Şimdi Ara

Crop Factor'ün Önemi (SONY,FUJİ,OLYMPUS ALMAYI DÜŞÜNENLER!) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
1
Favori
5.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu bilgilendirme konusu olan bir rakamla 1 adet başlık.

    "jiddi hocam forumu resmen olympus 5 eksenli fotograf makineleriyle katletmissiniz."

    Arkadaş bunu demek için aşırı saplantılı olmak lazım. Gösteryim bu dediğinizin ne feci bir laf olduğunu da...

    Crop Factor'ün Önemi (SONY,FUJİ,OLYMPUS ALMAYI DÜŞÜNENLER!)https://store.donanimhaber.com/5d/0b/96/5d0b96823226dabe278296b8831bf9db.jpg

    Lütfen buna bakın ama. LAF etemeden önce bakacaksınız, öyle diyeceksiniz diyeceğiniz şey doğru mu yanlış mı. Kaç konuda Olympus 5 eksenli IS var şurada ? Bunu dediğiniz şu başlığı açan ne diye açmış ? Verdiği eksik ve yanlı bilgiler karşısında kaynaklı, belgeli kanıtları ortaya koymuşum. Sizin bana bu ettiğiniz LAF felaket diye tanımlarım. Bu kadar şaşırmış olmanızın nedeni nedir bilemiyorum.

    @multimatom
    Efendim elbette bu hi-res'in ve 5 eksenli IS'in sadece elde çekimde 5 eksenli IS'in düşük iso ile avantajı olurunu özellikle söyledim bulup kendi mesajımdan alıntılıyim mi ? PAylaştığımız videoda da Tony de diyor bu hi-res için tripodda olmalı, fotolanacak şey sabit olmalı diye.

    Bunlar denmemiş, gösterilmemiş gibi şimdi yeniden neden aynı geriye sarılıyor ? E peki dediğiniz gibi olsun tekrar önceki sayfalarda bahsedilenleri yineleyelim. Oraları okumayanlar için.

    Evet, diğer APS-C, FF makinalarla da çekilse benim satılırdı. Lütfen dikkat edin "SATILMAZDI işte yaa" gibi bir ifadem yok ki. Fakat bunca zaman siz de gördünüz belki ne diyorlar ve bu konunun başlangıcında da yanlı ve eksik bilgiler doluyken "m43 sensör ufak, az ışık alır, bokeh olmaz" vs. Sizler bütün o yanlışları eyvallah deyin. Gelip bana burada o yanlışların karşısına kanıt koyunca "HOP olmaz arkadaşım yapma böyle jiddi" deyin ! Güzelmiş.

    Olay "istediğim gibi olmazdı" ile çoook önemli işte. Sizler insanlara "Benim istediğim gibi fotoğraf çekmelisiniz" gibi bir şey empoze ediyorsunuz. Bakınız bir başka arkadaşımdan alıntılayacağım. Ne diyor vatandaş ?

    "Olympus epm1 mini,fuji xt1 ve sony a7ıı kullandım.Son bir yıldır şiddetli bel ve kas ağrıları çekiyorum.Kocaman Canonu taşıyamaz hale geldim ve gözümü karartıp komple olympus sisteme geçtim.Gözümü karartıp dememdeki neden herkesten duyduğumuz ufak sensör,yeterli gelmeyen sığ alan,2x çarpan vs.. gibi klişe şeyler lakin uzun zaman tam kare kullanıp,bu işten para kazanınca korkmadım değil.Şu an EM1 Mark2 kullanıyorum.Çok mutluyum ve olağanüstü bir sistem olduğunu düşünüyorum.İş olarak yaptığım için maalesef,arka taraf ölsün diyen bir kitleye çekim yapmak zorunda kalıyorum.Bunun çok da önemli olmadığını,bu şekilde çekilen fotoğrafların iyi fotoğraf diye nitelendirilmesinin yanlışlığını anlatmaktan yoruldum artık.Tamam öyle yaparız deyip geçiyorum :) Bu mecburiyetten dolayı,m43 sisteminde bu etkiyi verecek lensler seçmek durumunda kaldım. ABCD beyden 40-150 f/2.8 aldım."

    Benim şurada milyon başlıktan 3-5 tanesinde insanlarabu hobiyi keyifle yapabilmeniz için burada size empoze edilen FF de FF'nin hiçbir zorunluluğu yoktur, bir fotoğraf iyi yapan tek ve olmaz ise olmaz şey bokeh değildir diyor olmamın size verdiği rahatsızlık nedir ? Benim bildiğim kadarı ile bunca zamandır 13 sene oldu dijital foto makinalı yaşamım. "Adamın birisi daktilo alan herkes iyi yazar mı oluyor" demesini biliyoruz herhalde artık hepimiz ama bana gelip siz şimdi "Al bu daktiloyu iyi yazar ol" diyorsunuz siz ?! Hayırdır ! ? Benim dediğim ise şu daktilo ile çok daha ucuza şu durumlarda (o durumları siz de ben de açıkladım defalarca) bu hobiyi keyifle yapabilirsiniz demek.

    Bunu tek başıma BEN de demiyorum.

    Ne oldu Sony FF'ciler bu yıldız yeme problemi konusunda bilgi veren oldu mu ? Yok mu ? E ma beni Sony a7 R II ile çok fena korkutmasını biliyordunuz ? Bu konuda niye bir şey yok ? Neden bu bilgiyi insanlardan saklar gibi davranıp da gelip de bana LAF atıyorsunuz ? Ne oldu Sony a6000'de var mı gövdende dijital terazi ? Siz kendi malınızı överken her şeyine HDR çeker alan derinliğini hal ederim deyince oluyor. Ben şu özellikleri şöyle dediğimde "HOP arkadaş böyle diyemezsin" oluyor. Üstelik HDR çekmek gibi bir iş değil bu 5 eksenli IS, odak dilimleme, live composite ile uzun pozlama, ve hi-res modları. Salise ve saniyeler içinde yapılabilen işlemler.

