Şimdi Ara

[ÇÖZÜLDÜ] 1.3 Multijet Çekişten düşme. Yapılanları yazıyorum sorun bulunamıyor yardım lütfen. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
1
Favori
20.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    mutlaka denemişsinizdir ama map sensörünü de kontrol ettiniz mi?

    Arac egrsiz map sensörü o kadar kir tutmaz ve kolay bozulmaz. Map dolsada bu kadar performansi kesmez fakat temizlenmesi bu olaya etki etmeyeceginden adim gibi emin olsamda yinede iyi gelir.

    Konu sahibi arkadaşa onerim yetkili servise bir git fiattaki araca baglanan bilgisayar cok kapsamlı enjektör atım miktarini pompa atım miktari vs her şeyi görüyor. Kompresyona falan baksınlar.

    Birde merak ettigim bir diger konu turbonun devreye girişi kesin bir sekilde belli mi yoksa atmosferik gibi dümdüz gidiyor mu.

    Turbocuya götürdüğümde bana dediği şu turbonun durumu iyi ötmesi sesi devreye girişi ve devam edişi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Debriyaj balatanı kontrol ettir birde motorun dışında sıkıntı olabilir, yapılabilicek çoğu şeyi yaptırmışsın çünkü, bir de enjektörlerinde problem olabilir, çekişte aşırı düşüklük varsa pompa basıncını filan kontrol ettir.

    debriyajda kaçırma yok. contayı değiştirmeye giderken araç gayet iyiydi sonrasında böyle oldu (2 gün de conta işleri sürdü) çıktığında böyleydi ustayla titizlikle sorunu arabaya koyulduk. enjektörlere de salı günü pompacıda test ettireceğiz. bana hala supapların zamanında açılıp kapanmıyor gibi geliyor. senteyi tekrar ben kontorl ettim. ama fayda yok maalesef :(

    Adam akıllı bir yerde her piston bloğunun sıkıştırma oranını ölçtürün, bu adım tamamsa birçok sorunu ekarte etmiş olacaksınız, ikinci kontrol enjektörler ve yakıt pompası bu da tamamsa geriye birtek dediğiniz gibi sente ayarı kalır, bu da hatalı sıkıştırma ve ateşleme demektir ve direk performans düşer yakıt artar. Tek diş bile kaysa arabanın performansını mafeder, maalesef bazı acemi ustalar triger değişiminde kilit aparatı kullanmıyor ve diş kayıyor.

    B,r kaç saat evvel bizzat kendim Sente ayarını kontorl ederek ustamla birlikte yaptım. egzantiriklere pim taktım sonra krank kamasını gevşettim krankın pim deliğine gelene kadar cevirdim. sonra 3 pimde yerinde ve sıkıyken kayışları ve kamaları sıktık oynatmadan. piston basınclarını bilgisayara bağlayarak kontorl ettik hepsinde basınclar dengede. tek kalan enjektörler şuan. enjektörlerde bir anda tıkanabilir mi ki yani conta değişmeden önce çok aşırı iyiydi ama sonrası berbat ustamda mahcup oldu maalesef :(

    Enjektörler kesinlikle bir anda bu şekilde arızaya düşmez, daha önceden sinyaller vermesi gerekirdi, işte insanı kilitleyen arızalardan biri daha, gerekli herşey yapılıyor ve sorun çözülmüyor, gerçekten moral bozucu bir durum.

    Bu saatten sonra iş parça değiştirip denemeye kalıyor ama allahtan araç çok bulunan bir motora sahip, iyi bir usta sağlam parçayla deneme yanılma yapar bulur sorunu, enazından boşuna para verip sağlam parçaları değiştirmeyin yeterince masraf yapmışsınız.

    hangi parçaları denemeliyiz bi bilgi verebilirmisiniz. birmot yetkili servisine götüresim var ama onlarında ne diyeceklerini kestiremiyorum keza servise giriş bile neredeyse ücretli :) arabaya zamanında ve en ufak seste bakan meraklı biriyim. yarın bi enjektörler çalışıyor mu mazot pompası çalışıyormu verimli bi şekilde diye söküp pompacıya götüreceğiz denemek için. başka neler yapılabilir ?

