engellemek için yapılması gerektiğiyle gerekçelendiriyorlardı.



    Söyledikleriniz mantıklı , zaten son 1 aydır ışık yanınca benzin koyuyorum arabaya.. Hatta başıma şöyle bir olayda geldi
    Depoda yaklaşık 2 litre benzin varken arabayı meyilli bir yere çektim.. 2 gün araç orada kaldıktan sonra çalışmadı..Sonra
    benzinciden 5 litre benzin alıp depoya boşaltarak aracı çalıştırabildim





    Bu arada yukarıda yazdım, belki gözden kaçmıştır. Dünkü yakıt tüketimi hesaplamamın sonucu 9,3 lt/100 km çıktı. Bu konudaki görüşlerinizi de rica ederim Yollardaki en küçük motorlu araçlardan birini kullanıyoruz, üstelik yenil nesil araçlar bunlar, ama buna rağmen biraz daha dikkatsiz davransam 10 lt'yi göreceğim. Burada, henüz 1.2 Corsa almamış ama almayı düşünen kişilerde en azından yakıt tüketimi mefhumunda menfi izlenim yaratmak istemem. Araçlar pekâlâ daha dikkatli kullanılabilir ama bastığımda gidiyorsa ben ne yapayım Şaka bir yana bu değerler fena gibi duruyor... 1.4 140 hp Yeni Astra nasıl yakar acaba, ayağımın ayarına daha mı iyi gider ne?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabeti -- 20 Mayıs 2010; 11:18:46 >




  • 127 lira ile 745 km. Km de, 170 krş.

    127 / 3,11 = 40.8 lt mazot

    40.8 / 745 =0,0547651...... 0,0547651 x 100 km = 5,4


    Sakin kullanımda, klima bazen açık. 20 gün bu mazot ile hafta içi bizim ufaklığı hergün 5 km götür, aracı orada bırak akşam yine dönüş 5 km, yani hergün motor ısınana kadar geldik gittik. Silivri - İstanbul arası 60 km iki kez git gel, az yoğun trafik saatlerini seçtim. Kesin 150 km kadar sokak araları ıvır zıvır dolaşmalar var.

    Genel kullanımda kalkışlar yavaş, agrasif kullanım az, 2200 düz yolda vites atma, ara yollarrampalar 2500 devirde vites atma, kırmızı ışık görünce vtes atma ve yavaşlamayeşil ile 2 . viteste kalma. 90-100-110 km hıszda kullanım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Bu arada yukarıda yazdım, belki gözden kaçmıştır. Dünkü yakıt tüketimi hesaplamamın sonucu 9,3 lt/100 km çıktı. Bu konudaki görüşlerinizi de rica ederim Yollardaki en küçük motorlu araçlardan birini kullanıyoruz, üstelik yenil nesil araçlar bunlar, ama buna rağmen biraz daha dikkatsiz davransam 10 lt'yi göreceğim. Burada, henüz 1.2 Corsa almamış ama almayı düşünen kişilerde en azından yakıt tüketimi mefhumunda menfi izlenim yaratmak istemem. Araçlar pekâlâ daha dikkatli kullanılabilir ama bastığımda gidiyorsa ben ne yapayım Şaka bir yana bu değerler fena gibi duruyor... 1.4 140 hp Yeni Astra nasıl yakar acaba, ayağımın ayarına daha mı iyi gider ne?


    9.3 biraz fazla gibime geldi , çünkü 8 litre yakanlar var aramızda
    Astra'nın ne kadar yakacağını bilemem.. Onu Astra kullanıcıları daha iyi cevaplayacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Bu arada yukarıda yazdım, belki gözden kaçmıştır. Dünkü yakıt tüketimi hesaplamamın sonucu 9,3 lt/100 km çıktı. Bu konudaki görüşlerinizi de rica ederim


    Rabeti hocam nasil basardin bu kadar yakmayi, bize de anlatirsan, ogrenelim de senin yaptiklarini yapmayalim :)) daha onceki sayfalarda benim ve diger 1.2 kullanicisi arkadaslarin degerlerini bulabilirsin. cok fark var yalniz arada, ben deponun yarisini feci trafikte harcadigim donemde bile en fazla 7.5 lt gordum. 9.3 cok yuksek...
  • Merhaba,

    Önceki sayfaları okudum evet. Aşağı yukarı birbirine yakın tüketim değerleri. İstanbul dışında yaşayan 1.2 kullanıcısı bir arkadaşın değerleri sadece dikkat çekiciydi, dizel gibi