    "Yani eğer konu şuysa "Olympuslu Jiddi" vs "FullFrame makinalı sıradan kullanıcı" siz kazanırsınız. Orada herhangi bir fikir ayrılığımız yok" , teşekkür ederim ama benim özellikle konuyu çoğunun burada yaptığı gibi şahsi tarzıma odaklı yönlendirmeler ile kısıtlı kalmaması için farklı kişilerin fotoğraflarını, videolarını da kaynak olarak paylaşıyorum. Mesela bir arkadaşımızın M10 Mark 2 ile elde 2sn, M1 Mark 2 ile elde 4sn. fotolarını paylaştım. İşte Olympus da ne imiş Panasonic ile 2014 yılında yılın en iyi videosu ödülünü kazanan bir yabancının (5x is yok makinasında) haberini-videosunu paylaştım. Hani ne oluyor ise burada birileri çıkığ "Ben böyle seviyorum, benim gibi yapın siz de" dedi mi kimse çıt çıkartmıyor. Ben çıkıp da "Ben böyle yapıyorum amma benden başka birileri böyle şeyler de yapıyor, benim bakış açımla sınırlı bakmayın olaya" dediğimde sopalarla linç girişimi bana oluyor ! Nereye düşmüşüm meğer ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 4 Mayıs 2018; 13:43:6 >




  • Bu konuyu açan kişi eksik bilgiler vermiş. Sony a6000'de terazi yok mesela söylemiyor. Sony a7'lerde ve a6000'lerde bazı durumlarda yıldızları yiyormuş makinalar bu bilgiyi de vermiyorlar. LAF'a geldimiydi de savundukları şey "inceleme sitelerinin hepsi satılmış, para ile alınmış şerefsizlerin mekanıdır, oralara inanmam ! Kullanıcıya soracaksın kullanıcıyaaa !" Hee yaa kullanıcı demiyor bunları işte.

    Ne yapıyorlar peki ?
    "Fotoğraf : bokeh, alan derinliği, arkaplan öldü mü FOTOĞRAF demektir. Bunun haricinde hiçbir makina alınmaz. Çünki ben böyle seviyorum" Hani nerde ise denilen bu anlamda bir şey olmuş. Fotoğrafçılığı getirdikleri nokta bu.

    E arkadaşlarım,canlarım-ciğerlerim. El insaf diliyorum sizden. Bunlar yapılırken oldu da ben de "en azı ile"(dikkat en azı ile diyorum) tıpkı yaptığınız gibi "Ben de böyle fotoğraf çekmeyi seviyorum. Belki siz de benim gibi sevebilirsiniz, benim dediklerime de bi bakıverin" dedim diye ne oldu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 4 Mayıs 2018; 12:53:29 >




  • jiddi kullanıcısına yanıt
    "Evet, diğer APS-C, FF makinalarla da çekilse benim satılırdı. Lütfen dikkat edin "SATILMAZDI işte yaa" gibi bir ifadem yok ki. "

    Ama siz bu sensörün kötü olmadığına örnek olarak veriyorsunuz linki. Ve ben diyorum ki aynısnı apsc sensörlü ile çekseydiniz daha az satılmazdı daha fazla bile satılırdı muhtemelen.

    ------------------

    "Fakat bunca zaman siz de gördünüz belki ne diyorlar ve bu konunun başlangıcında da yanlı ve eksik bilgiler doluyken "m43 sensör ufak, az ışık alır, bokeh olmaz" vs. Sizler bütün o yanlışları eyvallah deyin. Gelip bana burada o yanlışların karşısına kanıt koyunca "HOP olmaz arkadaşım yapma böyle jiddi" deyin ! Güzelmiş."

    Ben forum hakimi değilim herkese adil eşit yorum yapma sorumluluğum yok. 2018 yılında hala "Paran varsa DSLR al aynasıza bulaşma" diyen adamlar da var mesela cevap bile yazmıyorum. Size yazıyorum çünkü değer veriyorum. Dediklerinizin %80 i çok doğru aynı fikirdeyiz ve çok doğru şeyler yazıyorsunuz ama %20 subjektif yorumlarınızı ayırıp başına "bence" koyarak yazmanızı öneriyorum. Uslubunuz da sert alaycı filan olunca iş karışıyor.

    Mesela :
    "m43 sensör ufak, az ışık alır, bokeh olmaz"
    evet bu "diğer şartlar eşit olduğunda" doğru bir ifade.

    Hele Canon un 50mm 1.8 gibi ucuz bir otofokus lensi varken önceliği bokeh olan adama m43 önermek, 3-4 bin liralık lensle çekilmiş foto gösterip işte bokeh var demek uygun değil bence.
    (Siz böyle yapıyorsunuz diye söylemiyorum, örnek olarak veriyorum)

    Burası tavsiye başlığı. İnsanlar 1-2-3 bin bütçe ile makina almak istiyorlar.
    Hangi sistemin teknik sınırları nerede ile pek ilgilenmiyorlar. Evet M43 bir çok yönden en gelişmiş sistem, sınırlarını çok zorluyor ve 2018 itibarı ile kullanıcılar için çok mantıklı.

    Ama son iphone ile çekmek de, Canon 6D ile çekmek de yerine göre mantıklı.
    Bokeh isteyen için bence + 50mm 1.8 Lensle dolaşmak da çok mantıklı.

    --------------------------------

    Forum kirletme konusuna da şöyle bir şey diyebilirim (Ben de kısmen kirletiyor sayılırım ). Evet birsürü başlık açmıyorsunuz, ama açılan başlıklara birsürü fotoğraf, analiz vs. koyuyorsunuz. Mesela bu başlıkta başlığı açan adam takibi bıraktı ama siz (ve ben ) hala yazıyoruz.

    Çok fotoğraf eklemenin sıkıntısı şu özellikle mobilden bakarken çok kota yiyor :)

    Nacizane tavsiyem benim gibi yapabilirsiniz. (Bundan da rahatsız olan var tabii ama o kadar da olsun) Neden olympus öneriyorum gibi bir başlık açıp oraya sayfalarca yazın, gerektiğinde link verin.