    Açıkçası araç baya bir elden geçmiş ve turbo, turbo hortumları vs gibi kısımlar zaten gözden geçirilmiş olacağı için geriye pek bir şey kalmıyor. Zaten conta değiştirdikten sonra bu sorun baş gösterdiği için öncesinde sorun çıkarmamış olan aktarma ve kavrama organlarına yönelmek sadece vakit kaybı yaratır.

    Bu arada egr iptaline muhtemelen yazılım ile de müdahalede bulundunuz bu da ecu ya müdahale edebilen bir tanıdığınız var demek oluyor. Benim aklıma bu tarz sorunlarda ilk ecu kontrolü gelir, çünkü mekanik parçalar belirti vermeden kolay kolay bir anda sorun vermez veya versede ses veya gözle görülür belirtileri vardır. Araç tamirattan önce kendini korumaya alıp motora daha fazla zarar gelmemesi için ecu yu re-map etmiş olabilir. Ustanızında arızayı öngörememesini de düşünerek yerinizde olsam ecu sıfırlamayı da veya güncellemeyi denerim. Çevrenizde bu aracı olup chiptuning box kullanan varsa rica edin ve 10dk da aracınıza bağlayın bu boxlar mantıkta rail basıncını yükselttiği için performansta belirgin bir düzelme olursa ecu yu sıfırlayın derim.

    egr iptali derken ne demek istediniz ? aracın orjinalinde egr valfi yok zaten. e4 motoroa sahip. ecuyu fabrika ayarlarına mı almalıyız onu sıfırlatabilirim galiba .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Debriyaj balatanı kontrol ettir birde motorun dışında sıkıntı olabilir, yapılabilicek çoğu şeyi yaptırmışsın çünkü, bir de enjektörlerinde problem olabilir, çekişte aşırı düşüklük varsa pompa basıncını filan kontrol ettir.

    debriyajda kaçırma yok. contayı değiştirmeye giderken araç gayet iyiydi sonrasında böyle oldu (2 gün de conta işleri sürdü) çıktığında böyleydi ustayla titizlikle sorunu arabaya koyulduk. enjektörlere de salı günü pompacıda test ettireceğiz. bana hala supapların zamanında açılıp kapanmıyor gibi geliyor. senteyi tekrar ben kontorl ettim. ama fayda yok maalesef :(

    Adam akıllı bir yerde her piston bloğunun sıkıştırma oranını ölçtürün, bu adım tamamsa birçok sorunu ekarte etmiş olacaksınız, ikinci kontrol enjektörler ve yakıt pompası bu da tamamsa geriye birtek dediğiniz gibi sente ayarı kalır, bu da hatalı sıkıştırma ve ateşleme demektir ve direk performans düşer yakıt artar. Tek diş bile kaysa arabanın performansını mafeder, maalesef bazı acemi ustalar triger değişiminde kilit aparatı kullanmıyor ve diş kayıyor.

    B,r kaç saat evvel bizzat kendim Sente ayarını kontorl ederek ustamla birlikte yaptım. egzantiriklere pim taktım sonra krank kamasını gevşettim krankın pim deliğine gelene kadar cevirdim. sonra 3 pimde yerinde ve sıkıyken kayışları ve kamaları sıktık oynatmadan. piston basınclarını bilgisayara bağlayarak kontorl ettik hepsinde basınclar dengede. tek kalan enjektörler şuan. enjektörlerde bir anda tıkanabilir mi ki yani conta değişmeden önce çok aşırı iyiydi ama sonrası berbat ustamda mahcup oldu maalesef :(

    Enjektörler kesinlikle bir anda bu şekilde arızaya düşmez, daha önceden sinyaller vermesi gerekirdi, işte insanı kilitleyen arızalardan biri daha, gerekli herşey yapılıyor ve sorun çözülmüyor, gerçekten moral bozucu bir durum.