    Ben aracımı almadan önce bu forumda çok şey okudum. Sonra üye olup birçok soru sordum ve bu soruların cevaplarını da samimiyetle aldım. 1.2'nin performansının yeterli olacağını, sakin kullanım gereketirdiğini söyledi arkadaşlar. Corsa'mı da bu ve buna benzer birçok öneriyi göz önünde bulundurarak aldım. Nitekim arkadaşların haklı olduklarını da görmüş oldum. Aracım yeterli düzeyde. Hem şehir içinde hem de şehir dışında kullanımı bana çok keyif veriyor. İyi bir yolda, uzun yoldaki özellikle yot tutuşunun üst seviyelerde olduğu çok aşikâr. İşte belki bu kullanım keyfi beni biraz agresif yapıyor olabilir Oysa sakin kullanırım diye düşünüyordum hep. Hoş kendi aracımı yüksek devirli kullanmıyorum, 3000 deviri çok az geçerim. Ama çabuk hızlanma meselesinde ben pek sabırlı değilim. Fiziksel olarak da hızlı biriydim. Yıllarca futbol oynadım; oynadığım tarz da fuleli ve agresif bir tarzdı. O şekilde de yönlendirildim diyebilirim. Aracımın bu kadar yakması bununla ilgili olabilir diye düşünmüyor değilim doğrusu. İnsanın tıyneti ve fiziksel özellikleri, temayülleri araç kullanımına da yansır mı? Sanıyorum bu mümkün. Genelde birden çıkış yapmak (elbette "pavyon kalkışı" değil ), sollamalarda hırs göstermek, bir an önce yanındaki aracı arkada bırakma isteği (alışkanlığı) gibi etkenler bu durumu belirleyen unsurlar olabilir. Yoksa dediğim gibi motorun uzun ömürlü olmasını istediğim için yüksek devire pek başvurmuyorum. Vitesi sevdiğim için vitesi de çok kullanırım. Yani üşenmem... Öte yandan elbette müthiş bir İstanbul trafiğiyle de cebelleşiyoruz. İşten eve gelene değin kimi zaman yüzlerce dur-kalk yaptığım zamanlar oluyor. Bunların dışında; bir aracın hayli fazla yakması teknik bir sorunu işaret ediyor olabilir mi, işte bu konuda bir fikrim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Öte yandan elbette müthiş bir İstanbul trafiğiyle de cebelleşiyoruz. İşten eve gelene değin kimi zaman yüzlerce dur-kalk yaptığım zamanlar oluyor. Bunların dışında; bir aracın hayli fazla yakması teknik bir sorunu işaret ediyor olabilir mi, işte bu konuda bir fikrim yok.




    Merhaba, aynı araçtan bende de var ve hergün sabah akşam 1,köprüyü kullandığımdan sanırım aynı şartlarda cebelleşiyoruz İstanbul trafiği ile Ancak aracım şuan 7.200.km de ve ortalama yakıt tüketimim 7,2 lt (200.km hariç) tamamını şehir içinde dur-kalk şeklinde yaptım, hatta debriyaj tarafında paspas delinmiş durumda Bugün aracı aldığım bayiyi aşırı yakıt tükettiği için kızgınlıkla aradım tüketim değerlerimin harika ötesi olduğunu söyledi ve ben de bu konuşmayı almadan önce yapsaydı kesinlikle almayacağımı söyledim

    Bence değerleriniz bu çağda 1,6 veya 2,0 araçlar için normal olabilir ama bu araç için korkunç yüksek ben kendi değerlerim için şarlamıştım ama sizin kadar yaksaymış ne yaparmışım bilemedim doğrusu.. Bence 3000 deviri her viteste zorlamıyorsanız kesinlikle servise gidip incelettirin, geçmiş olsun..

    Bu arada Türkiye'de satılan yakıtın %85'i dizel miş, Benzin ve LPG sadece %15 buda demektir ki kısa vadede Dizel fiyatı benzini geçecek, sonuçta illa vergi alınacaksa ençok dizel den alınabilir görünüyor, zaten ilk emareleri görülmeye başlandı, sadece benzinde %3 indirim yapıldı, tahminlerim bugün tasarruf için dizele verilen 4.000.TL nin 1 yıl içinde zarar yazacağı şeklindedir. Bu arada dizelin rafineri çıkış fiyatı benzinden yüksektir aradaki farkı OTV oluşturuyor, dizelcilerin ve dizel araç alacakların bilgisine...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: engintu


    quote:

    Orijinalden alıntı: rabeti

    Öte yandan elbette müthiş bir İstanbul trafiğiyle de cebelleşiyoruz. İşten eve gelene değin kimi zaman yüzlerce dur-kalk yaptığım zamanlar oluyor. Bunların dışında; bir aracın hayli fazla yakması teknik bir sorunu işaret ediyor olabilir mi, işte bu konuda bir fikrim yok.