    Ben RX100 için öyle yapıyorum

    Mesela bakın RX100 Yıldız fotoğraçılığı,
    sizin uslubunuzla yazacak olursam
    "LENSİ DEĞİŞMEYEN MAKİNE İLE YILDIZ ÇEKİLYOR BAKINN !!"https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/132667040




    Lütfen alınmayın, darılmayın sonuçta Türkçe kaynak az ve iyi kötü biz burada Türkçe kaynak üretiyoruz. Vatana millete faydamız oluyor kısmen. Birbirimizi kırmadan etmeden bildiklerimizi "öğrenmek isteyenler" ile paylaşalım.

    Bu "Öğrenmek isteyenler" dediğim kesimin çoğunun forum hesabı bile olmayabilir sadece google dan gelip okuyorlardır. Az ve öz kısa anlaşılır yazmaya çalışıyorum bu yüzden ben şahsen.
    Ama yine uzatmışım, hakkınızı helal edin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi multimatom -- 4 Mayıs 2018; 15:5:5 >




  • İbretlik bir konu olmuş
  • Teşekkürler @multimatom

    Şöyle bakarsanız bir de konuya, şimdi slr, d-slr vardı, aynasızlar bunlara rağmen çok yeni sistemler. Değil mi ? Yıllardır d-slr APS-C ve FF konuları milyon tane açılmış, hala kullanıcısı çoktur ve açılan yeni konu adedi olarak da çoktur. Buna rağmen 4-5 konuda mı ne insanımızın önyargılarını aşmak, yni bilgiler vermek adına birşeyler yapmamın sizi rahatsız etmesinin sebebi nedir ? Yaptığım şeyin hani "kötü bir şey" olduğunu yazmadınız belki ama nerede ise öyle bir ima koyuldu ortaya. Sizden öte işte son günlerde bazı arkadaşlar artık inanılmaz seviyelere getirdiler.

    Arkadaşlarımın bazıları sırf LAF olsun diye LAF ediyorlar. Burada misal diyor ki "Bilmem kim sitesi satılmış adi, güvenilmezdir ona güvenmeyin benim dediğim doğrudur". Biriniz de çıkıp ennn ama en azından "Arkadaşım bu kadar aşırıya giderken 1 kanıtın var mı ? Sen senin doğrusunu söylediğini hangi veriler ile ispatlayabiliyorsun, bize gösterebiliyor musun ?" dediniz mi ? Sanki O'nun bu yaptığı hareket doğru imiş gibi gık çıkartmayıp (e tabi bana saldırıyor ya, o sebeple işinize geldiğinden) siz de çıkagelip bana laf ediyorsunuz. Üstelik de benim paylaştıklarımın hiçbirisinde böyle yapanların yaptığı gibi "O site, bu kişi, şu yer satılmış, para alıyor da öyle yazıyor" gibi iftiralar yok ?

    İbretlik olan şey budur işte tam !

    Stok konusunda çok bilgiliyim diyemem ama şunu söyleyebilirim o konuda da olay öyle arkaplan ölmüş mü, adam FF ile mi çekmiş falana bakmıyor. Benim 12mp. vizörsüz, çöp lensli, dinamik aralık fukarası, DxO'ya göre zavallı makinam ile çektiğim birkaç fotoğrafım en çok satan fotoğraflarım arasındalar. O yüzden kesin bir şey olmamakla birlikte konunun önemi o alanda da öne çıkıyor diye düşünüyorum. Çünki 6 sene önceki çöp lensli makina ile çektiğim bugün çok daha iyi gövde + prime lens ile çektiğimden çok satılınca ben de kendi kendime gıcık oluyorum. Her ne ise, çok iyi bilmediğim ama bizzat yaşadığım kadarı ile bunları aktarmış olayım.

    Bir de şu var... Ben FF'den APS-C, m43, 1", kompakt vs. bütüüün sensörlerde ürünler üreten bütün markaların güncel ve geriye dönük 2-3 yılki modellerini, bunların birbirleri ile kıyaslarını vs. yapacak bilgi birikimine ve hafızaya sahip değilim. Bunlar içerisinde diğerlerinden daha iyi bildiğimi düşündüğüm birkaç sistem hakkında bilgi, kaynak ve tecrübelerimi, diğer arkadaşların tecrübelerini, fotoğraflarını kaynak göstererek insanımıza doğru bilgi vermeye çalışıyorum.

    Burada birkaç temel noktada sanıyorum ki hemfikir olmayan yoktur.

    1. İyi daktilo alan iyi yazar olmuyor örneği. Hayırdır ? Ne oldu da kimse bunu söyleyemez oldu ? Hani iyi makina her zaman = iyi fotoğraf demek olmuyordu da m43'e geldi mi yok ettiniz bu konuyu ?!
    2. Çok gördüm-okudum, d-slr'ı olanların çoğunun 2'inci ufak bir makinası oluyor. Taa yıllar önce aynasızlar yokken prime kompaktları vardı d-slr'ı olanların 2'inci makina olarak. Adamın o zaman değil m43, 1" sensörlüyü kabul edip kullandığını biliyoruz-görüyoruz ama m43 dedim miydi adam beni fotoğrafçılık dininden aforoz edecek nerde ise ! Yetkisi olsa yani... E arkadaşım diyorum ki işte 2.250 liraya APS-C kalitesinde foto veren hem de 2'inci makina sorunu olmayacak bir makina var. Geçen sene mi ne 1.750 liraya alınıyordu bu.
    3. Onlarca d-slr taşımaktan, türlü ortamda kullanamamaktan şikayet eden insanın kendilerinden alıntılar paylaştım. Kötü ve yanlıl bir şey mi yaptım ?
    4. Bu inceleme sitelerine ve paylaştığım kaynaklar hakkında keyfen iftira atanlar bir kanıtı çürütmenin gerekliliği olan karşı bir belge koydular mı ?! Hatta arada kaç soru sordum cevap bile alamadım. "Monütörünüz nedir modeli vs. yazar mısınız ?" dedim, hiç tık yok. Eğer ki istediğiniz akıl, mantık, bilim yollarından uzaklaşmak ise burada da. İstediğiniz kişilerin bireysel olarak hiçbir şekilde baz alınamayacak kefyi, tarzına göre ve ekipmanına göre yapacağı yorumlar üzerinden iyisi+doğrusu+güveniliri odur diyecekseniz eyvallah. Ben siz öyle yapınca hakaret ve iftiralar ile sizlere saldırıyor muyum ? Yoksa belge, kaynak ve bilgi mi ortaya koyuyorum ?