    Bu saatten sonra iş parça değiştirip denemeye kalıyor ama allahtan araç çok bulunan bir motora sahip, iyi bir usta sağlam parçayla deneme yanılma yapar bulur sorunu, enazından boşuna para verip sağlam parçaları değiştirmeyin yeterince masraf yapmışsınız.

    hangi parçaları denemeliyiz bi bilgi verebilirmisiniz. birmot yetkili servisine götüresim var ama onlarında ne diyeceklerini kestiremiyorum keza servise giriş bile neredeyse ücretli :) arabaya zamanında ve en ufak seste bakan meraklı biriyim. yarın bi enjektörler çalışıyor mu mazot pompası çalışıyormu verimli bi şekilde diye söküp pompacıya götüreceğiz denemek için. başka neler yapılabilir ?

    Açıkçası araç baya bir elden geçmiş ve turbo, turbo hortumları vs gibi kısımlar zaten gözden geçirilmiş olacağı için geriye pek bir şey kalmıyor. Zaten conta değiştirdikten sonra bu sorun baş gösterdiği için öncesinde sorun çıkarmamış olan aktarma ve kavrama organlarına yönelmek sadece vakit kaybı yaratır.

    Bu arada egr iptaline muhtemelen yazılım ile de müdahalede bulundunuz bu da ecu ya müdahale edebilen bir tanıdığınız var demek oluyor. Benim aklıma bu tarz sorunlarda ilk ecu kontrolü gelir, çünkü mekanik parçalar belirti vermeden kolay kolay bir anda sorun vermez veya versede ses veya gözle görülür belirtileri vardır. Araç tamirattan önce kendini korumaya alıp motora daha fazla zarar gelmemesi için ecu yu re-map etmiş olabilir. Ustanızında arızayı öngörememesini de düşünerek yerinizde olsam ecu sıfırlamayı da veya güncellemeyi denerim. Çevrenizde bu aracı olup chiptuning box kullanan varsa rica edin ve 10dk da aracınıza bağlayın bu boxlar mantıkta rail basıncını yükselttiği için performansta belirgin bir düzelme olursa ecu yu sıfırlayın derim.

    egr iptali derken ne demek istediniz ? aracın orjinalinde egr valfi yok zaten. e4 motoroa sahip. ecuyu fabrika ayarlarına mı almalıyız onu sıfırlatabilirim galiba .

    Egr yi sizin iptal ettiğinizi düşünmüştüm bu yüzden ecu ya müdahalede bulunan bir tanıdığınız vardır dedim, euro4 olduğunu bilmiyordum açıkçası, bence ilk ecu yu fabrika ayarlarına alarak başlayın. Araç modeline göre değişir ancak sizde yapabilirsiniz internette baya bir kaynak vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Debriyaj balatanı kontrol ettir birde motorun dışında sıkıntı olabilir, yapılabilicek çoğu şeyi yaptırmışsın çünkü, bir de enjektörlerinde problem olabilir, çekişte aşırı düşüklük varsa pompa basıncını filan kontrol ettir.

    debriyajda kaçırma yok. contayı değiştirmeye giderken araç gayet iyiydi sonrasında böyle oldu (2 gün de conta işleri sürdü) çıktığında böyleydi ustayla titizlikle sorunu arabaya koyulduk. enjektörlere de salı günü pompacıda test ettireceğiz. bana hala supapların zamanında açılıp kapanmıyor gibi geliyor. senteyi tekrar ben kontorl ettim. ama fayda yok maalesef :(

    Adam akıllı bir yerde her piston bloğunun sıkıştırma oranını ölçtürün, bu adım tamamsa birçok sorunu ekarte etmiş olacaksınız, ikinci kontrol enjektörler ve yakıt pompası bu da tamamsa geriye birtek dediğiniz gibi sente ayarı kalır, bu da hatalı sıkıştırma ve ateşleme demektir ve direk performans düşer yakıt artar. Tek diş bile kaysa arabanın performansını mafeder, maalesef bazı acemi ustalar triger değişiminde kilit aparatı kullanmıyor ve diş kayıyor.

