Şimdi Ara

Cruze uzun yolda kaldım. TCM ASIRI ISINMA. yardim!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
4.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba. Yeni üye sayılırım ve ilk kez bu forumda yazıyorum. 1 yıllık 2010 cruze 1.6 LS otomatik & landirenzo lpg, kullanıcısıyım. aracı 2. el olarak aldım ve sanayiden çıkamaz hale geldim. Aracın 4 ay önce Şaşmaz Oto İpek serviste triger seti, subapları, yağ pompası beraberinde devirdaim motoru,bujileri,kapak contası ve aküsü değişti. Arabanın çekişinde biraz artış oldu.
    Ama 2 gün önce Ankaradan Kastamonu ya giderken hayatımın en rezil yolculuğunu yaşadım. 3 saatlik yolu 14 saatte gittik. araçta 5 kişi+2 bavul vardı. klima 3. kademede çalışıyordı. hava sıcaklığı 40 derece falandı. devirde 3000-4000 arasında hız 100-120 arası idi.
    Çankırıya 30 km kala düz yolda 110-120 km hızda giderken otomatik vites olan araba vites atmamaya başladı.ne kadar gaza basarsam basayım (4000-5000 devir) araç vites geçişi yapmıyor 60-65 km hızı geçmiyordu. sonra anti patinaj ışığı ve tc ışığıda yandı. bu arada araç otomatik vites olduğu için göğüs bilgi ekranında yazan D harfi söndü. bende aracı sağa çekip stop ettim. patinaj ışığı, tc ışığı yanmaya devam ediyordu. Göğüs bilgi ekranında hangi viteste olduğunu belirten P-R-N ve D hafleri yanmıyordu. Aracı çalıştırmak istedim tık yok. Marş almadı. Öğle sıcağında otobanın kenarında ailemle bir süre bekledik. O arada aracın ustası olan oto ipekten Murat ustayı aradım. O şarj dinamosundandır, motor kendini korumaya almıştır dedi.ama 4 ay önce akü değiştirilirken dinamo ölçülmüş ve gayet iyi çıkmıştı. neyse bir süre bekledikten sonra araç çalıştı ve yola devam ettik fakat 15 km gittikten sonra araç aynı şekilde oldu. bu kez arıza ışıkları yanmadı fakat araç 4000-5000 devire çıksam da vites geçişi yapmayıp 60 km hızda kaldı. çekiciyle çankırının girişindeki oto sanayiye götürdük aracı. Orada Kastamonu da ki arkadaşların tavsiye ettiği bir elektrikçiye gittik. Akü ve dinamoya bakıldı, ölçüldü herhangi bir problem bulunmadı. Dinamo aküyü şarj ediyordu. Sonra iyi olduğu söylenen bir motor ustasına götürdük araca bindik çalışırdık yola çıktık araç eskisi gibi idi hiçbir problem yoktu. Neyse bilgisayara bağlandı stresten hata kodunu hatırlamıyorum ama ..... .... TCM AŞIRI ISINMA ÇIKTI. usta aracı sıkıştırmışsınız havada sıcak klimada çalışıyorsa olmuştur dedi. çekin gölgeye araç soğuduktan sonra devam edin dedi. bizde öyle yaptık. 2-3 saat bekledikten sonra yola devam ettik bir problem yok. 40 km sonra aynı problem baş gösterdi ve kalan 1 saatlik yolu aracı dinlendire dinlendire 4 saatte gittik. Şu an ankaradayım ve problem aynı şekilde devam ediyor. pztsi şaşmaza götüreceğim.
    Buraya yazmamın sebebi başına buna benzer sorun gelen arkadaş varmıdır merak etmem. Birde yazımın başında da belirttiğim gibi araç 4 ay önce Oto İpekte ağır bakımdan çıktı 4000 tl ye yakın para harcadım. bu 4 ay içerisinde aracı hiç zorlamadım yakın mesafelerde kullandım. acaba bakım sırasında doğru yapılmayan bir şey den kaynaklanıyor olabilir mi? Ya da ne bileyim sonradan aklıma gelen şanzıman yağının azalması veya eskimesinden kaynaklanıyor olabilir mi? Farkındayım uzun bir yazı oldu ama özetledim aslında. Zaman harcayıp ta okuyan ve fikir veren tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Klavyem biraz sıkıntılı yazım hatalarım varsa af ola... saygılar...







  • arkadaşlar verilen hata kodunu buldum.

    P0634 PCM / ECM / TCM İç sıcaklık çok yüksek
  • Geçmiş olsun. Bence tecrübeli bir özel Opel chevrolet servisine ya da en iyisi yetkili bi servise gidin.

    Yetkili servisin bu konuda tecrübesi fazla olabilir. İlla orada yaptırın demiyorum ama bir fikir verebilir.

    Sizin gittiğiniz usta, motor kendini korumaya almıştır diyen, bana pek güven vermedi.