    İBRET BUNLARDIR İŞTE !..
    Ben ve birçok kişi dese ki "Forumu APS-C ve FF konuları ile resmen katletmişsiniz" kendiniz bakın 5-10 sayfa geriye doğru 1000 tane kanıt bulunurken ve bunları bu saçma iftira LAF edene yine ben kanıt olarak-belgesiyle sunarken bu kişi hala LAF ediyor !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 4 Mayıs 2018; 23:32:23 >




  • @multimatom
    Sizinle mantık yürüterekten bir konu hakkında fikir alış-verişi yapmak isterim, şöyle ki...
    1 sayfa gerideydi sanırım, kaynak vererek gösterdiğim Hi-Res modda FF'den de Medium formattan da daha detaylı foto verdiğini gördüğümüz kaynak var ya... Şimdi şunları bir kenara burakalım. Hani tamam spor, sokakta rüzgarda hareket eden ağaçtı, yolda giden arabaydı vs. olan sahnelerde bu hi-res işe yaramaz. O konuda değil. O konu çekilecek konuya göre bu özelliğin işlevinin ne derece faydalı olabileceği meselesi.

    Şu konuya bakalım. Diyorlar ya hani sensör alanı ufak ise az ışık alır. Orta karar m43 sensörün kaç katı bir FF sensör ? 3 , 3.5, 4 katı mı ? O kadar yüzey alanı daha büyük. Peki Hi-Res modda m3 sensör sağ-sol, yukarı-aşağı yönde gövdenin içinde tam kendi alanının yanına 1 kat olacak şekilde mi hareket ediyor ? İmkansız değil mi ? Milimetre ve belki de milimetreden bile ufak sağ-sol, yukarı-aşağı hareket ediyor. Öyle ise halen sensör yüzey alanı FF sensörden küçük olan m43 sensörlü bu gövde nasıl oluyor da daha çok ışık, detay vs. algılayabiliyor ?

    Mantıklı benim fikirlerim şöyle,
    1. Bu H-Res modda ki bir diğer adı "Sensor shift" teknolojisindeki çekim bir nevi uzun pozlama benzeri bir şey. Dolayısı ile biliyoruz ki düşük ışıkta pozlama süresi uzar ise loş+karanlık+belirgin olmayan bir fotoğraf değil de daha aydınlık fotoğraf çekeriz. Fakat ! böyle durumlarda iyi ışıklı bir sahnedeki çok kısa pozlamaya oranla her sensör teknolojisi gereği daha yüksek oranda noise yapar. Ayrıca bu uzun pozlama Hi-Res modda gördüğümüz gibi bir detay ve çözünürlük artışı da sağlamıyor bize.

    2. Demek ki sensör küçük ise, bilmem lensin ön elemanının (o filtre çapı ufak diye az ışık girer diyen bile oldu) çapı küçük ise vs. az ışık düşer sensöre lafı gerçeği ifade etmiyor. Olay belki de mevcut sensör teknolojilerinde ( NOT : Her sensörün aynı teknolojide üretildiğini hiç sanmıyorum ) sensörlerin lensten üzerine düşen ışığı algılayabilme yeteneklerinin belki günümüzde o ışığın %30'unu falan yakalayabilecek kapasitede olmalarıdır. Dolayısı ile mantıken normal bir çekimde 3-3.5 katı ufak olan sensör FF'den (aynı teknoloji ile üretilmiş ışık diyotları var ise tabi) 3.5 kat daha az ışık alacakken Hi-Res modda bu sensör 8 yönlü hareket (ediyordu yanılmıyorsam yada 8 kare çekiyordu işte) ile FF sensörden çok daha fazla ışıktan yararlanabiliyor. Yani o bölgeye FF'nin de yakaladığından çok daha fazla ışık geliyor.

    3. Zaten bir de lens testlerine de bakacak olursanız 7-8 sene evvelsindeki bir gövde ile test edilmiş aynı lens günümüzdeki aynı ölçüdeki bir sensörlü gövdede test edildiğinde çok daha yüksek skorlara ulaşıyor. Bu a bize şunu göster miyor mu ? Olay saf, sadece sensör yüzey alanı büyüklüğüne bağlı değil. Mevcut tüm lenslerden aslında sensörlere ulaşan ışık çok daha fazla veri içeriyor. Ne de olsa sensör yapay zekalı olup da lensten üstüne düşmeyen ışıkları tahmin edip oralara pixel doldurmuyor değil mi ? Öyle ise 7-8 yıl evveline göre gelişen şey ile elde edilen sonuç bize sensörün üstüne gelen ışığı daha verimli kullandığının kanıtıdır !

    4. Peki hani hep şu sensör üretiminde waffle mi derlerdi CPU'lar gibi bunların robot makinalarda üretim halindeki o ham hallerine ? FF sensör işte bu yüzey alanı sebebi ile o kadar alanda sorunsuz bir sensör üretimi daha zor, çok fazla zaiyatlı bir üretim ve/veya zaten waffle'dan 300 m43 sensör çıkacakken 30 FF sensör çıkması gibi maliyetler de varken... 4/3 yada 3/2 oranlarında ufak sensörlerin anlık görüntüyü alıp yazılımın (jpeg yada RAW'ını da verir) bunları birleştirerek bize sunması gelecekte görebileceğimiz ve günümüz FF'lerinden ve hatta tüm sistemlerden iyi bir başarıma götüren teknoloji olabilir mi fotoğrafçılıkta ?

    Bu biraz da şeye benziyor hani 4,8,16 çekirdekli işlemci tarzı bir olay gibi. Amman bundan sakın bir m43 sistemi övmek vs. gibi bir mana çıkartmayın. Hiç alakası yok. Zaten biryerlerde şunu da yazmıştım bu "Sensor shift IS"i ilk kullanan-icat eden de Olympus değil diye biliyorum, Pentax 2010'da mı ne kullandı 3 eksenli olarak ilk.