    Merhaba, aynı araçtan bende de var ve hergün sabah akşam 1,köprüyü kullandığımdan sanırım aynı şartlarda cebelleşiyoruz İstanbul trafiği ile Ancak aracım şuan 7.200.km de ve ortalama yakıt tüketimim 7,2 lt (200.km hariç) tamamını şehir içinde dur-kalk şeklinde yaptım, hatta debriyaj tarafında paspas delinmiş durumda Bugün aracı aldığım bayiyi aşırı yakıt tükettiği için kızgınlıkla aradım tüketim değerlerimin harika ötesi olduğunu söyledi ve ben de bu konuşmayı almadan önce yapsaydı kesinlikle almayacağımı söyledim

    Bence değerleriniz bu çağda 1,6 veya 2,0 araçlar için normal olabilir ama bu araç için korkunç yüksek ben kendi değerlerim için şarlamıştım ama sizin kadar yaksaymış ne yaparmışım bilemedim doğrusu.. Bence 3000 deviri her viteste zorlamıyorsanız kesinlikle servise gidip incelettirin, geçmiş olsun..

    Bu arada Türkiye'de satılan yakıtın %85'i dizel miş, Benzin ve LPG sadece %15 buda demektir ki kısa vadede Dizel fiyatı benzini geçecek, sonuçta illa vergi alınacaksa ençok dizel den alınabilir görünüyor, zaten ilk emareleri görülmeye başlandı, sadece benzinde %3 indirim yapıldı, tahminlerim bugün tasarruf için dizele verilen 4.000.TL nin 1 yıl içinde zarar yazacağı şeklindedir. Bu arada dizelin rafineri çıkış fiyatı benzinden yüksektir aradaki farkı OTV oluşturuyor, dizelcilerin ve dizel araç alacakların bilgisine...



    Engintu, teşekkürler arkadaş. Bu durumda iyiden iyiye bir sorun var gibi gözüküyor. Umarım servis bu tip sorunları çözebiliyordur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalramco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Mesajını görünce kendi kendime "Allah allah Serdar abi yakıt tüketimi konusuna niye mesaj attı acaba?" diyerek merakla girdim ama tüketimle alakalı değilmiş mesaj


    Serdar abi her ne kadar bu konu hakkında fazla yorum yapmasa da , yanlış hatırlamıyorsam bir kaç kez kendi tüketim değerlerini bizlerle
    paylaşmıştır.. Bir keresinde yarım depo ile sakin kullanımda 320'yi gördüm , hedefim tam depo ile 600'ü görmek demişti ama sonunda ne
    oldu bilmiyoruz tabi


    O depoda bırak 600'ü, 500'ü bile göremedim, ama deponun dibini çok rahat gördüm

    Son depo ise tam 500 km gitti.
    Bende gaza basmama konusunda bu iradesizlik olduğu sürece şehir içinde bundan daha iyisini göremem




  • merhabalar herkese,

    easytronic'lerin spor modu ile ilgili bir konuşma geçmişti. yakıt tüketimine de değinilmişti
    yanılmıyorsam.
    1 aydır çoğu zaman spor modunda kullanıyorum ve yakıt tüketimini gözlemliyorum. bilgi
    olması açısından kendi verilerimi paylaşayım..

    benim arabam 100km'de 7,3-7,5 lt arası yakıyor spor modunda.. (normalde 7,5- 7,8lt arası)
    yani normal moddan biraz daha az yakıyor, nasıl oluyor bilemedim.
    sanıyorum normal moddayken, arabanın hızlanması - ve vites düşürmesi- için gaza daha fazla
    yüklenmek durumunda kalıyorum, S'deyken ise düşük viteste olduğu için kolay ivmeleniyor.
    belki o yüzdendir?

