Şimdi Ara

[ÇÖZÜLDÜ] 1.3 Multijet Çekişten düşme. Yapılanları yazıyorum sorun bulunamıyor yardım lütfen. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
20.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania

    Sorun cok garip.

    Cikma beyin bulup direkt olarak onunla deneme sansiniz var mi ?

    Aracta yonetimsel bir sorun var gibi.

    Beyin degerleri yanlis okuyor olabilir gibi duruyor.



    sanırım öyle bi şansım yok ama ustanın olabilir :) bu önerileri not alıyorum hepsini ustaya söyleyeceğim. bi foruma yaz bakalım ne diyorlar kim ne düşünüyor demişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Evomania

    Sorun cok garip.

    Cikma beyin bulup direkt olarak onunla deneme sansiniz var mi ?

    Aracta yonetimsel bir sorun var gibi.

    Beyin degerleri yanlis okuyor olabilir gibi duruyor.



    sanırım öyle bi şansım yok ama ustanın olabilir :) bu önerileri not alıyorum hepsini ustaya söyleyeceğim. bi foruma yaz bakalım ne diyorlar kim ne düşünüyor demişti.

    Alıntıları Göster
    rampa çıkarken bayılıyor mu bide hızlanırken az da olsa koltuğa yapıştırıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    biladerim vgt turbonun akuvator u calisiyor mu?
    araba calisiyorken rolantideyken Turbonun uzerine giren, n72 valfinden gelip turbonun uzerine giren ince emiş borusunu cekip cikartin, ucunda vakum var mi bakin. geri taktiginizda akuvator yukari dogru cekiyor mu bakin.

    bahsettiginiz devirlerdeki cekis problemi anlattigim probleme benziyor.

    eger parca yerlerini anlamadiysan resimde atarim.

    hemen asagiya inip deneyebilirsin.

    Evet hortumunda vakum var hortumu sökünce salıyor bağlayınca altından çekiliyor. bu normal çalışmasıdır heralde.

    bu durumda çalışması normal.

    silindir kapağı kaç mm taşlandı? takılan conta standart mıydı? kapak taşlandıktan sonra, taşlamaya göre kalın conta takılması gerekir. (çentik sayısı fazla conta denir.)
    akışmetrenin ve egr nin fişini sökün deneyin.
    Hava filtre kabının arkasında manifolt üzerinde map sensörü vardır. (basınç sensörü) map sensörünü değiştirip denediniz mi? 90 tl civarı.
    ama ben hala turbodan olduğunu düşünüyorum. aracın sesi ve çalışması normal ise aşırı besleme sisteminde problem vardır.

    ne kadar taşlandığını bilmiyorum ama usta bu kapağın bir 2 kere daha taşlanma hakkı var dedi. yan tarafındaki referans derinliğe gelene kadar dedi. akışmetre fişini çıkardım. egr yok dedi usta senin arabada.. map sensörü hemen hemen temiz idi kurum kabuk vs yoktu.

    Map sensörünün temiz olması çalışıyor olduğu anlamına gelmez.
    Fiat Ecu scan ya da var ise elm327 ve torque programı yardımıyla turbo basıncını ölçün. Ani değişkenlik ve ya 2000 d/d civarında yeterli psi var mı yok mu bakın derim.
    Egr olmaması gibi bir durum söz konusu değil. E4 multijet te hatta E3 multijette de egr mevcuttur. Egr ancak iptal edilebilir, sökülüp iptal olmaz.
    hangi şehirdesiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    rampa çıkarken bayılıyor mu bide hızlanırken az da olsa koltuğa yapıştırıyor mu?

    İşte azcık yapıştırıyor yani. yokuş yukarıda da düz dede aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    biladerim vgt turbonun akuvator u calisiyor mu?
    araba calisiyorken rolantideyken Turbonun uzerine giren, n72 valfinden gelip turbonun uzerine giren ince emiş borusunu cekip cikartin, ucunda vakum var mi bakin. geri taktiginizda akuvator yukari dogru cekiyor mu bakin.

    bahsettiginiz devirlerdeki cekis problemi anlattigim probleme benziyor.

    eger parca yerlerini anlamadiysan resimde atarim.

    hemen asagiya inip deneyebilirsin.

    Evet hortumunda vakum var hortumu sökünce salıyor bağlayınca altından çekiliyor. bu normal çalışmasıdır heralde.

    bu durumda çalışması normal.

    silindir kapağı kaç mm taşlandı? takılan conta standart mıydı? kapak taşlandıktan sonra, taşlamaya göre kalın conta takılması gerekir. (çentik sayısı fazla conta denir.)
    akışmetrenin ve egr nin fişini sökün deneyin.
    Hava filtre kabının arkasında manifolt üzerinde map sensörü vardır. (basınç sensörü) map sensörünü değiştirip denediniz mi? 90 tl civarı.
    ama ben hala turbodan olduğunu düşünüyorum. aracın sesi ve çalışması normal ise aşırı besleme sisteminde problem vardır.

    ne kadar taşlandığını bilmiyorum ama usta bu kapağın bir 2 kere daha taşlanma hakkı var dedi. yan tarafındaki referans derinliğe gelene kadar dedi. akışmetre fişini çıkardım. egr yok dedi usta senin arabada.. map sensörü hemen hemen temiz idi kurum kabuk vs yoktu.