    @multimatom




  • Aynen öyle

    ben de dikkat çekmiştim bu başlıkta

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/132312359

    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/132312480

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jiddi kullanıcısına yanıt
    kendinizle celisiyorsunuz. iyi daktilo ile iyi yazar olunmaz. iyi daktilo iyi daktilo iyi daktilo yani daktilo iyi yazarin ne yazdigi ile ilgilenmiyoruz.


    neyse hocam size bir kitap tavsiye edeyim konu tatliya baglansin.



    arthur schopenhauer - eristik diyalektik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ::Ashes:: -- 5 Mayıs 2018; 6:41:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çelişki yok... Burada temel konuyu tabi bu kadar gözünüzü yumunca ve şahsıma saldırıya çevirerek saptırmaya çalışınca göremiyorsunuz yada kasten sürdürüyorsunuz. Aslolan ne paylaştığım verilerde ?
    Hep birilerinin büyük sensör, daha çok ışık, kalın ve iri olsun, büyük olsun o zaman iyi olacak demesine karşın Dediğim "Hayır şu sensörlü ile de onların çektiği gibi ve bazı durumlarda da onların çektiğinden de iyi fotoğraf çekebilirsiniz. Bu kadar çok dolandırmanızın kasti nedenleri vardır.

    Ayrıca ben sizin her lafınıza karşı belge koyuyorum. Siz LAF etmekten bıkmıyorsunuz :)
    İşinize gelmedi mi donanıma, işinize geldi mi kullanıcıya sarılan sizsiniz. 5x'in sağladığı avantaj diye donanımsal bir yeteneğin faydasını kendim ve başka kullanıcıların örnekleri ile olmayanlarla kıyasladım "Yok öyle bir şey" dediniz. Yahu ben görsel fotoğraf kanıtlar koyuyorum ortaya siz LAF ile "yok öyle bir şey" diyorsunuz. Şurada :https://forum.donanimhaber.com/govdede-5-eksenli-is-ornekleri-ile-ne-ise-yaradigi-konusunda-gorsel-bilgiler--132066184

    Be el insaf yok mu böyle bir şey ? Cevap vermeyip sürekli saptırıyorsunuz ama ben de sizin şahsınıza değil burayı okuyacak herkese yazıyorum.

    Onlarca kişi d-slr kullanmanın günlük yaşamda karşılaştıkları sorunları onların sözleri ile kanıt olarak ortaya koyuyorum ve işte bu sebeplerle "Gezen tilki yatan arslandan iyidir", "Küçük, hafif ve sizinle her zaman birlikte olan makina parasını daha çok hak edendir" diyorum buna da saldırıyorsunuz. Öyle gel kitap öner. Yaptığın şey zaten demek ki o kitabı okumanın hiçbir zerre faydası olmadığının kanıtı şu birkaç başlıkta.

    Her ne ile ilgileniliyor ise hepsine yanıt verdim. Gerek donanım, gerek kullanıcı yönünden. Cevaplarım da "Herkesi ve herşeyi iftiralar ile karalayarak değil. Herkesin kendi gözleri ile benden bağımsız olarak gidip, indirip özgür yada taraflı bakış açıları ile görebilecekleri kaynakları olan belgeler içerdi. Ben size bile iyilik yapıyorum ama işte kimisi anlamaz.

    Sony A7 R II ile mi dövüyordu birisi beni ? Neden yıldız yeme problemini konuşmuyorsunuz hala ? Sakladığınız nedir de bilgi veriyorum diye hala şahsım ile uğraşıyorsunuz ? Beni geç, 7500 imza toplama kampanyası açıp 5 dilde bu sorunu oraya yazan ben değilim. Kendinize, bu insanlara bir dirhem saygınız olsa bilgi ile ilgilenirsiniz. Siz bilgi paylaşıyor diye insanla uğraşmayı tercih ediyorsunuz.

    Ne laflarsanız laflayın. Boyutu ve barındırdığı teknolojik donanımsal ve yazılımsal yetenekleri ile güncel m43'ler mevcut çoğu d-slr'dan daha iyi bir şekilde kullanıcının yeteneklerini daha başarılı bir şekilde fotoğrafa yansıtabilmesi konusunda çok daha ileridirler.

    1. 5 eksenli IS
    2. Live composite ile uzun pozlama
    3. Focus bracketing (ve stacking)
    4. Ufak, hafif yapı ve ufak-hafif lensler (çoğunluğu böyle)
    5. 1/16.000 elektronik perde
    6. APS-C'den kötü olmayan iso performansı ve dinamik aralık. Bazılarından iyi olan !..


    2015 yılından beri fotoğrafçılık Dünyasına sunulmuş olan bu yeteneklerin tümünü bir güvdede verebilmiş halen bir üretici yok. Buna karşın bütün bu kullanıcı dostu özellikleri yokmuş gibi gözlerini yumup da sadece fotoğrafçılığın sensör boyutu ve alan derinliğinden ibaret bir olay olduğunu iddia edenler sürüsü içindeyiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 5 Mayıs 2018; 15:32:3 >




  • Konu ve kaynak : forum.donanimhaber.com/kedi-fotograflari--135748180-4

    . . .

    Üstelik 1 cep telde dahil gelen işletim sistemi, işlemci, programlar, internet kullanım imkanı, oyun, iş yönetebilme yetenekleri, müthiş taşınabilirlik, videoda daha iyi olması karşısında "Bir gövde + en az 2 lens, 3-4 lens bazen" ile hacim, ağırlık, maddi fiyatı, bunları duruma göre kullanımda da harcanan efor ve zaman kaybı, her an her yerde sizinle olamaması ve kullanılamaması, çoğu durumda bu nedenle evde pasif bekleyecek bu ürünlere ödediğiniz paranın da durduğu yerde değerini yitiriyor olması !!!