    B,r kaç saat evvel bizzat kendim Sente ayarını kontorl ederek ustamla birlikte yaptım. egzantiriklere pim taktım sonra krank kamasını gevşettim krankın pim deliğine gelene kadar cevirdim. sonra 3 pimde yerinde ve sıkıyken kayışları ve kamaları sıktık oynatmadan. piston basınclarını bilgisayara bağlayarak kontorl ettik hepsinde basınclar dengede. tek kalan enjektörler şuan. enjektörlerde bir anda tıkanabilir mi ki yani conta değişmeden önce çok aşırı iyiydi ama sonrası berbat ustamda mahcup oldu maalesef :(

    Enjektörler kesinlikle bir anda bu şekilde arızaya düşmez, daha önceden sinyaller vermesi gerekirdi, işte insanı kilitleyen arızalardan biri daha, gerekli herşey yapılıyor ve sorun çözülmüyor, gerçekten moral bozucu bir durum.

    Bu saatten sonra iş parça değiştirip denemeye kalıyor ama allahtan araç çok bulunan bir motora sahip, iyi bir usta sağlam parçayla deneme yanılma yapar bulur sorunu, enazından boşuna para verip sağlam parçaları değiştirmeyin yeterince masraf yapmışsınız.

    hangi parçaları denemeliyiz bi bilgi verebilirmisiniz. birmot yetkili servisine götüresim var ama onlarında ne diyeceklerini kestiremiyorum keza servise giriş bile neredeyse ücretli :) arabaya zamanında ve en ufak seste bakan meraklı biriyim. yarın bi enjektörler çalışıyor mu mazot pompası çalışıyormu verimli bi şekilde diye söküp pompacıya götüreceğiz denemek için. başka neler yapılabilir ?

    Açıkçası araç baya bir elden geçmiş ve turbo, turbo hortumları vs gibi kısımlar zaten gözden geçirilmiş olacağı için geriye pek bir şey kalmıyor. Zaten conta değiştirdikten sonra bu sorun baş gösterdiği için öncesinde sorun çıkarmamış olan aktarma ve kavrama organlarına yönelmek sadece vakit kaybı yaratır.

    Bu arada egr iptaline muhtemelen yazılım ile de müdahalede bulundunuz bu da ecu ya müdahale edebilen bir tanıdığınız var demek oluyor. Benim aklıma bu tarz sorunlarda ilk ecu kontrolü gelir, çünkü mekanik parçalar belirti vermeden kolay kolay bir anda sorun vermez veya versede ses veya gözle görülür belirtileri vardır. Araç tamirattan önce kendini korumaya alıp motora daha fazla zarar gelmemesi için ecu yu re-map etmiş olabilir. Ustanızında arızayı öngörememesini de düşünerek yerinizde olsam ecu sıfırlamayı da veya güncellemeyi denerim. Çevrenizde bu aracı olup chiptuning box kullanan varsa rica edin ve 10dk da aracınıza bağlayın bu boxlar mantıkta rail basıncını yükselttiği için performansta belirgin bir düzelme olursa ecu yu sıfırlayın derim.

    egr iptali derken ne demek istediniz ? aracın orjinalinde egr valfi yok zaten. e4 motoroa sahip. ecuyu fabrika ayarlarına mı almalıyız onu sıfırlatabilirim galiba .

    Hocam facebook dan arama butonuna linea club tr yazın üye olun orada sorununuza yardımcı olabilecek motor ustaları var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emre4748


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Debriyaj balatanı kontrol ettir birde motorun dışında sıkıntı olabilir, yapılabilicek çoğu şeyi yaptırmışsın çünkü, bir de enjektörlerinde problem olabilir, çekişte aşırı düşüklük varsa pompa basıncını filan kontrol ettir.

    debriyajda kaçırma yok. contayı değiştirmeye giderken araç gayet iyiydi sonrasında böyle oldu (2 gün de conta işleri sürdü) çıktığında böyleydi ustayla titizlikle sorunu arabaya koyulduk. enjektörlere de salı günü pompacıda test ettireceğiz. bana hala supapların zamanında açılıp kapanmıyor gibi geliyor. senteyi tekrar ben kontorl ettim. ama fayda yok maalesef :(

