Şimdi Ara

[ÇÖZÜLDÜ] 1.3 Multijet Çekişten düşme. Yapılanları yazıyorum sorun bulunamıyor yardım lütfen. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
20.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Bu gün sabah, enjektörleri sökerek manuel kompresyon ölçümü yaptık değerler alt limitlerin çok üzerinde çıktı conta tam anlamı ile sızdırmazlığını koruyor, çıkarmışken enjektörleri aklımızdan çıkarmak için pompacıya götürüp teste tabi tuttuk. enjektörler birbirinden bağımsız farklı değerlerde yakıt puskürtüyordu fakat basınçları neredeyse birbirine yakındı. pompacı sonuç olarak bundan kaynaklanabileceğini söyleyerek enjektör meme uçlarını değiştirdi eğer olmaz ise iade kabul etti. sonrasında enjektörleri taktık test sürüşünde aracın torkunun ve yakıt tüketiminin normale döndüğünü yokuşlarda ve kalkışlarda tepkisinin arttığını gördük.

    Ayrıca Pompacı enjektörler daha evvel hiç sökülmediği için ve carbon clean gibi kakılar kullanılmadığı için eski sisteme alıştığını söyledi biz kapağı söküp kompresyon değerlerini yükselttiğimizde enjektörlerde işemeye başlmaış bir deyişle. eğer kapak söklmemiş olsaymış ve hala enjektör temizliği yapımalmasaymış enjektörler eskisi gibi çalışmaya devam edecekmiş sorun olmayacakmış. bu gibi durumlarda enjektörde oluşan kurumların motorla uyum sağlayıp kendini hissettirmemesi normal bir durummuş.

    Verilen tavsiye; Pompacı, tek tip istasyondan dizel ( totalse total bp ise bp opete opet) yakıtı almamı kesinlikle yakıtımı değiştirmememi ve carbon clean würt gibi katkılar kullanmamamı samimiyetle söyledi. ve farklı yerlerden alınan yakıtların katkılarının farklı olması sebebi ile enjektörlerin kurumla kaplanabileceği ve temizliğinin se işemeye sebep olacağını söyledi.


    Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    Sonunda kurtulmussunuz dertten hocam cidden sizin adiniza cok sevdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Biilgilendirdiğiniz için teşekkürler. Böyle arıza çözümleri sonra çok işe yarayabiliyor.
  • Geçmiş olsun.

    Multijet motorunda benzer sorunların yaşanması muhtemel durumlarda(bende ki araçta 1.3 75lik olanı)iyi ve faydalı referans bir konu oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hadi gözün aydun, konuyu okuduğumda üzülmüştüm adına.

    bir daha masraf çıkarmadan uzun yıllar binersin umarm
  • Geçmiş olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakıtınız kaça düştü acaba, benim araçta 9 litreden aşağı yakmiyor. 1.3 90bg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun hocam kurtulmussunuz.. Bilgiler için sagolun basımıza gelırse yararı dokundu bızede
  • makilli M kullanıcısına yanıt
    Yakıt 6 litre civarı fakat bunu test ederken ölçtük. şu an 5 litre/100 km de biraz daha düşebilir dedi pompacı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Yakıt 6 litre civarı fakat bunu test ederken ölçtük. şu an 5 litre/100 km de biraz daha düşebilir dedi pompacı.

    Ben olsam pompacinin alnindan oper ve kendisine 1 kg baklava gotururdum.Pompaciya ne kadar para verildi ? Siz contayi degistirince silindir ici kompresyonu ve enjektorlere alistigindan basinc yapinca alisagelmis disinda duzensizlik (iseme) meydana gelmis.Ben arizayi boyle anladim.

    Birde bu pompaci nasil oluyor ? Sanayide hic gormedim pompaci diye dukkan tabelasi gezerken.Turbocu,hirdavatci vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun Yalnız pek çözemedim sıkıştırma oranının artışı ile enjektörün işemeye başlaması arasındaki ilişkiyi, fikri olan varsa detaylı anlatırsa sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Merhaba arkadaşlar. sorunumuz 6 ay evveline dayanıyor. Araç aktif kullanılmakta ve tek elden 2008 model Fiat Linea 90 bg egr siz. 6 ay evvel devirdaim pompası dağıldı hararete düştü motor. silindir 3. göz ile su bloğu arasında kayda değmeyecek kadar küçük bi delik açılmış. dolayısı ile soğutma suyuna silindir hava basıyormuş. perfprmanstan düşme ve yağa su suya yağ yağ eksiltmesi vs gibi durumlar olmadığı için farkına varılmadı. conta değiştirildikten sonra araçta çekiş düşüşü boy gösterdi. 3 bindevire kadar araç kağnı gibi 3ten sonrada pek iç açıcı değil. yakıt tüketimi 9 litreye fırladı. yapılanlar aşağıda

