Şimdi Ara

Corsair RM750X Güç Kaynağı Ekran Kartına Görüntü Gelmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
1.262
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 hafta kadar önce RM750X güç kaynağı aldım. İlk günlerde yük altında ufak coil whine yapıyordu, düşük seviyelerde. 2 gün önce de masaüstünde sistem sabit halde beklerken görüntü gitti. Uyku moduna geçti sandım ama görüntüyü getiremedim. Sonra sırasıyla monitörün kablolarını değiştirdim, bios resetledim, farklı ekran kartı takarak denedim, ekran kartımı farklı bir bilgisayarda denedim, güç kaynağının modüler olması sayesinde pci ex kablosunun yerini değiştirip farklı pci ex güç kablosu ile denedim fakat ne yaptıysam görüntü gelmedi. Anakartın üzerinde bulunan uyarı ledi de tüm testleri geçip normal seyrinde kalıyordu. En son olarak elimde bulunan eski güç kaynağımı taktım ve görüntüyü aldım. Sizce güç kaynağına ne olmuş olabilir. Daha önce başına böyle bir şey gelen oldu mu? Bu seri acaba sıkıntılı bir seri mi? Jonnyguru isimli sitede güç kaynağı çok güzel puan almış fakat orada CWT üretimi olan bu güç kaynağında lehimler kaliteli değil diye belirtmiş. Sizce bundan dolayı olabilir mi veya başına böyle bir sorun gelip de tam olarak sebebini öğrenebilen var mı? Herkese yardımları için şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebrak -- 19 Eylül 2016; 23:02:43 >







  • Ebrak kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Corsair markası altında üretilen bütün ürünlerin devre kartı tasarımları, kalite standartları, ürünlerde kullanılan parçaların kalitesi ve standartı gibi pek çok değer Corsair'in katı kuralları içerisinde belirlenmekte ve üretim anında çok sıkı bir denetime tabii tutulmaktadır.

    Corsair'in kendi fabrikasının olmaması başka bir fabrikanın güç kaynağı ürettirip ona sadece Corsair markası basması anlamına gelmemektedir. Ürünlerin bütün AR-GE çalışmaları ve üreticiye hangi kalitede hangi malzemelerin kullanılması gerektiği Corsair tarafından net bir şekilde belirtilir ve bu şartlara Uygunluğun yerine getirilip getirilmediği çok sıkı bir şekilde takip edilir.

    Güç kaynağı ile ilgili bir problem olduğunu düşünüyorsanız lütfen en kısa zamanda ürününüzü garanti işlemlerini başlatmak için ürünün ithalatını gerçekleştiren distribütör ile irtibata geçin.




  • Sorun olduğunu düşünmüyorum sorun vardı Corsair kaliteli firmadır diye ilk aldığımı değiştirdim HX750i aldım onda da ikinci gün pc başlatmama sorunu çıktı bu bir güvenlik önlemi olabilir ama Vatan'dan aldığım 360 TL'lik FSP sorunsuz ve sıkıntısız olarak sistemimi çalıştırıyor hal böyle olunca 2. aldığımı değişim yerine iade ettim. JonnyGuru gibi yüzlerce güç kaynağı incelemiş yurtdışı inceleme sitesinde Cwt ürünlerinde lehim kalitesinde eksiklik olduğu yazıyor. Ben burada Corsair'in nasıl müthiş ve iyi bir firma olduğunu sormadım sorunun neyden kaynaklanıyor olabileceğini merak ettim. Çünkü ilginç ve detay bir problem. Belki bizim ülkenin şebekesi ile ilgili bir sıkıntıdır veya hakikaten Cwt üretimlerinde bir mühendislik hatası bulunuyor olabilir. Dünya devlerinden Samsung bile patlayabilen pilli telefon üretebiliyorken hiçbir firmaya körü körüne güvenemem.




  • Ebrak kullanıcısına yanıt
    Corsair, CWT fabrikalarında üretim gerçekleştirmeden önce kendileri ile görüşüp gerekli olan bütün iyileştirmeler ve geliştirmelerin yapıldığından emin olduktan sonra üretim konusunda onay vermektedir.

    CWT de bahsettiğiniz gibi bir kalite sorunu eğer Corsair güç kaynaklarına yansıtılsa bu noktada fabrikanın kendisine çeki düzen vermesi ve sorunu bir an önce giderilmesi talep edilir ve sorun devam eder ise o zaman o fabrikada üretim kesilir.

    Türkiye'de PSUlarda yaşanan problemlerin %90 ı maalesef sağlıklı olmayan elektrik tesisatları ve kötü elektrik sinyalinden kaynaklanmaktadır.