    Adam akıllı bir yerde her piston bloğunun sıkıştırma oranını ölçtürün, bu adım tamamsa birçok sorunu ekarte etmiş olacaksınız, ikinci kontrol enjektörler ve yakıt pompası bu da tamamsa geriye birtek dediğiniz gibi sente ayarı kalır, bu da hatalı sıkıştırma ve ateşleme demektir ve direk performans düşer yakıt artar. Tek diş bile kaysa arabanın performansını mafeder, maalesef bazı acemi ustalar triger değişiminde kilit aparatı kullanmıyor ve diş kayıyor.

    B,r kaç saat evvel bizzat kendim Sente ayarını kontorl ederek ustamla birlikte yaptım. egzantiriklere pim taktım sonra krank kamasını gevşettim krankın pim deliğine gelene kadar cevirdim. sonra 3 pimde yerinde ve sıkıyken kayışları ve kamaları sıktık oynatmadan. piston basınclarını bilgisayara bağlayarak kontorl ettik hepsinde basınclar dengede. tek kalan enjektörler şuan. enjektörlerde bir anda tıkanabilir mi ki yani conta değişmeden önce çok aşırı iyiydi ama sonrası berbat ustamda mahcup oldu maalesef :(

    Enjektörler kesinlikle bir anda bu şekilde arızaya düşmez, daha önceden sinyaller vermesi gerekirdi, işte insanı kilitleyen arızalardan biri daha, gerekli herşey yapılıyor ve sorun çözülmüyor, gerçekten moral bozucu bir durum.

    Bu saatten sonra iş parça değiştirip denemeye kalıyor ama allahtan araç çok bulunan bir motora sahip, iyi bir usta sağlam parçayla deneme yanılma yapar bulur sorunu, enazından boşuna para verip sağlam parçaları değiştirmeyin yeterince masraf yapmışsınız.

    hangi parçaları denemeliyiz bi bilgi verebilirmisiniz. birmot yetkili servisine götüresim var ama onlarında ne diyeceklerini kestiremiyorum keza servise giriş bile neredeyse ücretli :) arabaya zamanında ve en ufak seste bakan meraklı biriyim. yarın bi enjektörler çalışıyor mu mazot pompası çalışıyormu verimli bi şekilde diye söküp pompacıya götüreceğiz denemek için. başka neler yapılabilir ?

    Açıkçası araç baya bir elden geçmiş ve turbo, turbo hortumları vs gibi kısımlar zaten gözden geçirilmiş olacağı için geriye pek bir şey kalmıyor. Zaten conta değiştirdikten sonra bu sorun baş gösterdiği için öncesinde sorun çıkarmamış olan aktarma ve kavrama organlarına yönelmek sadece vakit kaybı yaratır.

    Bu arada egr iptaline muhtemelen yazılım ile de müdahalede bulundunuz bu da ecu ya müdahale edebilen bir tanıdığınız var demek oluyor. Benim aklıma bu tarz sorunlarda ilk ecu kontrolü gelir, çünkü mekanik parçalar belirti vermeden kolay kolay bir anda sorun vermez veya versede ses veya gözle görülür belirtileri vardır. Araç tamirattan önce kendini korumaya alıp motora daha fazla zarar gelmemesi için ecu yu re-map etmiş olabilir. Ustanızında arızayı öngörememesini de düşünerek yerinizde olsam ecu sıfırlamayı da veya güncellemeyi denerim. Çevrenizde bu aracı olup chiptuning box kullanan varsa rica edin ve 10dk da aracınıza bağlayın bu boxlar mantıkta rail basıncını yükselttiği için performansta belirgin bir düzelme olursa ecu yu sıfırlayın derim.

    egr iptali derken ne demek istediniz ? aracın orjinalinde egr valfi yok zaten. e4 motoroa sahip. ecuyu fabrika ayarlarına mı almalıyız onu sıfırlatabilirim galiba .