    Map sensörünün temiz olması çalışıyor olduğu anlamına gelmez.
    Fiat Ecu scan ya da var ise elm327 ve torque programı yardımıyla turbo basıncını ölçün. Ani değişkenlik ve ya 2000 d/d civarında yeterli psi var mı yok mu bakın derim.
    Egr olmaması gibi bir durum söz konusu değil. E4 multijet te hatta E3 multijette de egr mevcuttur. Egr ancak iptal edilebilir, sökülüp iptal olmaz.
    hangi şehirdesiniz?

    o zaman bizim ustada var bi problem yada araç orjinal değil durun resim çekip atayım...




  • Bu kadar islemden sonra sorun devam ediyorsa ya araci satin yada yarim motor attirin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    rampa çıkarken bayılıyor mu bide hızlanırken az da olsa koltuğa yapıştırıyor mu?

    İşte azcık yapıştırıyor yani. yokuş yukarıda da düz dede aynı.

    Bizim arabada da vardı 120 130 la çıktığım rampayı ben 80 ile çıkıyordum baskı vs bazı şeyler değişti düzen tutmadı en son şanzıman değişti kendine geldi araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    rampa çıkarken bayılıyor mu bide hızlanırken az da olsa koltuğa yapıştırıyor mu?

    İşte azcık yapıştırıyor yani. yokuş yukarıda da düz dede aynı.

    Bizim arabada da vardı 120 130 la çıktığım rampayı ben 80 ile çıkıyordum baskı vs bazı şeyler değişti düzen tutmadı en son şanzıman değişti kendine geldi araç

    Alıntıları Göster
    merhabalar.ben sorunun tamir gören silindirlerde olduğunu düşünüyorum.silindir basınçlarını pc yerine bir de klasik aletle ölçtürün.hepsinin en az 120 ve üzeri çıkması lazım.biri bile düşükse motor tekrar sökülecek maalesef :( ya da ustanız motoru bağlarken turbo bağlantılarında eksik bir şey bıraktı.başka da aklıma bir şey gelmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 14 Şubat 2016; 13:26:39 >




  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    ecu işini bu gün bir kaç elektronikçiye sordum 300 tl ye sıfırlarız fabrika verilerine döneriz dediler tatminkar konuşmadılar açıkçası. dizel motorlar üzerine tez vermiş makine mühendisi arkadaşım da sizin dediğinizi dedi. klasik yöntemle ısıtma bujilerini söküp her silindirin içindeki basınç değerlerinin sorunlar ilgili temel yön vereceğini söyledi. ve başlanması gereken noktanın silindir içindeki kompresyon değerlerinin olduğunu net ifade etti. sonuç olarak emme manifoltu, turbo, enjektör ve yakıt pompası ikilisi, egzoz ve emme supaplarındaki zamanalama sorunları gibi problemlerin dolaylı yoldan anlaşılacağını vurluladı. arıza conta değişimi ile oluştuğu için yoğunlaşılması gereken noktanın burası olduğunu sökülen ve temizlenen parçaların gerekirse teker teker kontrolünün sağlanması gerektiğini söyledi.
  • Rakipsiz Fırtına kullanıcısına yanıt
    Ben de öyle düşündüm. Silindir kapak geometrisi düzleyip takmaktan daha karışık bir iş. Bazen genel bir eğrilik olur, iç stresler onu hafıza yapar. Tezgahta düzlense de kapak aynı ısıyı görünce yine eğrilir. Bir şey gözden kaçıyor olabilir. Saplama vidaları değişti mi mesela, torkları doğru mu...

    Mutlaka kompresyon testi gerekiyor.
  • Radtech kullanıcısına yanıt
    inşallah en az masrafla atlatırsınız.sizin sorununuz elektronik değil mekanik gibi görünüyor. ecuyu falan elletmeyin.silindirleri önce bir ölçtürün.gelişmeleri yazarsanız haberdar olmuş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 14 Şubat 2016; 22:16:36 >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    aynen öyle oluyor maalesef.en kral rektefiyeci bile o kapağın fabrikasyon ayarını tutturamıyor(ki mümkün değil) ve böyle çözümsüz olaylar meydana geliyor.insanlar sandık motor atarken en doğrusunu yapıyorlar aslında ama onun da maliyeti çok fazla ne yazık ki!
  • Hocam merak ettim simdiye kadar kac lira harcadınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    Hocam merak ettim simdiye kadar kac lira harcadınız

    triger contalar yağ yağ filtresi hava filtresi mazot filtresi antifiriz kapak taşlatma supap lastikleri 680 tl işçikik 400 tl 30 tl de benzin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    inşallah en az masrafla atlatırsınız.sizin sorununuz elektronik değil mekanik gibi görünüyor. ecuyu falan elletmeyin.silindirleri önce bir ölçtürün.gelişmeleri yazarsanız haberdar olmuş oluruz.