    Crop Factor'ün Önemi (SONY,FUJİ,OLYMPUS ALMAYI DÜŞÜNENLER!)
    dslrvsceptel-dslrvsmobile-keditrafo-2019-10-24_115016 by CiddiBiri Ucuncuhesap, on Flickr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 24 Ekim 2019; 13:12:41 >




  • Bu yıllardır paylaşılan crop sensör görüş alanının tam kare sensöre göre iç içe geçmiş ufalan çerçeveler halinde gösterilen şemanın nasıl hatalı bir şema olduğunu izleyin !..

    -
    Gerald Undoneyoutube
    Crop Lenses on Crop Bodies: How It Works vs Full Frame (APS-C & M43)
    https://www.youtube.com/watch?v=LxZe4MuM8_Q&feature=youtu.be
    -

    Anlamak istemeyen, kasten anlamamak için ısrar eden olur ise şunu düşünsün en basitinden. Full Frame(tam kare) sensörlü makinalarda 18-55 diye bir kit lens var mı hiç mesela yada 12-50 ? Ne var ama tam kare sensörlü makinada 24-70mm. kit lens var 27-70mm. falan var. Yani 18-55 veya 18-105 yada işte 14-42, 12-50 gibi lenslerle aynı görüş açısını görebilen lensleri var. Yani bu iç içe ufalan çerçevelerin gösterildiği o crop sensör şemasının doğru olabilmesinin 1 tek mümkünü var o da full frame lenslerini adaptör ile (misal 27-70'i adaptör ile APS-C gövdeye takarsanız ancak işte o zaman o şemadaki gibi manzaraya zumlamış-yakınlaşmış gibi bir görüntü düşer kadrajınıza !..) E herhalde hiçkimse de APS-C yada m43 sensörlü makina alırken yanında da Full Frame sensörlü makina için üretilmiş lens almaz di mi ? Lütfen uyanın bu entrikaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 4 Kasım 2019; 23:10:36 >




  • Çok sığ bir bakış açısı ile açılmış bir başlık. Konuyu açanın tecrubesizligine veriyorum. Ben nikon dslr den fuji x100f e geçtim ve bulutlarin üzerindeyim. Tek lens var üzerinde degistirilemiyor. 35 mm f/2.0

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben ff sony a7 r3. Ve a7 m3 her ikiside elimde vardı tamrom 17.28 mm ve 28.75 mm f 2.8 lensleri bide sony 70.300 f 4/5.6 telelensı bide flaş oluyodu 15 kılo çanta
    Ulan ali dedim kendime bukadar ekipmanla bir yere çıktığın ettiğin yok eşşek yükü çanta
    Ekipman fiatlarıda nerdeyse bir araba fiatı neyse götürdüm sattım ekipmanı
    Sonra kendime croplu a 6600 aldım 18.135 mm kitli ürün birde 10.18 mm f 4 geniş açı aldım
    Yanına birde portre için 50 .mm f 1.8 prime lens aldım hepsini sony nin ufak omuz çantasına sığdırdım
    18.500 tl harcadım bir 18.500 tl de cebime kaldı.

    Ben fotoğraf için dışarı çıkmıyorum barı dışarı çıktığımda fotoğraf çekebileyim istedim

    Kullanmadığın çantada evde yatan hiçbir ekipman senin değildir.

    Birde şunu söylüyüm A 6600 ın ff a7 m3 den tek farkı crop olması geriye kalan herşeyi aynı
    Bataryası muhteşem 830 adet normal çekim hiç bakmadan sürekli çekim 1200 lerde




  • Şu da zihin açılması isteyen için faydalı bir eser.
    Crop Factor'ün Önemi (SONY,FUJİ,OLYMPUS ALMAYI DÜŞÜNENLER!)


    Kaynak da veriyoruz yanında kendiniz görün, öğrenin, başkaları ile kıyaslayın diye :

    Ben, kendim, şahsım demiyorum yani "Buradaki verileri ben yaptım ve doğrusu budur" diye bir şey.




  • arkadaşlar


    50mm 1.8 lensi baz alalım makinaya takmadan lens f1.8 de alabildigi kadar ışık aldımı aldı? daha sonra makinaya takalım

    d610 da da f1.8 de d90 dada f1.8 de oldugunu varsayalım

    lens yine aynı ışıgı aldımı aldı?

    fotograf çektik

    d610 (ff) 35 mm formatında lensin tamamını kullandı

    d90 1.5 crop oldugu için lensin ortasındaki görüntüyü kullandı

    her ikisindede diyafram 1.8 di ve aynı ışıgı lens aldı sadece görüntü cropa ugradı

    yani lensin f degeri 1.8*.1.5 = 2.7 olmadı

    alan derinligindeki fark konuya full frame makinada daha fazla yakınlaşmak sonucu oluştu

    benim düşüncem bu şekildedir ff lens çrop makinada diyafram crobuna uğramaz bununla ilgili pentax formunda bir yazı vardı bulursam paylaşırım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanlevent -- 1 Ocak 2020; 17:38:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    arkadaşlar


    50mm 1.8 lensi baz alalım makinaya takmadan lens f1.8 de alabildigi kadar ışık aldımı aldı? daha sonra makinaya takalım

    d610 da da f1.8 de d90 dada f1.8 de oldugunu varsayalım

    lens yine aynı ışıgı aldımı aldı?

    fotograf çektik

    d610 (ff) 35 mm formatında lensin tamamını kullandı

    d90 1.5 crop oldugu için lensin ortasındaki görüntüyü kullandı

    her ikisindede diyafram 1.8 di ve aynı ışıgı lens aldı sadece görüntü cropa ugradı

    yani lensin f degeri 1.8*.1.5 = 2.7 olmadı

    alan derinligindeki fark konuya full frame makinada daha fazla yakınlaşmak sonucu oluştu

    benim düşüncem bu şekildedir ff lens çrop makinada diyafram crobuna uğramaz bununla ilgili pentax formunda bir yazı vardı bulursam paylaşırım
    Merhaba, maalesef yaniliyorsunuz, diyafram da carpandan etkileniyor.
    Tony & Chelsea Northrupyoutube
    Crop Factor: Why you multiply the aperture by the crop factor when comparing lenses
    https://www.youtube.com/watch?v=f5zN6NVx-hY&feature=youtu.be

