|
Cyberpunk 2077’deki ışın izleme efektleri, DXR uyumlu her kartta aktif edilebilecek
-
-
DXR GTX serisi kartlarda da aktif edilebiliyor %50'ye varan performans kayıplarıyla, RT çekirdekleri yok haliyle ama imkan sonuçta.
-
AMD Kanadında DLSS'e rakip bir yazılım çatısı duyuruldumu yeni kartlarla beraber. Varmı böyle bir şey. Çünkü gerçekten muthiş bir teknik.
-
RT çekirdekleri çıkartılmış gtx 1600 super serisi Turing mimari kartlarda olur mu sizce? hiçbiryerde ingilizce dahil bilgi bulamadım.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
-
DXR DX12 çatısı altında yüksek ihtimal destekleyecektir ancak işin asıl önemli olan yeri performans kısmında yetersiz kalacağı aşikar. Şuan ki hiç bir oyun yada benchmark programlarında dahi ray tracing en fazla %20 dir sahnede.
-
Konsollar amd teknolojisine sahip.
Şu durumda konsola ve pc'ye oyun yapan geliştirici firmalar rt efektleri için Amd'nin kullandığı sistemi tercih edeceklerdir.
Yoksa nvidia için ayrıyeten geliştirme maliyetiyle herkes uğraşmaz. Anca Nvidia bu işi finanse ederse uğraşırlar o da belki.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
dlss ye karşıda global bi teknoloji çıkarır merak etmeyin ama her zamanki gbi nvidia insanlari yolduktan sonra çıkarıyor
-
AMD FidelityFX teknoloji paketi içerisinde bu teknolojiyi destekleyecek. Ancak bu kartlar satışa çıktığında hazır olmayacak. Sonra zaman içerisinde yapacaklar.
Microsoft tarafında da xbox'da benzer bir teknoloji OpenML olacak.
Nvidia da yakında DSLL 3.0 çıkartacak. Muhtemelen AMD'nin çözümünü bekleyip öyle çıkarır 3.0'ı.
AMD mevcut gpu çekirdeklerini kullanarak hem ışın izleme hem FidelityFX (dlss) hesaplamalarını yapacak. NVIDIA programlanabilir lojik yapılar ile ayrı çekirdekler kullanarak yapıyor. Bu nedenle DXR ray tracing olmayan oyunlarında AMD kartları NVIDIA'yı geçerken görücez, lakin DXR- ray tracing aktif olduğunda NVIDIA önce olacak. DLSS / FidelityFX aktif olduğunda da performans kazancı Nvidia'da fazla olması çok muhtemel.
-
Playstation 5'de?
-
Evet
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Desene FreeSync gibi birşey olucak ileride DLSS'te.
-
quote:
Orijinalden alıntı: msavul4434Desene FreeSync gibi birşey olucak ileride DLSS'te.
Aynen.
Nvidia G-Sync çıkardı ardından da AMD FreeSync. Nvidia bunu monitör üzerindeki özel donanım ile, AMD ise ekran üzerinde ek donanım kullanmadan, sadece ekran kartı üzerinde çözemeye çalıştı. Nvidia FPS düşse dahi yavaşlama hissi olmadan kesin bir çözüm üretebildi ve standart haline getirdi. AMD ise bu olayı monitör üreticilerine bıraktı, ve bazı monitörlerde freesync bulanıklaşma sorunu oluştu. Ayrıca ekran kartı monitörün refresh rate hızından daha yavaş kare çizmeye başladıkça (ör 60Hz monitörde 40 FPS) takılma hissi oluşturdu. Bu kapsamda AMD v-sync'den daha büyük bir kazanım üretemedi.
Şimdi de aynı durum söz konusu. Nvidia DLSS olayını özelleşmiş programlanabilir core'lar ile donanımsal olarak çözme yoluna gitti. AMD ise mevcut coreları yazılım yolu ile kullanarak bu işi yapma yoluna gidiyor. AMD'nin bu çözümü Nvidia'nın özelleşmiş core çözümü kadar verimli çalışsa dahi (ki bence zor), bu çözümde grafik çizmesi gereken bazı core'ların bu iş için kullanılması gerektirdiğinden performans bakımından en az bir tık daha verimsiz çalışmasını beklerim.
Şimdi AMD Xilinx firmasını satın aldı. Bu firma programlanabilir lojik yapıları işlemciler ile entegre kullanılabilir hale getirme konusunda uzman bir firma. Bu seride olmaz ancak, 2 yıl sonra çıkacak AMD işlemci ve ekran kartlarında bu özelleşmiş programlanabilen lojik kapıları görebileceğimizi düşünüyorum. Lakin geç kaldığı için işi çok zor. Zira İntel ve AMD mevcut CPU ve GPU'larında bu tarz yapıları halihazırda kullanmaya başladı bile.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X