    Egr yi sizin iptal ettiğinizi düşünmüştüm bu yüzden ecu ya müdahalede bulunan bir tanıdığınız vardır dedim, euro4 olduğunu bilmiyordum açıkçası, bence ilk ecu yu fabrika ayarlarına alarak başlayın. Araç modeline göre değişir ancak sizde yapabilirsiniz internette baya bir kaynak vardır.

    Tamamdır, yazılımsal bi hatada olabilir. enjektörler ve yakıt pompasından evvel bi ecuyu sıfırlayayım ustanın bilgisayarı ile bağlanıp.




  • yağ pompasında olmasın sorun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MarjinaL_Kedi

    yağ pompasında olmasın sorun

    yağlama yapıyor arac, yağ pompası çalışıyor. sensör sağlam yağ basıncı yeterli görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    mutlaka denemişsinizdir ama map sensörünü de kontrol ettiniz mi?

    Arac egrsiz map sensörü o kadar kir tutmaz ve kolay bozulmaz. Map dolsada bu kadar performansi kesmez fakat temizlenmesi bu olaya etki etmeyeceginden adim gibi emin olsamda yinede iyi gelir.

    Konu sahibi arkadaşa onerim yetkili servise bir git fiattaki araca baglanan bilgisayar cok kapsamlı enjektör atım miktarini pompa atım miktari vs her şeyi görüyor. Kompresyona falan baksınlar.

    Birde merak ettigim bir diger konu turbonun devreye girişi kesin bir sekilde belli mi yoksa atmosferik gibi dümdüz gidiyor mu.

    Turbocuya götürdüğümde bana dediği şu turbonun durumu iyi ötmesi sesi devreye girişi ve devam edişi.

    Turboyu parça olarak sormadım. Turbonun aracta devreye girisi belirgon sekilde kesin mi atıyorum 2000 devir alti klasik multijet ölü ama 2000 gecince birden motorda guc patlmasi oluyor mu? Ya da herhangi bir devirde kesilme yığılma oluyor mu.

    Genelde motor bir soru algiladiginda kendini koramaya alır. Ani guc talebine cevap vermez fazla devir cevirmez 3000den sonra devir cevirmek istemez.

    Bana kalirsa sorun ecuda. Cunku bir cok mekanik aksam degismis ya da tamir edilmiş. Enjektor ve yakit pompasi bir seferde aniden bozulacak seyler degildir. Enjektorlerden biri bozulsa siyah duman atar araba titresim artar vs vs. Yakit pompasi bozulsa heleki bu kis gunlerinde mazot iyice yogunlasip araba calisamaz hale gelir sabah tek seferde kolay calisiyor diyorsunuz. Kaldi ki yakit pompasi bozulsa klasik olarak sag arka koltuk tarafindan ozellikle rolantide duyulan vinnnn sesi gelir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I


    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker1041

    mutlaka denemişsinizdir ama map sensörünü de kontrol ettiniz mi?

    Arac egrsiz map sensörü o kadar kir tutmaz ve kolay bozulmaz. Map dolsada bu kadar performansi kesmez fakat temizlenmesi bu olaya etki etmeyeceginden adim gibi emin olsamda yinede iyi gelir.

    Konu sahibi arkadaşa onerim yetkili servise bir git fiattaki araca baglanan bilgisayar cok kapsamlı enjektör atım miktarini pompa atım miktari vs her şeyi görüyor. Kompresyona falan baksınlar.

    Birde merak ettigim bir diger konu turbonun devreye girişi kesin bir sekilde belli mi yoksa atmosferik gibi dümdüz gidiyor mu.

    Turbocuya götürdüğümde bana dediği şu turbonun durumu iyi ötmesi sesi devreye girişi ve devam edişi.

    Turboyu parça olarak sormadım. Turbonun aracta devreye girisi belirgon sekilde kesin mi atıyorum 2000 devir alti klasik multijet ölü ama 2000 gecince birden motorda guc patlmasi oluyor mu? Ya da herhangi bir devirde kesilme yığılma oluyor mu.