    Su videodan net bilgi edinebilirsiniz, çok açık bir şekilde görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Deli Hamsi kullanıcısına yanıt
    10 yila yakındır fotograf ile ilgileniyorum arastiriyorum okuyorum her ne kadar fazla zamanim olmasada ilgim devam ediyor hiç bir zaman hic bir yerde bu şekilde bir karşılaştırma görmedim

    Pencere= diyafram ise

    Odanin = sensör büyüklüğünün ne önemi var

    Ayni güneşi alacaktır

    Alan derinliği farkli bir konu şimdi m43 e 100 mm ff deki 200 mm algısı tam olarak dogru değildir

    Çünkü ff deki 100mm olan lens zaten 100 mm dir

    Siz onu m43 e takinca lensin 200 mm gibi davranmasi sensörün crobundandir elbet ama o lensin tasariminin 100 mm olmuş olmasini değiştirmez, bu zoom lensler için daha da karmaşık bir hale gelir,

    Videodada bu gosteriliyor 70 200 yerine sabit 100mm kullanilsaydi aynı ayarlarda ayni kare cekilseydi full frame makina konuya daha yakın olacakti dolayısı ile alan derinligi artacakti m43 ise konuya cok daha uzak olup modelin arkasindaki payin dar olmasi sebebi ile ayni diyaframdada olsa alan derinligini daha az verecekti

    Yani şunu demek istiyorum ff deki 70-200 un 100 mm ile

    M43 deki 70 200 un 200 mm si tam olarak aynı sey değildir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Pentax formundan alıntıdır


    Temel yapı itibariyle Tam kare “FF” Full Frame ve Crop Sensörler yüzeysel ebat dışında herhangi bir kalite farkı yoktur. Yüzeysel olarak crop sensörler, Full Frame sensörlerin yarısı ebedındalar. İki crop sensörü yan yana koyduğumuzda bir adet full frame sensörün ebadında olur; 1,5 çarpanlı ebadı köşeden köşeye olan ebedından dolayıdır. Bundan dolayı tam ebat olan Full Frame Tam kare sensörler ve Half Frame Yarım Kare sensörler diye adlandırılırlar. Yakın tarihte değişik ebetlerda üretildiği için crop sensör yani kırpılmış sensör demekle daha doğru bir genel terim oturmuş oldu.
         Sensörler görüntü üretmezler, tamamen bağımsızdır. Objektifın ürettiği ve odak düzleminde oluşan görüntüyü kaydaderler. Bir nevi elektronik film olarak düşünebilirsiniz. Odak düzleminde büyük film veya küçük film yerleştirmekle görüntü kalitesinde değişiklik olmaz. Sadece objektifin ürettiği ve odak düzleminde oluşan görüntünün film ebadı veya sensör ebadı kadar kaydeder. Olay bu kadar basit iken fotoğraf forumlarında geyik muhabbetleri ve yanlış bilgiler almış başını gidiyor. 
         Objektifler ve sensörler birbirinden bağimsız çalıştığından 50mm.odak değerinde olan objektif; crop sensörlü gövdelerde 75mm.odak değerinde olmaz. 50mm.objektifin ürettiği ve odak düzleminde oluşan görüntü yine 50mm.odak değerindeki objektifin  ebat ve özelliğinde görüntü oluşur ve sensör ebedı kadar görüntü kaydedilir. Odak düzleminde görüntü hiçbir zaman 75mm.odak değerindeki objektif görüntüsü oluşmaz. Kullanıcıların bunun farkına varmaları gerekir, Sensör hiçbir zaman görüntü büyütme veya zoom görevi yapmaz. Crop sensör daha az bir alanı kaydettiği için büyük görüntü imajı oluşur.
           Bokeh “bulanıklık efekti” oluşumu her ebat sensörde aynıdır. Değişen tek şey aynı kadrajı elde etmek için fotoğraf makinesi ile obje arasındaki mesafedir. Full Frame kadraj daha büyük olduğu için fotoğrafı kaydedilecek objeye daha fazla yaklaşıldığı için arka plan daha bulanık olmaktadır. Bu durumda Full Frame sensör sanki bokeh yönünden daha iyi gibi gösterilmeye çalışılmaktadır. Aynı objektif kullanmak kaydıyla fotoğrafı çekilecek objeye olan mesafe ve diyafram değeri aynı ise Full Frame veya crop sensörün kaydettiği görüntüdeki bokeh “bulanıklık efekti” kalitesi aynıdır.
           Crop sensörler daha net ve keskin görüntü kaydettikleri dolaylı olarak yanlıştır. Bütün marifet kullandığımız objektiftedir. Açık değerli objektifler genelde daha soft görüntü üretirler, bu görüntü 1:1,4 değerinden 1:11 değerine doğru geldikçe görüntüde keskinlik artar, objektiflerin genel karekteristik özelliği olarak ürettikleri görüntütünün orta kısımları daha kararlı ve keskindir. Crop sensörler odak düzlemindeki görüntünün orta kısmını kaydettiklerinden dolayı daha keskin ve net görüntü kaydettikleri rivayetlerini fotoğraf forumlarında gözünüze çarpar.
          Full Frame tam kare sensörler, crop sensörlerden daha fazla ışık aldıkları tamamen yabancı eserlerin Türkçeye yanlış tercümeden kaynaklanmaktadır. Objektifin diyaframını crop faktör değeriyle çarpılması sonucu elde edilen değer tamamen hayal mahsülüdür. Objektiften geçip odak düzleminde oluşan görüntünün diyafram değeri sönsörden bağımsızdır. Odak düzleminde oluşan görüntü sensör ebadına bağlı olarak kararmaz veye aydınlanmaz. Full Frame ile crop sensör  arasında diyafram değeri açısından hiçbir fark yoktur.
         Full Frame “”FF” tam kare sensörler, crop sensörlerden daha net ve kaliteli görüntü ürettikleri gerçek dışıdır. Aynı kadraj oluştuğu durumlarda fotoğraf baskı esnasında full frame görüntü daha az büyütme işlemi yapıldığından daha net veya daha az grenli (noise) oluştuğundan böyle bir yanılgı oluşmaktadır. Full Frame (24X36mm) crop sensörlerden (16X24mm) iki kat daha büyük olduğundan baskı esnasında yarı oranında büyütme yapılmaktadır.  Aynı büyütme oranı ile yapılan baskılarda hiçbir fark yoktur.  
        Fotoğraf forumlarında crop sensörlü gövdelere APS-C denilmektedir. Aslında bu terim oransal bir terimdir. APS-C (Advanced Photo System type-Classic ) Klasik Kadraj 3:2 oranlı gövdelerin tanımıdır. Full Frame (24X36mm) yine APS-C gövdedir. Maalesef fotoğraf forumlarında yanlışlar doğrunun yerini almaktadır. 
       APS-C (Advanced Photo System type-Classic ) Klasik Kadraj 3:2 oranlı (16X24, 24X36, 10x15, 20x30...gibi)
       APS-P (Advanced Photo System type-Panoramic ) Panoramik Kadraj 3:1 oranlı (10X30, 15X45, 20X60...gibi)
       APS-H (Advanced Photo System type-High Definition ) Yüksek Tanımlı kadraj 16:9 oranlı ( plazma Tv veya yeni bilgisayar ekran boyutlu oran gibi.) 
       
