Şimdi Ara

Cyberpunk 2077’deki ışın izleme efektleri, DXR uyumlu her kartta aktif edilebilecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Son dakika kararıyla piyasaya çıkışı 10 Aralık tarihine ertelen Cyberpunk 2077’den yeni nesil AMD RX 6000 kartlar için güzel bir haber geldi. Oyun, piyasa çıkışıyla birlikte Big Navi kartlarda da ışın izleme efektlerini destekleyecek.



    Geçtiğimiz haftalarda geliştirici CD Projekt Red’in yaptığı ve oyunun çıkış yaptığında sadece NVIDIA kartlarda ışın izleme efektlerini destekleyeceği açıklaması da böylece geçerliğini yitirdi. Oyunun ışın izleme desteğine yönelik açıklama, ilginç bir şekilde NVIDIA’dan Brian Burke aracılığıyla yapıldı





    WCCFTech’e konuşan Burke, açıklamasında “Cyberpunk 2077, endüstri standardı DirectX ışın izleme API’sini kullanıyor. Bu teknoloji, DXR uyumlu her kartta kullanılabilir. Cyberpunk 2077’deki ışın izleme efektlerinin NVIDIA teknolojisiyle bir alakası yok” ifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.Yeni Battlefield ve Need for Speed oyunları PS5 ve Xbox Series için 2022 mali yılında çıkacak



    Böylece yeni nesil AMD kart satın almayı planlayan fakat Cyberpunk 2077’deki ışın izleme efektlerini oyunun çıkış yaptığı gün deneyimlemeyeceğini düşünen kullanıcılar için endişe edecek bir durum kalmadı.





    Bazı kitlelerden “ölüm tehdidi” alacak kadar tepki gören erteleme kararı, belki de bu yüzden hayata geçirildi. Bakalım, Cyberpunk 2077 performans yarışını hangi takım önde tamamlayacak.



    Kaynak:https://www.dsogaming.com/pc-performance-analyses/nvidia-confirms-that-cyberpunk-2077-ray-tracing-will-work-on-any-dxr-compatible-gpu/







  • DXR GTX serisi kartlarda da aktif edilebiliyor %50'ye varan performans kayıplarıyla, RT çekirdekleri yok haliyle ama imkan sonuçta.

  • AMD Kanadında DLSS'e rakip bir yazılım çatısı duyuruldumu yeni kartlarla beraber. Varmı böyle bir şey. Çünkü gerçekten muthiş bir teknik.

  • MaximillianFoe kullanıcısına yanıt
    RT çekirdekleri çıkartılmış gtx 1600 super serisi Turing mimari kartlarda olur mu sizce? hiçbiryerde ingilizce dahil bilgi bulamadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cyberpunk 2077’deki ışın izleme efektleri, DXR uyumlu her kartta aktif edilebilecek
  • Frobisher kullanıcısına yanıt
    DXR DX12 çatısı altında yüksek ihtimal destekleyecektir ancak işin asıl önemli olan yeri performans kısmında yetersiz kalacağı aşikar. Şuan ki hiç bir oyun yada benchmark programlarında dahi ray tracing en fazla %20 dir sahnede.

  • Konsollar amd teknolojisine sahip.

    Şu durumda konsola ve pc'ye oyun yapan geliştirici firmalar rt efektleri için Amd'nin kullandığı sistemi tercih edeceklerdir.

    Yoksa nvidia için ayrıyeten geliştirme maliyetiyle herkes uğraşmaz. Anca Nvidia bu işi finanse ederse uğraşırlar o da belki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dlss ye karşıda global bi teknoloji çıkarır merak etmeyin ama her zamanki gbi nvidia insanlari yolduktan sonra çıkarıyor

  • msavul4434 kullanıcısına yanıt
    AMD FidelityFX teknoloji paketi içerisinde bu teknolojiyi destekleyecek. Ancak bu kartlar satışa çıktığında hazır olmayacak. Sonra zaman içerisinde yapacaklar.

    Microsoft tarafında da xbox'da benzer bir teknoloji OpenML olacak.

    Nvidia da yakında DSLL 3.0 çıkartacak. Muhtemelen AMD'nin çözümünü bekleyip öyle çıkarır 3.0'ı.

    AMD mevcut gpu çekirdeklerini kullanarak hem ışın izleme hem FidelityFX (dlss) hesaplamalarını yapacak. NVIDIA programlanabilir lojik yapılar ile ayrı çekirdekler kullanarak yapıyor. Bu nedenle DXR ray tracing olmayan oyunlarında AMD kartları NVIDIA'yı geçerken görücez, lakin DXR- ray tracing aktif olduğunda NVIDIA önce olacak. DLSS / FidelityFX aktif olduğunda da performans kazancı Nvidia'da fazla olması çok muhtemel.

  • Playstation 5'de?

  • Evet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kaptan666 kullanıcısına yanıt

    Desene FreeSync gibi birşey olucak ileride DLSS'te.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: msavul4434

    Desene FreeSync gibi birşey olucak ileride DLSS'te.

    Aynen.

    Nvidia G-Sync çıkardı ardından da AMD FreeSync. Nvidia bunu monitör üzerindeki özel donanım ile, AMD ise ekran üzerinde ek donanım kullanmadan, sadece ekran kartı üzerinde çözemeye çalıştı. Nvidia FPS düşse dahi yavaşlama hissi olmadan kesin bir çözüm üretebildi ve standart haline getirdi. AMD ise bu olayı monitör üreticilerine bıraktı, ve bazı monitörlerde freesync bulanıklaşma sorunu oluştu. Ayrıca ekran kartı monitörün refresh rate hızından daha yavaş kare çizmeye başladıkça (ör 60Hz monitörde 40 FPS) takılma hissi oluşturdu. Bu kapsamda AMD v-sync'den daha büyük bir kazanım üretemedi.


    Şimdi de aynı durum söz konusu. Nvidia DLSS olayını özelleşmiş programlanabilir core'lar ile donanımsal olarak çözme yoluna gitti. AMD ise mevcut coreları yazılım yolu ile kullanarak bu işi yapma yoluna gidiyor. AMD'nin bu çözümü Nvidia'nın özelleşmiş core çözümü kadar verimli çalışsa dahi (ki bence zor), bu çözümde grafik çizmesi gereken bazı core'ların bu iş için kullanılması gerektirdiğinden performans bakımından en az bir tık daha verimsiz çalışmasını beklerim.


    Şimdi AMD Xilinx firmasını satın aldı. Bu firma programlanabilir lojik yapıları işlemciler ile entegre kullanılabilir hale getirme konusunda uzman bir firma. Bu seride olmaz ancak, 2 yıl sonra çıkacak AMD işlemci ve ekran kartlarında bu özelleşmiş programlanabilen lojik kapıları görebileceğimizi düşünüyorum. Lakin geç kaldığı için işi çok zor. Zira İntel ve AMD mevcut CPU ve GPU'larında bu tarz yapıları halihazırda kullanmaya başladı bile.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.