    tabiki paylaşırım, yarın işte olacağım salı günü ustam çağırdı o günü yine bana ayıracak, yaptığı iş olunca ücret falanda talep etmiyor beni de salmıyor inat etti bunu çözeceğim diye hatta forumuna yaz dedi sizin yazıklarınızı da okuyacak kendileri :D
  • Benzinli aracımda enjektorler birden arıza vermişti...

    Kirli yakıt, depodaki kir vs birden tıkar, göz önünde bulundurun derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bahsettiginiz catlak onarildi mi ? Ecu ile alakasi yok en son conta degisimi yapmissiniz.Belki conta tam takilmadi ve hava aliyor olabilir.Sorun elektronik degil,montajdan kaynakli.Turbo hortumlari ters,gevsek baglanmis olabilir veya contalardan kaynakli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Bu bahsettiginiz catlak onarildi mi ? Ecu ile alakasi yok en son conta degisimi yapmissiniz.Belki conta tam takilmadi ve hava aliyor olabilir.Sorun elektronik degil,montajdan kaynakli.Turbo hortumlari ters,gevsek baglanmis olabilir veya contalardan kaynakli.

    Yarın sabah silindir içine basınç ölçer koyarak kompresyon değerlerini ölçeceğiz. ona göre bir harita çıkaracağız. yetkili servis ile görüştüm telefonda yalnız adamlar 3-4 bin tl civarı birşeylerin olabileceğinden bahsedince teşekkür edip kapattım. yarın test sonuçlarını sizinle paylaşacağım ayrıca test enjektör testite yapabiliriz duruma göre. hele şu silindir içi manuel basınç ölçer ile kompresyon değerlerine bakalım. kaçak var mı ?
  • Buradan tarif edildiği kadarıyla durum kompresyon kaybı;



    Zengin karışım yada fakir karışım olası ihtimal



    Turbo dizel bir motorda Enjektör, yakıt pompası yada turbo ilk akla gelen ana elemanlar...



    Egsozdaki dumanda yük altındayken ve farklı devirlerde gariplik gözleniyor mu?



    Sinir bozucu bir problem, belki basit bir elektriksel(voltaj garipliği kaynaklı enjektör bobini v.s.v.s) yada sensör problemi, bir sürü ihtimal var... sıkıntı çıkaran eleman hiç çalışmasa bundan daha az yorar ustayı,



    Kanaatim o ki en doğru hareket teşhiste aceleci olmadan, detay atlamadan sakin kafayla ve doğru sırayla hareket edilmeli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiyahPelerinliAdam -- 15 Şubat 2016; 22:35:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Radtech kullanıcısına yanıt
    Bu gün sabah, enjektörleri sökerek manuel kompresyon ölçümü yaptık değerler alt limitlerin çok üzerinde çıktı conta tam anlamı ile sızdırmazlığını koruyor, çıkarmışken enjektörleri aklımızdan çıkarmak için pompacıya götürüp teste tabi tuttuk. enjektörler birbirinden bağımsız farklı değerlerde yakıt puskürtüyordu fakat basınçları neredeyse birbirine yakındı. pompacı sonuç olarak bundan kaynaklanabileceğini söyleyerek enjektör meme uçlarını değiştirdi eğer olmaz ise iade kabul etti. sonrasında enjektörleri taktık test sürüşünde aracın torkunun ve yakıt tüketiminin normale döndüğünü yokuşlarda ve kalkışlarda tepkisinin arttığını gördük.

    Ayrıca Pompacı enjektörler daha evvel hiç sökülmediği için ve carbon clean gibi kakılar kullanılmadığı için eski sisteme alıştığını söyledi biz kapağı söküp kompresyon değerlerini yükselttiğimizde enjektörlerde işemeye başlmaış bir deyişle. eğer kapak söklmemiş olsaymış ve hala enjektör temizliği yapımalmasaymış enjektörler eskisi gibi çalışmaya devam edecekmiş sorun olmayacakmış. bu gibi durumlarda enjektörde oluşan kurumların motorla uyum sağlayıp kendini hissettirmemesi normal bir durummuş.

    Verilen tavsiye; Pompacı, tek tip istasyondan dizel ( totalse total bp ise bp opete opet) yakıtı almamı kesinlikle yakıtımı değiştirmememi ve carbon clean würt gibi katkılar kullanmamamı samimiyetle söyledi. ve farklı yerlerden alınan yakıtların katkılarının farklı olması sebebi ile enjektörlerin kurumla kaplanabileceği ve temizliğinin se işemeye sebep olacağını söyledi.


    Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.