    silindir kapağı taşlandı
    motor contası değişti
    yağ değişti
    triger zinciri değişti
    karter temizlendi
    devir daim pompası değişti.
    sente ayarı yapıldı
    turbo sıcaklığı açılış kapanış süreleri kontrol edildi
    hava filtresi değişti
    mazot filtresi değişti
    hava akım ölçer yenisi ile denendi
    sente ayarı tekrar kontrol edildi
    hortumlar ve hava kaçakları kontrol edildi
    tüm fişler jack lar konttrol edildi.

    EDİT: ECU da soğutma sıvısı, gelen hava basıncı, silindir içi sıkıştıma basıncı ve enjektor basıncı referanslarla kaşılaştırıldı.
    EDİT 2: Her 10 bin de bir titizlikle orjinal parçalar kullanılarak bakımları yapılmıştır.



    motor sesi normal. yeni zincirden ses gelmiyor. tekleme yok. marş almama yok. kolay çalışır durumda.


    ve bir çok nokta daha vardır aklıma gelmeyen sizce neden kaynaklanıyordur. önerilerinizi acilen bekliyorum çok sinirim bozuldu.

    hocam su olayı cozen enjektor ucu degişimi maliyeti ne oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Bu gün sabah, enjektörleri sökerek manuel kompresyon ölçümü yaptık değerler alt limitlerin çok üzerinde çıktı conta tam anlamı ile sızdırmazlığını koruyor, çıkarmışken enjektörleri aklımızdan çıkarmak için pompacıya götürüp teste tabi tuttuk. enjektörler birbirinden bağımsız farklı değerlerde yakıt puskürtüyordu fakat basınçları neredeyse birbirine yakındı. pompacı sonuç olarak bundan kaynaklanabileceğini söyleyerek enjektör meme uçlarını değiştirdi eğer olmaz ise iade kabul etti. sonrasında enjektörleri taktık test sürüşünde aracın torkunun ve yakıt tüketiminin normale döndüğünü yokuşlarda ve kalkışlarda tepkisinin arttığını gördük.

    Ayrıca Pompacı enjektörler daha evvel hiç sökülmediği için ve carbon clean gibi kakılar kullanılmadığı için eski sisteme alıştığını söyledi biz kapağı söküp kompresyon değerlerini yükselttiğimizde enjektörlerde işemeye başlmaış bir deyişle. eğer kapak söklmemiş olsaymış ve hala enjektör temizliği yapımalmasaymış enjektörler eskisi gibi çalışmaya devam edecekmiş sorun olmayacakmış. bu gibi durumlarda enjektörde oluşan kurumların motorla uyum sağlayıp kendini hissettirmemesi normal bir durummuş.

    Verilen tavsiye; Pompacı, tek tip istasyondan dizel ( totalse total bp ise bp opete opet) yakıtı almamı kesinlikle yakıtımı değiştirmememi ve carbon clean würt gibi katkılar kullanmamamı samimiyetle söyledi. ve farklı yerlerden alınan yakıtların katkılarının farklı olması sebebi ile enjektörlerin kurumla kaplanabileceği ve temizliğinin se işemeye sebep olacağını söyledi.


    Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    hocam pompacıda durustmus adresı telefonu ve adını da alabılır mıyız? Başka arkadaslara da tavsıye edelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Yakıt 6 litre civarı fakat bunu test ederken ölçtük. şu an 5 litre/100 km de biraz daha düşebilir dedi pompacı.

    Ben olsam pompacinin alnindan oper ve kendisine 1 kg baklava gotururdum.Pompaciya ne kadar para verildi ? Siz contayi degistirince silindir ici kompresyonu ve enjektorlere alistigindan basinc yapinca alisagelmis disinda duzensizlik (iseme) meydana gelmis.Ben arizayi boyle anladim.