    S modu daha atak ve daha keyifli, ama devir 3000'in altına hiç düşmüyor.. "sürekli böyle
    kullanmak zorlar mı arabayı" diye düşünür oldum. ne dersiniz?
  • 3000 devirin altına düşmüyor fakat daha az yakıyor ?
    gerçekten garip bir durummuş
    normal modda daha çok yakmasının sebebi gaza fazla basmak ve motora daha fazla yakıt gönderme olabilir.
    sonuçta o da motoru yüksek devirde gitmek kadar zorlar.
    ben olsam sürekli üst devirde gitmek yerine normal modda daha yumuşak bir sürüş ile aracı korumaya çalışırdım.
    sonuçta düşük devirde verimli kullanılan bir araç her zaman daha az yakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    3000 devirin altına düşmüyor fakat daha az yakıyor ?
    gerçekten garip bir durummuş
    normal modda daha çok yakmasının sebebi gaza fazla basmak ve motora daha fazla yakıt gönderme olabilir.
    sonuçta o da motoru yüksek devirde gitmek kadar zorlar.
    ben olsam sürekli üst devirde gitmek yerine normal modda daha yumuşak bir sürüş ile aracı korumaya çalışırdım.
    sonuçta düşük devirde verimli kullanılan bir araç her zaman daha az yakar.


    garip hakikaten ama, durum bu. ilk depoda ben de inanamamıştım da, artık yeterince veri
    var elimde..
    şimdi s modunun seriliğine alıştım, vites geçişi de arabanın kendisi de daha hızlı normal moda
    göre. diğeri içimi bayıyor fena halde, gitmiyor sanki araba. heralde manuele doğru gidiyorum
    yavaştan :)




  • Bu akşam Corsa'mı uzun süredir kirli olduğundan önce ödül olarak köpüklü yıkama yaptırdım sonra eve dönerken de benzin alıp karnını iyice doyurdum
    Son çeyrekten 1 ibre kalınlığı fazla yakıt vardı ve 411km yapmıştım pompa başına gidene kadar. Her depoyu fullememde tabanca attıktan sonra 5 tl daha benzin koyduruyorum. Toplamda 34 litre benzin aldı depo ve 411 km yol yapmıştım; yani ortalama 8,3 litre ve şimdiye kadar şehir içinde ulaştığım en düşük yakıt tüketimi. Ayrıca belirteyim daha önceden PO'dan alıyordum yakıtı ve son 4 depoyu Shell'den doldurdum. Fakat ben Shell'e geçtikten sonra PO 95 oktan yakıtını yeniledi ve 100 litrede 4 litreye varan tasarruf sağladığını iddia ediyor acaba tekrardan PO'ya mı geçsem siz ne dersiniz arkadaşlar?
    Ama Shell'den almaya başladıktan sonra ya psikolojik olarak az yaksın diye daha az gaz pedalına basıyorum yada gerçekten az yakmaya başladı araç sizin fikirleriniz neler sizce hangi firmanın yakıtı daha iyi?




  • arkadaşlar
    biraz düz mantık olacak ama
    genel dh mantığı,yani kendi aracım üzerinden tavsiye vereceğim (en iyisi benim arabam mantığı )
    @ gluw,sana manuel vitesli araç tavsiye ediyorum.
    @ megathrone, en iyi yakıt lpg.
  • @ sapultura sana göre veya lpg'li araç kullanan herkese göre en iyi yakıt lpg olabilir. Fakat dediklerimi yanlış anlama kendi kişisel görüşümdür sadece; ama fabrika çıkışı benzin veya dizel yakıt ile çalışmak üzere tasarlanmış bir araca sonradan lpg veya benzeri bir sistem taktırmam. Ha eğer olurda almanyadaki gibi corsa'larımız lpg'li olarak fabrika çıkışlı haliyle türkiyede de satılmaya başlanırsa o zaman kullanabilirim ancak.



    EDİT: Yazım Hatası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megathrone -- 25 Mayıs 2010; 1:49:14 >
  • abi bakma benimki işin geyiği
    ben gayet memnunum ama sonuçta hani çok da içime sinerek binmiyorum lpg'li araca.
    ama aynı yolda 36 kuruş/km yerine 20 kuruş/ km ödemek benim işime geliyor.arabama binip doyasıya gezebiliyorum ne kadar yaktığını düşünmeden
    bu arada 8,3 lt/100 km,otomatik vites bir araç için şehir içinde gayet güzel bir değer bence.
  • Fabrika verilerine baktımda şehir içi 8,6 lt yazıyor. Yani fabrika verisinide geçmişim; valla güzel değer yakalamışım
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.