    Genelde motor bir soru algiladiginda kendini koramaya alır. Ani guc talebine cevap vermez fazla devir cevirmez 3000den sonra devir cevirmek istemez.

    Bana kalirsa sorun ecuda. Cunku bir cok mekanik aksam degismis ya da tamir edilmiş. Enjektor ve yakit pompasi bir seferde aniden bozulacak seyler degildir. Enjektorlerden biri bozulsa siyah duman atar araba titresim artar vs vs. Yakit pompasi bozulsa heleki bu kis gunlerinde mazot iyice yogunlasip araba calisamaz hale gelir sabah tek seferde kolay calisiyor diyorsunuz. Kaldi ki yakit pompasi bozulsa klasik olarak sag arka koltuk tarafindan ozellikle rolantide duyulan vinnnn sesi gelir.

    bence çok yerinde bi analiz olmuş teşşekkür ediyorum. araçta o gaz verince turboyu hissettirirya hani bi ivmelenir geriye yapıştırır o yok işte. gaza bastıkca yakıt tüketimi anlıkta 25 lt 100 kmde gösteriyor öyleki ortalama 10 litre ben önceden 4.8 5.2 yakardım. ecuya yoğunlaşacağım. teorik olarak, bu kadar yakıt yakmaya rağmen güç elde edilemiyorsa yakıt ya tam yanmıyor yada hava girişi yeterince değil zengin karışım oluyor. ecuyu bir fabrika ayarlarına döndürmekte fayda var tabii öncelikle map sensörünü temizleyip kontorl ettikten sonra.




  • Chip tuning var sanırım araçta ?
    Direkt ecu diyecektim, demişler.

    Değişken geometrili turbo mu var yoksa motor 75'lik mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında araçta, yokuşta çekiş problemi yaşamıştım.Turbo selenoid valfinden kaynaklıydı.Bu parçayı değiştirmeden de sorunun bundan kaynaklandığı anlaşılmamıştı.
  • Gaza basınca su kabında genleşme oluyor mu? Bence gömleklerden sorun kaynaklanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.Kahriman

    Gaza basınca su kabında genleşme oluyor mu? Bence gömleklerden sorun kaynaklanıyor.

    su boruları şişiyordu radyatöre giden. açtık üst kapağı taşladık çatlak kontrolü yaptık çatlak çıkmadı.o arada motora da usta baktı heralde gömlek çakılması gerekseydi çakardı sonuçta acemi bi usta değil. ustanın açıp silindirleri görüp de gömlek gerekip gerekmediğini anlayamaz mı sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Chip tuning var sanırım araçta ?
    Direkt ecu diyecektim, demişler.

    Değişken geometrili turbo mu var yoksa motor 75'lik mi ?

    cip tunning yok orjinal fabrika ayarları mevcut. salı günü silindir basınçlarını kontrol ettireceğim kompresyona baktıracağım sanırım o bir fikir verecektir bize _ tabi bundan önce bi ecu yu resetleyebilirsem ecu işini de ekarte etmiş olacağım. haa bu arada map sensirünü çıkardım hemen hemen hiç kirlenme yok :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    biladerim vgt turbonun akuvator u calisiyor mu?
    araba calisiyorken rolantideyken Turbonun uzerine giren, n72 valfinden gelip turbonun uzerine giren ince emiş borusunu cekip cikartin, ucunda vakum var mi bakin. geri taktiginizda akuvator yukari dogru cekiyor mu bakin.

    bahsettiginiz devirlerdeki cekis problemi anlattigim probleme benziyor.

    eger parca yerlerini anlamadiysan resimde atarim.

    hemen asagiya inip deneyebilirsin.

    Evet hortumunda vakum var hortumu sökünce salıyor bağlayınca altından çekiliyor. bu normal çalışmasıdır heralde.
  • Araç euro 4 olduğu için egr yok demişsiniz.Bu yanlış bir bilgi.Euro 4 araçlarda da egr bulunur dpf bulunmaz.Eğer aracınızda egr gerçekten yoksa iptal edilip daha fazla güç almak için yazılım atılmıştır.Bence ne sorun varsa da bundan kaynaklanıyor.
  • Sorun cok garip.