    Birde bu pompaci nasil oluyor ? Sanayide hic gormedim pompaci diye dukkan tabelasi gezerken.Turbocu,hirdavatci vs.

    aynen genelde sanayide isim + dizel formatında oluyorlar (hayrettin dizel vs) pompacıya 750 tl verdim enjektörlerin sadece mekanik kısımlarını değiştirdi. elektronik bölümünü değiştirmedi hasar olmadığı için. genelde müşterileri onların ustalar oluyor direk biz olmuyoruz usta söküyor ona gönderiyor rastlamamamız normal :) pazarlık yaptım o ara bir çorapcı geldi dükkana 2 çift çorap aldı bana 150*5 taksit yaptı kredi kartınada :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    Bu gün sabah, enjektörleri sökerek manuel kompresyon ölçümü yaptık değerler alt limitlerin çok üzerinde çıktı conta tam anlamı ile sızdırmazlığını koruyor, çıkarmışken enjektörleri aklımızdan çıkarmak için pompacıya götürüp teste tabi tuttuk. enjektörler birbirinden bağımsız farklı değerlerde yakıt puskürtüyordu fakat basınçları neredeyse birbirine yakındı. pompacı sonuç olarak bundan kaynaklanabileceğini söyleyerek enjektör meme uçlarını değiştirdi eğer olmaz ise iade kabul etti. sonrasında enjektörleri taktık test sürüşünde aracın torkunun ve yakıt tüketiminin normale döndüğünü yokuşlarda ve kalkışlarda tepkisinin arttığını gördük.

    Ayrıca Pompacı enjektörler daha evvel hiç sökülmediği için ve carbon clean gibi kakılar kullanılmadığı için eski sisteme alıştığını söyledi biz kapağı söküp kompresyon değerlerini yükselttiğimizde enjektörlerde işemeye başlmaış bir deyişle. eğer kapak söklmemiş olsaymış ve hala enjektör temizliği yapımalmasaymış enjektörler eskisi gibi çalışmaya devam edecekmiş sorun olmayacakmış. bu gibi durumlarda enjektörde oluşan kurumların motorla uyum sağlayıp kendini hissettirmemesi normal bir durummuş.

    Verilen tavsiye; Pompacı, tek tip istasyondan dizel ( totalse total bp ise bp opete opet) yakıtı almamı kesinlikle yakıtımı değiştirmememi ve carbon clean würt gibi katkılar kullanmamamı samimiyetle söyledi. ve farklı yerlerden alınan yakıtların katkılarının farklı olması sebebi ile enjektörlerin kurumla kaplanabileceği ve temizliğinin se işemeye sebep olacağını söyledi.


    Fikir veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

    hocam pompacıda durustmus adresı telefonu ve adını da alabılır mıyız? Başka arkadaslara da tavsıye edelim

    samsunda gülsan sanayi sitesinde petline petrolün yan arasında sinecek oto var onunla birlikte çalışıyor pompacı motorcu iş arkadaşımın eşi o yüzden sorun üstüne çok kafa patlatıldı. ayrıca 5-6 motor ustası dahil sorunun buradan kaynaklanabileceğini ve ya birden bire parça değişiminden bu şekilde performansa etkileyeceğini düşünmedi. pompacı bile tereddütteydi ki değiştirdiği parçaları sorun çözülmezse geri alırım dedi.




  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    kontrol için 50 tl değişim ve parça için 750 tl 50 tl pazarlık 750 tl. makineye bağlıyor enjektörleri orada kontrol ediyor masraf sonuca göre değişiyor.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Egr valfinin olduğu yere baktık. egr valfi yok araçta ama gerçekten fabrikadan öyle geldi aracın evveliyatını biliyorum bakımlar yetkili serviste bir BİNİCİ ama sadece arabaya binen birisi tarafından yapılmış. ustaya ısrarla bunda egr nin olduğunu söylediğinizi söyledim ama yok dedi ve elinde bulunan çıkma bir egr gösterdi değil yok yani yerinde kör tıpa (!) var Şehir samsun araç samsun birmot bakımlı idi son 30k km ye kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    kontrol için 50 tl değişim ve parça için 750 tl 50 tl pazarlık 750 tl. makineye bağlıyor enjektörleri orada kontrol ediyor masraf sonuca göre değişiyor.

    Cok para almamis mi ? Adam makineye bagliyor sonrada 2 vida acip parcayi degistiriyor.Sirf 750 tl iscilik cok paraymis benim kartin limiti yetmez hakkini oldurmeyek 300-400 tl olsa neysede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arada bi nitro at içine deterjanlı iyi temziler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig


    quote:

    Orijinalden alıntı: Radtech

    kontrol için 50 tl değişim ve parça için 750 tl 50 tl pazarlık 750 tl. makineye bağlıyor enjektörleri orada kontrol ediyor masraf sonuca göre değişiyor.

    Cok para almamis mi ? Adam makineye bagliyor sonrada 2 vida acip parcayi degistiriyor.Sirf 750 tl iscilik cok paraymis benim kartin limiti yetmez hakkini oldurmeyek 300-400 tl olsa neysede

    yok parçasıda içinde zaten para tutan parçasıymış. yakıtı atomize eden bölümü




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.