    NOT: JonnyGuru sitesininin kurucusu ve editörü, sitesini başka bir editöre devrettikten sonra şu anda Corsair'de güç kaynağı ürün müdürlüğü yapmaktadır. Sizce aynı kişi CWT deki kaynak problemini çözmeden bu ürünlerin üretimin orada gerçekleştirilmesi için gerekli onayı verir mi?

    EDIT: Yukarıdaki nota ilişkin olarak aşağıdaki youtube videosunu ekliyorum. Computex 2015'te Johnny Guru'nun kendisinin yaptığı RM1000i testi ile ilgili video. PSU ile ilgili bölümü videonun 2. dakikasından sonra izleyebilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=bGO47GQ_MaM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tech guru -- 3 Ekim 2016; 16:13:34 >




  • Bu kadar eli her yere uzanan firma bir şekilde Türkiye'deki şebeke sıkıntılarından ötürü kaynaklanan uyumsuzluk problemlemlerini de çözsün o halde. Techpowerup'ın sitesindeki HX750 incelemesinde güç kaynağının içinde boşlukta dolanan bir vida olduğu yazılmış. Demek ki arar ara problemler olabiliyormuş. Boşlukta dolanan video sıkıntısı üretim bandında montaj sırasında içine düşürülen bir vidanın sonradan bulunamayıp bandı da yavaşlatmamak adına geçiştirilmiş olduğunu gösterir. Böyle sorunlar olur sıkıntı değil garanti ile halledilir ama önce RM750X satın aldım sıkıntı çıktı sonra HX750i aldım yine başka bir sıkıntı yaşadım. Benim görüşlerim bu yönde. Kaliteli bir firma olabilir ama bu problemler de var, olana yok diyemem. Sırasıyla 2 tane FSP üretimi çok daha ucuz güç kaynağı aldım işimi sorunsuz bir şekilde görüyor. Eğer ilerleyen süreçte bunlarda da bir sıkıntı çıkarsa onu da burada yazarım.




  • Bu da bahsettiğim incelemenin linki:https://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/HX750i/11.html
  • Ebrak kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz inceleme yazılırken gerekli bilgilendirme Corsair'e editör tarafından yapılmış ve bu bilgilendirme yapılır yapılmaz da genel merkez duruma müdahale ederek kalite kontrolde olası sıkıntıları bularak düzeltmiştir.

    Corsair olarak bu tip sorunların yazılmaması konusunda bir sıkıntımız olsaydı en başta editör ile iletişime geçilir ve bunun yayınlanmamasını talep edip kendisine başka bir güç kaynağı gönderirdik ancak Corsair şeffaf, dürüst ve geri dönüşleri ciddi anlamda değerlendirip bunlar üzerine üretim sürecinden bir sonra satışa süreceği ürüne kadar pek çok noktada bu geri dönüşleri inceleyip bunlar üzerinden gidiyor.

    Dünya genelinde yapılan tüm incelemeler genel merkeze raporlanır, editörlerin inceleme anında yazdığı tüm olumlu ve olumsuz görüşler o raporlarda maddeler halinde sıralanır ve bu raporlar her ürün grubu için ayrı ayrı gruplanarak ürünlerden sorumlu ürün müdürlerine ve PR gene merkezine gönderilerek orada hep beraber bu raporlar incelenir. Üründe bahsi geçen olay gibi problemler ve ya sıkıntılar görülürse anında müdahale edilir ve sorunun tekrar yaşanmaması için gereken önlemler alınır. Ve ya bir sonraki revizyonu ya da yerine üretilecek başka bir ürün olduğunda mutlaka bu raporlarda belirtilenler dikkate alınır.

    Bir de şu olaya ben çok inanırım "sakınan göze çöp batar ve bir şeye ne kadar özenirsen ve dikakt edersen orada kesinlikle şansına bir şeyler ters gider." Bu burum özellikle sistem toplarken benim başıma da çok gelmiştir. Sistem toplamadan önce ince eler sık dokurum ama sistemi toplarken de mutlaka sorunlarla karşılaşırım. Ama bu sorunları yaşıyor olmam ürünün ya da markanın sorunlu olduğu anlamına gelmez. Şansa elime geçen ürünler problemlidir ve üretim süreci kalite kontrol ne kadar iyi olursa olsun elektroniğin temelinde şans faktörü ve üründe bir arıza problem çıkma riski her zaman vardır.

    Bu noktada da markanın ürünleri arkasında nasıl durduğu, yani garanti şartları desteği ve müşteri odaklı soruna yaklaşıp yaklaşamaması devreye girer ki dünya genelinde bu kadar çok Corsair kullanıcısı olmasının en büyük nedeni de Corsair markasının ürünlerinin arkasında her zaman durmuş olmasıdır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.