    Bir de merak ettim, o başta saydığınız 4000 liralık işlemleri neden yaptınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantagero

    Öncelikle herkese merhaba. Yeni üye sayılırım ve ilk kez bu forumda yazıyorum. 1 yıllık 2010 cruze 1.6 LS otomatik & landirenzo lpg, kullanıcısıyım. aracı 2. el olarak aldım ve sanayiden çıkamaz hale geldim. Aracın 4 ay önce Şaşmaz Oto İpek serviste triger seti, subapları, yağ pompası beraberinde devirdaim motoru,bujileri,kapak contası ve aküsü değişti. Arabanın çekişinde biraz artış oldu.
    Ama 2 gün önce Ankaradan Kastamonu ya giderken hayatımın en rezil yolculuğunu yaşadım. 3 saatlik yolu 14 saatte gittik. araçta 5 kişi+2 bavul vardı. klima 3. kademede çalışıyordı. hava sıcaklığı 40 derece falandı. devirde 3000-4000 arasında hız 100-120 arası idi.
    Çankırıya 30 km kala düz yolda 110-120 km hızda giderken otomatik vites olan araba vites atmamaya başladı.ne kadar gaza basarsam basayım (4000-5000 devir) araç vites geçişi yapmıyor 60-65 km hızı geçmiyordu. sonra anti patinaj ışığı ve tc ışığıda yandı. bu arada araç otomatik vites olduğu için göğüs bilgi ekranında yazan D harfi söndü. bende aracı sağa çekip stop ettim. patinaj ışığı, tc ışığı yanmaya devam ediyordu. Göğüs bilgi ekranında hangi viteste olduğunu belirten P-R-N ve D hafleri yanmıyordu. Aracı çalıştırmak istedim tık yok. Marş almadı. Öğle sıcağında otobanın kenarında ailemle bir süre bekledik. O arada aracın ustası olan oto ipekten Murat ustayı aradım. O şarj dinamosundandır, motor kendini korumaya almıştır dedi.ama 4 ay önce akü değiştirilirken dinamo ölçülmüş ve gayet iyi çıkmıştı. neyse bir süre bekledikten sonra araç çalıştı ve yola devam ettik fakat 15 km gittikten sonra araç aynı şekilde oldu. bu kez arıza ışıkları yanmadı fakat araç 4000-5000 devire çıksam da vites geçişi yapmayıp 60 km hızda kaldı. çekiciyle çankırının girişindeki oto sanayiye götürdük aracı. Orada Kastamonu da ki arkadaşların tavsiye ettiği bir elektrikçiye gittik. Akü ve dinamoya bakıldı, ölçüldü herhangi bir problem bulunmadı. Dinamo aküyü şarj ediyordu. Sonra iyi olduğu söylenen bir motor ustasına götürdük araca bindik çalışırdık yola çıktık araç eskisi gibi idi hiçbir problem yoktu. Neyse bilgisayara bağlandı stresten hata kodunu hatırlamıyorum ama ..... .... TCM AŞIRI ISINMA ÇIKTI. usta aracı sıkıştırmışsınız havada sıcak klimada çalışıyorsa olmuştur dedi. çekin gölgeye araç soğuduktan sonra devam edin dedi. bizde öyle yaptık. 2-3 saat bekledikten sonra yola devam ettik bir problem yok. 40 km sonra aynı problem baş gösterdi ve kalan 1 saatlik yolu aracı dinlendire dinlendire 4 saatte gittik. Şu an ankaradayım ve problem aynı şekilde devam ediyor. pztsi şaşmaza götüreceğim.
    Buraya yazmamın sebebi başına buna benzer sorun gelen arkadaş varmıdır merak etmem. Birde yazımın başında da belirttiğim gibi araç 4 ay önce Oto İpekte ağır bakımdan çıktı 4000 tl ye yakın para harcadım. bu 4 ay içerisinde aracı hiç zorlamadım yakın mesafelerde kullandım. acaba bakım sırasında doğru yapılmayan bir şey den kaynaklanıyor olabilir mi? Ya da ne bileyim sonradan aklıma gelen şanzıman yağının azalması veya eskimesinden kaynaklanıyor olabilir mi? Farkındayım uzun bir yazı oldu ama özetledim aslında. Zaman harcayıp ta okuyan ve fikir veren tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Klavyem biraz sıkıntılı yazım hatalarım varsa af ola... saygılar...

    Dostum anladim kadariyla sanziman yagi artik nesi fazla isinmis ondan yapmistir bode arabanin lpgli olmasi yazin sicakda dahada isinmasina sebep oluyor bence arabayi gozden cikarip sat sanzuman elinde kalirsa cok pahali deniyo benden demesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zaten bu isinma sorunlari yuzunden lpgli arac almiycam en guzeli dizel alt kalite plsun dizel olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.