         Sensör üreticileri Kodak, Samsung, Sony gibi firmaların tekelinde gibidir. Sensör üreticileri kısıtlıdır. Tüm rakip DSLR üreticileri bu üreticilere bağımlıdır. Üreticiler yazılımları gereği bizim beğendiğimiz veya veya beğenmediğimiz gövde üretirler. Bize hoş gelen veya sempati duyduğumuz markaları almamız doğaldır. Kendi ihtiyaçlarımız doğrultusunda ekipman almamız en doğrusudur. Firmaların reklam tuzağına düşmeyelim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanlevent

    10 yila yakındır fotograf ile ilgileniyorum arastiriyorum okuyorum her ne kadar fazla zamanim olmasada ilgim devam ediyor hiç bir zaman hic bir yerde bu şekilde bir karşılaştırma görmedim

    Pencere= diyafram ise

    Odanin = sensör büyüklüğünün ne önemi var

    Ayni güneşi alacaktır

    Alan derinliği farkli bir konu şimdi m43 e 100 mm ff deki 200 mm algısı tam olarak dogru değildir

    Çünkü ff deki 100mm olan lens zaten 100 mm dir

    Siz onu m43 e takinca lensin 200 mm gibi davranmasi sensörün crobundandir elbet ama o lensin tasariminin 100 mm olmuş olmasini değiştirmez, bu zoom lensler için daha da karmaşık bir hale gelir,

    Videodada bu gosteriliyor 70 200 yerine sabit 100mm kullanilsaydi aynı ayarlarda ayni kare cekilseydi full frame makina konuya daha yakın olacakti dolayısı ile alan derinligi artacakti m43 ise konuya cok daha uzak olup modelin arkasindaki payin dar olmasi sebebi ile ayni diyaframdada olsa alan derinligini daha az verecekti

    Yani şunu demek istiyorum ff deki 70-200 un 100 mm ile

    M43 deki 70 200 un 200 mm si tam olarak aynı sey değildir
    Merhabalar, öğrenmenin yaşı yok, lütfen öyle düşünmeyin. Paylaştığım linkte biraz gezinin, Türkçe altyazi ile izleyebilirsiniz. Belirli kaynakları konunun başında da paylaştım, konu başına dönüp ilk mesajda gezebilirsiniz. Lütfen paylaştığım şeylere tıklayın.

    Edit; elbette değildir lensin tamamını kullanamıyor crop sensörlü makinelere full frame lensi tsktiginizda, 70-200 lens oluyor size 105-300. Aynı zamanda videoda da göreceğiniz üzere tamamen ayni ayarlarda daha karanlık fotoğraf çekiyor crop sensörler. Sadece alan derinliği değil, daha az ışık alıyorlar. Net bir şekilde görebilirsiniz ilgili videoda, çok güzel ve basitçe göstermişler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deli Hamsi -- 2 Ocak 2020; 15:53:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hakanlevent kullanıcısına yanıt
    quote:

    Pencere= diyafram ise
    Odanin = sensör büyüklüğünün ne önemi var
    Ayni güneşi alacaktır


    Burada sensörün kendi boyutlarından ziyade o sensörü oluşturan piksellerin boyutları asıl farkı yaratmakta. Aynı örneği başka şekilde verelim, tavanı olmayan bir oda düşünün 5m x 4m boyutlarında olsun. Bu odaya her biri 2m2'lik 10 adet kova yerleştirelim. Hemen yanda bir başka oda olsun onun boyutları da 4m x 3m olsun ve her biri 1m2'lik 12 adet kova koyalım. Yukarıdan her iki odaya da yağmur yağdığında metrekareye saniyede 3 damla su düştüğünü farzedelim. Büyük odadaki büyük kovaya saniyede 6 damla su düşerken küçük odadaki küçük kovaya saniyede 3 damla su düşmüş olacak. Dolayısıyla her iki kovanın (pikselin) de aynı suyu alabilmesi için ya küçük kovaya 2 kat fazla yağmur yağdırmalıyız (enstantaneyi arttırmak) ya da küçük kovaya 3 damla da biz su ekleyeceğiz (sinyali yani ISO'yu arttırmak). Görüleceği üzere farklı boyutlardaki pikseller aynı sürede aynı ışığı (güneşi) alamayacaktır.

    Piksel boyutlarının Circle of Confusion (CoC) ile doğrudan ilişkisi vardır ve alan derinliğine bu nedenle etki eder ama bunlar meraklısını matematiksel formüllere gömen konulardır. O nedenle piksel boyutlarının ve aynı görüş açısına sahip farklı odak mesafesindeki lenslerin sundukları farklı alan derinliklerini şu örnek görselde görebiliriz:

    Crop Factor'ün Önemi (SONY,FUJİ,OLYMPUS ALMAYI DÜŞÜNENLER!)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.