    Cikma beyin bulup direkt olarak onunla deneme sansiniz var mi ?

    Aracta yonetimsel bir sorun var gibi.

    Beyin degerleri yanlis okuyor olabilir gibi duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    biladerim vgt turbonun akuvator u calisiyor mu?
    araba calisiyorken rolantideyken Turbonun uzerine giren, n72 valfinden gelip turbonun uzerine giren ince emiş borusunu cekip cikartin, ucunda vakum var mi bakin. geri taktiginizda akuvator yukari dogru cekiyor mu bakin.

    bahsettiginiz devirlerdeki cekis problemi anlattigim probleme benziyor.

    eger parca yerlerini anlamadiysan resimde atarim.

    hemen asagiya inip deneyebilirsin.

    Evet hortumunda vakum var hortumu sökünce salıyor bağlayınca altından çekiliyor. bu normal çalışmasıdır heralde.

    bu durumda çalışması normal.

    silindir kapağı kaç mm taşlandı? takılan conta standart mıydı? kapak taşlandıktan sonra, taşlamaya göre kalın conta takılması gerekir. (çentik sayısı fazla conta denir.)
    akışmetrenin ve egr nin fişini sökün deneyin.
    Hava filtre kabının arkasında manifolt üzerinde map sensörü vardır. (basınç sensörü) map sensörünü değiştirip denediniz mi? 90 tl civarı.
    ama ben hala turbodan olduğunu düşünüyorum. aracın sesi ve çalışması normal ise aşırı besleme sisteminde problem vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Araç euro 4 olduğu için egr yok demişsiniz.Bu yanlış bir bilgi.Euro 4 araçlarda da egr bulunur dpf bulunmaz.Eğer aracınızda egr gerçekten yoksa iptal edilip daha fazla güç almak için yazılım atılmıştır.Bence ne sorun varsa da bundan kaynaklanıyor.

    egr nin oldupu yer motorda kapalı bi kapakla kapatılmış ve kapak fiatın kendi seri numaralı kapağı fabrıkadan öyle çıkmışsa bilemiyorum. araç 90 hp. 2 sene evvel satın alırken motor testine sokmuştum 89 hp çıkmıştı. dpf olmadığını da biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    biladerim vgt turbonun akuvator u calisiyor mu?
    araba calisiyorken rolantideyken Turbonun uzerine giren, n72 valfinden gelip turbonun uzerine giren ince emiş borusunu cekip cikartin, ucunda vakum var mi bakin. geri taktiginizda akuvator yukari dogru cekiyor mu bakin.

    bahsettiginiz devirlerdeki cekis problemi anlattigim probleme benziyor.

    eger parca yerlerini anlamadiysan resimde atarim.

    hemen asagiya inip deneyebilirsin.

    Evet hortumunda vakum var hortumu sökünce salıyor bağlayınca altından çekiliyor. bu normal çalışmasıdır heralde.

    bu durumda çalışması normal.

    silindir kapağı kaç mm taşlandı? takılan conta standart mıydı? kapak taşlandıktan sonra, taşlamaya göre kalın conta takılması gerekir. (çentik sayısı fazla conta denir.)
    akışmetrenin ve egr nin fişini sökün deneyin.
    Hava filtre kabının arkasında manifolt üzerinde map sensörü vardır. (basınç sensörü) map sensörünü değiştirip denediniz mi? 90 tl civarı.
    ama ben hala turbodan olduğunu düşünüyorum. aracın sesi ve çalışması normal ise aşırı besleme sisteminde problem vardır.

    ne kadar taşlandığını bilmiyorum ama usta bu kapağın bir 2 kere daha taşlanma hakkı var dedi. yan tarafındaki referans derinliğe gelene kadar dedi. akışmetre fişini çıkardım. egr yok dedi usta senin arabada.. map sensörü hemen hemen temiz idi kurum kabuk vs yoktu.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.